Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Revizoři nebudou půl roku pokutovat seniory bez Plzeňské karty

Vedení Plzně chce zmírnit dopady rozhodnutí, že senioři nad 70 let musí mít od 1. ledna 2016 pro cestování veřejnou dopravou Plzeňskou kartu, přestože jezdí zadarmo. Revizoři proto nebudou minimálně první polovinu roku seniory bez karet při cestě bez jízdenky pokutovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A80l14e69n38a 48B43o36r60o46v40á 2874933911956

Plzeňáci, proč jste tak zapšklí? V Plzni funguje jedna z nejmodernějších MHD (co do vybavení) a systém jízdenek se vyvíjí neustále k lepšímu. Plzeňská karta je super projekt, kterého v Praze za několikanásobné náklady nebyli schopni. Dneska můžete koupit lístky 4 způsoby (papírové, sms, plzeńská karta, platební karta). Že tam smrdí bezdomovci a otravují Vás tím - ano, to je fakt, ale to funguje všude, protože prostě není možné tomu 100% předejít...

A že článek je napsán jako superreklama TOP 09, to je od pana redaktora Nedvěda úplně normální - přečtěte si jeho články a dojde i hloupému, za koho nezávislý novinář kope...

+1/−1
25.10.2015 14:08

B61ř56e39t85i83s87l52a71v 86Š13í66m65a 9484591952

Pro Plzenáky je treba plzenská karta výhodná, ale pro turisty nikoliv.!

Celá léta se dala koupit jen neprestupní papírová jízdenka anebo za 30 Kc neprestupní jízdenka u ridice, sms prisla pozdeji. Nákup na bezkontaktní kartu se zavádí s velkou slávou az v poslední dobe.

Co budou delat plzenstí revizori s turisty nad 70 let bez jízdenky?Dají jim pokutu a kdyz seniori nebudou mít ani bezkontaktní platební kartu, vyhodí je z tramvaje?

+3/−1
25.10.2015 14:50

S61t88á70ň18a 45K84o90m98o30r24o35u82s59o18v89á 3905833157129

Přesně tak. Nějak nechápu, proč ta celá taškařice.

+4/0
25.10.2015 15:46

P97a79v82e71l 74Ř85a70p19e26k 7662716819935

Jedna z nejmodernějších MHD, která se stále neobejde bez 50 let starého cvakacího strojku ;-D

Plzeňská MHD je hlavně černá díra na peníze.

0/−2
25.10.2015 22:00
Foto

M75í63r84a 50K26l85a56s 9212707569186

Provozní náklady cvakacích strojků jsou skoro nulové....na rozdíl o terminálů ;-)

+4/0
25.10.2015 22:22

P71a58v14e92l 62Ř95a22p81e59k 7452616259775

O tom žádná, ale já primárně a opakovaně kritizuji právě ty terminály, když ani přes obří investici nejsou schopny ty staré strojky nahradit. A ta kombinace vypadá ... no řekněme úsměvně. První, co mě napadne, je že zřizovatel je naprostý diletant.

0/0
26.10.2015 18:42

P27e95t31r 73H74r73a42b57á42k 6400167942330

Píšete Plzenaci, takže asi z Plzně nejste, že? Tím pádem víte velké kulové o tom, jak to zde funguje. Takže prosím, nechte si moralizováni tam, kde to znáte a hodnocení stávajícího stavu nechte těm, kteří to znají.

Plzeňská karta je produkt, který chce zřejmě někdo velmi výhodně zpeněžit a to na úkor obyčejných lidí. Když si lidi kupovali PK, netušili, že za pár let si jí budu muset kupovat povinně znovu a pak znovu po dalších 5 letech. Já jsem od malička jezdil v Plzni a dřív zde byly dlouhodobé legitky, tj. žádné placení navíc. Prostě lístek a konec. Bylo to možní nepraktické, ale byla to jedna varianta a ta fungovala. Pak přišla karta a následovaly jí další modernizace, které velice často nefungovaly. Také začali někteří podvodníci vymýšlet, jak se do karty dostat apod. Prostě další karta. Je zajímavé, že v mnoha městech v cizině, velkých městech, fungují pořád papírové dlouhodobé jízdenky a nikomu to nevadí. Já to zde vidím jednoduše jako solidní byznys pro pár lidí. Nejprve nahnat tisíce lidí a nyní od nich začít vybírat velký prachy. Karta má hodnotu pár korun a prodávat jí s 250 procentní marží je docela solidní zločin. Navíc jí musí mít i důchodci, naštěstí zadarmo - po velkém tlaku obyvatel města. Ovšem za dalších 5 let to bude nutné absolvovat znovu. Dříve jsem šel na pmdp a dostal lístek na rok, dal jsem si ho do legitky a měl klid.V MHD tenkrát nebyl takový bordel a lidi byli slušnější. Žádné další náklady a povinnosti nebyly. Turisté si navíc mohli lístek koupit v automatech na hodně místech v Plzni. A dneska? Dneska si musim kartu vždy na konci roku nabít, jednou za pět let koupit kartu, v MHD je pořád stejný bordel a turisté vidí v koupi jízdného jen chaos. Ono je sice fajn, že je toho tolik na výběr, ale pro každého, kdo sem přijede, je to chaotické. V tomto případě málo je někdy více. Navíc cena MHD jde pořád nahoru. Ono to opravdu tak růžové, jak si možná myslíte, neni. A je toho mnohem více...

