Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ze starých vagonů Českých drah jsou komfortní vozy, dojem kazí hrboly

Na trati z Prahy přes Plzeň do Chebu zkoušejí České dráhy modernizovaný prototyp vagonu, který vznikl přestavbou starého vozu. Vagon je nyní klimatizovaný, má čalouněné sedačky, elektrické zásuvky i háky na kola. Vnější plášť vozu ale vypadá, jako by ho někdo zmuchlal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a91r31o97s34l90a37v 95P85i90t23o51ň55á77k 3245394908948

No neviem, ale slovenské rekonštruované vagóny majú povrch rovný, tak keď to ide na SK, musí sa to dať aj v ČR. http://ekonomika.sme.sk/c/7542213/zeleznice-ukazali-svoje-najlepsie-vozne-porovnajte-ich-s-regiojetom.html R^

0/0
20.9.2015 9:37

M52a65r32t72i17n 10P25e71c88i12n78a 4311523

http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/uhlir-jaroslav/vlnity-plech-102609

0/0
18.9.2015 15:22

M82a49r13t40i62n 90P86e86c44i94n94a 4531643

https://www.youtube.com/watch?v=B3tf2O1Hc9w

0/0
18.9.2015 15:26

L20a57d54i38s25l84a39v 59R75u93l28c 6469284232972

Není ale nad to v létě si otevčít v kupé okno!

+3/−1
18.9.2015 13:43

O19l29d47ř93i17c69h 70J67a16n73e82č76e10k 8179646313361

a ještě lepší je, když ve 'slepičáku' někdo o dvě 'čtyřky' před Vámi má okno dokořán, mu to nevadí, páč sedí pod / před ním, zato Vy jste uprostřed vichřice :-P

+7/0
18.9.2015 13:47

B77o62h44u14s23l44a73v 63K46r22á33l72í18k 2221260719726

Proto jsou taky solidní vozy rozděleny na kupé.

+3/−4
18.9.2015 15:15

M87a34t74ě57j 59V56o50n85d85ř32i50č11k62a 4584670398956

Solidní dopravce ale neobsahuje 1 kupé 1 cestujícím ;-)

+3/0
18.9.2015 18:44

M19a50t60ě62j 15V15o13n30d53ř32i58č44k42a 4654700598386

Oprava: neobsazuje

+1/0
18.9.2015 18:44

T44o75m95á60š 29T13a86t62í36č57e50k 5220452590738

Ale to není chyba vagónu, ale inteligence "někoho". Kdo ví, otevře si okno o kus vepředu. :-)

+1/0
18.9.2015 15:52

T15o78m26á17š 30M22a35r29e69k 9540393139284

Je to banální záležitost, detail, ale štítek oznaující existenci zásuvky pod stolem je špatný. V článku se přitom píše o mezinárodních standardech. Štítky na WC jsou už v pořádku. Asi 2 autoři.

+1/−1
18.9.2015 13:17

P37a51v89e84l 39R12i30e33d62l 4984577311569

Hrboly by šlo 'rozbít' vhodnou kamufláží. Napadají mě třeba barevné mnohoúhelníky na Fokkeru D VIII, viz: https://c2.staticflickr.com/4/3126/2300246620_1f35fd2fec.jpg

+2/0
18.9.2015 13:05

B74o51h78u54s78l40a85v 98K69r36á85l53í52k 2171310509766

Opět nepohodlné hadrové sedačky a okna, která nejdou otvírat. Luxus šedesátých let se už asi nikdy nevrátí.

+1/−10
18.9.2015 11:19

V90á74c72l83a44v 98S16v60o37b15o56d53a 5816268269

Pokud má vlak klimatizaci,tak pochopitelně nemůžou být okna otevírací. Co se týče potahů sedaček,tak to je věc názoru. Mně osobně se líbí víc látkové potahy,než koženkové,kde se v létě ve vedru na ně lepil zadek.

+5/0
18.9.2015 15:59

A59n98t64o59n77í89n 98D60o72u41b37e80k 3620979859

priserne!

doufam ze sjou vagony alespon tlakotesne jelikoz bez toho to je uplne vyhazovani penez!

