Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radnice Plzně 3 se postavila proti stavbě silnice napříč městem

Vedení centrálního obvodu Plzně odmítá projekt na vybudování severojižního průtahu, který by měl vést širším centrem města. Proti stavbě se postavila část politiků napříč stranami. Je tak pravděpodobné, že se o kontroverzní plán svede bitva při letošním schvalování územního plánu města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R40u41d95o74l31f 85K62l36u40s12a94l 8527414869461

Možná kdyby cesty v Plzni nenavrhovaly trubky, který vezmou 40 metrů širokej pás (Americká) a udělají tam jednoproudou cestu se stromky a lavičkami, namísto 2proudýho průtahu, tak by se také žilo lépe. Priorita je spojit Bory s Košutkou a Lochotínem, je jedno jak, ale ne středem města. Každé takovéto zdržení z rukou zelených přivede pouze více bordelu do města. A to si říkají zelení. Spíš jsou smogoví, když tak vidím, do čeho se angažují (zastavit okruh kolem Plzně, neprůjezdnej Valík atd.)

+1/0
14.1.2016 11:05

M19a57r86t55i91n 75L35u20k70e92š 3536811821835

Spíš jste měl napsat, že by se jezdilo lépe než žilo, protože lidé co tam žijí by s vaším velechytrým názorem úplně nesouhlasili. Možná by se na Americkou vešly i tři pruhy v každém směru, to by bylo teprve žůžo, co?

0/−1
14.1.2016 11:27

L72u94d65v60í24k 84M96a91t34o76u98š14e97k 1941147118444

Martin, dobu nezastavíš, ty chodíš pěšky ?

0/0
14.1.2016 16:56

M93a55r29t75i95n 40L61u50k28e68š 3476511921485

To rozhodně nechodím a už rozhodně vůbec nejsem žádný zelený mozek. Ale chtít udělat z Americké velkokapacitní magistrálu, to mi na rozum nejde. Proč taky, když se postavil most Milénia právě proto, aby se auta odvedla z těsné blízkosti centra?

+1/0
14.1.2016 17:19

L12u89d40v74í51k 80M66a43t94o22u41š58e81k 1561967708344

Jednoznačně podporuji tento průtah, pánové asi nejezdí ze severu !!

+1/0
13.1.2016 21:35

P75a76v47e34l 15P85t52á20č53e47k 7915759433149

Jo co naděláme,Primátor má sotva ukončenou základní školu a tak to tam s ním mává každý rádoby vzdělaný odborník.Ten průtah Plzní je samozřejmě nesmysl,kdo to kdy viděl...každý kdo křižuje město jen proto aby se dostal ze severu na jih a naopak,musí zbytečně skrz město..kravina.Náhlík je už senilní dědek, ten už rozumně neuvažuje...ale podle mě,to má řešit i odbor Krizového řízení a tam sedí jako šéf další senilní dědek Liška... Od té doby,co zrekonstruovali Sady Pětatřicátníků,tak jsou neustálé kolony z Klatovské i z Lochotína... Vyházel bych veškeré vedoucí odborů z Magistrátu,co jsou tam více jak 10 let a na Primátora by mohl kandidovat jen vzdělaný odborník a hned by bylo lépe.....

+1/−2
13.1.2016 17:15

M52a32r85t67i39n 56L24u46k66e48š 3816231701925

.. jako Hurvínek válku, si to představujete ;-D

0/−1
13.1.2016 17:57

P48e43t90r 25H51r90a10b27á86k 6610587792860

Tak pan Ptáček to nazval sice surově, ale pravdivě, což se Vám, zřejmě podporovateli radniční garnitury, oprávněné nelíbí. Ale budiž. Píšete všem, co zde oponují článku, že píšou nesmysly, popř. dáváte mínusy, tak by mne zajímal Váš názor, jak problém s dopravou v Plzni komplexně řešit. Nebo jste snad podporovatel plánovaného průtahu?