+2/0
25.10.2015 22:34

A48l73e97n57a 90B37o32r74o98v25á 2804773561306

hezké slohové cvičení.... ale z 90% se v něm rozčilujete o nutnosti výměny PK - což je trochu mimo téma článku ;-)

+1/−1
26.10.2015 12:28

P53e89t31r 57H24r48a17b33á30k 6630827452960

Pointu jste nepochopila? Primárně jde o to, že by se neměly pro cestující vymýšlet vícenáklady a vícenároky. Obojí však MHD dělá. Možná jsem to měl napsat v jedné větě, aby to bylo pro Vás snadněji pochopitelné. To se omlouvám.

+1/0
26.10.2015 12:41

M24a59r39t28i97n 96J38a56n48d82a 6123546342929

Byl jsem letos několikrát opakovaně v Budapešti, kde jsem jezdil na papírové jednodenní jízdenky. V Budapešti jdou dokonce tak daleko, že u vstupů do metra stojí revizoři a kontrolují všem nastupujícím jízdenky. Pokud se někdo kolem nich pokusil proběhnout a nic jim neukázal, odchytili ho. Pokud jsem jim suverénně ukázal jednodenní jízdenku na úplně jiný den (mám v peněžence víc jízdenek, místo dnešní jsem ukázal včerejší, trochu se mi pomíchaly, no!), prošel jsem pokaždé.

Ano, v tomto směru mají papírové jízdenky oproti čipovým kartám obrovskou výhodu, dá se s nimi snáz jezdit načerno. A taky se dají snáz padělat, obzvlášť s dnešními počítači a tiskárnami (což dřív nebylo). V tom je také jejich výhoda. Ale padělek čipové karty jsem ještě neviděl.

0/0
26.10.2015 14:15

P13e27t79r 49H94r28a52b87á67k 6200817912560

Tak to je myslím problém revizoru v Budapešti. Souhlasím, že pro revizory je tohle výrazně jednodušší. Ovšem kolik tyto systémy stojí? Dříve revizor vidět - roční jízdenku a tím to zhaslo. Dneska mají přístroje, mobily apod, což předpokládam úplně laciné není. Věřte tomu, že ani karty nebudou nepřekonatelné, což se už potvrdilo u tzv. peněženky, která se stala už terčem útočníků. Takže plzeňská karta tak dokonalá není, bohužel. Myslím si, že každý systém má své výhody a nevýhody, leč nyní si myslím se díky některým úkonům PMDP se začínají misky vah převažovat na tu starnu nevýhod a to dobré není. MHD tu má být prioritně pro lidi a v zásadě není nutné, aby byla výdělečná. Pokud na systému někdo profituje a je to i na úkor občanů města, je to svinstvo. Za příklad z Budapešti děkuji.

+1/0
26.10.2015 17:04

M26a25r52t43i74n 55J40a17n24d69a 6963826802289

Revizoři mají úplně běžné mobily Sony Xperia, v nich je pouze nahraná aplikace na kontrolu Plzeňských karet fungující pomocí technologie NFC.

Osobně třeba na Plzeňských kartách oceňuji možnost nákupu přestupní jizdenky a možnost koupení předplatného od libovolného data do libovolného data. Správně můžete namítnout, že jinde tohle umějí i bez karet a budete mít pravdu, každopádně mě jako cestujícímu karty přinesly víc výhod, než nevýhod. Finanční úspora je pro mě dokonce taková, že těch 170 Kč jednou za pět let rád zaplatím.

+1/−1
26.10.2015 17:19

P73e14t16r 29H13r88a54b14á15k 6490247872260

V tom případě si necháte od podniků s...t na hlavu, když to vidíte takto. Samozřejmě spousta lidí si neláme hlavu tím, že by hledalo chyby. Horší je, že spousta lidí ty chyby vidět ani nechce. V zásadě zde nehodlám řešit, kdo jak je kde zainteresována  kdo komu vadí, či nevadí. I já jsem zainteresován, přiznávam, leč mne jde prioritně o to, aby MHD byla jednoduchá, fungující, čistá a bezpečná. Ale řešíme zde jízdné. Uvedl jste, jak funguje systím přes mobily. Samotná aplikace předpokládam není zadarmo a nové přístroje v MHD taky nebyly zadarmo. To že se používají obyčejné mobily vím, ale někdo je musel revizorům koupit, ač pořizovací náklady jsou v tomto ohledu oproti ostatnímu minimální. Co je však nutné, aby MHD bylo příjemné 1) lidi co jí používají denně, 2 ) lidi, co jí využívají sporadicky, 3) turisty. Napsal jsem to schválně v tomto pořadí a víte proč? Protože číslo 1 je nejdůležitější a číslo 3 nejméně důležité. V počtu jízd totiž číslo 1 zabere největší část. A nyní se dostáváme k tomu, co jste uvedl, že se Vám líbí. Vy jste uvedl příklad, který sedí na číslo 2 a 3. Tj. lidi, kteří semtam jedou MHD, nebo jim přijedou nějací známí apod. Tento postup samozřejmě lidi, co si kupují roční předplatné tolik nevyužijí.  Pro tyto lidi jsou jiné priority a pokud jde o jízdné, tak hlavně nějaká odměna za důvěru a jednoduchost, jak jsem psal, a co je hlavní - co nejméně zbytečných nákladů. 170 Kč je zejména plivnutí lidem, co jezdí MHD pravidelně. To, že se má za rok zdrařovat opět dlouhodobé jízdné a naopak v tom jednotlivém, skupina 2 a 3 se vymýšlí další a další způsoby a pro tyto skupiny se vše zjednoduše, tak pokud to nevidíte, tak Vám to tedy sdělím -  na tu nejdůležitější skupinu, dlouhodobé předplatitele, se kašle.

