Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ze starých vagonů Českých drah jsou komfortní vozy, dojem kazí hrboly

Na trati z Prahy přes Plzeň do Chebu zkoušejí České dráhy modernizovaný prototyp vagonu, který vznikl přestavbou starého vozu. Vagon je nyní klimatizovaný, má čalouněné sedačky, elektrické zásuvky i háky na kola. Vnější plášť vozu ale vypadá, jako by ho někdo zmuchlal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54a41r73o96s71l23a61v 41P98i41t37o32ň62á59k 3365854668608

No neviem, ale slovenské rekonštruované vagóny majú povrch rovný, tak keď to ide na SK, musí sa to dať aj v ČR. http://ekonomika.sme.sk/c/7542213/zeleznice-ukazali-svoje-najlepsie-vozne-porovnajte-ich-s-regiojetom.html R^

0/0
20.9.2015 9:37

M56a32r19t91i32n 41P91e15c31i61n90a 4591973

http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/uhlir-jaroslav/vlnity-plech-102609

0/0
18.9.2015 15:22

M11a35r34t61i51n 24P85e11c74i63n30a 4661363

https://www.youtube.com/watch?v=B3tf2O1Hc9w

0/0
18.9.2015 15:26

L33a63d90i65s59l18a48v 60R65u69l84c 6629194422152

Není ale nad to v létě si otevčít v kupé okno!

+3/−1
18.9.2015 13:43

O65l90d10ř50i48c43h 36J95a38n96e83č71e79k 8589816673881

a ještě lepší je, když ve 'slepičáku' někdo o dvě 'čtyřky' před Vámi má okno dokořán, mu to nevadí, páč sedí pod / před ním, zato Vy jste uprostřed vichřice :-P

+7/0
18.9.2015 13:47

B34o94h17u38s24l65a11v 81K21r46á45l65í49k 2981420819806

Proto jsou taky solidní vozy rozděleny na kupé.

+3/−4
18.9.2015 15:15

M44a82t63ě78j 28V92o96n66d62ř68i74č46k67a 4114830118946

Solidní dopravce ale neobsahuje 1 kupé 1 cestujícím ;-)

+3/0
18.9.2015 18:44

M37a23t34ě76j 51V35o97n67d36ř95i89č40k87a 4974510888986

Oprava: neobsazuje

+1/0
18.9.2015 18:44

T23o97m14á19š 16T12a20t70í60č96e36k 5450522450618

Ale to není chyba vagónu, ale inteligence "někoho". Kdo ví, otevře si okno o kus vepředu. :-)

+1/0
18.9.2015 15:52

T63o53m71á29š 56M14a92r57e64k 9200903969174

Je to banální záležitost, detail, ale štítek oznaující existenci zásuvky pod stolem je špatný. V článku se přitom píše o mezinárodních standardech. Štítky na WC jsou už v pořádku. Asi 2 autoři.

+1/−1
18.9.2015 13:17

P36a74v69e33l 56R68i86e84d95l 4844317211249

Hrboly by šlo 'rozbít' vhodnou kamufláží. Napadají mě třeba barevné mnohoúhelníky na Fokkeru D VIII, viz: https://c2.staticflickr.com/4/3126/2300246620_1f35fd2fec.jpg

+2/0
18.9.2015 13:05

B15o90h38u70s32l82a59v 37K75r43á36l31í42k 2941300499486

Opět nepohodlné hadrové sedačky a okna, která nejdou otvírat. Luxus šedesátých let se už asi nikdy nevrátí.

+1/−10
18.9.2015 11:19

V97á24c14l13a44v 85S36v13o87b83o57d75a 5676688499

Pokud má vlak klimatizaci,tak pochopitelně nemůžou být okna otevírací. Co se týče potahů sedaček,tak to je věc názoru. Mně osobně se líbí víc látkové potahy,než koženkové,kde se v létě ve vedru na ně lepil zadek.

+5/0
18.9.2015 15:59

A17n42t97o11n29í93n 87D17o46u78b59e40k 3430119249

priserne!

doufam ze sjou vagony alespon tlakotesne jelikoz bez toho to je uplne vyhazovani penez!

