Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radnice Plzně 3 se postavila proti stavbě silnice napříč městem

Vedení centrálního obvodu Plzně odmítá projekt na vybudování severojižního průtahu, který by měl vést širším centrem města. Proti stavbě se postavila část politiků napříč stranami. Je tak pravděpodobné, že se o kontroverzní plán svede bitva při letošním schvalování územního plánu města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R14u35d97o77l42f 10K37l56u20s46a94l 8387684839421

Možná kdyby cesty v Plzni nenavrhovaly trubky, který vezmou 40 metrů širokej pás (Americká) a udělají tam jednoproudou cestu se stromky a lavičkami, namísto 2proudýho průtahu, tak by se také žilo lépe. Priorita je spojit Bory s Košutkou a Lochotínem, je jedno jak, ale ne středem města. Každé takovéto zdržení z rukou zelených přivede pouze více bordelu do města. A to si říkají zelení. Spíš jsou smogoví, když tak vidím, do čeho se angažují (zastavit okruh kolem Plzně, neprůjezdnej Valík atd.)

+1/0
14.1.2016 11:05

M45a29r71t68i59n 46L92u63k93e73š 3156411921735

Spíš jste měl napsat, že by se jezdilo lépe než žilo, protože lidé co tam žijí by s vaším velechytrým názorem úplně nesouhlasili. Možná by se na Americkou vešly i tři pruhy v každém směru, to by bylo teprve žůžo, co?

0/−1
14.1.2016 11:27

L94u71d22v74í39k 64M67a39t73o54u96š63e30k 1661257798784

Martin, dobu nezastavíš, ty chodíš pěšky ?

0/0
14.1.2016 16:56

M44a36r19t52i20n 78L65u82k98e20š 3716141131375

To rozhodně nechodím a už rozhodně vůbec nejsem žádný zelený mozek. Ale chtít udělat z Americké velkokapacitní magistrálu, to mi na rozum nejde. Proč taky, když se postavil most Milénia právě proto, aby se auta odvedla z těsné blízkosti centra?

+1/0
14.1.2016 17:19

L67u43d82v24í73k 82M62a39t28o73u16š54e27k 1711957258354

Jednoznačně podporuji tento průtah, pánové asi nejezdí ze severu !!

+1/0
13.1.2016 21:35

P47a24v93e69l 15P82t30á84č91e55k 7915409543959

Jo co naděláme,Primátor má sotva ukončenou základní školu a tak to tam s ním mává každý rádoby vzdělaný odborník.Ten průtah Plzní je samozřejmě nesmysl,kdo to kdy viděl...každý kdo křižuje město jen proto aby se dostal ze severu na jih a naopak,musí zbytečně skrz město..kravina.Náhlík je už senilní dědek, ten už rozumně neuvažuje...ale podle mě,to má řešit i odbor Krizového řízení a tam sedí jako šéf další senilní dědek Liška... Od té doby,co zrekonstruovali Sady Pětatřicátníků,tak jsou neustálé kolony z Klatovské i z Lochotína... Vyházel bych veškeré vedoucí odborů z Magistrátu,co jsou tam více jak 10 let a na Primátora by mohl kandidovat jen vzdělaný odborník a hned by bylo lépe.....

+1/−2
13.1.2016 17:15

M34a69r27t38i30n 47L51u50k96e25š 3156171451465

.. jako Hurvínek válku, si to představujete ;-D

0/−1
13.1.2016 17:57

P64e61t92r 86H83r83a33b89á19k 6660627592620

Tak pan Ptáček to nazval sice surově, ale pravdivě, což se Vám, zřejmě podporovateli radniční garnitury, oprávněné nelíbí. Ale budiž. Píšete všem, co zde oponují článku, že píšou nesmysly, popř. dáváte mínusy, tak by mne zajímal Váš názor, jak problém s dopravou v Plzni komplexně řešit. Nebo jste snad podporovatel plánovaného průtahu?