+1/0
26.10.2015 22:24

P53e35t91r 28H45r16a50b22á40k 6940497362970

Zde by 1) neměly být žádné další poplatky 2)měla by býtmožnost si nabít kartu např. z domova (na další rok), popř. další výhody.Hlavně by se cenově mělo toto jízdné zvýhodňovat, popř. hlavně nezvyšovat.Takže nakonec abych to shrnul. PMDP investuje do nápadů pro možná, přeženu to,1/3 cestujících a na ten zbytek 2/3 kašle.

0/0
26.10.2015 22:24

M93a84r87t57i82n 66J24a98n78d83a 6603896782129

Pozor, mezi skupinami 1 a 2 je menší rozdíl, než se Vám zdá. Uvedu příklady:

1) Přes léto jezdím na kole a MHD či autem jen výjimečně, přes zimu využívám MHD (a výjimečně auto). Pokud udeří mrazy na začátku října, OK, není problém, koupím si předplatné od začátku měsíce. Pokud by byly papírové kupony, mám problém: Pokud udeří mrazy v půlce měsíce nebo ke konci, znamená to, že si buď musím koupit zbytečně předplatné zpětně na celý měsíc - a nebo musím po zbytek měsíce jezdit na lístky, což taky není výhodné. Tenhle problém staré kupóny na kalendářní měsíc řešit neuměly, současné předplatné na kartě to řeší, kdykoliv se můžu rozhodnout a koupit si předplatné "od teď"

2) Loni jsem byl od půlky května do půlky června na dovolené. Pokud bych užíval MHD i v letních měsících, byl by pro mě ekonomický nesmysl kupovat si předplatné na celý květen a celý červen, ale karta mi umožní koupit si jej jen do okamžiku odjezdu na dovolenou a od okamžiku návratu z dovolené.

Co se týká poplatků za karty - osobně mi na tom vadí to, že se o tomhle nedalo lidem vědět v době, kdy se karty zaváděly. Měl jsem jednu z prvních karet, číslo bylo čtyřiciferné - a kupoval jsem si jí s tím, že jí mám napořád. Jaký to rozdíl ve srovnání s kartou ČSAD, kde mi bylo už při nákupu řečeno, že je na deset let.

Výměna karet má i jeden důvod, který běžné poctivé cestující nenapadne. Představte si, že jste revizor a kontrolujete náctiletou pubertální slečnu, která Vám ukáže kartu, na níž je fotka slaďoučké osmileté holčičky. Je to její karta a nebo si půjčila kartu kamarádky a jede tedy načerno? Povinná výměna karty (a fotky) tohle řeší.

Pro dlouhodobé předplatitele se teď zavede něco, co je podle mě krokem vpřed. Až dosud bylo roční a půlroční předplatné jen na kalendářní rok / půlrok. Nově bude možné koupit si tohle předplatné od kteréhokoliv dne v roce. Osobně to docela vítám, to půlroční předplatné s libovolným začátkem bych určitě využil.

Jinak ale s Vaším posledním komentářem musím víceméně souhlasit.

0/0
26.10.2015 22:43

P11e22t20r 13H29r85a38b85á80k 6310507612760

Bod 1 a 2 souhlas, leč bavíme se zde o ročním předplatném, které i kdysi bylo papírové a řekl bych vylučuje Vaší možnost, která myslím je stále blíže mé variantě č. 2. Pro Vás je samozřejmě aktuální stav výhodný. To plně chápu.

Pokud jde o Vaše vysvětlení,proč měnit každých 5 let, tak budu snadno oponovat - fotky na kartě revizoři nekontrolují. Přijde revizor, dám mu peněženku a on pípne. Klidně bych tam mohl mít kartu táty nebo strejdy. A proto na mou kartu jel kámoš. Já obvykle ukážu kartu i obrácenou. Takže zde Vaše hypotéza padá. Věřte tomu, že tímto způsobem se dá leccos obejít. Skoro legálně. Takže zde PK dokonalá není. Dříve na legitce se pokud vím musela fotka taky po určité době měnit. Každopádně ty dřívější legitky by dnes už byly směšné. 

Pokud jde o poslední odstavec, tak plně souhlasim. Ono roční předplatné je v podstatě velké riziko. Něco se Vám stane, odstěhujete se apod. a pokud vím, jízdné je nevratné. Pokud se mýlim, tak mne opravte. At tak či onak, flexibilní dlouhodobé jízdné je dobrý nápad.

0/0
27.10.2015 21:23

M39a16r42t19i66n 91J14a94n68d25a 6563656562739

Máte pravdu, revizoři fotky standardně nekontrolují. Ale v případě pochybností se fotka může hodit. Revizorská čtečka totiž zobrazuje jméno a datum narození. Pokud ale revizorovi předložíte kartu, z níž on načte podezřelé datum narození (pokud je vám dejme tomu třicet a karta bude patřit člověku narozenému v roce 1960 apod.), je to podezřelé. Stejně tak - pokud pojede na vaší kartu nějaká žena, dá se čekat, že si toho revizor všimne. Takže na to pozor.

Vrácení předplatného možné je, ovšem jen za splnění určitých podmínek. Než abych to vytrhával z kontextu, dám sem odkaz http://www.pmdp.cz/informace-o-preprave/prepravni-podminky/ - a jsou to smluvní přepravní podmínky platné od roku 2015, šestá strana, bod e. A třeba zrovna přestěhování v seznamu důvodů pro vrácení jízdného uvedeno je.