0/−6
18.9.2015 10:41

A59n22t11o21n31í65n 56D82o90u16b79e48k 3270129799

ten interier dlouhodobe u CD je hlavne barevne hnusny, studeny, neutulny. CD znicili i jinak super Railjety. OBB verze je utulna a hezka a CD verze uvnitr hnusna

0/−5
18.9.2015 10:42

J52i26n54d69ř37i91c18h 66Š90k98o11p74e22k 4205121700345

některým lidem se prostě nejde zavděčit

+9/0
18.9.2015 10:53

O97l39d29ř95i41c79h 14J93a92n52e80č67e70k 8209596423691

není. tlakotěsná musí být celá souprava, ne jednotlivý vagon ;-)

u ČD jsou tlakotěsné tipuju toliko railjety a pendolina.

a co je na tom podle Vás tak příšerného?

+7/−1
18.9.2015 11:17

T60o84m 64J17u38r57e66č14k44a 6305322645805

Ještě jsou tlakotěsné Ampz143/146, Bmz241/245 a WRmz815.

+1/0
18.9.2015 13:14

R70a80d13i18m 24D29u72d60a 3558839733650

Tahle rekonstrukce je opravdu hrůza. Starší rekonstrukce, které už několik let jezdí vypadají i po těch letech mnohem líp (až na to že se na ajnclíku nezamkneš), než tyto nové. To zase jsou nějaké čachry machry, mezi ČD a Škodovkou.

0/−2
18.9.2015 9:22

V42í98t 64V84ý33m37o89l24a 8788494504845

Úplně stejně pomuchlané boky mívaly RegioNovy, neboli přestavěné klasické motoráčky řady 810. Jestli to líp nejde, nedokážu posoudit, ale divné to je.

+1/−1
18.9.2015 8:59

R68a89d10o70s38l36a45v 82K71l38a70u20d86a 5664118454232

Jestli to není tím, že je pod obojím podepsaný stejný oddíl ze Šumperku:-P

+2/0
18.9.2015 9:08

R96a10d39i79m 43P71o25l67á48š59e96k 9946733659909

Ty vagóny asi mají rámovou karosérii, to znamená ocelové nosníky, na které je ten plech přivařený.

Odhaduji, že pro rekonstrukci potřebovali ke konstrukci vagónu přístup zvenku přes ty plechy. Takže ty plechy prostě odpajcli, provedli rekonstrukci a  potom tam plechy zase přivařili. A to právě u rovných plechů neudělá ani hodně dobrý svářeč tak, aby pohledově ta rovnost zůstala. Stačí totiž doslova odchylka tvaru pár desetin milimetru a na rovném plechu se okamžitě objeví díra, protože to místo kolem odchylky odráží světlo jiným směrem. Ale asi kromě poznámek v diskuzích atd to jinak nikomu nevadí.

Udělat to rovné by šlo, ale musela by se použít dražší technologie.

+3/0
18.9.2015 10:24

J40i62n33d54ř38i71c88h 27Š56k38o81p70e69k 4935731460695

samozřejmě, že to lépe jde.

Když se připlatí, tak klidně udělají komplet nový boky a budou rovný

0/−2
18.9.2015 10:58

M87i77c65h52a50l 55K88a56p37o55u69n 7873850852767

..."ideálně rovnou plochu"....to je terminus technicus tohle...;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
18.9.2015 8:31

R63a15d28o55s14l77a90v 83K34l21a21u32d14a 5894548964542

Tohle je divný. Ten vagon vypadá jako by byl po celém boku v minulosti rozpárán. Připadá mi to že na celou stranu navařili plech a pak svary přebousili flexou. U oken udělali totéž.

0/−2
18.9.2015 8:27

K84a60r34e85l 86M35á86c21h77a 5650814438432

prej vono to nejde rovně, to jsou řemeslníci

+3/0
18.9.2015 8:34

R56a68d52o95s92l16a88v 55K89l65a20u86d80a 5274398434652

Připomíná mi to firmu, která postavila domek v Rožnově.... Když majitel  reklamoval že je v něm všechno křivě, tak ho poslali do skanzenu. Tam je to prý ještě horší, tak co by chtěl. :-)

+4/0
18.9.2015 8:39

P51a47v10e72l 43D11v35o51ř77á27k 8928675912981

Někde se nasazují modernizované vagony, nebo celé nové pohodlné soupravy. Jinde jsou nasazovány 30 let staré hnusné rakouské vyřazené hajtry s hnusnými koženkovými pidihnusosedadly, s hnusodveřmi, které slabší člověk neotevře, bez jakékoli zvukové izolace. Inu, musí zbýt na Pendolina a skvostné platy neschopných "manažerů",...