+2/0
13.1.2016 23:20

M95a27r77t64i97n 47L82u29k40e61š 3156561691715

Předně je potřeba si uvědomit, že žijete ve více než stotisícovém městě, ta dopravní situace plynoucí z potřeby jeho obyvatel tomu plně odpovídá.

Hodně napomůže dokončený západní okruh, ale ani ten nemá ambice stáhnout veškerou dopravu ve vazbě sever-jih. Stačí se podívat na mapu - lidé z Bor, Doudlevců a okolí nebudou na sever jezdit přes Radčice. Klatovská ulice má být městská třída s jedním pruhem v každém směru (pouze u křižovatek s rozšířením na dva řadící pruhy), zelení, parkovacími pruhy a umožnit bezpečný pohyb chodců. Je to komunikace vedoucí hustou zástavbou, kde žijí lidé - a tomu má odpovídat. Nemá to být "dálnice" prostředkem města, vedoucí těsně vedle historického centra.

A protože zmíněné vazba sever-jih bude i pro zprovoznění západního okruhu pořád silná, je potřeba ji odvést kapacitní komunikací. Proto průtah.

0/0
14.1.2016 11:24

A44d60a59m 74M69a84r22o68n 1697541168424

Možná kdyby se zrušily městské obvody, že by ubylo problémů. Infrastrukturu je nutné řešit celoměstsky a ne vybíjení energii mezi jednotlivými složkami města. Máme auta a chceme jezdit. Jezdíme tam , kam potřebujeme. Pokud každý politik vymyslí novou strategii dopravy, tak se fakt nepohneme z místa. Pan bývalý starosta Šténovic se postaral o tunel Valík ( zbytečná 1,5 mid KČ, starosta Suchdole blokuje stavbu pražského okruhu a starosta Ženíšek bude stavět expresní připojení Křimic k Lochotínu, rozum to nebere...

+2/−2
13.1.2016 16:39

P65a79v61e59l 21P15t11á36č72e40k 7115649213789

Rv

0/−1
13.1.2016 17:35

P20e50t73r 64H51r14a15b45á33k 6490677152920

Tak ono kdyby se na Klatovské neudělaly ty připitomělé ostrůvky, tak by to bylo taky vše hned průjezdnější. Protože dopravní systém v Plzni dlouhá léta řídi diletanti, tak zde máme unikátní mišmaš.Když navíc člověk vidí např. Náhlíka, který kolikrát vypadá jak bezdomovec, jako osobu, která se zde o dopravu v minulosti hodně starala, tak se nelze ani divit. Bylo by samozřejmě ideální, kdybynový ÚP řešil dopravu Plzně komplexně. Plzeň potřebuje zelený okruh. Roztyplové podmínky v centru se budou v případě centralizování dopravy do centra zhoršovat. Pokud chceme mít podmínky jako v Ostravě, klidně vše veďme po povrchu do centra. Řešení by mohl být extra nákladný tunel - pro odpůrce obchvatů, ale to je myslím utopie. Samozřejmě lidi, co bydlé na periferii a na náměstí jedou max., když tam rozsvěcují stromek, tak nějaký vzduch v centru neřeší. Ovšem v tom centru funguje spousta lidí denně a ti tedy radostí moc neskákají. Takže je nutné si promyslet, zda bude dělat opatření pouze a jen pro periferie, nebo řešení jen pro centrum a nebo řešení pro periferie i pro centrum. Poslední varianta se mi líbí nejvíce.

+1/−1
13.1.2016 12:34

M36i56r32o58s64l80a27v 48S78u12c93h50y 5680459710300

Koncepce byly a padly. Nikdo nic nedotáhl do konce. Každý se snaží přijít s něčím novým. Doprava houstne a problémy narůstají. Zatím se "odborníci" předhánějí, kdo dopravu víc zkomplikuje.