+2/0
13.1.2016 23:20

M37a59r15t33i39n 51L89u54k89e52š 3106821341675

Předně je potřeba si uvědomit, že žijete ve více než stotisícovém městě, ta dopravní situace plynoucí z potřeby jeho obyvatel tomu plně odpovídá.

Hodně napomůže dokončený západní okruh, ale ani ten nemá ambice stáhnout veškerou dopravu ve vazbě sever-jih. Stačí se podívat na mapu - lidé z Bor, Doudlevců a okolí nebudou na sever jezdit přes Radčice. Klatovská ulice má být městská třída s jedním pruhem v každém směru (pouze u křižovatek s rozšířením na dva řadící pruhy), zelení, parkovacími pruhy a umožnit bezpečný pohyb chodců. Je to komunikace vedoucí hustou zástavbou, kde žijí lidé - a tomu má odpovídat. Nemá to být "dálnice" prostředkem města, vedoucí těsně vedle historického centra.

A protože zmíněné vazba sever-jih bude i pro zprovoznění západního okruhu pořád silná, je potřeba ji odvést kapacitní komunikací. Proto průtah.

0/0
14.1.2016 11:24

A36d93a33m 62M21a46r18o29n 1377941108744

Možná kdyby se zrušily městské obvody, že by ubylo problémů. Infrastrukturu je nutné řešit celoměstsky a ne vybíjení energii mezi jednotlivými složkami města. Máme auta a chceme jezdit. Jezdíme tam , kam potřebujeme. Pokud každý politik vymyslí novou strategii dopravy, tak se fakt nepohneme z místa. Pan bývalý starosta Šténovic se postaral o tunel Valík ( zbytečná 1,5 mid KČ, starosta Suchdole blokuje stavbu pražského okruhu a starosta Ženíšek bude stavět expresní připojení Křimic k Lochotínu, rozum to nebere...

+2/−2
13.1.2016 16:39

P25a26v90e72l 16P80t11á96č18e23k 7375959913679

Rv

0/−1
13.1.2016 17:35

P65e57t25r 96H75r64a74b24á49k 6590587412580

Tak ono kdyby se na Klatovské neudělaly ty připitomělé ostrůvky, tak by to bylo taky vše hned průjezdnější. Protože dopravní systém v Plzni dlouhá léta řídi diletanti, tak zde máme unikátní mišmaš.Když navíc člověk vidí např. Náhlíka, který kolikrát vypadá jak bezdomovec, jako osobu, která se zde o dopravu v minulosti hodně starala, tak se nelze ani divit. Bylo by samozřejmě ideální, kdybynový ÚP řešil dopravu Plzně komplexně. Plzeň potřebuje zelený okruh. Roztyplové podmínky v centru se budou v případě centralizování dopravy do centra zhoršovat. Pokud chceme mít podmínky jako v Ostravě, klidně vše veďme po povrchu do centra. Řešení by mohl být extra nákladný tunel - pro odpůrce obchvatů, ale to je myslím utopie. Samozřejmě lidi, co bydlé na periferii a na náměstí jedou max., když tam rozsvěcují stromek, tak nějaký vzduch v centru neřeší. Ovšem v tom centru funguje spousta lidí denně a ti tedy radostí moc neskákají. Takže je nutné si promyslet, zda bude dělat opatření pouze a jen pro periferie, nebo řešení jen pro centrum a nebo řešení pro periferie i pro centrum. Poslední varianta se mi líbí nejvíce.

+1/−1
13.1.2016 12:34

M78i78r13o97s60l50a75v 32S56u31c69h47y 5780159240450

Koncepce byly a padly. Nikdo nic nedotáhl do konce. Každý se snaží přijít s něčím novým. Doprava houstne a problémy narůstají. Zatím se "odborníci" předhánějí, kdo dopravu víc zkomplikuje.

