Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Svařit, utěsnit, zapojit kilometry kabelů. Tak se rodí tramvaj

Více než sto nových tramvají vyrobila loni Škoda Transportation a letos bude toto číslo podobné. Vozy s plzeňskou značkou jezdí nejen v České republice ale i v Polsku, v Itálii nebo v Turecku. Jak se ale tramvaje v Plzni vyrábějí? Zjistil to reportér MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M73i82l26o64š 55H11o12v86o65r75k10a 2430353106337

Clovek musi byt pysny, ze se neco takovyho vyrabi v Cesku!

+1/0
9.11.2015 16:06

M31a83r96t72i62n 16P76i32s17á36r 6340932674156

Miroslav Šimek  "Stavíme až na konečné" :-):-)

0/0
7.11.2015 19:07

J36o74s44e31f 10C98h30o46d15o92u28n58s36k31ý 4651896419780

Hm, dlouhý a podrobný článek, málem jsem nedočetl :D

0/0
7.11.2015 12:03

M25a58r10e40k 76K14l83u91f51a 3748894404616

Něco jako asistent pro rozjezd do kopce není pro tramvaj potřeba, protože už i u těch starých tramvají odjistily čelisťové brzdy až po zadání jízdy.

+1/−1
7.11.2015 8:34

J42i95r59i 90D41o78b42r35ý 9798859263

Jenomze ani zadani jizdy nezabrani, aby tramvaj nezacala couvat pokud zadani neni dost. A pokud je ho moc tramvaj protoci kola a udela do koleji "dulek". Specielne za mizerneho pocasi to chce hodne zkusenosti, nebo elektroniku.

+1/−1
7.11.2015 9:05

M89a78r23e35k 83K20l42u75f56a 3188454674746

Zkušený řidič se za mizerného počasí už při dobržďování lehce podsype, aby zajistil adhezi při rozjezdu. Nezkušený do tramvaje nepatří.  ;-):-P

+3/−2
7.11.2015 9:11

J58i69r60i 39D58o34b40r16ý 9538609313

A ty zkusenosti ridice tramvaje sebere kde?

+4/−1
7.11.2015 9:17

K98a45r89e86l 56N16o98v38o41t20n61ý 4626780985805

Od toho zkušeného...:)

0/0
28.11.2015 21:56

M19a98r42e31k 26K74l31u10f31a 3808494834106

A do kolejí důlek neudělá, kolej je mnohem tvrdší než kola, to spíš trošku ohobluje ta svá kola. Což také někdy není na škodu, pokud je někde předtím smykem zhranatil.  ;-)

+1/−2
7.11.2015 9:13

J48i79r72i 38D56o24b89r92ý 9338849683

Tramvaj pri protoceni kol dulek udelat dokaze. Berte to jako fakt, i kdyz vysoupani plosky na kolo, tzv obuti, je castejsi.

+2/−1
7.11.2015 9:19

J57i78ř13í 56K22r94e90j60č57í48k 2357978834366

Hrozný blábol. Raději si o tom něco nastudujte, než začnete vykládat svá moudra a tím myslím i ta níže... ;-)

+1/−1
7.11.2015 11:52

M85a98r97e24k 19K46l71u16f59a 3578684804146

Na rozdíl od tebe mám oprávnění na 4-nápravové a 8-nápravové tramvaje. Takže o tom leccos vím, součástí kursu je i nauka o vozidle. Dělal jsem i mechanika (opravy vozů), takže na mne si holoubku nepřijdeš. Při zadání jízdy se teprve odjišťuje zajišťovací (čelisťová) brzda. Můžeš mít klidně odbržděný brzdový pedál a stát ve svahu, ale dokud nešlápneš do jízdy, vůz pořád stojí. Stejné je to i u vozů s ručním pákovým voličem.

+1/−2
7.11.2015 13:44

J48i87ř15í 57K33r39e83j52č23í27k 2187158394296

Narozdíl ode mne sotva, ale evidentně jste při výuce nedával pozor.

Máte samozřejmě pravdu v tom, že zajišťovací brzda může, ale nemusí ( ! ), odbrzdit až zadáním jízdy, což ale zároveň neznamená, že tramvaj nemůže scouvnout.

Takového asistenta mají až nové typy tramvají.

Stejně tak rozhodně není pravda, že by tramvaj prokluzem kol nemohla udělat do kolejí plochy. Na mnoha místech po městě se takové plochy vyskytují...

0/0
8.11.2015 17:37

M90a45r74e50k 95K45l52u57f26a 3758834854226

Trvám na tom, že odjištění zajišťovací brzdy se provede až zadáním jízdy (případně samostatným tlačítkem). Pokud tramvaj hrabe na místě dostatečně dlouho, tak by důlek do kolejnice udělat mohla, to přiznám. Jen mi uniká smysl takového počínání. Jak jsem řekl výše, zkušený řidič se už před zastavením na problematickém místě dopředu trošku podsype, aby neměl potíže při rozjezdu.

0/0
10.11.2015 15:40

J62i96ř30í 43K75r18e56j12č54í10k 2247948234406

Musím opakovat, že odjištění zajišťovací brzdy lze, mimo jiné, provést zadáním jízdy, což ale nezaručuje, že vůz nescouvne !

Plochu do kolejnice lze běžně vytvořit i po bezproblémovém zastavení v zastávce, nemusí to ani nijak signalizovat stav svršku před zastavením...

0/0
10.11.2015 22:56



Najdete na iDNES.cz