Problém č. 1: ráno stojí auta na Karlovarské od pošty až k Lidické. Není alternativa, většina pracovních míst je na Borských polích. A tak musí jedna čtyřproudová silnice zvládnout nápor největšího sídliště a mnohých přilehlých obcí. Silnice přitom má parametry, aby bylo snadné ji rozšířit na 6 pruhů. K tomu bych doda Rondel - když se člověk podívá na mapu, jednoznačně navazuje na Sirkovou, a zřejmě měl pokračovat na Skvrňanskou. Jako kluk jsem slýchal o přemostění škodovky a navázání na dnešní kruháč v Sukovce. Propojení Sukovy a Borské téměř nic nebrání, bez navázání na Rondel či Lidickou to ale nic nevyřeší. Někdo bude muset zaskřípat zuby a sklonit se před nutností.

Č. 2: Klatovská - v odpoledních hodinách je snad i chodec rychlejší. Panatuji, když se rozšiřovala na 4 pruhy. To jen proto, aby se opět mohla zúžit na 2. Bezpečí lidí na ostrůvcích je důležité, ale co kdyby ta tramvaj jezdila jak po Slovanské, po krajích. Mohla se zachovat kapacita silnice, a to bez ztráty bezpečí pro cestující MHD. Kapacitu lze "navýšit" zákazem odbočování vlevo a úpravou provozu přilehlých ulic, aby bylo možné odbočit oklikou.

Č. 3: Napojení Lochotína na výpadovku na Prahu. Opět jsou plány zapomenuty, cesta měla vést kolem Boleváku na Doubravku - a u Pietasu byla plánovaná mimoúrovňová křižovatka. Masarykova pokračuje Dlouhou, ta krásně navazuje na Částkovu (pokud se přemostí Lobezské údolí), a ta zase přes Radbuzu navazuje na ul. 17. listopadu a Sukovu. Východnímu obchvatu stačí dva mosty a napojení Studentské na Doubravku (nejdůležitější a nejnáročnější etapa).

Je pravda, že se snadno kritizuje a hůže něco konkrétního dělá. Plzeň je ale dost velká na to, aby měla vnitřní i vnější okruh, stejně jako vysokokapacitní komunikaci mimo hranice města (z poloviny je hotová, tvoří ji D5).

+3/0
13.1.2016 17:44

M57a20r57t15i12n 28L94u89k63e38š 3616291561215

To jsou opravdu geniální plány ;-D Za vše bych vypíchl plánovanou MÚK u Pietasu. To by byla skutečně lahůdka.

Ono je těžké zavděčit se všem. Plánovaný průtah (který povede prakticky v neobydlených nebo minimálně zastavěných oblastech) leckomu vadí, viz názory Ženíška. Na druhou stranu by spousta lidí chtěla mít z Klatovské 4-pruhovou dálnici prostředkem města v nejhustěji obydlených oblastech.

0/0
13.1.2016 17:56

P90e15t22r 39H10r25a17b52á98k 6400617702710

Neobydlené oblasti...tím např. myslíte Kilometrovku. Samozřejmě je to nasnadě, ale Plzeň pak přijde o jedno řekl genius loci. Pro lidi, co mají z dopravy vymyté mozky, je to hle samozřejmě ideální řešení. Mosty sem, viadukty tam. V podstatě samé silnice, z čehož se ve výsledku radují zejména developeři. Kdyby zde byl funkční čtyřproudový zelený okruh napojený na dálnici, tak se prakticky v centru nic stavět nemusí. Ovšem výstavba některých komunikací, které v minulosti způsobily likvidaci některých velmi hodnotných lokalit způsobilo to, že v Plzni už skoro žádné hodnotné lokality nejsou a tak se v podstatě pane Lukeši může postavit průtah přímo přes náměstí pěkně od severu na jih. Lepší variantu nenajdete.;-)

+1/0
13.1.2016 23:16

M71a70r11t45i69n 73L12u91k57e56š 3866681181605

Já v Plzni žiji a hodnotných lokalit vidím kolem sebe spoustu. Ale když je někdo kverulant, tak umí jenom skuhrat.

