Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plzeňané dýchají jemný polétavý prach. Radnice to moc neřeší

Vedení Plzně si zakládá na tom, že se ve městě dlouhodobě monitoruje množství škodlivin v ovzduší. Nicméně pokud přístroje ukazují příliš vysoké hodnoty, nepřichází reakce, která by situaci zlepšila. Na další provoz měřicích stanic teď radnice pošle bezmála dvě stě tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82a91r75t58i84n 82V24a82v52ř48í61k 4472248491272

Ono by bylo pomohlo, kdyby se byl nový most u čističky udělal čtyřpruhový, místo širokých chodníků, kde nikdo nechodí a celá Jateční se rozšířila taky na 4 pruhy. Místo toho je tam spousta nudlí trávníků, který se musí furt sekat...A místo toho barevnýho kruháku, kterej stejně neřeší výjezd z Roudné se mohl už dávno udělat velký a celé to ve čtyřech pruzích protáhnout přes pole pod Homolkou až k Hornátovi. A byl by krásně vyřešenej průtah z Vinic, Lochotína na Prahu. Na opravu Jateční se vynaložilo pěněz, a kromě novýho mostu se nic nevyřešilo...

+5/0
20.10.2015 12:50

P48e58t90r 46H97r97a47b76á11k 6700427102250

Západní obchvat taky ti tupci udělali dvouproudový. A u odbočky do Zadních Skvrnan nebyli schopni udělat odbočovací pruh a místo toho udělali debilně prudkou ostrou zátočinu. Takže v místě, kde by se odbočovací pruh i vešel, se musí leckdy výrazně zpomalovat. Tohle musela být práce idiotů a ten jediný pruh idiotů dvojnásobných.

+3/0
20.10.2015 21:05

P10e78t62r 13S35k16u53h94r18a80v38y 3523602297111

Proc se nerika nahlas, ze prach a oxidy dusiku jsou predevsim z naftovych motoru? A proc je tedy na naftu nizsi spotrebni dan? Proc maji naftova osobni auta mirnejsi limity?

+2/0
20.10.2015 11:50

P91e40t35r 95H65r62a10b30á45k 6600777302800

proč asi:))

0/0
20.10.2015 11:52

V31l43a58d68i81m44í30r 48N23o55v93o29t40n45ý 1209150392260

Nezáviď, kup si 1.9 TDi a jezdi za 4 litry/100km ;-)

0/−2
20.10.2015 14:42

P96e15t17r 50D15l15o78u98h93ý 3645271832828

Až si ti "zklidňovači" dopravy uvědomí, že zavřením nebo zkomplikováním jedné trasy to auta stejně objedou a že objížďka znamená delší trasu, větší spotřebu a i více emisí, tak to bude pokrok. Stejně tak různé prahy, zastávky v jízdním pruhu nebo červená vlna. Auto při rozjíždění produkuje mnohem více emisí než při plynulé jízdě. Nemluvě o zbytečném stání v koloně před "zklidněným" místem. Stojící nebo ploužící se auto produkuje nejvíce emisí na ujetý kilometr. Ale to je různým "eko" jedno. Mají představu, že všichni přesednou do MHD. Jenže je tu problém, ne všichni bydlí v dosahu rozumně rychlé a často jezdící tramvaje. Jenže mám-li volit cestu do práce s MHD se dvěma přestupy a jízdní dobou 50 minut (pokud samozřejmě všechno jede) a 15 minut autem, tak vítěze mám. Ušetřit denně 1h 10 minut za to stojí. A podle stále klesajících počtů přepravených osob v MHD nejsem sám. Navzdory, nebo právě kvůli "zklidňovačům" a podobným "aktivistům". http://plzen.idnes.cz/verejnou-dopravou-v-plzni-jezdi-stale-mene-lidi-f5t-/plzen-zpravy.aspx?c=A130411_132754_plzen-zpravy_pp