0/0
27.10.2015 21:51

B27ř73e51t41i38s65l13a48v 98Š30í90m30a 9504691172

To uz Plzenáci porádne prehánejí!

Plzen jako Mesto kultury 2015 se chová k turistum nejhur ze vsech míst CR.

Bez plzenské karty se nedají koupit prestupní jízdenky, takze jedna cesta s prestupem je 2x 18= 36 Kc, v Praze stojí jízdenka na 90 min. 32 Kc.

Od prístího roku budou v Plzni platit duchodci z jiných míst republiky plné jízdné?

+2/0
25.10.2015 13:19

R14o66m16a31n 89Č83e92c46h74u93r96a 6732179417969

Bez plzeňské karty se dá koupit přestupní jízdenka pomocí SMS nebo v nových strojcích pomocí bezkontaktní bankovní karty.

+3/0
25.10.2015 13:52

B62ř46e71t21i21s22l39a88v 22Š94í72m89a 9164221272

To jsem zjistil, ale je to porád vetsí komplikace nez v jiných mestech. SMS jízdenka stojí asi 20 kc + cena za SMS a predevsím se musí cekat, nez dojde ..... a nekteré trolejbusy a autobusy mají interval 15 min a více.

Radu let se nedalo koupit nic jiného nez papírová jízdenka, drazsí a neprestupní nebo asi za 30 Kc neprestupní jízdenka u ridice, az o neco pozdeji byla jízdenka SMS.... a asi az letos nebo loni se zavedl nákup pomocí bezkontaktní karty. Pochybuji, ze vsichni starí blidé takovou kartu mají.

+1/−3
25.10.2015 14:38

A45l51e44n86a 64B57o49r44o66v89á 2334373761476

já zase nechápu Váš příspěvěk... Píšete, že dřív se daly koupit jen nepřestuní jízdenky... čili v současné době je ta situace znatelně pozitivnější - máte možnost zakoupit nepřestupní jízdenky tak jako dřív + kdo má zájem může koupit přes sms nebo kartu... Prostě jen přibývají možnosti, to přece není špatné, ne? ;-)

0/0
25.10.2015 20:32

B94ř17e12t66i54s57l38a57v 94Š73í76m93a 9354261922

Porád je to horsí nez v ostatních mestech republiky.

Aby jízdenka z trafiky stála o 2 Kc víc nez z terminálu, pri jízde s prestupem dokonce o 20 Kc víc, to je porádne prehnané.

Pred nejakým rokem nám známí koupili na svou Plzenskou kartu jízdenky na 180 min, pozdeji zjistili, ze se to nesmí, jízdenky by nám revizor neuznal, náhodou nás tedy nikdo nekontroloval.

Soucasný výmysl s Plzenskou kartou pro lidi nad 70 let je také neco extra. To budou revizori takové turisty pokutovat, vyhazovat z tramvaje nebo jak?:-)

0/−1
25.10.2015 21:01
Foto

M82í13r55a 71K86l22a86s 9902897799556

Z elektronické peněženky Plzeňské karty může cestující koupit jízdenky celé tramvaji, v tomto žádné omezení neexistuje. Zajímalo by mi, jak vaši známí přišli na to, že se to nesmí??...Revizoři pokutují nebo vykazuji osoby z MHD nad 70 let z vlaků, autobusů či MHD zcela běžně po celém světě,  tady opravdu není důvod proč by to zásadně muselo být v Plzni jinak.

+3/−2
25.10.2015 22:16

B49ř95e45t13i28s89l83a62v 74Š40í62m52a 9524521172

Jste si tím jistý, to máte v Plzni opet nejaké zmeny?

Známým pak nekdo náhodne rekl, ze mohou kupovat jízdenky pouze detem, proto kdyz si byli kupovat novou známku na dalsí rok, zeptali se na to v predprodejne, je to nekde poblíz Americké. Tam jim jasne rekli, ze kdo sám nevlastní Plzenskou kartu, nemá nárok na zádné zvýhodnené jízdenky!

Nevykládejte o tom pokutování v MHD, napr. v Praze jezdí lidé nad 70 let zdarma a stací jim k tomu obcanský prukaz a dle clánku to v letosním roce platí jeste i v Plzni.

A od prítího roku to tedy v Plzni bude zásadne jinak.:-)

+2/0
25.10.2015 22:30
Foto

M69í21r21a 35K22l31a49s 9202827779846

Známý říkal/psal....spolehlivý to zdroj překroucených informací. Rozhodující je, co je napsáno v tarifních a přepravních podmínkách.

+1/−1
26.10.2015 7:32

B69ř43e51t38i84s67l66a91v 64Š34í51m80a 9434611962

Aha, tak na zamestnance Dopravních podniku mesta Plzne  v predprodejne známek platí to vase ...... "známý říkal/psal....spolehlivý to zdroj překroucených informací"....?:-)

Budte tedy tak laskavý, ironický pane Plzenáku a citujte z tarifních a prepravních podmínek ustanovení, které popírá informaci zamestnancu DPMP, ze .... "kdo sám nevlastní Plzenskou kartu, nemá nárok na zádné zvýhodnené jízdenky"!