0/0
14.1.2016 11:30

P94e36t28r 97H91r66a20b87á37k 6380457552230

Vcelku rozumný názor, ale zde rozhoduje lobby, nikoliv rozum. Samozřejmě vždy bude někdo nespokojen. Co mi však vadí, když nová rozhodnutí pokazí něco, co funguje. V Plzni to tak začíná fungovat docela pravidelně a já tak nějak nechápu, proč je tak činěno.

+1/0
13.1.2016 23:07

M15a20r26t53i40n 55L33u28k61e91š 3916541531285

Ano, tak snaha odvést dopravu z Klatovské na kapacitnější komunikaci mimo hustě obydlené oblasti vám vadí, ale ze samotné Klatovské byste dálnici klidně udělal. Zajímavé myšlenkové pochody.

0/0
13.1.2016 18:00

P43e58t35r 70H90r63a73b56á72k 6220627772140

Tak zřejmě nechápete to, čemu se říká plynulost jízdy. Navíc na dálnici se jezdí min. 80, zde by se jednalo o rychlost max 50. Ovšem pokud by auta mohla jet od Práce až min. na Mírák bez zastavení po čtyř-proudovce, tak by exhalace výrazně klesly a provoz by se zcela určitě snížil. To, co je nyní kolikrát vidět na Klatovské, to je dáno nesystematičností řízení dopravy. Jinak samozřejmě počítám s tím, že západní okruh se dodělá min. k Borské, což by mělo Klatovské od Borské k Sukovce dost odlehčit. Jak jste napsal, zavděčit se všem nedá. Zejména né ted, když se už spousta věcí udělalo špatně a nelze je napravit.

+1/0
13.1.2016 23:12

M60a82r73t17i33n 27L88u86k46e39š 3436371611375

Jak jsem tak shlédl vaše názory, tak je mi jasné že jste naprostý laik a žvatlal. Každá nová komunikace po zprovoznění generuje vyšší intenzity - a zejména vysoce kapacitní komunikace. Prohlásit, že zkapacitněním dvouproudé komunikace na čtyřproudovou klesne provoz může jenom, promiňte mi ten výraz, neznalý blbec.

Průtah vadí, protože by zničil Kilometrovku (nevím jak jste na to přišel), ale lidem bydlícím v okolí Klatovské byste postavil "dálnici" (píši to raději už v uvozovkách, abyste pochopil že je to myšleno nadneseně) přímo pod okny.

Jak jsem uvedl, opravdu zvláštní myšlenkové pochody ;-)

0/0
14.1.2016 11:36

K24a42r44e36l 52M47o48t76l38í12k 7670535915485

Typicky Plzeňské : přesunout dopravu z města do města ... :-)

+2/−2
13.1.2016 9:55

V57l47a14d89i62m51í71r 44N87o84v67o37t64n41ý 1959280902420

A to mám jezdit k Košutky na Bory přes Kozolupy nebo Ejpovice???

+3/−1
13.1.2016 11:33
Foto

T39o36m59á24š 38K85y20m39p65e83r53g71r 4485797352492

a proc ne přes Křimice? proc jen nedostaví západní okruh a uvidí se ne? ale tady se neco rozestaví a už se spekuluje, jak postavit neco dalšího. těch projíždějících z bor na košutku lochotín je dost...

+2/0
13.1.2016 12:35

V39l98a34d52i74m20í64r 78N54o58v67o24t82n16ý 1799190202340

Ženíšku vystěhuj se někam na pastvinu a přestaň škodit městu a jeho životu! ;-€

+2/−1
13.1.2016 9:12
Foto

P24a64v88e43l 19P28o78k32o84r87n90ý 2266454870122

Kdysi jsem byl ve Mnichově, čtyřproudá vozovka se změnila ve dvojproudou a v prostředních pruzích se budoval tunel, tedy žádné složité "tunelování", jen se vyhloubila jáma, a pak zase zakryla. To by v Plzni nešlo?

0/0
13.1.2016 8:46

J24a12n96a 92L48e67š28k70o79v68á 7784277944565

Nešlo, to by bylo moc jednoduché a laciné...

0/−1
13.1.2016 14:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.