+6/0
20.10.2015 11:41

P53e84t19r 46H48r98a92b31á22k 6150547972210

Souhlasím. Ruší se podchody a dělají se opatření, tak jak píšete a plynulost se výrazně zhoršuje. Stanovit rychlost na 30 km/h by bylo fajn, ale to by muselo být zajištěno, že touto rychlostí projedete bez zastavení. Západní obchvat myslím problém nevyřeší, nebot spousta aut jezdí ze severu na Prahu a ti to přes centrum budou brát pořád. Bohužel i problematická MHD způsobuje, že lidi z města samotného raději sednou do auta a svezou se někam, než aby sedli na nějaký spoj.Koncepce zde správná opravdu neni a zácpy v centru budiž toho důkazem. Až se začne opravovat most g. Pattona, tak to bude teprve pecka. Motoristé v Plzni v posledních 10 let snad nezažili rok, kdy by byla Plzeň bez uzavírek.

+2/−1
20.10.2015 11:51

J93o59s55e56f 69Š14p47e55r70l 2787747253638

A kam chvátáte, když pominu tu absurditu, že se autem dostanete za 15!! minut někam po Plzni.

Cesta přes půl Plzně MHD mi zabere max. 30 minut. Každé ráno vidím tu kolonu aut Košutka-Lochotín-Centrum. Odpoledne to samé na druhou stranu.

Cestujících v autě ? 1 max. 2 osoby.

Sice souhlasím s tím, že žádné "zklidnění dopravy" nepomůže, ale pohodlnost plzeňanů mi přijde jako trapná výmluva.

+1/−1
20.10.2015 15:34

P58e74t26r 27D46l64o68u70h84ý 3825911462278

Bydlím na okraji města a pracuji na druhém okraji, naštěstí ve směru východ-západ, který je celkem průjezdný (kolem pivovaru a Plazy) a autem jsem skutečně za 15 minut v práci (z domu do firmy). O víkendu nebo večer za 10 minut. Když vezmu MHD, tak na zastávku to mám 12 minut ostré chůze + pár minut na čekání, aby mi neujel. Další jede až za hodinu. Dohromady s přestupem (a dalších 15 minut pěšky) nebo s 2 přestupy to dělá 50 minut s tím, že zpátky je to delší, protože to ani nenavazuje. Nicméně přesně tuto reakci jsem čekal. Jelikož vidíte kolony z Lochotína, tak pravděpodobně jedete do centra tramvají, která jezdí pár minut. Tam je MHD použitelná. Jenže ne každý tam bydlí a zkuste se podívat i na autobusy do okrajových částí. Tam už to taková sláva není. Takže jedinou absurditu jste napsal vy - "kam chvátáte?" Možná vás to překvapí, ale ušetřenou minimálně hodinu denně raději věnuji rodině, dětem, koníčkům. Jo a poslední poznámka. "Cestující v autě? 1 max. 2 osoby." A kolik myslíte, že by jich mělo jezdit? Situace, kdy sousedé pracují ve stejné firmě, se stejnou pracovní dobou, že nemají další zájmy, tzn. v 6:00 do fachy a 14:00 zpět, aby mohli jet spolu, je krajně nepravděpodobná. Takže ano, jedu sám v autě a nemám naprosto žádnou představu jak zařídit, aby nás jelo víc. Představa, že v autě budou alespoň 3-4 je pouze vlhký sen různých "aktivistů", kteří nemají naprosto představu o životě. Spočítat, že pokud místo 1 člověka pojedou 3, tak počet aut se sníží na třetinu, umí každý blbec. Ale reálnou představu, jak by to ve skutečnosti mohlo fungovat nemá nikdo.