0/0
26.10.2015 10:08
Foto

M50í12r52a 50K12l29a44s 9152267799786

Tedy znovu a platí to u všech zákaznických dopravních MHD karet v Česku. Platit z ní jízdné ostatním můžete do alelujá, ovšem něco jiného je využívat předplatné časové jízdné. Tj. pokud jezdíte po třeba na roční předplatný kupon, tak tento jízdní doklad nesmíte poskytnout někomu jinému To by mohla pak být jedna karta s ročním předplatným putovní pro celou Plzeň. Proto by správně revizoři v těchto případech měli kontrolovat i fotku držitele na kartě (což moc často nedělají).   Pokud však svou kartu půjčíte kamarádovi, aby si přes její elektronickou peněženku koupil v čipomatu přestupní jednotlivou jízdenku na MHD, tak revizor na to neřekne ani pumpička.

0/0
26.10.2015 10:23

B54ř43e86t10i85s62l34a43v 30Š49í20m45a 9544941852

Tedy znovu - vyjadrujte se k veci a odpustte si výsmesné kázání!Nepotrebuji výklad o nepujcování rocního predplatního kupónu, o nicem takovém jsem nepsal.

Napsal jsem jasne, jakou informaci poskytli pracovníci DPMP a vy jste to zesmesnoval, jako ze - známý rekl.

Jak muzete vedet, co by rekl nebo nerekl revizor?Pokud jste zamestnanec dopravního podniku, tak prosím sdelte správnou citaci, jak to má být..... kdyz vasi zamesatnanci podávají nesprávné informace anebo pokud se zmenily vase predpisy!

0/0
26.10.2015 11:13
Foto

M59í86r81a 27K39l77a73s 9242807469666

Každý normální člověk pochopil, že ve vašem případě ohánět se přenesenou informací z druhé ruky bývá nepřesné. Dál se bavit nemá smysl, je to mlácení prázdné slámy. Nastudujte si Smluvní přepravní podmínky  nebo se zeptejte přímo revizora PMDP.

0/−1
26.10.2015 11:21

B42ř75e64t35i38s35l58a16v 23Š33í15m64a 9484881562

"Každý normální člověk pochopil",..... ze na Zákaznickém centru PMDP,  Denisovo nábřeží 12 - nerozumejí predpisum jejich podniku? Tomu neverím! Pokud by to byla pravda, meli byste s tím neco delat, jak k tomu prijdou turisté.... ackoliv podle vasí arogance bych rekl, ze vy si je v Plzni asi neprejete.

Prestupní jízdenka sms s platností pouze na 35 min, je také vykoumanost, nekteré trolejbusy a autobusy mají interval 15 min. nebo i mnohem delsí, nesmí se nastoupit dríve, nez sms dojde, v televizi jiz ukazovali, ze revizor kvuli tomu naúctoval pokutu. Takze tech 35 min nemusí stacit!

Popsal jsem svou zkusenost a vy jste okamzite zacal útocit a zesmesnovat mne. Co vám brání, abyste dokázal svou údajnou pravdu citací ze Smluvních přepravních podmínek?Anebo jste si konecne uvedomil, ze tu prázdnou slámu mlátíte sám?:-)

0/0
26.10.2015 12:48

M98a40r56t39i65n 97J55a25n69d56a 6323976492119

Zkuste se zamyslet.

1) Existuje Plzeňská jízdenka, tedy anonymní čipová karta, z níž si může jízdenku koupit naprosto kdokoliv. A na tu jízdenku pak může jet rovněž naprosto kdokoliv. Máme jí v práci, používáme jí v práci, o tu jednu kartu se střídá oddělení s cca. 20 zaměstnanci a běžně na jednu jednodenní jízdenku jede během její platnosti postupně několik lidí.

2) Pokud revizor kontroluje papírové jízdenky, nikdy, ale opravdu nikdy, k nim nechce vidět i kartu.

3) Ve smluvních přepravních podmínkách - viz http://www.pmdp.cz/informace-o-preprave/prepravni-podminky/ - není ani slovo o tom, že by na papírovou jízdenku směl jet jen majitel čipové karty, který si tu jízdenku ze své karty zakoupil. Z toho mi tedy vyplývá, že na papírovou jízdenku může jet kdokoliv a je zcela nepodstatné, kde k ní přišel.

4) Naopak, pokud je na kartě předplatné, smí na kartu jet jen její majitel a nikdo jiný. To tam psáno je.

Z toho mi plyne, že nastalo nějaké nedorozumění.

+1/0
26.10.2015 13:12

B80ř28e15t62i28s29l57a78v 94Š21í84m85a 9474801622

Zkuste se radeji zamyslet vy, proc jste mne bezduvodne zesmesnoval?!

Nemuzete nicím zpochybnit, ze plzenské DP celé roky znacne znevýhodnovaly vsechny turisty, tak jako zádné jiné mesto v CR. Nyní se to snazí trochu napravit bezkontaktní kartou, ale tu nemá kazdý clovek.... a zase to budou od prístího roku prehánet ohledne lidí nad 70 let.

1) Plzenskou jízdenku neznám, ale je mi jasné, ze si ji cestující bere s sebou do vozu.

2) Není podstatné, zda revizori neco nekontrolují, ale zda to mají kontrolovat.

3) Ze stránek DPMP:

"Jak budou cestovat ti, kteří Plzeňskou kartu ani Plzeňskou jízdenku nemají?

Cestující bez Plzeňské karty nebo Plzeňské jízdenky mají možnost zakoupit si papírové nepřestupní jízdenky v distribuční síti (zákaznická centra PMDP, novinové stánky...), dále je možné využít SMS jízdenku nebo doplňkový prodej jízdenek u řidiče."

Alternativu o moznosti, ze jim to zakoupí nekdo jiný, tam nevidím. A asi by to u prepázky DP neríkali jen tak. 

