Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Parní lokomotivy naložené uhlím prověřily pevnost nových mostů

Historické parní lokomotivy Šlechtična a Štokr naložené uhlím posloužily v úterý při zatěžkávací zkoušce tří železničních mostů v Plzni na Doubravce na trati Plzeň - Praha. Technici měřili průhyb konstrukcí a ukázalo se, že mnohatunovou zátěž bez problémů unesou a jsou bezpečné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B18o87h92u21m87i83l 65M63á77c95a 5551252316583

A vodu nenaložili?

0/0
14.11.2015 20:03

J18a52n 77Š40e95b95e76s48t94a 6747540300115

Měřili průhyb konstrukce?

Na obrázku č. 3 je konstrukce jasně prohnutá !!!

0/0
11.11.2015 8:44

J57i67ř19í 23M32a58k38o26ň 2445458264310

Plně vyzbrojený "štokr" na snímku má zhruba 170 tun, tedy zhruba stejně jako tehdy nemodernější rychlíkový "albatros" / řada 498 /. Proč "štokr" - podle mechanického šnekového přikladače, který z větší části nahradil těžkou práci topiče. Tahle lokomotiva se používala pro dopravu těžkých nákladních vlaků /které už dnes nejezdí/ . A kdo si nepamatuje - 556 znamená

první 5 = počet hnacích náprav

druhá 5 +3 x 10 = maximální rychlost, tedy 80 km/hod

třetí je 6 + 10 = nápravový tlak

to platilo pro všechny řady - 498 = čtyři hnací nápravy, rychlost 120 /jela i více/ a 18 tun na nápravu. ;-)

+3/0
11.11.2015 6:37

V98á21c54l59a22v 40K12o34h79o60u45t 8208136873627

Drobná oprava/připomínka, protože jsem se nemohl dopočítat. Omlouvám se za puntičkaření, ale musím... :-)

druhá (5 +3) x 10 = maximální rychlost, tedy 80 km/hod

0/0
11.11.2015 8:02

J26a98n 77H92o28r40s76k36ý 2416560937945

Vy matematici musíte mít taky na každý prd nějaké pravidlo. To vás na první pohled nenapadne, že to "plus" je k té trojce evidentně blíž než to "krát"? A odjakživa platilo: kdo dřív přijde, ten dřív mele!:-)

+1/0
11.11.2015 16:50







Najdete na iDNES.cz