0/−6
18.9.2015 10:41

A72n65t45o56n85í16n 16D21o70u15b11e67k 3430989119

ten interier dlouhodobe u CD je hlavne barevne hnusny, studeny, neutulny. CD znicili i jinak super Railjety. OBB verze je utulna a hezka a CD verze uvnitr hnusna

0/−5
18.9.2015 10:42

J60i18n74d85ř23i98c96h 28Š30k54o20p17e67k 4335831540915

některým lidem se prostě nejde zavděčit

+9/0
18.9.2015 10:53

O11l73d20ř91i40c20h 81J43a11n31e36č95e27k 8359536183441

není. tlakotěsná musí být celá souprava, ne jednotlivý vagon ;-)

u ČD jsou tlakotěsné tipuju toliko railjety a pendolina.

a co je na tom podle Vás tak příšerného?

+7/−1
18.9.2015 11:17

T27o51m 65J57u86r24e75č46k24a 6115752975485

Ještě jsou tlakotěsné Ampz143/146, Bmz241/245 a WRmz815.

+1/0
18.9.2015 13:14

R86a86d59i19m 65D69u87d19a 3298969923510

Tahle rekonstrukce je opravdu hrůza. Starší rekonstrukce, které už několik let jezdí vypadají i po těch letech mnohem líp (až na to že se na ajnclíku nezamkneš), než tyto nové. To zase jsou nějaké čachry machry, mezi ČD a Škodovkou.

0/−2
18.9.2015 9:22

V22í77t 69V32ý13m29o65l98a 8328154414885

Úplně stejně pomuchlané boky mívaly RegioNovy, neboli přestavěné klasické motoráčky řady 810. Jestli to líp nejde, nedokážu posoudit, ale divné to je.

+1/−1
18.9.2015 8:59

R44a24d58o43s54l26a18v 15K45l62a43u48d46a 5184698824292

Jestli to není tím, že je pod obojím podepsaný stejný oddíl ze Šumperku:-P

+2/0
18.9.2015 9:08

R34a97d53i72m 15P74o46l15á24š21e81k 9196973259809

Ty vagóny asi mají rámovou karosérii, to znamená ocelové nosníky, na které je ten plech přivařený.

Odhaduji, že pro rekonstrukci potřebovali ke konstrukci vagónu přístup zvenku přes ty plechy. Takže ty plechy prostě odpajcli, provedli rekonstrukci a  potom tam plechy zase přivařili. A to právě u rovných plechů neudělá ani hodně dobrý svářeč tak, aby pohledově ta rovnost zůstala. Stačí totiž doslova odchylka tvaru pár desetin milimetru a na rovném plechu se okamžitě objeví díra, protože to místo kolem odchylky odráží světlo jiným směrem. Ale asi kromě poznámek v diskuzích atd to jinak nikomu nevadí.

Udělat to rovné by šlo, ale musela by se použít dražší technologie.

+3/0
18.9.2015 10:24

J54i70n74d51ř21i53c63h 13Š87k86o16p59e43k 4315841930585

samozřejmě, že to lépe jde.

Když se připlatí, tak klidně udělají komplet nový boky a budou rovný

0/−2
18.9.2015 10:58

M82i78c97h17a86l 26K38a48p21o37u39n 7143350952467

..."ideálně rovnou plochu"....to je terminus technicus tohle...;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
18.9.2015 8:31

R46a62d92o74s43l27a71v 75K69l93a64u84d98a 5254138834382

Tohle je divný. Ten vagon vypadá jako by byl po celém boku v minulosti rozpárán. Připadá mi to že na celou stranu navařili plech a pak svary přebousili flexou. U oken udělali totéž.

0/−2
18.9.2015 8:27

K26a32r36e29l 27M73á67c54h45a 5120984258332

prej vono to nejde rovně, to jsou řemeslníci

+3/0
18.9.2015 8:34

R97a62d89o69s22l80a37v 20K60l41a20u13d37a 5224318404392

Připomíná mi to firmu, která postavila domek v Rožnově.... Když majitel  reklamoval že je v něm všechno křivě, tak ho poslali do skanzenu. Tam je to prý ještě horší, tak co by chtěl. :-)

+4/0
18.9.2015 8:39

P33a18v53e11l 87D12v69o27ř29á87k 8358305962241

Někde se nasazují modernizované vagony, nebo celé nové pohodlné soupravy. Jinde jsou nasazovány 30 let staré hnusné rakouské vyřazené hajtry s hnusnými koženkovými pidihnusosedadly, s hnusodveřmi, které slabší člověk neotevře, bez jakékoli zvukové izolace. Inu, musí zbýt na Pendolina a skvostné platy neschopných "manažerů",...