4) O predplatné nejde.

0/0
26.10.2015 13:45

M53a32r43t38i82n 77J42a66n51d79a 6683866592939

Já tady někoho zesměšňuju? Kde, prosím?

DP žádné turisty neznevýhodňuje, všechny zásadní otázky kolem jízdného řeší a schvaluje městské zastupitelstvo, tedy ti lidé, které jste si Vy, já a ostatní obyvatelé Plzně zvolili, aby rozhodovali a fungování města.

1) Ano, ovšem jen pro nákup jízdenky. Pak už jí na nic nepotřebuje.

2) Revizoři nic takového kontrolovat nemají. To Vám můžu říct s jistotou.

3) Co není zakázáno, je povoleno. Když pojedete na SMS jízdenku, taky nikdo neřeší, jestli ten mobil je váš, kamarádovo, soukromý, služební, koupený, ukradený, .... Opravdu jsem přesvědčen, že došlo k nedorozumění mezi pracovnicí na přepážce a cestujícím. Pracovnice na přepážkách bohužel občas chyby dělají, třeba na Plzeňskou kartu nahrají cestujícímu něco úplně jiného, než si cestujcí objednal.

4) Jak se to vezme. Mícháte tady pravidla pro použití Plzeňské karty jako předplatné - a pro použití Plzeňské karty pro nákup jízdenky.

Jestli Vám mohu poradit, napište dotaz - http://www.pmdp.cz/o-nas/kontakty/napiste-nam/dotaz/ - a až Vám přijde odpověď, podělte se s námi o ní.

0/0
26.10.2015 13:52

B77ř15e36t18i15s42l14a10v 12Š29í68m97a 9304451452

Jako návstevníka Plzne je pro mne stejné, zda znevýhodnení jízdného pro turisty vymysleli zamestnanci DP nebo zastupitelé mesta.

Samozrejme, ze jste se snazil mne zesmesnovat, viz príspevek v 7.32.... nebo to byl jen problém s chápáním textu?

1) + 2)+ 3) Takze pracovnice DPMP nepodávají správné informace? A být to opacne, tak pokutu zaplatí cestující.:-)

4) Nevnucujte mi neco, s cím jste zacal sám - príspevek v 10.23.

Nechápu, proc byste potreboval informaci o necem, co muzete ríct s jistotou.

To uz stacilo, mejte se.

0/0
26.10.2015 14:19

M54a79r59t73i62n 26J33a88n69d66a 6323476612639

V 7:32 jsem nepsal žádný příspěvek, v 7:32 jsem spal a vstával jsem až v 8:00. Obávám se, že jste poněkud mimo a pletete si mě s někým jiným.

1+2+3) Taky je možné, že pracovnice podá správně informaci, ale cestující jí špatně pochopí. Už třeba jen proto, že pracovnice používá odbornou terminologii, kterou běžní lidé nechápou. Nevěřil byste, kolik lidí nezná třeba rozdíl mezi pojmy "dopravce" a "přepravce", kolik lidí si plete slova "strojvedoucí" a "vlakvedoucí"....

4) V 10:23 jsem nepsal žádný příspěvek, zhruba tou dobou jsem si doma věšel na zeď nově smontovanou poličku. Opět si mě pletete s někým úplně jiným.

Já informace nepotřebuju, já je mám. To Vy tu šíříte nesmysly a odvoláváte se na to, že někdo někomu něco řekl a ten to pak řekl Vám, takže to víte s naprostou jistotou...

+1/0
26.10.2015 14:25

B81ř59e42t97i83s26l16a58v 76Š42í48m57a 9524301232

Navázal jste tak plynule na príspevky p. Klase, máte podobné argumenty i zpusob vyjadrování, ze jsem se domníval, ze máte dva nicky, zmýlil jste se a písete z druhého.... a nemel jsem zájem to pitvat, aby si vás nepovsiml admin.

Predstavte si, ze vím, jak si lidé pletou povolání zeleznicáru.:-) Jak to ale souvisí s jasným dotazem, zda muze drzitel Plzenské karty koupit prestupní jízdenku druhému cloveku a s odpovedí, ze to nelze?Kde vidíte odborné výrazy?Nehlede k tomu, ze existují povolání, kde se skutecne pouzívají pro bezné lidi casto nesrozumitelné výrazy a tak se to musí laikum podat správne cesky.

Nevnucujte mi svá slova o jistote, s tím jste zacal vy!

I kdyby pracovnice na prepázce skutecne podala chybé informace, nemuzete zpochynit, ze vetsina cestujících nemela moznost pozádat známého, aby jim koupil prestupní jízdenku, a proto celá léta prisla jízdenka turistum mnohem dráz. Podle soucasných tarifu u prestupu o 20 Kc víc a to uz je porádne prehnané.

Konecne se to v Plzni trochu napravuje mozností nákupu jízdenky na bezkontaktní kartu, ale takovou kartu také nemá kazdý.

Od r. 2016 tomu dají korunu, ze lidé nad 70 let se budou muset prokazovat Plzenskou kartou. Turisté nad 70 let si asi budou muset radeji koupit celodenní jízdenky, aby je vasi revizori nevyhodili z tramvaje, na ty by si troufli, na ruzné lidi v trolejbusech po Americké nikoliv.

0/0
26.10.2015 15:05

M69a84r57t95i31n 95J10a19n22d95a 6773546252659

Nikoliv, jsme dvě zcela odlišné osoby, ovšem s podobnými názory.

