Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tuny trhaviny rozporcovaly skálu, která překáží stavbě tunelu

Série výbuchů se před několika dny ozvala pod vrchem Chlum u Plzně. Stavbaři, kteří tu razí železniční tunel, totiž museli s pomocí pyrotechniků odstřelit skálu u budoucího plzeňského tunelového portálu. Použili na to více než dvě tuny trhavin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T48o35m86a22s 51M16a66t38e79r15a 4566211723103

To zas bude tunel ...

+1/−3
27.10.2015 10:31

J70i29n97d49ř70i62c52h 71Š62t90u38m90p36f 8498176593

Prosím další 2 tuny trhaviny přistavit a použit v Dopravním podniku hl. m. Praha.

Je tam prý potřeba zlikvidovat tunel na tisk lístků MHD.

0/0
27.10.2015 10:09
Foto

B22r62o86n25i84s45l68a86v 55G10a78b33r53y19š 2842309511

Pěkný odpal. :-)

Jsem přesvědčen, že ten tunel zase zkrátí jízdní dobu. Nebude to sice tak moc, ale když se na to člověk podívá s odstupem několika let, tak je to jiná suma. Zkouma jsem třeba trasu mezi Opavou a Ostravou a postupem doby se jízdní doba zkrátila na méně než polovinu.

+6/0
27.10.2015 9:04

V50l77a83d10i80m47í55r 71C75i71h94l83a 8591788267303

Pche, je to pár minut za miliardy a navíc se zhorší dopravní obslužnost obcí Chrást a Dýšina. Vlak tudy už jezdit nebude. :-/

0/−6
27.10.2015 10:34

M30i91r93o34s56l25a35v 60G21r93o69s82s28m27a53n16n 8172489844

Na 23 km (Plzeň - Rokycany) se zkrátí jízdní doba o 9 minut. Kdyby stejnou efektivitou byl modernizován první železniční koridor, dnes jezdíme z Prahy do Brna na 1:40, nikoli za 2:40. Zrychlení železniční dopravy nejde samo. Je třeba zkracovat čas každou stavbou na každém kilometru trati. Potřebný efekt se dostaví až synergií všech staveb. Výsledkem je atraktivní dopravní cesta, která přitáhne cestující.

+6/0
27.10.2015 11:55

L70u33k59á40š 24O40m53á18č73k72a 5121944301616

To to video nešlo už více natáhnout? ;-D 28 sekund čekání na začátku, kde nic není.

0/−1
27.10.2015 8:57

M12i33l26o89š 94K94o35l52m32a87n 6866763727522

Podobný odstřel jsem viděl před lety v jedné středočeské obci.  Tamní JZD zakoupilo montovanou halu, včetně betonových patek 1x1x1 m, které se zapouštěly do země. Protože na několika místech byla žulová skála, tak skálu odstřelovali, aby tam mohli umístit ty betonové, kvádry. Tady to vypadá podobně, odstřelí skálu a díru v zemi zalijí betonem, nebo jen možná zavezou zeminou s kamenivem a zhutní;-D

0/0
27.10.2015 8:49

J58o28s88e75f 20N92o55v96á69k 7617787932128

Tak to zkrátí čas vlaku Plzeň - Praha o deset minut. Podle mně vyhozené peníze. Asi se zase musely prostavět EU fondy.

+1/−16
27.10.2015 8:45

M61i86l18a97n 48Č31e25r92n36ý 5253229539592

Podle vás, který nevidí dál, než na špičku vlastního nosu, jsou to jistě vyhozené peníze...

Ale těch 10 ušetřených minut je třeba vynásobit počtem vlaků, které tratí projíždějí, což je přes den 4 za hodinu, v noci cca 2 (oběma směry), nákladní vlaky nepočítaje. Myslím si, že za rok to bude pěkná suma. Nikde jsem na netu bohužel nenašel, kolik onou tratí projede vlaků za rok, ani kolik dráhy stojí ušetřených 10 minut, ale určitě už někdo spočítal návratnost celé stavby.

A to se ještě původně mluvilo o 25 km dlouhém tunelu Beroun - Smíchov, ale z ekonomických důvodů se nakonec od projektu upustilo.

+3/0
27.10.2015 9:42

M27i10r70o53s47l66a11v 58Z55i83k35m84u37n15d 7159623644203

Takové stavby nemají ekonomickou návratnost ... investorem je "stát" (provozovatel dráhy SŽDC s.o.), který nemá ze zkrácení cestovní doby ani korunu ... paradoxně, zkrácením kilometrické vzdálenosti přichází SŽDC s.o. o poplatek za použití ŽDC ... jako cestující, který pojede o 10 minut míň z toho žádný ekonomický efekt nemám - přibudou vám z toho titulu peníze na účtu ... úspora 10 minut u vlaku vezoucího uhlí to teplárny taky teplárně nic nepřináší ... výpočty návratnosti jsou hypotetické ... ale ty ušetřené peníze se investorovi nevrátí ani virtuálně ...

0/−5
27.10.2015 10:03
Foto

I10v91a29n 90K44o79p87t37a 5517372641907

No neznamená to také náhodou že když stávající vlaky projedou rychleji tak v případě potřebu může tu trať použít i vlak(y) navíc a tedy přínos pro SŽDC, dopravce, zasilatele atd a ve výsledku i vyšší daňový příjem státu?

Do Vaší kapsy to pochopitelně okamžitě žadnou kačku nepřinese, ale lepší infrastruktura Vám přinese nějakou tu kačku navíc v důchodu.

0/0
27.10.2015 13:05

M72a63r65t43i37n 96H98o17c41e36k 5119565164137

na to, že tam byly dvě tuny trhaviny, tak jsem čekal větší výbuch a větší hřib po výbuchu a skálu rozmetanou po okolí ;-D slabota :-)

+4/−8
27.10.2015 8:08

F81r23a21n25t20i39s71e14k 21M61r39z36e64n89a 3655195258729

To delali petardama z trznice :-)

+1/−1
27.10.2015 8:50

F93r63a20n71t28i92s77e17k 63M57r78z72e89n71a 3845415968749

Koukam, pane Hocek, po ranu samej suchar v diskusi. Asi se lidem dela z prace nevolno po ranu :-)

0/0
27.10.2015 9:01

M26i35l27a34n 29Č67e51r14n13ý 5113419189512

Vy jste taky pěknej hřib.:-P

0/0
27.10.2015 8:54

O31n20d38r62e51j 92K19o93d28a46d 8121753231357

"Taaakovej hřib!" ;-D;-D;-D

0/0
27.10.2015 8:54

V47á70c67l51a33v 92S89v92o88b55o68d44a 5516308249

Asi si to pletete s výbuchem atomovky?

+1/0
27.10.2015 10:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.