+2/−11
18.9.2015 8:19

O71l59d45ř95i12c93h 38J12a32n56e28č64e90k 8259256893611

co je to "30 let stará hnusná rakouská vyřazená hajtra s hnusnými koženkovými pidihnusosedadly a s hnusodveřmi"? 8-o

takové rakouské vozy neznám.

nepletete si to s těmi dederonskými co u ČSD jezdily už v 80. letech?

+5/0
18.9.2015 9:14

M45a23r16t78i90n 71N32o19v59o30t52n92ý 3916116881634

"musí zbýt na Pendolina" - Pendolina jsou už nějakou dobu zaplacena.

+7/0
18.9.2015 9:24

P26e48t52r 90N25o29v45á10k 7310846959811

Klimatizovaný vůz, kde nefunguje klimatizace a nejdou otevřít manuálně okna. Super pokrok, bylo tam k padnutí a cestovat takhle mnoho hodin není nic moc, to můžu potvrdit.

+5/0
18.9.2015 8:17

P32a20v53e11l 39Ř36a89p16e89k 7452806879235

Tak už jsem viděl hodně rekonstrukcí, ale takhle je teda pomačkaná fakt dost, to je asi rekord. A to uspořádání sedaček do čtyřek už považuji za dávno překonané. Uspořádání jako v letadle je nejen příjemnější, ale také se lépe využije prostor vozu.

+4/−2
18.9.2015 8:05

O85l52d73ř85i18c39h 54J38a11n74e76č71e97k 8459266773161

u uspořádání sedaček je podle mě optimální kombinace obojího, řekl bych tak půl na půl nebo mírně ve prospěch "letadla". když spolu jede více lidí anebo člověk sám ve skoro prázdném vlaku, sedne si raději (aspoň já) na čtyřku, v plnějším vlaku pro individuální cestující nebo dvojice je lepší "letadlo".

railjety ČD mají v 1. třídě takřka výlučně "letadlo" a vůbec se mi to nelíbí - snad ani ne tak kvůli minimu stolků, jako spíš proto, že jsou téměř všechna sedadla stejným směrem.

+4/0
18.9.2015 9:19

O57l15d74ř49i86c48h 75J50a63n65e20č82e72k 8799666643761

a jinak máte pravdu, tenhle vagon je pomačkaný opravdu velmi.

+2/0
18.9.2015 9:19

T39o75m71a24s 22A55u51g53u31s45t76y38n 6407896731380

Pan Sůra se léčí po třídenní cestě vlakem? :-P

+4/0
18.9.2015 7:42

R83a87d74i23m 72P98o14l96á44š54e72k 9436553379939

Zase velkoprostorové slepičárny. Kde se za jízdy nedá dělat nic jiného než číst nebo se dívat z okna. A kde každých 5 minut furt vždy někdo projde a ruší a  po zastávce na nějakém rušném nádraží chodí železniční ztracenci hledající svoje sedadlo nonstop ještě další čtvrt hodiny. O  otravných stevardech vnucujících  desetinásobně předražené  pití a hnusné čokoládové tyčinky a průvodčích ptajících se každých 10 minut, jestli něco nepotřebuji ani nemluvě.  Nebo otravných capartech vřískajících na celý vagón.;-(

Zlatá kupé, kde se dalo za jízdy krásně vyspat.

+4/−15
18.9.2015 7:29

M17i30r16e49k 16Z90á44v59o33d95n65ý 7132987210328

To napraví maska na oči a špunty do uší :)

+6/0
18.9.2015 7:32

O74l46d54ř88i91c91h 50J14a39n71e73č79e66k 8819176973921

na dálkových spojích je podle mě optimální kombinace obojího.

jestli mi něco opravdu vadí, tak to jsou spolucestující, kteří jsou slyšet na celý vagon. ať už to jsou caparti nebo hlasitě telefonující "byznysmeni".

s tím ostatním to přeháníte.

