Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tuny trhaviny rozporcovaly skálu, která překáží stavbě tunelu

Série výbuchů se před několika dny ozvala pod vrchem Chlum u Plzně. Stavbaři, kteří tu razí železniční tunel, totiž museli s pomocí pyrotechniků odstřelit skálu u budoucího plzeňského tunelového portálu. Použili na to více než dvě tuny trhavin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T45o97m46a80s 52M80a15t35e37r16a 4816831363773

To zas bude tunel ...

+1/−3
27.10.2015 10:31

J35i38n37d52ř12i18c43h 76Š86t69u18m18p40f 8718306523

Prosím další 2 tuny trhaviny přistavit a použit v Dopravním podniku hl. m. Praha.

Je tam prý potřeba zlikvidovat tunel na tisk lístků MHD.

0/0
27.10.2015 10:09
Foto

B33r22o34n43i53s69l35a82v 43G89a69b32r39y12š 2682839231

Pěkný odpal. :-)

Jsem přesvědčen, že ten tunel zase zkrátí jízdní dobu. Nebude to sice tak moc, ale když se na to člověk podívá s odstupem několika let, tak je to jiná suma. Zkouma jsem třeba trasu mezi Opavou a Ostravou a postupem doby se jízdní doba zkrátila na méně než polovinu.

+6/0
27.10.2015 9:04

V31l47a72d77i35m67í21r 75C72i44h49l43a 8151838557723

Pche, je to pár minut za miliardy a navíc se zhorší dopravní obslužnost obcí Chrást a Dýšina. Vlak tudy už jezdit nebude. :-/

0/−6
27.10.2015 10:34

M20i13r64o11s93l82a82v 76G34r98o85s26s47m78a15n71n 8862169304

Na 23 km (Plzeň - Rokycany) se zkrátí jízdní doba o 9 minut. Kdyby stejnou efektivitou byl modernizován první železniční koridor, dnes jezdíme z Prahy do Brna na 1:40, nikoli za 2:40. Zrychlení železniční dopravy nejde samo. Je třeba zkracovat čas každou stavbou na každém kilometru trati. Potřebný efekt se dostaví až synergií všech staveb. Výsledkem je atraktivní dopravní cesta, která přitáhne cestující.

+6/0
27.10.2015 11:55

L22u44k94á97š 53O23m66á80č34k84a 5491384151236

To to video nešlo už více natáhnout? ;-D 28 sekund čekání na začátku, kde nic není.

0/−1
27.10.2015 8:57

M58i28l98o13š 82K29o47l63m95a53n 6356813937382

Podobný odstřel jsem viděl před lety v jedné středočeské obci.  Tamní JZD zakoupilo montovanou halu, včetně betonových patek 1x1x1 m, které se zapouštěly do země. Protože na několika místech byla žulová skála, tak skálu odstřelovali, aby tam mohli umístit ty betonové, kvádry. Tady to vypadá podobně, odstřelí skálu a díru v zemi zalijí betonem, nebo jen možná zavezou zeminou s kamenivem a zhutní;-D

0/0
27.10.2015 8:49

J93o39s76e55f 97N62o42v37á25k 7157217862368

Tak to zkrátí čas vlaku Plzeň - Praha o deset minut. Podle mně vyhozené peníze. Asi se zase musely prostavět EU fondy.

+1/−16
27.10.2015 8:45

M12i58l90a84n 69Č79e13r87n59ý 5153689139862

Podle vás, který nevidí dál, než na špičku vlastního nosu, jsou to jistě vyhozené peníze...

Ale těch 10 ušetřených minut je třeba vynásobit počtem vlaků, které tratí projíždějí, což je přes den 4 za hodinu, v noci cca 2 (oběma směry), nákladní vlaky nepočítaje. Myslím si, že za rok to bude pěkná suma. Nikde jsem na netu bohužel nenašel, kolik onou tratí projede vlaků za rok, ani kolik dráhy stojí ušetřených 10 minut, ale určitě už někdo spočítal návratnost celé stavby.

A to se ještě původně mluvilo o 25 km dlouhém tunelu Beroun - Smíchov, ale z ekonomických důvodů se nakonec od projektu upustilo.

+3/0
27.10.2015 9:42

M82i57r48o51s71l70a29v 38Z85i94k17m92u40n51d 7799303134933

Takové stavby nemají ekonomickou návratnost ... investorem je "stát" (provozovatel dráhy SŽDC s.o.), který nemá ze zkrácení cestovní doby ani korunu ... paradoxně, zkrácením kilometrické vzdálenosti přichází SŽDC s.o. o poplatek za použití ŽDC ... jako cestující, který pojede o 10 minut míň z toho žádný ekonomický efekt nemám - přibudou vám z toho titulu peníze na účtu ... úspora 10 minut u vlaku vezoucího uhlí to teplárny taky teplárně nic nepřináší ... výpočty návratnosti jsou hypotetické ... ale ty ušetřené peníze se investorovi nevrátí ani virtuálně ...

0/−5
27.10.2015 10:03
Foto

I91v94a91n 45K15o14p68t64a 5127892491447

No neznamená to také náhodou že když stávající vlaky projedou rychleji tak v případě potřebu může tu trať použít i vlak(y) navíc a tedy přínos pro SŽDC, dopravce, zasilatele atd a ve výsledku i vyšší daňový příjem státu?

Do Vaší kapsy to pochopitelně okamžitě žadnou kačku nepřinese, ale lepší infrastruktura Vám přinese nějakou tu kačku navíc v důchodu.

0/0
27.10.2015 13:05

M33a18r52t21i79n 84H88o72c42e49k 5679965254637

na to, že tam byly dvě tuny trhaviny, tak jsem čekal větší výbuch a větší hřib po výbuchu a skálu rozmetanou po okolí ;-D slabota :-)

+4/−8
27.10.2015 8:08

F83r90a39n37t32i66s55e21k 75M17r93z46e52n43a 3825165688389

To delali petardama z trznice :-)

+1/−1
27.10.2015 8:50

F87r51a70n97t50i29s71e94k 41M40r60z52e37n94a 3305515308769

Koukam, pane Hocek, po ranu samej suchar v diskusi. Asi se lidem dela z prace nevolno po ranu :-)

0/0
27.10.2015 9:01

M35i73l67a82n 87Č21e41r44n26ý 5433419559892

Vy jste taky pěknej hřib.:-P

0/0
27.10.2015 8:54

O36n79d39r19e72j 91K84o49d20a65d 8371353251607

"Taaakovej hřib!" ;-D;-D;-D

0/0
27.10.2015 8:54

V79á98c25l11a22v 15S80v94o70b15o63d59a 5656168129

Asi si to pletete s výbuchem atomovky?

+1/0
27.10.2015 10:06







Najdete na iDNES.cz