Podívejte, vy ani já jsme nebyli přítomni u toho, když se Váš známý ptal paní za přepážkou, takže ani jeden z nás nevíme, jak přesně formuloval Váš známý dotaz a jak přesně mu paní odpověděla, takže tohle tu prostě nevyřešíme. Chyba mohla nastat na obou stranách. Osobně jsem v životě potkal jak totálně natvrdlé a nechápající cestující, tak naprosto nekompetentní pracovníky dopravce, kteří se mě snažili přesvědčit o nějakém totálním nesmyslu.

No - a teď si ještě představte, že sice mám bezkontaktní kartu, ovšem od mBank -  a s tou ve vozidlech MHD platit nejde, o tom se ovšem nikde nic nedozvíte. Když jsem se ptal, v čem je chyba, dostal jsem odpověď v duchu "o problému se ví, problém je v řešení". Takže pokud cestující nastoupí do tramvaje, bude mít jen bezkontaktní kartu mBank a nic jiného, jízdenku si prostě nemá šanci koupit a musí jet načerno.

"aby je vasi revizori nevyhodili" - jak jste přišel na to, že já mám nějaké revizory? 8-o

Jinak, revizoři cestujícího bez platné jízdenky nevyhodí, po zapsání osobních údajů nebo zaplacení pokuty ho nechají jet dál. To jen v případě, kdy cestující nechce nebo nemůže zaplatit, je vyloučen z přepravy a jde se na policejní služebnu, případně se volá policie na místo. Za běžných okolností k tomu není důvod.

A teď si představte, že třeba v Mariánských Lázních musejí v MHD všichni cestující platit, a to i senioři přes 70 let, jedno zda místní a nebo přespolní. A to jde o lázeňské město, kde takových lidí potkáte víc než dost.

0/0
26.10.2015 15:22

B51ř82e93t51i45s29l68a35v 10Š45í29m38a 9944121272

Nebyli jsme u toho, je mozné, ze slo o nedorozumení, ale myslím si, ze spís ne. Na dopravním podniku se známí tenkrát informovali proto, ze jim nekdo náhodne rekl, ze mohou kupovat jízdenky pouze detem. Kdyz si pak oba manzelé kupovali rocní známky a meli s sebou malé díte, sdelila jim jeste pracovnice na prepázce, ze na rodicovské dovolené si muze paní koupit rocní známku za polovicní cenu. (Nyní je to prý jiz zase zruseno.) Byla to tenkrát novinka, takze pracovnice DPMP byla pravdepodobne se vsím dobre seznámena.

V Mariánských Lázních to zrejme platí pro vsechny cestující.

Nic nebrání Plzni, aby svým obyvatelum dala vetsí výhody, ale melo by to být primerené a rádne zverejnené.

Vase revizory - to jsem myslel plzenské. Vyhození cestujícího jsem psal s malou nadsázkou. Asi se casto pohybují ve spojích po Americké, videl jsem jich pár v akci, takového, který nekteré cestující nechal být, i takového, který cestujícího vyvedl z trolejbusu a vystoupil s ním.  

Ukazovali i v televizi, jak revizor pokutoval cestujícího, kterému prisla sms az ve voze. Jenze je nekdy problém to za 35 min. stihnout.

0/0
26.10.2015 17:03

M35a15r72t13i74n 98J80a73n51d40a 6663806502299

Ono zas z pohledu revizora: Co chcete dělat s cestujícím, o kterém víte, že z něj nevyrazíte ani korunu, protože je to taková socka, která nic nemá a i exekutor si na něm vyláme zuby? Jen s ním ztratíte čas a nic z toho. Je to smutné, je to tak.

Po Plzni třeba běhá člověk, který jezdí načerno, revizorům PMDP tvrdí, že je řidič autobusu, který si jen zapomněl Plzeňskou kartu - a když ho chytli revizoři ČSAD v lince 55, tvrdil jim, že je revizor PMDP. Revizoři znají osobní údaje tohohle člověka nazpaměť (mimochodem, v občance má adresu ÚMO Plzeň 3, tam pochopitelně nebydlí), ale nikdo z něj nedostane ani korunu, dopravnímu podniku přitom už dluží desetitisíce.

Pokud jde o ty SMS jízdenky: Je tam úmyslně prodleva kvůli expertům, kteří by si SMS jízdenku objednali až v okamžiku nástupu revizora do vozu. Je třeba dát revizorovi čas, aby prošel celý vůz a mohl tak odhalit i ty, kteří si SMS jízdenky objednali schválně takhle pozdě. Funguje to tak všude v ČR, nejen v Plzni. A doba platnosti 35 minut je myšlena tak, že "30 minut platí jízdenka, 5 minut je rezerva na to, aby si jí cestující mohl koupit před nástupem do vozu s dostatečným předstihem", reálně by SMS jízdenka měla přijít do dou minut po objednání. Cena jízdenky je pak stanovena jako "cena běžné 30-minutové jízdenky plus provize pro zprostředkovatele služby".

Takže pokud si cestující koupil SMS jízdenku příliš pozdě a dostal za to pokutu, je to zcela v pořádku. Mohl to být ze strany cestujícího úmysl a on ze sebe jen v televizi dělal chudáčka ublíženého, kterého chtěl zlý DP připravit o peníze - a zatím to mohlo být přesně naopak.

0/0
26.10.2015 17:15

B11ř16e71t89i91s35l59a53v 15Š17í11m53a 9434841222

Z pohledu toho revizora máte pravdu.