Problém č. 1: ráno stojí auta na Karlovarské od pošty až k Lidické. Není alternativa, většina pracovních míst je na Borských polích. A tak musí jedna čtyřproudová silnice zvládnout nápor největšího sídliště a mnohých přilehlých obcí. Silnice přitom má parametry, aby bylo snadné ji rozšířit na 6 pruhů. K tomu bych doda Rondel - když se člověk podívá na mapu, jednoznačně navazuje na Sirkovou, a zřejmě měl pokračovat na Skvrňanskou. Jako kluk jsem slýchal o přemostění škodovky a navázání na dnešní kruháč v Sukovce. Propojení Sukovy a Borské téměř nic nebrání, bez navázání na Rondel či Lidickou to ale nic nevyřeší. Někdo bude muset zaskřípat zuby a sklonit se před nutností.

Č. 2: Klatovská - v odpoledních hodinách je snad i chodec rychlejší. Panatuji, když se rozšiřovala na 4 pruhy. To jen proto, aby se opět mohla zúžit na 2. Bezpečí lidí na ostrůvcích je důležité, ale co kdyby ta tramvaj jezdila jak po Slovanské, po krajích. Mohla se zachovat kapacita silnice, a to bez ztráty bezpečí pro cestující MHD. Kapacitu lze "navýšit" zákazem odbočování vlevo a úpravou provozu přilehlých ulic, aby bylo možné odbočit oklikou.

Č. 3: Napojení Lochotína na výpadovku na Prahu. Opět jsou plány zapomenuty, cesta měla vést kolem Boleváku na Doubravku - a u Pietasu byla plánovaná mimoúrovňová křižovatka. Masarykova pokračuje Dlouhou, ta krásně navazuje na Částkovu (pokud se přemostí Lobezské údolí), a ta zase přes Radbuzu navazuje na ul. 17. listopadu a Sukovu. Východnímu obchvatu stačí dva mosty a napojení Studentské na Doubravku (nejdůležitější a nejnáročnější etapa).

Je pravda, že se snadno kritizuje a hůže něco konkrétního dělá. Plzeň je ale dost velká na to, aby měla vnitřní i vnější okruh, stejně jako vysokokapacitní komunikaci mimo hranice města (z poloviny je hotová, tvoří ji D5).

+3/0
13.1.2016 17:44

M74a29r70t98i45n 86L54u27k85e93š 3216811141265

To jsou opravdu geniální plány ;-D Za vše bych vypíchl plánovanou MÚK u Pietasu. To by byla skutečně lahůdka.

Ono je těžké zavděčit se všem. Plánovaný průtah (který povede prakticky v neobydlených nebo minimálně zastavěných oblastech) leckomu vadí, viz názory Ženíška. Na druhou stranu by spousta lidí chtěla mít z Klatovské 4-pruhovou dálnici prostředkem města v nejhustěji obydlených oblastech.

0/0
13.1.2016 17:56

P91e96t79r 62H55r40a55b71á84k 6930907872800

Neobydlené oblasti...tím např. myslíte Kilometrovku. Samozřejmě je to nasnadě, ale Plzeň pak přijde o jedno řekl genius loci. Pro lidi, co mají z dopravy vymyté mozky, je to hle samozřejmě ideální řešení. Mosty sem, viadukty tam. V podstatě samé silnice, z čehož se ve výsledku radují zejména developeři. Kdyby zde byl funkční čtyřproudový zelený okruh napojený na dálnici, tak se prakticky v centru nic stavět nemusí. Ovšem výstavba některých komunikací, které v minulosti způsobily likvidaci některých velmi hodnotných lokalit způsobilo to, že v Plzni už skoro žádné hodnotné lokality nejsou a tak se v podstatě pane Lukeši může postavit průtah přímo přes náměstí pěkně od severu na jih. Lepší variantu nenajdete.;-)

+1/0
13.1.2016 23:16

M65a94r15t25i93n 37L44u20k70e62š 3696181601925

Já v Plzni žiji a hodnotných lokalit vidím kolem sebe spoustu. Ale když je někdo kverulant, tak umí jenom skuhrat.

