Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Parní lokomotivy naložené uhlím prověřily pevnost nových mostů

Historické parní lokomotivy Šlechtična a Štokr naložené uhlím posloužily v úterý při zatěžkávací zkoušce tří železničních mostů v Plzni na Doubravce na trati Plzeň - Praha. Technici měřili průhyb konstrukcí a ukázalo se, že mnohatunovou zátěž bez problémů unesou a jsou bezpečné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B52o74h43u60m28i73l 41M11á68c30a 5581742146813

A vodu nenaložili?

0/0
14.11.2015 20:03

J40a11n 18Š62e49b49e22s78t72a 6117880370975

Měřili průhyb konstrukce?

Na obrázku č. 3 je konstrukce jasně prohnutá !!!

0/0
11.11.2015 8:44

J71i12ř53í 85M45a35k79o60ň 2315738904150

Plně vyzbrojený "štokr" na snímku má zhruba 170 tun, tedy zhruba stejně jako tehdy nemodernější rychlíkový "albatros" / řada 498 /. Proč "štokr" - podle mechanického šnekového přikladače, který z větší části nahradil těžkou práci topiče. Tahle lokomotiva se používala pro dopravu těžkých nákladních vlaků /které už dnes nejezdí/ . A kdo si nepamatuje - 556 znamená

první 5 = počet hnacích náprav

druhá 5 +3 x 10 = maximální rychlost, tedy 80 km/hod

třetí je 6 + 10 = nápravový tlak

to platilo pro všechny řady - 498 = čtyři hnací nápravy, rychlost 120 /jela i více/ a 18 tun na nápravu. ;-)

+3/0
11.11.2015 6:37

V88á21c87l60a48v 63K82o16h39o21u46t 8688906563217

Drobná oprava/připomínka, protože jsem se nemohl dopočítat. Omlouvám se za puntičkaření, ale musím... :-)

druhá (5 +3) x 10 = maximální rychlost, tedy 80 km/hod

0/0
11.11.2015 8:02

J59a72n 11H42o71r89s75k68ý 2976240437235

Vy matematici musíte mít taky na každý prd nějaké pravidlo. To vás na první pohled nenapadne, že to "plus" je k té trojce evidentně blíž než to "krát"? A odjakživa platilo: kdo dřív přijde, ten dřív mele!:-)

+1/0
11.11.2015 16:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.