Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Svařit, utěsnit, zapojit kilometry kabelů. Tak se rodí tramvaj

Více než sto nových tramvají vyrobila loni Škoda Transportation a letos bude toto číslo podobné. Vozy s plzeňskou značkou jezdí nejen v České republice ale i v Polsku, v Itálii nebo v Turecku. Jak se ale tramvaje v Plzni vyrábějí? Zjistil to reportér MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M67i46l74o69š 53H54o73v53o24r96k50a 2770393256527

Clovek musi byt pysny, ze se neco takovyho vyrabi v Cesku!

+1/0
9.11.2015 16:06

M13a69r23t36i48n 33P86i92s13á22r 6710152984606

Miroslav Šimek  "Stavíme až na konečné" :-):-)

0/0
7.11.2015 19:07

J75o96s15e21f 18C81h63o25d82o49u43n57s65k31ý 4671946939800

Hm, dlouhý a podrobný článek, málem jsem nedočetl :D

0/0
7.11.2015 12:03

M96a76r73e54k 65K75l46u31f79a 3538704564816

Něco jako asistent pro rozjezd do kopce není pro tramvaj potřeba, protože už i u těch starých tramvají odjistily čelisťové brzdy až po zadání jízdy.

+1/−1
7.11.2015 8:34

J49i73r91i 47D98o44b66r31ý 9438889863

Jenomze ani zadani jizdy nezabrani, aby tramvaj nezacala couvat pokud zadani neni dost. A pokud je ho moc tramvaj protoci kola a udela do koleji "dulek". Specielne za mizerneho pocasi to chce hodne zkusenosti, nebo elektroniku.

+1/−1
7.11.2015 9:05

M86a72r91e90k 66K65l34u17f28a 3898174324866

Zkušený řidič se za mizerného počasí už při dobržďování lehce podsype, aby zajistil adhezi při rozjezdu. Nezkušený do tramvaje nepatří.  ;-):-P

+3/−2
7.11.2015 9:11

J30i41r38i 73D86o11b19r53ý 9358679933

A ty zkusenosti ridice tramvaje sebere kde?

+4/−1
7.11.2015 9:17

K82a73r82e68l 60N37o59v62o87t85n67ý 4916820555635

Od toho zkušeného...:)

0/0
28.11.2015 21:56

M24a28r62e38k 90K41l51u14f27a 3668154914436

A do kolejí důlek neudělá, kolej je mnohem tvrdší než kola, to spíš trošku ohobluje ta svá kola. Což také někdy není na škodu, pokud je někde předtím smykem zhranatil.  ;-)

+1/−2
7.11.2015 9:13

J42i78r43i 60D15o97b18r92ý 9818659563

Tramvaj pri protoceni kol dulek udelat dokaze. Berte to jako fakt, i kdyz vysoupani plosky na kolo, tzv obuti, je castejsi.

+2/−1
7.11.2015 9:19

J89i39ř54í 44K10r62e48j55č28í33k 2857908894956

Hrozný blábol. Raději si o tom něco nastudujte, než začnete vykládat svá moudra a tím myslím i ta níže... ;-)

+1/−1
7.11.2015 11:52

M76a61r40e68k 64K11l54u44f26a 3308184524166

Na rozdíl od tebe mám oprávnění na 4-nápravové a 8-nápravové tramvaje. Takže o tom leccos vím, součástí kursu je i nauka o vozidle. Dělal jsem i mechanika (opravy vozů), takže na mne si holoubku nepřijdeš. Při zadání jízdy se teprve odjišťuje zajišťovací (čelisťová) brzda. Můžeš mít klidně odbržděný brzdový pedál a stát ve svahu, ale dokud nešlápneš do jízdy, vůz pořád stojí. Stejné je to i u vozů s ručním pákovým voličem.

+1/−2
7.11.2015 13:44

J86i84ř47í 69K41r62e16j48č60í86k 2167138634276

Narozdíl ode mne sotva, ale evidentně jste při výuce nedával pozor.

Máte samozřejmě pravdu v tom, že zajišťovací brzda může, ale nemusí ( ! ), odbrzdit až zadáním jízdy, což ale zároveň neznamená, že tramvaj nemůže scouvnout.

Takového asistenta mají až nové typy tramvají.

Stejně tak rozhodně není pravda, že by tramvaj prokluzem kol nemohla udělat do kolejí plochy. Na mnoha místech po městě se takové plochy vyskytují...

0/0
8.11.2015 17:37

M59a72r20e55k 86K52l64u37f45a 3768344264636

Trvám na tom, že odjištění zajišťovací brzdy se provede až zadáním jízdy (případně samostatným tlačítkem). Pokud tramvaj hrabe na místě dostatečně dlouho, tak by důlek do kolejnice udělat mohla, to přiznám. Jen mi uniká smysl takového počínání. Jak jsem řekl výše, zkušený řidič se už před zastavením na problematickém místě dopředu trošku podsype, aby neměl potíže při rozjezdu.

0/0
10.11.2015 15:40

J12i54ř23í 33K35r57e56j61č69í80k 2627538384836

Musím opakovat, že odjištění zajišťovací brzdy lze, mimo jiné, provést zadáním jízdy, což ale nezaručuje, že vůz nescouvne !

Plochu do kolejnice lze běžně vytvořit i po bezproblémovém zastavení v zastávce, nemusí to ani nijak signalizovat stav svršku před zastavením...

0/0
10.11.2015 22:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.