Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejrozšířenější tramvaji na světě vtiskl novou tvář plzeňský designér

Tramvajím, které jezdí ve velkých českých městech i některým soupravám metra, vtiskl podobu plzeňský designér František Pelikán. „Práce v počítači je zajímavá, ale pro mě je nejlepší trojrozměrný model, na kterém si můžete na každý přechod ploch, hran i rádius sáhnout,“ řekl v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P12a91v59e33l 63Š94i35m60e65k 4748409755671

Dobrý den, to se mi líbí. Jak je velký ten svět, uvedený v nadpisu článku? Ahoj PŠ

[>-] EU

0/0
11.10.2015 21:40

R73o35m61a75n 48P88o56l68á32č96e97k 5636689195

V roce 1988 se zapsala do Guinnessovy knihy rekordů jako tramvaj s nejvíce vyrobenými kusy a to se jich ještě pár stovek stihlo vyrobit v roce 89-96...

0/0
12.10.2015 1:10

P42a69v69e53l 28Š17i89m48e18k 4238829125161

OK, jde ale o jazyk český, v tomto případě by mělo být "Nejpočetnějším modelem trmvaje.....". Ale ten "svět", kde jezdí drtivá většina těchto tramvají je bývalý Sovětský svaz a Československo a ještě pár dalších států. Tolik na vysvětlenou k mé výhradě o "Nejrozšířenější.....". Zdravím pěkně PŠ [>-] EU

0/0
12.10.2015 10:57

M43i74c90h51a42l 55M73a32l79á22t 6836482410560

Proč se v článku píše "plzeňský designer" ?

Proč ne plze"nský projektant" ?

Proč se redaktoři bojí psát česky? Nebo neumějí překládat?

0/0
11.10.2015 14:05

G79a94b60r68i93e84l 98H27o94r14t86e56n 9601839853534

Designer nerovná se projektant.

+1/0
11.10.2015 16:49

M62a65r86t49i35n 57K16u55ř31í23t45k13a 6617576858145

Přesně tak. Výstižnější je slovo architekt.

0/0
11.10.2015 18:07

J59i20r53i 56R53u87s26n17o25k 4785862647843

Prace u pocitac muze byt zajimava, ale ono by to chtelo udelat model a posadit tam cloveka z ulice. To by pak byli prekvapeni, jak daleko mimo realitu se pohybuji. Vitezsyvi designu nad ergonomii...

+2/0
11.10.2015 13:39

S94t89á46ň36a 58K27o61m90o31r31o88u15s46o80v49á 3955653477279

Zlatá slova! S každou další novou tramvají či trolejbusem si říkám, že tvůrci snad nikdy neviděli, jaké rozměry člověk má.

0/0
11.10.2015 16:15

R81o69m10a73n 42P95o18l77á70č42e19k 5786299905

Mě to tak hrozné nepřijde. Spíš by si dopravci měli uvědomit, že doba Karos a T3 je pryč...

0/0
12.10.2015 1:04

S46t27á54ň66a 35K97o67m52o95r37o87u63s51o17v16á 3755203597419

Ono to je velmi různé - jezdí tu parádní a pohodlné vozy i úplné hrůzy. Někdy mi to připadá, že to, co se neosvědčilo dali k nám.

0/0
12.10.2015 9:16

K68a81r24e94l 26D13v40o49ř49á90k 3577227527

Tramvaj Porsche je něco jako u aut Škoda Roomster.:-)

+5/0
11.10.2015 12:49

M68i23c98h63a94l 39M40a49l58á39t 6736712840770

Roomster je jak prostorově, tak technicky velmi nepovedené strašidlo.

Stejně jako tramvaj Porsche a všechny nové tramvaje ze škodovky.

0/0
11.10.2015 14:10

L54u11b70o94š 31B59ř46e59z18i32n32a 2382623930571

Vidím, že ve fotogalerii jsou všechny tramvaje jen pro Plzeň.

+1/−2
11.10.2015 11:35

M28i60l47a25n 45V93á37c17h52a 4795804291907

To, že se ne úplně nejmladší designér naučil velmi dobře používat ke své práci PC, včetně trojrozměrného zobrazení, je velice pozitivní až záslužné. R^ Není málo vysokoškolsky vzdělaných, kteří pro svoji práci dodnes používají psací stroj. ;-)

0/0
11.10.2015 11:19

R52a50d32o40s34l85a48v 77K95l35a61u15d19a 5144768404652

Je mu šedesát sedm. V jeho branži se počítače používají u nás nějakých 25 let. Takže to zas tak pozitivní a záslužné není.