+4/0
18.9.2015 9:22

I50v67a 31S19e83d34l31á91č52k25o89v75á

právě že na dálkové spoje dávají tyto vagony, což je strašné, nemá cenu si ani kupovat 1.třídu, protože jde o polovinu téhož vagonu jen je má červené sedačky, ale i tak jde o nekomfort a hluk, navíc když vám do jedničky nalezou strojvedoucí po práci, které průvodčí nevyhodí, protože to jsou kolegové a celou cestu jsou neskutečně hluční, zapínají a vypínají klimu, jednomu je horko, jednomu je zima, hrůza a děs - vlastní zkušenost z rychlíku Plzeň- Cheb a zpět,

+2/0
18.9.2015 9:54

R43a11d97i32m 32P96o96l11á48š12e27k 9666263759779

Ono bohužel do slepičárny se vejde víc lidí než do kupátkového vagónu.

+2/0
18.9.2015 10:35

O41l21d77ř76i25c97h 71J61a40n89e23č90e22k 8329956483751

v 1. třídě snad ani ne a jestli jo, je ten rozdíl minimální.

ovšem dělat velkoprostorový kombinovaný vůz 1. a 2. třídy je hovadina - když už si platím 1. třídu, tak mj. za klid, protože se v ní "rušiví živlové" vyskytují o dost méně než ve 2. takže když už 1. třídu velkoprostor, tak ale přes celý vůz. nebo aspoň od 2. důkladně oddělenou, jako to mají rekonstruované soupravy 943/843.

mimochodem, nemají ti strojvedoucí po práci náhodou režijky platné i do 1. třídy??

+2/0
18.9.2015 11:22

R60a37d95i70m 75P56o44l83á19š95e54k 9476503649929

Kupé 2 třídy je pro 8 lidí ( 4 dvojsedačky, dvě vedle sebe a dvě proti) , kupé 1 třídy je pro 6 lidí ( tři a tři jednosedačky proti sobě.. Aspoň u těch starých vagónů, takže kupátkový vagon první třídy měl kapacitu jen 75 % kupátkového vagónu druhé třídy), nevím, jak teď.

+1/0
18.9.2015 12:15

O17l56d89ř80i74c47h 73J77a70n48e66č41e19k 8169846773521

měl jsem na mysli rozdíl mezi kapacitou velkoprostorového vozu 1. třídy a kupátkového vozu 1. třídy.

bavit se o rozdílu v kapacitě mezi 2. a 1. třídou snad nemá smysl, ne?

0/0
18.9.2015 13:45

M63a50t15ě87j 79V16o65n63d43ř92i16č11k27a 4244890358296

Dle pravidel UIC v jednom kupé 2. i 1. třídy smí byt jen 6 sedaček. U osmimístnych kupé cestující dají často přednost stání na chodbičce před obsazením 7. a 8. místa. Proto mají kupátka menší kapacitu.

0/0
18.9.2015 18:52

I82v65a 42S24e73d37l86á59č34k31o18v25á

ne nemají!! mají režijku stejně jako ostatní na 2.třídu

0/0
18.9.2015 20:15

M34i77r34e28k 12Z83á98v58o14d37n49ý 7332267410548

Celkově jde o poměrně zdařiloiu rekonstrukci. Nicméně 3 body, které se mi nelíbí.

1) Proč vozy nemají opěrátko mezi sedadly?

2) Proč zde nejsou žádné sedačky v leteckém uspořádání?

3) Proč budou vozy nasazovány tam, kde již z větší části jezdí moderní vozy a přitom například vozy mezi Olomoucí a Brnem jsou všechny v naprosto tristním stavu?

+14/0
18.9.2015 7:21

D67a75v53i34d 75Č16e88r32n29o45h37o88r22s28k38ý 1546844576486

1+2 sedacky byly pouze zmodernizovany = precalouneni a vymena operek jakychsi nevim z ceho za drevene ..... zustalo usporadani z Bp :-) s trojkou nevim :-)

+1/−1
18.9.2015 8:03

M18a24t80ě82j 25V39o90n75d25ř55i25č19k96a 4424820298826

Věcnost, stručnost, objektivnost a ještě shoda názorů s mými :-)

Nejlepší příspěvek v diskuzi, naprostý souhlas.

0/0
18.9.2015 18:54

L79i96b41o18r 45V55e14s81e73l93ý 2859406742812

Asi moc tlačili na hadr při leštění.;-D

+9/0
18.9.2015 4:25

P74a77v32e39l 85F92o38r94t 9840393731754

Jeden vagon za 13 mega? Rv

+1/−2
18.9.2015 1:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.