+5/0
20.10.2015 16:35

P82e27t20r 51H17r95a55b54á59k 6320397892260

Nechci Vám šahat do svědomí, ale ta ušetřená hodina se nakonec ve většině případech použije na nějakou tu zbytečnost. Každý dneska někam chvátá a co ze života pak má? Uspěchaná doba a hlavně vynervená doba. Když někdo není z místa A do místa B za čas C, má rázem nervy v místě P. Děti svůj volný čas tráví v krámech a v kině a dospělí? A pojem rodina myslíte vážně? Proboha v jaké iluzi žijete? Koukněte se kolem sebe. Jo pardon, Vy sednete do auta, za 15 minut jste v práci, tam makáte jako šroub a pak hurá domů za 15 minut a klídeček. Předpokládam nějaká periferie, satelit dům. Svět a život města jde však zřejmě mimo Vás. Takže Váš pohled je sice na první pohled krásný, ale je absolutně umělý a uniformní. Zkuste trošku více žit.Stereotyp je slovo, které vystihuje Váš život. Jinak nic proti Vám, některé poznatky máte zajímavé.

0/−3
20.10.2015 21:01

P71e22t14r 77D68l54o86u72h81ý 3745841572458

Zajímavé, pravděpodobně jste psycholog amatér. :-) Z toho, že denně ušetřím hodinu cestou do/z práce usoudíte, že "Váš pohled je sice na první pohled krásný, ale je absolutně umělý a uniformní." Jenže sám si odporujete. Nelíbí se vám, že lidi tráví čas v krémech a kinech, na druhou stranu že odjedu na periferii a život města jde mimo mě. A jestli myslíte, že pojem rodina je iluze, tak pravděpodobně podle sebe soudím tebe. Víte, opravdu raději využiju hodinu navíc, abychom si s manželkou a dětmi zajezdili na in-line bruslích, zašli do lesa na houby, projeli na kolech nebo si zaplavali. Takže v podstatě jediné, co jste trefil je, že hurá z práce domů na periferii a klídeček. Ano, co nejrychleji z města, protože městský život, nakupování, lelkování po kavárnách, mě vůbec neláká. Jo a jen na okraj. Možná se budete divit, ale život na periferii je mnohem pestřejší, než si myslíte. Když jsme dočasně bydleli na Lochotíně (než jsme postavili), tak jsme neznali ani lidi v baráku. Každý přišel, zabouchnul dveře a tečka. Večer jenom všude blikala TV. Dnes na periferii se pořád něco děje. Fotbálek, pinčes, pro děti připravujeme každých 14 dní akce typu "šikovné ruce" - různé vyrábění "šperků", keramika, fimo, atd. Teď o víkendu drakiáda (pouštění), poslední 2 víkendy jsme draky vyráběli. V září neckydáda, za 3 neděle maškarní. Ale jinak se nic neděje a máme umělý a uniformní život.:-)

+2/0
20.10.2015 22:06
Foto

M83í22r37a 12K23l37a73s 9522927949476

Ono jednoho dne se možná naše společnost bude chytat za hlavu, proč se posledních 30 let staví průmyslové zóny tak, že jsou dosažitelné prakticky rozumně jen IAD. Dříve byly ve městech pracovní příležitosti (i školy, tržnice apod.) dosažitelné pěšky, na kole, pří. tramvají. Být závislý jen na jednom druhu dopravy (co ropa od nenáviděných Arabášů?), to se může vymstít. Pomineme takové ty srandy okolo, jako je zaasfaltovaná země, problémy s prostorem, emisemi a hlukem.

0/0
21.10.2015 22:09

J73o32s30e65f 41Š29p84e10r55l 2337607903118

Fajn, dojíždíte z periferie, to se dá ještě pochopit, jenže ne všichni dojíždějí z periferie, řekl bych že to bude minimálně 60-70% aut. Znám lidi, kteří jezdí z Vinic do Plazy autem, protože z Vinic jezdí autobusy v intervalech 8 min., což se některým zdá jako věčnost ! A nemyslím tím, že jedou na nákup, to bych ještě to auto pochopil.

Nebudu vám brát ani tu ušetřenou hodinu, kterou věnujete rodině, i když tyhle ploché argumenty na mě dojem nedělají.

Ani nejsem zastáncem nějaké sdílené dopravy, natož, aby to byl můj vlhký sen, protože realizace je podle mě prakticky nemožná.

