Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejrozšířenější tramvaji na světě vtiskl novou tvář plzeňský designér

Tramvajím, které jezdí ve velkých českých městech i některým soupravám metra, vtiskl podobu plzeňský designér František Pelikán. „Práce v počítači je zajímavá, ale pro mě je nejlepší trojrozměrný model, na kterém si můžete na každý přechod ploch, hran i rádius sáhnout,“ řekl v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27a69v96e21l 10Š76i72m56e44k 4728129105441

Dobrý den, to se mi líbí. Jak je velký ten svět, uvedený v nadpisu článku? Ahoj PŠ

[>-] EU

0/0
11.10.2015 21:40

R86o49m52a69n 38P24o52l23á98č80e87k 5566569695

V roce 1988 se zapsala do Guinnessovy knihy rekordů jako tramvaj s nejvíce vyrobenými kusy a to se jich ještě pár stovek stihlo vyrobit v roce 89-96...

0/0
12.10.2015 1:10

P53a10v93e13l 21Š46i13m39e49k 4928769355611

OK, jde ale o jazyk český, v tomto případě by mělo být "Nejpočetnějším modelem trmvaje.....". Ale ten "svět", kde jezdí drtivá většina těchto tramvají je bývalý Sovětský svaz a Československo a ještě pár dalších států. Tolik na vysvětlenou k mé výhradě o "Nejrozšířenější.....". Zdravím pěkně PŠ [>-] EU

0/0
12.10.2015 10:57

M88i68c22h93a81l 70M32a54l94á83t 6166972420560

Proč se v článku píše "plzeňský designer" ?

Proč ne plze"nský projektant" ?

Proč se redaktoři bojí psát česky? Nebo neumějí překládat?

0/0
11.10.2015 14:05

G35a28b88r18i64e52l 16H28o55r49t68e89n 9621409563104

Designer nerovná se projektant.

+1/0
11.10.2015 16:49

M59a91r13t62i63n 54K86u86ř15í84t33k25a 6587256878145

Přesně tak. Výstižnější je slovo architekt.

0/0
11.10.2015 18:07

J77i88r77i 21R60u84s22n81o54k 4695222717343

Prace u pocitac muze byt zajimava, ale ono by to chtelo udelat model a posadit tam cloveka z ulice. To by pak byli prekvapeni, jak daleko mimo realitu se pohybuji. Vitezsyvi designu nad ergonomii...

+2/0
11.10.2015 13:39

S90t17á90ň96a 94K34o23m94o78r92o80u40s11o12v78á 3285903697399

Zlatá slova! S každou další novou tramvají či trolejbusem si říkám, že tvůrci snad nikdy neviděli, jaké rozměry člověk má.

0/0
11.10.2015 16:15

R61o64m21a72n 62P45o48l73á78č30e18k 5926419245

Mě to tak hrozné nepřijde. Spíš by si dopravci měli uvědomit, že doba Karos a T3 je pryč...

0/0
12.10.2015 1:04

S62t23á76ň41a 28K63o90m73o18r98o95u95s79o58v81á 3425633637109

Ono to je velmi různé - jezdí tu parádní a pohodlné vozy i úplné hrůzy. Někdy mi to připadá, že to, co se neosvědčilo dali k nám.

0/0
12.10.2015 9:16

K81a20r68e79l 44D38v60o55ř59á43k 3737707107

Tramvaj Porsche je něco jako u aut Škoda Roomster.:-)

+5/0
11.10.2015 12:49

M49i25c48h87a11l 85M72a15l48á86t 6556222760660

Roomster je jak prostorově, tak technicky velmi nepovedené strašidlo.

Stejně jako tramvaj Porsche a všechny nové tramvaje ze škodovky.

0/0
11.10.2015 14:10

L65u89b91o46š 66B54ř91e58z14i92n43a 2422133660171

Vidím, že ve fotogalerii jsou všechny tramvaje jen pro Plzeň.