+3/0
11.10.2015 11:22

K75a45r91e40l 77D35v56o49ř82á26k 3927277247

Pokud chce jenom psát a nepotřebuje kopie či editovat, tak na psacím stroji nevidím nic špatného.:-)

0/0
11.10.2015 12:51

M50i39c55h50a65l 81M10a97l37á18t 6186492640220

Není důležitá cesta, ale výsledek.

Spousta projektantů udělala pomocí "psacích strojů" nejlepší tramvaje "T" které dodnes nejsou překonány ani díky práci s počítači.

+2/0
11.10.2015 14:07

J62i39ř84í 33E40u22l24e14r 5838989786736

Su z Brna, kde jezdí řada typů tramvají. V podstatě proti nim nic nemám až na fatálně nedořešené větrání. Dřív ve starých typech neřkuli dřevácích když bylo horko, stáhli jsme okna dolů a bylo dobře. Kromě toho se za jízdy daly dveře otvírat nebo vůbec nebyly. Jó, to byly doby...Teď se ve vedrech (těch jsme si letos užili nadmíru) jen funíme a potíme se. Příčina je v mrňavých vyklápěcích okénkách, které navíc nejsou nad každým oknem a absenci nebo nedostatečné velikosti střešního otvoru, který navíc bývá často zavřen. Vypadá to, že vozy byly koncipovány pro provoz u polárního kruhu a ne v zeměpisných šířkách oblastí, které oteplování začíná dost sužovat. 314

+17/−1
11.10.2015 10:05

V24á74c90l50a68v 54S59v80o84b32o59d68a 5476948409

No jo,měla by tam být standadně klimatizace.

+3/0
11.10.2015 10:29

M67a47r36e82k 89F23l23e93k19a97č 1917622150981

No...četl jsem o tom článek, už nevím kde to bylo. Nicméně v těch travajích je talkové větráná, něco jako násilná výměna vzduchu. (dříve to bylo v napsáno i ve vlacích - neotvírejte okna, tlakové větrání by bylo neučinné) A toto větrání funguje právě v případě, že v tramvaji nejsou otevřené okna. Proto jsou tak malé. Možná kdyby se jednou z kusilo, ty okna nechat nechat zavřené, pusit větrání na plno a v tramvaji se projet, třeba by to fungovalo. Nevím kde je pravda..pouze konstatuju co sem četl. Nicméně v dnešní době je absence klimatizace ostuda

+1/0
11.10.2015 10:57

R45a55d55o70s91l66a34v 17K86l49a62u88d82a 5374408794262

To "tlakové větrání" nikdy nefungovalo. Ani ve vlaku.

+7/0
11.10.2015 11:23

M84a44r80e56k 66F57l26e87k60a11č 1807802520751

to nepopírám

0/0
11.10.2015 11:25

R91a54d81o48s75l13a96v 55K37l15a59u60d85a 5294108394842

Nefungovalo při zavřených oknech. Proto lidé okna otvírali.

0/0
11.10.2015 11:27

B62o39ř80i17v27o33j 52R78o97b39l82í41k 5653531360439

nucené větrání docela dobře funguje v pražském metru.

0/0
11.10.2015 12:08
Foto

P72e70t44e11r 87S64t75u29d38e16n75í95k 4155706959866

To nucene vetrani som si uzil v lete. Hulaka to jak turbina v elektrarne a vy necitite ani zavan vzduchu v tramvaji kde je treba 45 C. Okna su okna .. v starych tramvajich bolo tiez horko, ale ked sa rozjela vzduch vas ochladit a tak bola cesta 100x prijemnejsia.

+3/0
11.10.2015 12:48

L31a25d27i50s70l68a74v 30H38r69ů76z73a 8231246710616

Jaká je výhoda možnosti otevírat dveře za jízdy? A mínus jsem vám dal za tu hloupost s oteplováním.

0/−3
11.10.2015 12:00



Najdete na iDNES.cz