Určitě by pomohly i firmy, které by mohly nabídnout zaměstnancům "homeoffice", jenže to by čecháčkové nesměli mít strach, že by jim zaměstnanci z domova nic nedělali. Tenhle argument slýchávám často. Jakoby snad "kancelář" byla zárukou toho, že zaměstnanec si své odpracuje.

Jsou lokality, které se dají super překonávat kolem (přes jaro a léto). Léta jsem jezdil ze Slovan na Bory na kole, stačilo přejet Radbuzu a za 15 minut jsem byl v práci. I tím MHD by to trvalo přes 30 minut.

0/0
22.10.2015 9:59

J39a94r28d64a 51C97h69o74v67a93n67e53c 6411315573859

Stejní ekoteroristi, kteří před léty bránili odvedení východozápadního tranzitu z města na dálniční obchvat, dnes povykují o tom, že je nutno dopravu z centra města dostat pryč?

Nejsme přítelem fysických trestů, ale Šutu měli rodiče radši řezat od rána do večera. Je to lhář bez uzardění, který pravdu mluvit nedovede, ani kdyby chtěl.

+2/−1
20.10.2015 9:45
Foto

M96í31r33a 48K80l57a12s 9232677879806

Kauzu dálnice si pamatuji poměrně dobře, ale že by někdo bránil převedení tranzitu na dálnici, to si fakt nepamatuji. Diskuze se pouze vedly o vhodné trase obchvatu.

0/0
21.10.2015 22:00

V29l61a95d54i81m82í42r 82N57o85v75o82t28n37ý 1529160782870

A co byste si, soudruhu Pelcle, představoval pod pojmem centra města pro lidi? Každý den nějaký nový Formanův cirkus? Radnici s parkovištěm pro mafiány a úředníky zabírajícím polovinu náměstí? Značnou část obchodů a služeb, za kterými tam lidé jezdili, už jste tou nesmyslnou dopravní antikoncepcí z centra vyhnali, teď byste chtěl dorazit ty zbylé přeživší?

+6/0
20.10.2015 9:06
Foto

P44e82t42r 86J78a31n84o78v42s98k26ý 1378390822328

Naprosty blaboly vedou , mestem napred udelaji prutah, pak jeste vedle nej postavi parkovaci dum ( sami tedy parkuji na namesti, je to strasne daleko ) druhy prutah je klatovska a americka to je taky vlastne spojnice. Potom uvazuji o zklidneni centra, ktere lezi par desitek metru od techto tepen :))) hm takze to dopadne tak, ze do sveho obchodu se dostanete az nekdy v noci ( jestli vubec) ale zadny efekt to mit na ovzdusi nebude, protoze jak je znamo vzduch se pohybuje :))R^

+3/0
20.10.2015 9:23

M45a72r29t84i21n 35H69o82r44ň81á13k 7781921802

půl náměstí....no.....když myslíte takhle

0/0
20.10.2015 18:11

D41a12v69i66d 39C34e10c12h 6963757260224

A toho dusika je tam prebohaziveho 780 000 ppm... / dobre som to prepocital ? /....

Ked si clovek predstavi, ze 400 ppm ultraskodliviny - rastlinnej potravy vyvola celosvetovy cirkus, co potom 780 000 ppm neviditelneho zakerneho plynu bez farby a zapachu....