+2/−11
18.9.2015 8:19

O34l11d89ř76i64c63h 61J92a60n90e65č39e69k 8689746103531

co je to "30 let stará hnusná rakouská vyřazená hajtra s hnusnými koženkovými pidihnusosedadly a s hnusodveřmi"? 8-o

takové rakouské vozy neznám.

nepletete si to s těmi dederonskými co u ČSD jezdily už v 80. letech?

+5/0
18.9.2015 9:14

M69a81r43t98i40n 94N42o83v34o50t70n51ý 3386706611314

"musí zbýt na Pendolina" - Pendolina jsou už nějakou dobu zaplacena.

+7/0
18.9.2015 9:24

P72e20t62r 79N36o61v77á12k 7880546489801

Klimatizovaný vůz, kde nefunguje klimatizace a nejdou otevřít manuálně okna. Super pokrok, bylo tam k padnutí a cestovat takhle mnoho hodin není nic moc, to můžu potvrdit.

+5/0
18.9.2015 8:17

P77a71v64e82l 12Ř27a49p97e19k 7652346709945

Tak už jsem viděl hodně rekonstrukcí, ale takhle je teda pomačkaná fakt dost, to je asi rekord. A to uspořádání sedaček do čtyřek už považuji za dávno překonané. Uspořádání jako v letadle je nejen příjemnější, ale také se lépe využije prostor vozu.

+4/−2
18.9.2015 8:05

O43l80d38ř20i31c19h 62J93a76n47e94č64e46k 8739426303651

u uspořádání sedaček je podle mě optimální kombinace obojího, řekl bych tak půl na půl nebo mírně ve prospěch "letadla". když spolu jede více lidí anebo člověk sám ve skoro prázdném vlaku, sedne si raději (aspoň já) na čtyřku, v plnějším vlaku pro individuální cestující nebo dvojice je lepší "letadlo".

railjety ČD mají v 1. třídě takřka výlučně "letadlo" a vůbec se mi to nelíbí - snad ani ne tak kvůli minimu stolků, jako spíš proto, že jsou téměř všechna sedadla stejným směrem.

+4/0
18.9.2015 9:19

O96l50d50ř92i12c56h 78J16a67n35e53č21e33k 8629546373181

a jinak máte pravdu, tenhle vagon je pomačkaný opravdu velmi.

+2/0
18.9.2015 9:19

T41o27m96a72s 78A32u39g28u83s93t26y86n 6477796751640

Pan Sůra se léčí po třídenní cestě vlakem? :-P

+4/0
18.9.2015 7:42

R88a98d37i30m 53P49o77l81á40š25e50k 9366493659249

Zase velkoprostorové slepičárny. Kde se za jízdy nedá dělat nic jiného než číst nebo se dívat z okna. A kde každých 5 minut furt vždy někdo projde a ruší a  po zastávce na nějakém rušném nádraží chodí železniční ztracenci hledající svoje sedadlo nonstop ještě další čtvrt hodiny. O  otravných stevardech vnucujících  desetinásobně předražené  pití a hnusné čokoládové tyčinky a průvodčích ptajících se každých 10 minut, jestli něco nepotřebuji ani nemluvě.  Nebo otravných capartech vřískajících na celý vagón.;-(

Zlatá kupé, kde se dalo za jízdy krásně vyspat.

+4/−15
18.9.2015 7:29

M42i19r19e64k 10Z13á68v34o70d27n63ý 7832727840888

To napraví maska na oči a špunty do uší :)

+6/0
18.9.2015 7:32

O80l87d73ř45i67c73h 54J98a87n86e76č28e90k 8479166883901

na dálkových spojích je podle mě optimální kombinace obojího.

jestli mi něco opravdu vadí, tak to jsou spolucestující, kteří jsou slyšet na celý vagon. ať už to jsou caparti nebo hlasitě telefonující "byznysmeni".

s tím ostatním to přeháníte.

