Diskuze
Chyba nás posouvá dál, říká učitelka matematiky o nové metodě výuky
Děkujeme za pochopení.
M20i98l71o78š 77M67a80c52k36ů
Ono je to asi stejné jako psaní, když se paní učitelka zblázní do nového písma, děti se to v pohodě naučí, problém nastane, když se paní učitelka, či dítě přestěhuje a najednou zjistí, že neumí psát klasicky. Jasný, je to problém dítěte, protože se musí rychle naučit psát normálně. To samé se stane, když dítě, které se učí psát normálně se přestěhuje a je zařazen, kde píšou novým písmem. Nějak se mi zdá, že našemu školství chybí to co bývalo - osnovy. K těmto excesům nedocházelo.
P65a92v16e29l 10S26o95b98o87t49k19a
AD COMENIA SCRIPT - a na druhou stranu v našem školství velice bují KORUPCE!
Protože jinak než korupcí si nedovedu vysvětlit fakt, že se děti učí psát písmem které NENÍ K VOLNÉMU UŽITÍ, ale je AUTORSKY CHRÁNĚNÉ A AUTORKA ZA NĚJ VYBÍRÁ LICENČNÍ POPLATKY.
Tím nechci říct že má být vše zadarmo, ale stát musí vybrat takové písmo, ke kterému zakoupí všechna potřebná práva a dá ho volně k využití.
Ty děti budou chudáci, protože se jim může stát že po nich časem nějaká OSA či jiný autorský svaz bude vymáhat poplatky za to jakým písmem píší.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Comenia_Script
"Po třech letech od začátku testů se jako hlavní problém ukazuje cena pomůcek, které jsou vyráběny monopolně jediným nakladatelstvím Svět a jsou bezmála dvakrát dražší než běžné písanky. Autorka Radana Lencová ovšem nehodlá poskytnout licenci jiným nakladatelstvím, která kritizují, že MŠMT takto umožňuje vznik monopolu. Vysoká cena by podle některých ředitelů škol mohla být bariérou pro další šíření písma."
http://www.msmt.cz/file/26312_1_1/
"Autorská práva
Autorská práva k písmu Comenia Script se vztahují na písmo v tištěné či digitální podobě (font).
Radana Lencová je vlastníkem autorských práv ke všem písmům Comenia Script, které navrhla (Comenia Script Universal, Comenia Script A, Comenia Script B, Comenia Script Pro, Comenia Script – kaligrafická forma) a dále ke všem didaktickým materiálům CS, pro které vytvořila didaktickou část, grafickou část a design."
H59a82n76u81š 36H54o52r97á51k
Na prvnim stupni urcite a pravdepodobne na cely ZS, by se ten predmet mel jmenovat spis Pocty, nez Matematika. To zaprvy.
A za druhy - metoda sem metoda tam, dobrej ucitel nadchne a spatnej znechuti. A diky bohu, ty uplne spatny matikari se mi ve vzdelavacim procesu vyhnuli.
P82a90v34e19l 51S92o27b86o79t60k28a
tak ono... skutečná matematika začíná podle mne až limitami, diferenciálním počtem a indukcí (nebo ve třech matematikách v prvním semestru MFF, ale to sem netahejme), takže většinou se s matematikou nesetkáme ani na střední škole.
Ale na základní jsou fakt tuplem jen počty.
P21a56v23e11l 18S78o45b46o26t74k50a
Umím dobře matematiku.
Zúčastňoval jsem se matematických olympiád (i když jsem se v kraji pak už neumisťoval), podobně jako mí spolužáci a nepamatuji že by někdo ze spolužáků měl nějaké výrazné problémy s jednoduchými početními úkony, slovními úlohami nebo geometrií (pravda, je to i tím že inteligencí nestíhající jedinci chodili do zvláštních škol a nezdržovali výuku v běžných třídách).
Na matematice jsem stavěl i na střední průmyslové škole a na vysoké (na strojárně).
JAK JE TO MOŽNÉ??
Jsem totiž generace, které se učila počítat klasicky, nezasáhly nás žádné množiny ani další experimenty a měli jsme učitele, kteří uměli počítat.
Takže možná kdybyste nějdříve naučili počítat učitele matematiky, a pak kdybyste oprášili učebnice počtů z před 50 let také by to zafungovalo.
Pravda, nikdo by si na tom nenamastil kapsu - na školeních, projektech, nekonečném psaní nových učebnic pro předmět který se poslední staletí (pro úroveň ZŠ) nemění, ale za to by to nejspáš zafungovalo.
(pro hnidopichy - texty slovních úloh bych samozřejmě inovoval, ale kostru nechal jak byla).
B21o25h84u23s37l32a89v 52K32r25á81l10í53k
Každý má buňky na něco jiného. Někdo umí jen počítat, někdo i myslet. Pedagog, který se ještě nikdy v životě nezamyslel nad tím, proč některé pedagogické metody jsou více účinné a jiné méně účinné, asi nebude zrovna schopný se poučit ze svých chyb.