0/0
20.10.2015 8:53
Foto

P82e66t14r 53J74a63n39o19v97s52k41ý 1808190142108

Tyjo a to jsem si myslel, ze slovensky rozumim.... Muzu poprosit o preklad? Omlouvam se , ale nejak jsem mimo

0/0
20.10.2015 8:57

V10l39a18d84i50m52í76r 72N41o85v12o38t79n34ý 1699550172110

R^;-D

0/0
20.10.2015 8:58
Foto

P54e30t26r 18J80a52n92o79v49s48k60ý 1928640662388

Protože město je pro lidi, a ne pro auta. Tady to ale leckdy vypadá naopak

Zdroj: http://plzen.idnes.cz/doprava-emise-mereni-plzen-kvalita-ovzdusi-skodliviny-pgu-/plzen-zpravy.aspx?c=A151019_115949_plzen-zpravy_pp

No a v tech autech asi jezdi psi :)) mozna by se to opravdu chtelo zamyslet, jak nakladak jedouci od Kaznejova do Klatov ma prokličkovat městem! Proč nefunguje zelena vlna a na kazdych svetlech vsichni przdi a rozjisdi se a treba proc se ulice vice neuklizi, mozna zdrojem prachu je taky plno stavenist, jako treba dira po domu hruzy. Jen opravdovy blazen si muze myslet, ze mesto muze fungovat bez dopravy, ono je zde pak problem provozovat obchod nebo sluzby!

+10/0
20.10.2015 8:47

H94a90n27u56š 33H49o49r50á79k 9121244946383

Proc nefunguje zelena vlna nahodou vim - neumi ji spojit s preferenci MHD. A protoze MHD jezdi skoro vsude, neni zelena vlna.

+1/0
20.10.2015 12:37

P68e63t90r 50R86o59m91á95n28e56k 8464387444114

Náhodou červená vlna funguje v Plzni bezvadně. Sice jedním průjezdem do centra potkám dvě tramvaje, ale červenou díky tomu na každé křižovatce.

+1/0
20.10.2015 12:46

F90r83a17n74t57i17š46e62k 76M46o16s67s 8592733279119

„Protože město je pro lidi, a ne pro auta."

Tohle může říci je id*ot.

Souhlasím s Vámi.

+1/0
20.10.2015 22:20

J22a51r83o38s87l98a61v 10D10u67n47d80a 1573622816540

Kdo je "Miroslav Šuta, který se roky zabývá stavem ovzduší ve městě..." a za koho mluví? V celém článku o tom není ani slovo.

Města, kde je na 70% plochy nařízených 30 km/h, jsou podle mne nevhodná k běžnému životu.

+2/−1
20.10.2015 8:41
Foto

M41í64r41a 75K32l93a76s 9412617329566

Tak to máte štěstí, že nebydlíte v Berlíně. ;-D

0/0
21.10.2015 22:02

J33a89r22o41s89l82a76v 72D17u49n45d49a 1903832486360

To nebydlím. Tam je to takhle děsný. Podle mně nemůžou kolony aut, plazící se na vytočenou dvojku nebo podtočenou trojku, být přínosem pro životní prostředí ve městech.

Tedy snad jedině tím, že to 1/3 lidí odradí od používání auta.

0/0
22.10.2015 6:59

J75a58r83o80s32l14a51v 35D83u51n33d34a 1803892606810

A v Berlíně taky nebydlím, ale občas tam jezdím. U Berlína zapomněli sdělit jednu podstatnou věc - a to že má na těch zbylých ulicích velmi dobře promyšlenou koncepci. A upřímně, zajímalo by mně jak dospěli k tomu číslu 70%. To podle mně nesedí.

0/0
22.10.2015 7:09

Z64d18e48n67ě19k 84W70e17r50n22h45a15r49t 6797915492558

V ovzduší zůstává dusík? Proboha, to je strašné. A ještě horší je, že někde je ho prý dokonce až 78% a vůbec nikdo to neřeší !!!

+7/0
20.10.2015 8:41
Foto

P44e92t60r 38J27a15n96o16v70s18k65ý 1128860222358

Asi mysleli oxidy dusiku :))))

0/0
20.10.2015 8:51

V83l37a10d32i74m63í64r 67N18o70v44o26t63n70ý 1429440952870

Evidentně moc nemysleli :-/

0/0
20.10.2015 9:06

J41a29r60d42a 75C67h11o77v59a52n81e83c 6941245373179

Ten novinář? Ten netuší, co to je.

+1/0
20.10.2015 9:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.