Diskuze

VIDEO: Tuny trhaviny rozporcovaly skálu, která překáží stavbě tunelu

Série výbuchů se před několika dny ozvala pod vrchem Chlum u Plzně. Stavbaři, kteří tu razí železniční tunel, totiž museli s pomocí pyrotechniků odstřelit skálu u budoucího plzeňského tunelového portálu. Použili na to více než dvě tuny trhavin.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To zas bude tunel ...

1 3
možnosti

Prosím další 2 tuny trhaviny přistavit a použit v Dopravním podniku hl. m. Praha.

Je tam prý potřeba zlikvidovat tunel na tisk lístků MHD.

0 0
možnosti

Pěkný odpal. :-)

Jsem přesvědčen, že ten tunel zase zkrátí jízdní dobu. Nebude to sice tak moc, ale když se na to člověk podívá s odstupem několika let, tak je to jiná suma. Zkouma jsem třeba trasu mezi Opavou a Ostravou a postupem doby se jízdní doba zkrátila na méně než polovinu.

6 0
možnosti

Pche, je to pár minut za miliardy a navíc se zhorší dopravní obslužnost obcí Chrást a Dýšina. Vlak tudy už jezdit nebude. :-/

0 6
možnosti

To to video nešlo už více natáhnout? ;-D 28 sekund čekání na začátku, kde nic není.

0 1
možnosti

Podobný odstřel jsem viděl před lety v jedné středočeské obci.  Tamní JZD zakoupilo montovanou halu, včetně betonových patek 1x1x1 m, které se zapouštěly do země. Protože na několika místech byla žulová skála, tak skálu odstřelovali, aby tam mohli umístit ty betonové, kvádry. Tady to vypadá podobně, odstřelí skálu a díru v zemi zalijí betonem, nebo jen možná zavezou zeminou s kamenivem a zhutní;-D

0 0
možnosti

J81o76s15e42f 50N97o78v68á94k

27. 10. 2015 8:45

Tak to zkrátí čas vlaku Plzeň - Praha o deset minut. Podle mně vyhozené peníze. Asi se zase musely prostavět EU fondy.

1 16
možnosti
Foto

Podle vás, který nevidí dál, než na špičku vlastního nosu, jsou to jistě vyhozené peníze...

Ale těch 10 ušetřených minut je třeba vynásobit počtem vlaků, které tratí projíždějí, což je přes den 4 za hodinu, v noci cca 2 (oběma směry), nákladní vlaky nepočítaje. Myslím si, že za rok to bude pěkná suma. Nikde jsem na netu bohužel nenašel, kolik onou tratí projede vlaků za rok, ani kolik dráhy stojí ušetřených 10 minut, ale určitě už někdo spočítal návratnost celé stavby.

A to se ještě původně mluvilo o 25 km dlouhém tunelu Beroun - Smíchov, ale z ekonomických důvodů se nakonec od projektu upustilo.

3 0
možnosti

na to, že tam byly dvě tuny trhaviny, tak jsem čekal větší výbuch a větší hřib po výbuchu a skálu rozmetanou po okolí ;-D slabota :-)

4 8
možnosti

To delali petardama z trznice :-)

1 1
možnosti