0/0
26.10.2015 17:33

P75e91t11r 97H91r86a90b14á50k 6490657692180

Tak řešit černé pasažery PMDP nedělá proč? Protože by si tím manažeři ušpinili ruce. Samozřejmě socky jezdí všude, ale je potřeba těmto lidem tuhle jejich činnost komplikovat a znechucovat. Pokuty? To je samozřejmě k ničemu. Zejména před zimou chtějí jít někam na teplé místečko a tak rádí udělají nějaký bordel, např. se vykadí v tramvaji. V tomto ohledu by bylo vhodné to pořešit s právníky a zjistit, co vše město může legálně s těmito prasaty udělat. Následně bych vybral tu nejbrutálnější možnost a vsadte se, že by se mezi sockami tohle rychle rozšířilo. Dobře si pamatuji, když dva "pejskaři" jednou večer dělali bordel v tramvaji a navíc ohrožovali jednu slečnu. V tramvaji jel jeden týpek, dva metry a solidně vypracovaný a šel k nim a řekl jim, že pokud nepřestanou dělat bordel, pač on jede z práce a má toho dost, že je vyhodí z tramvaje. Oba dva se zasmály a jeden na něj dokonce plivnul. Ten týpek počkal, až tramvaj zastaví a vzal bejprve jednoho a hodil ho na zastávku až se skutálel na silnici. Ten druhý se rázem málem pokakal a byl mžikem pryč. nechci zde podporovat nějaké násilí, ale pokud nezačne PMDP něco s tímto dělat, začnou to lidi brát do svých rukou a poteče krev, tak jako se to děje v Americe. To chceme?

0/0
26.10.2015 22:43

A52l21e78n47a 28B15o97r38o57v48á 2134763671806

Miluju Čechy, kteří na všem najdou to špatné. Tak pro upřesnění - přestupní sms jízdenka - 20 Kč. Fakt, že si navíc můžete koupit lístek v JAKÉMKOLI voze platební kartou, je pro Vás asi taky opomíjeníhodný...

Nevidím důvod, proč by důchodce z jiných míst republiky nemohli platit plné jízdné... Jestliže využijí dopravní prostředek MHD, prostě ho zaplatí stejně jako rohlík koupený v obchodě!

+1/0
25.10.2015 14:03

B98ř65e12t30i65s95l61a74v 48Š65í82m58a 9414191122

O sms jízdence vím, jenze se musí cekat, nez dojde a pri dlouhém intervalu nekterých plzenských trolejbusu a autobusu, to je problém. Plzenstí revizori umejí porádne vyvádet a hned pokutovat, kdyz by nekomu sms nedosla vcas, bylo to jiz i ve zprávách v televizi. Pritom jsem v trolejbusu na Americké videl, jak mongolské a ukrajinské delníky bez jízdenek nechal revizor nakonec být, a cikánky s kocárky vubec nekontroloval.

Plzenská specialita, kdy papírová jízdenka není prestupní a jeste je drazsí nez ta na plzenskou kartu, existuje jiz radu let!Az po dlouhé dobe se s velkou slávou zavádí moznost nákupu na bezkontaktní kartu.

Já zase nevidím duvod, proc by Plzen mela mít neco extra, bud mají platit duchodci nad 70 let vsude anebo nikde. Nebo je Plzen stát ve státe?

+1/−1
25.10.2015 14:41

A30l50e35n64a 50B11o93r37o62v35á 2374853821286

nezlobte se, ale já chápu, že jsou cenově zvýhodněni držitelé PK... výroba papírových jízdenek a jejich distribuce něco stojí, takže chápu, že jízdenka zakoupená na terminálu (PK nebo plat, kartou) je levnější...

0/0
25.10.2015 20:35

P53a97v31e34l 16Ř91a48p48e28k 7102726559765

V Plzni je dobrých 50 tisíc důchodců, jedna karta za 170 Kč, vynásobeno 50.000 = 8,5 milionu Kč. Výrobní náklady jsou tak 20 Kč, takže většina je vejvar do soukromých kapes a do kapes politiků, kteří celou tuto pitomost protlačili. Ještě je něco nejasné?

+6/0
25.10.2015 12:07
Foto

M72í23r64a 69K73l87a36s 9372967769216

Podle oficiálních statistik Plzeňskou kartu nemělo letos na jaře cca. asi 6000 obyvatel města Plzně starších 70 let. Většinou patrně z titulu, že před svou sedmdesátkou ji také nepoužívali (tj. MHD využívali zřejmě minimálně).

+1/0
25.10.2015 22:20

P26e78t15r 37H48r94a37b20á78k 6560937672600

A pak co? Pak je vezmou za hlavu a nohy a vyhodí je z dopravního prostředku? Místo toho, aby PMDP lákalo lidi sníženou cenou a novými akcemi, tak se zde vymýšlejí hlouposti, jízdné se zdražuje  a bordel přetrvává. To je vizitka toho, kdo tohle vede a toho zde doufám zmiňovat nemusím. Provádí se zde zločin tolerovaný městem a já doufám, že za to jednou budou tito lidé pykat!

+6/−1
25.10.2015 10:45

B34ř35e27t63i80s31l34a90v 94Š34í30m24a 9974641632

Plzenské politiky neznám, ale pochybuji, ze budou pykat. :-/

Plzen vubec nemá v prodeji prestupní jízdenky!

Pri ceste do Plzne jsem se v léte na nádrazí setkal se dvema Nemci, kterí uz to znali, meli císlo na taxík a ríkali, ze se jim to vyplatí, protoze MHD s prestupem by je prisla na stejné peníze.

+1/−4
25.10.2015 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.