0/0
14.1.2016 11:30

P18e86t77r 46H59r39a59b50á16k 6900477592520

Vcelku rozumný názor, ale zde rozhoduje lobby, nikoliv rozum. Samozřejmě vždy bude někdo nespokojen. Co mi však vadí, když nová rozhodnutí pokazí něco, co funguje. V Plzni to tak začíná fungovat docela pravidelně a já tak nějak nechápu, proč je tak činěno.

+1/0
13.1.2016 23:07

M59a80r38t82i28n 79L91u49k11e91š 3666751711435

Ano, tak snaha odvést dopravu z Klatovské na kapacitnější komunikaci mimo hustě obydlené oblasti vám vadí, ale ze samotné Klatovské byste dálnici klidně udělal. Zajímavé myšlenkové pochody.

0/0
13.1.2016 18:00

P63e32t87r 28H69r47a53b76á35k 6340637412460

Tak zřejmě nechápete to, čemu se říká plynulost jízdy. Navíc na dálnici se jezdí min. 80, zde by se jednalo o rychlost max 50. Ovšem pokud by auta mohla jet od Práce až min. na Mírák bez zastavení po čtyř-proudovce, tak by exhalace výrazně klesly a provoz by se zcela určitě snížil. To, co je nyní kolikrát vidět na Klatovské, to je dáno nesystematičností řízení dopravy. Jinak samozřejmě počítám s tím, že západní okruh se dodělá min. k Borské, což by mělo Klatovské od Borské k Sukovce dost odlehčit. Jak jste napsal, zavděčit se všem nedá. Zejména né ted, když se už spousta věcí udělalo špatně a nelze je napravit.

+1/0
13.1.2016 23:12

M73a73r56t54i72n 43L55u16k36e51š 3816771681595

Jak jsem tak shlédl vaše názory, tak je mi jasné že jste naprostý laik a žvatlal. Každá nová komunikace po zprovoznění generuje vyšší intenzity - a zejména vysoce kapacitní komunikace. Prohlásit, že zkapacitněním dvouproudé komunikace na čtyřproudovou klesne provoz může jenom, promiňte mi ten výraz, neznalý blbec.

Průtah vadí, protože by zničil Kilometrovku (nevím jak jste na to přišel), ale lidem bydlícím v okolí Klatovské byste postavil "dálnici" (píši to raději už v uvozovkách, abyste pochopil že je to myšleno nadneseně) přímo pod okny.

Jak jsem uvedl, opravdu zvláštní myšlenkové pochody ;-)

0/0
14.1.2016 11:36

K10a50r21e16l 12M95o17t70l32í46k 7530935815265

Typicky Plzeňské : přesunout dopravu z města do města ... :-)

+2/−2
13.1.2016 9:55

V34l26a95d46i54m15í44r 93N38o57v20o68t44n90ý 1809530292680

A to mám jezdit k Košutky na Bory přes Kozolupy nebo Ejpovice???

+3/−1
13.1.2016 11:33
Foto

T68o95m41á70š 32K38y55m70p23e36r30g62r 4725557182382

a proc ne přes Křimice? proc jen nedostaví západní okruh a uvidí se ne? ale tady se neco rozestaví a už se spekuluje, jak postavit neco dalšího. těch projíždějících z bor na košutku lochotín je dost...

+2/0
13.1.2016 12:35

V89l96a75d43i74m30í51r 39N51o70v21o24t62n50ý 1639770562610

Ženíšku vystěhuj se někam na pastvinu a přestaň škodit městu a jeho životu! ;-€

+2/−1
13.1.2016 9:12
Foto

P21a93v95e70l 34P32o27k84o80r31n81ý 2496804580542

Kdysi jsem byl ve Mnichově, čtyřproudá vozovka se změnila ve dvojproudou a v prostředních pruzích se budoval tunel, tedy žádné složité "tunelování", jen se vyhloubila jáma, a pak zase zakryla. To by v Plzni nešlo?

0/0
13.1.2016 8:46

J92a14n20a 54L47e26š65k88o98v20á 7234917294595

Nešlo, to by bylo moc jednoduché a laciné...

0/−1
13.1.2016 14:11







Najdete na iDNES.cz