+1/−2
11.10.2015 11:35

M40i39l43a37n 95V56á63c20h92a 4415764901937

To, že se ne úplně nejmladší designér naučil velmi dobře používat ke své práci PC, včetně trojrozměrného zobrazení, je velice pozitivní až záslužné. R^ Není málo vysokoškolsky vzdělaných, kteří pro svoji práci dodnes používají psací stroj. ;-)

0/0
11.10.2015 11:19

R42a32d22o67s66l71a94v 64K67l96a17u26d17a 5894218544542

Je mu šedesát sedm. V jeho branži se počítače používají u nás nějakých 25 let. Takže to zas tak pozitivní a záslužné není.

+3/0
11.10.2015 11:22

K68a82r15e97l 18D56v21o83ř80á19k 3117797987

Pokud chce jenom psát a nepotřebuje kopie či editovat, tak na psacím stroji nevidím nic špatného.:-)

0/0
11.10.2015 12:51

M15i89c63h97a26l 80M79a75l74á41t 6706522720420

Není důležitá cesta, ale výsledek.

Spousta projektantů udělala pomocí "psacích strojů" nejlepší tramvaje "T" které dodnes nejsou překonány ani díky práci s počítači.

+2/0
11.10.2015 14:07

J36i21ř87í 66E52u64l47e71r 5928849956336

Su z Brna, kde jezdí řada typů tramvají. V podstatě proti nim nic nemám až na fatálně nedořešené větrání. Dřív ve starých typech neřkuli dřevácích když bylo horko, stáhli jsme okna dolů a bylo dobře. Kromě toho se za jízdy daly dveře otvírat nebo vůbec nebyly. Jó, to byly doby...Teď se ve vedrech (těch jsme si letos užili nadmíru) jen funíme a potíme se. Příčina je v mrňavých vyklápěcích okénkách, které navíc nejsou nad každým oknem a absenci nebo nedostatečné velikosti střešního otvoru, který navíc bývá často zavřen. Vypadá to, že vozy byly koncipovány pro provoz u polárního kruhu a ne v zeměpisných šířkách oblastí, které oteplování začíná dost sužovat. 314

+17/−1
11.10.2015 10:05

V75á10c82l85a61v 93S84v67o91b27o61d19a 5726398739

No jo,měla by tam být standadně klimatizace.

+3/0
11.10.2015 10:29

M78a92r50e44k 55F45l24e84k71a91č 1527582250611

No...četl jsem o tom článek, už nevím kde to bylo. Nicméně v těch travajích je talkové větráná, něco jako násilná výměna vzduchu. (dříve to bylo v napsáno i ve vlacích - neotvírejte okna, tlakové větrání by bylo neučinné) A toto větrání funguje právě v případě, že v tramvaji nejsou otevřené okna. Proto jsou tak malé. Možná kdyby se jednou z kusilo, ty okna nechat nechat zavřené, pusit větrání na plno a v tramvaji se projet, třeba by to fungovalo. Nevím kde je pravda..pouze konstatuju co sem četl. Nicméně v dnešní době je absence klimatizace ostuda

+1/0
11.10.2015 10:57

R42a95d77o11s91l15a78v 91K87l78a76u66d14a 5494198584782

To "tlakové větrání" nikdy nefungovalo. Ani ve vlaku.

+7/0
11.10.2015 11:23

M92a22r89e68k 77F52l50e50k87a60č 1257202930191

to nepopírám

0/0
11.10.2015 11:25

R45a69d16o59s30l82a17v 80K34l94a85u15d70a 5664878414742

Nefungovalo při zavřených oknech. Proto lidé okna otvírali.

0/0
11.10.2015 11:27

B75o23ř22i58v45o34j 91R63o53b37l60í14k 5543631810939

nucené větrání docela dobře funguje v pražském metru.

0/0
11.10.2015 12:08
Foto

P69e41t95e97r 89S87t75u71d21e86n94í81k 4725806829616

To nucene vetrani som si uzil v lete. Hulaka to jak turbina v elektrarne a vy necitite ani zavan vzduchu v tramvaji kde je treba 45 C. Okna su okna .. v starych tramvajich bolo tiez horko, ale ked sa rozjela vzduch vas ochladit a tak bola cesta 100x prijemnejsia.

+3/0
11.10.2015 12:48

L55a84d48i96s80l59a98v 44H23r94ů76z55a 8561766790406

Jaká je výhoda možnosti otevírat dveře za jízdy? A mínus jsem vám dal za tu hloupost s oteplováním.

0/−3
11.10.2015 12:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.