Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vývojáři zkoušejí na Plzeňsku nové a odolnější silniční povrchy

Opravená silnice mezi Kaznějovem a Mrtníkem na severním Plzeňsku se stala zkušebním polygonem. V téměř tříkilometrovém úseku jsou čtyři různé druhy povrchové směsi. Výzkumníci při plném provozu testují, který z nich je nejodolnější. Pět let budou detailně sledovat každou i počínající trhlinku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67a27v55e53l 93K61h66a63i26l 2118839722838

Takovéto články čtu už několik desítek let, změna kvality vozovek se ale ne a ne dostavit. Rv

0/0
16.11.2015 16:15

F87r38a70n82t97i67š37e42k 33M88o67s50s 8592653719679

No trochu mi to kontrastuje s tím, že když se na výjezdech z Plzně dělal v minulých letech nový povrch, tak se použil opravdu hodně hrubý a hlučný asfalt.

+1/0
16.11.2015 10:40
Foto

M70a91r41t72i88n 48G44r60o91c30h29o19l 7356468486881

Pak se toho chytnou naše obalovny a výsledný produkt bude zcela vzdálen výzkumu ... náklady nakonec doběhnou každého, tak se začne "šetřit" ... k tomu, co se ztratí pod rukou a výsledkem bude zase silnice na kandidáta o nejhorší díru ...

0/0
16.11.2015 9:17

R73o35m14a91n 85K16o68r60e51c 9606432372878

Prima, takže další článek, který titulku "Vývojáři zkoušejí na Plzeňsku nové a odolnější silniční povrchy" odpovídá pouze formálně a obsahově nikoli.

Nezkoušejí odolnějšíší povrchy, zkoušejí povrchy, do kterých dokáží nacpat co nejvíce recyklátu, jestli vůbec vydrží. To je zase nějaká zelená aktivita, směrnice Bruselu, nebo mají zbytečně moc peněz, tak to vymysleli sami?

K úvaze - v podstatě po celém světě existují země, které dokáží postavit mnohem kvalitnější silnice, než u nás, které nejsou po zimě plné děr, v létě se jejich povrch netaví atd. Nebylo by přece jen lepší, přestat vyhazovat peníze za podobný výzkum a poučit se, popřípadě koupit licenci někde v zahraničí?

A pokud jde o cenu komunikací - ono bude většinou stačit, úředníci a politici, když začnete opravdu pracovat a naopak přestanete krást. Ani k tomu není třeba žádného výzkumu.

+3/0
16.11.2015 9:14

J12i44ř94í 94Z95ý54k19a 9519983941480

nejsem specialista na asfaltové směsi, ale třeba mají v zahraničí to štěstí, že mají kvalitnější lokální suroviny pro výrobu této směsi. Aneb není kámen jako kámen, asfaltů bude nejspíše také několik druhů ... a dovážet kvalitnější suroviny je nesmysl, většinou se bere z lokálních zdrojů. Také to může být o technice pokládky v součinnosti s úředníky. Kdysi jsem se bavil s kolegou, co brigádně dělal na finišeru při pokládce povrchu na jedné naší dálnici. Říkal, že pokládali, i když se na silnici válela vrstva vody. Proč? Kdyby to nepoložili včas, dostali by takové penále, že by nic nevydělali. Samozřejmě se některé vrstvy spojily nedokonale, takže pak vznikaly časté výtluky. Ale to už je pro úředníka jiná zakázka, jiné výběrové řízení, jiná malá/velká domů ...

A co se týče recyklace, tak to je bez debat potřeba. Co s tou starou? Skládkovat? To je nějakých tun "sajrajtu".

Naprosto souhlasím s tím  "nekraďte úředníci a stavitelé", silnice pak budou levnější.

+3/0
16.11.2015 9:33

D93a20n90i76e48l 28J17a86n49k77o 9769339610782

Suroviny budou velmi podobné až stejné - ale tady jde o POMĚR jednotlivých surovin - aneb co je drahé toho se tam dá méně na úkor kamení a štěrku ...

A výsledek je pak jasnej ...

0/−1
16.11.2015 14:51



Najdete na iDNES.cz