+4/0
18.9.2015 9:22

I43v38a 12S53e37d69l21á63č85k40o13v58á

právě že na dálkové spoje dávají tyto vagony, což je strašné, nemá cenu si ani kupovat 1.třídu, protože jde o polovinu téhož vagonu jen je má červené sedačky, ale i tak jde o nekomfort a hluk, navíc když vám do jedničky nalezou strojvedoucí po práci, které průvodčí nevyhodí, protože to jsou kolegové a celou cestu jsou neskutečně hluční, zapínají a vypínají klimu, jednomu je horko, jednomu je zima, hrůza a děs - vlastní zkušenost z rychlíku Plzeň- Cheb a zpět,

+2/0
18.9.2015 9:54

R36a85d93i18m 55P36o68l48á74š30e55k 9686633199769

Ono bohužel do slepičárny se vejde víc lidí než do kupátkového vagónu.

+2/0
18.9.2015 10:35

O23l35d49ř42i33c21h 74J92a38n56e86č36e59k 8149336133871

v 1. třídě snad ani ne a jestli jo, je ten rozdíl minimální.

ovšem dělat velkoprostorový kombinovaný vůz 1. a 2. třídy je hovadina - když už si platím 1. třídu, tak mj. za klid, protože se v ní "rušiví živlové" vyskytují o dost méně než ve 2. takže když už 1. třídu velkoprostor, tak ale přes celý vůz. nebo aspoň od 2. důkladně oddělenou, jako to mají rekonstruované soupravy 943/843.

mimochodem, nemají ti strojvedoucí po práci náhodou režijky platné i do 1. třídy??

+2/0
18.9.2015 11:22

R24a95d38i60m 90P34o82l91á79š29e52k 9676183559849

Kupé 2 třídy je pro 8 lidí ( 4 dvojsedačky, dvě vedle sebe a dvě proti) , kupé 1 třídy je pro 6 lidí ( tři a tři jednosedačky proti sobě.. Aspoň u těch starých vagónů, takže kupátkový vagon první třídy měl kapacitu jen 75 % kupátkového vagónu druhé třídy), nevím, jak teď.

+1/0
18.9.2015 12:15

O72l59d43ř50i59c89h 69J35a24n21e11č78e98k 8499426873701

měl jsem na mysli rozdíl mezi kapacitou velkoprostorového vozu 1. třídy a kupátkového vozu 1. třídy.

bavit se o rozdílu v kapacitě mezi 2. a 1. třídou snad nemá smysl, ne?

0/0
18.9.2015 13:45

M95a52t79ě49j 23V47o61n44d25ř59i41č41k54a 4494700488416

Dle pravidel UIC v jednom kupé 2. i 1. třídy smí byt jen 6 sedaček. U osmimístnych kupé cestující dají často přednost stání na chodbičce před obsazením 7. a 8. místa. Proto mají kupátka menší kapacitu.

0/0
18.9.2015 18:52

I50v85a 53S89e62d37l33á35č13k45o79v32á

ne nemají!! mají režijku stejně jako ostatní na 2.třídu

0/0
18.9.2015 20:15

M13i92r39e86k 63Z96á21v12o15d33n46ý 7952877250738

Celkově jde o poměrně zdařiloiu rekonstrukci. Nicméně 3 body, které se mi nelíbí.

1) Proč vozy nemají opěrátko mezi sedadly?

2) Proč zde nejsou žádné sedačky v leteckém uspořádání?

3) Proč budou vozy nasazovány tam, kde již z větší části jezdí moderní vozy a přitom například vozy mezi Olomoucí a Brnem jsou všechny v naprosto tristním stavu?

+14/0
18.9.2015 7:21

D20a93v82i65d 60Č18e60r17n90o11h26o16r89s51k26ý 1866434266636

1+2 sedacky byly pouze zmodernizovany = precalouneni a vymena operek jakychsi nevim z ceho za drevene ..... zustalo usporadani z Bp :-) s trojkou nevim :-)

+1/−1
18.9.2015 8:03

M92a56t47ě11j 67V84o73n36d38ř45i62č17k92a 4734220588256

Věcnost, stručnost, objektivnost a ještě shoda názorů s mými :-)

Nejlepší příspěvek v diskuzi, naprostý souhlas.

0/0
18.9.2015 18:54

L19i61b23o71r 93V41e32s95e62l79ý 2159226622162

Asi moc tlačili na hadr při leštění.;-D

+9/0
18.9.2015 4:25

P59a61v71e60l 80F63o55r81t 9970743441344

Jeden vagon za 13 mega? Rv

+1/−2
18.9.2015 1:23







Najdete na iDNES.cz