Mimochodem, já měl zrovna v matematice na základní i na střední škole štěstí na nadané a dobré učitele, takže matematika u nás byla obecně spíš oblíbený předmět. Ale neviděl jsou do toho, kolik nesamozřejmého úsilí je stálo, aby se dobrými učiteli stali.
M73i68l96o76š 17M97a18c29k37ů
Docela by mně zajímalo, jestli se tito inovativní učitelé zamysleli nad tím, co se stane, když se jejich zázračný žák přestěhuje, byť v rámci města a půjde do jiné školy, kde učí klasicky a nebo naopak, kde učí dle Hejneho. Možná to v Janovicích není problém, ale asi ve vedlejších Klatovech to už problém asi bude. Zřejmě pak tito přestěhovalci budou koukat jako tydýti na to co se učí jak se učí. Zdá se mi to dosti sobecké. Možná, když přijdou do obchodu a budou si mět spočítat na kolik mají něčeho peněz, tak si zaskotačí, vytáhnou kalkulačku a potom je možná někdo nenatáhne. Jeden ublížený profesor a odnesou to děti. Metodu vymyslel na domácí učení ne na masovou výuku, když se nepohodl s paní učitelkou jeho dítka.
B97o12h68u74s73l57a18v 16K81r75á42l79í19k
Schopnost samostatně myslet se neztratí, ani když člověk přejde na nějaký mechaničtější styl výuky. Ale když přijde do nějaké madrasy, kde všichni jen memorují, tak by mohl mít se svou kritičností a přemýšlivostí problémy.
M33i37l64a93n 96P36o37k13o38r55n69y
Omlouvam se za preklepy: "deti prosly" (dvakrat) a "matematiku"
M37i49l81a67n 39P27o66k30o82r93n85y
Trochu me sokuje, ze pani uciteka automaticky predpoklada, ze deti budou spise pocitat na kalkulacce. Kalkulacka je dobry pomocnik, ale postavit vyuku matematiky na tom, ze deti budou vse pocitat jen na kalkulacce, je hrozny ulet, to je presne to, kam metoda profesor Hejneho vede. Dcera prodelal jiz dva roky a kdybychom ji doma neucili pocitat, tak sice umi mozna resit "zajimave priklady", ale protoze 3+8 neumi spocitat, tak vlastne nic nevyresi. Jen tak mimochodem, ucim matemtiaku na VS a uprimne se desim toho, co bude, az "Hejneho deti" dorazi na VS. Uz ted neni situace dobra (postupne se zhorsuje), ale deti, ktere prosli Hejneho metodou, dle mych srovnani (mam v rodine zkusenosti s vyukou na prvnim stupni) umi spise mene nez deti, ktere prosli metodou klasickou.
J21a67n 57H26a94v23r18d10a
píšete hlouposti. asi jste Hajného metodu absolutně nepochopil a vezmete si do úst jednu větu jedné paní učitelky.
J34a21n 92K58r72u49p51k13a
Ale to, co popisuje pani ucitelka, by melo byt standardni soucasti vyuky matematiky. Vse by se ze zacatku melo pojmout s pomoci nekolika vhodnych motivacnich prikladu, na kterych se ukaze, k cemu ta nova latka bude.
Pokud ale nekdo umi scitat jabka a nechape, ze s hruskama je to uplne stejne, tak to nepomuze nic.
B20o91h10u27s69l56a98v 46K33r74á50l76í63k
Ale s vajíčky to někdy je jinak. Jedno vajíčko se uvaří za pět minut, za jak dlouho se uvaří pět vajíček?
Z46d80e41n23k93a 37J31a57v43ů89r18k28o86v24á
ano,tohle je fajn metoda,naší dceru to baví(5.třída) a manžel tak učí na 2.stupni,ale letos došlo dost k deziluzi ohledně vydávání učebnic a cvičných sešitů...manžel má 7.třídu a bude mít k dispozici jen učebnici,prostě tvůrci ani nakladatesltví nestíhají,přitom je to metoda,která je náročná pro učitele a navíc,pokud má děti bavit,ty cvičné sešity jsou velmi potřeba,z nakladatelství mu drze odpovědli,že přeci i pilotní školy to zvládli bez toho,oni ale nejsou pilotní škola...dost smutný!!!!
M55a37r82e75k 26K63o68l20m91a29n
Docela sranda to číst. To je přeci samozřejmé, že nemohu na ZŠ vybalit na žáky v nové látce jako první definici s důkazem na 5 tabulí. V zahraničí se standardně začíná něčím, co se označuje jako "motivace", aby žák/student věděl, k čemu mu nová látka bude dobrá. Pak zpravidla následuje nějaký slovně-popsaný příklad spíš k zamyšlení (není třeba řešit), aby bylo jasné, o co v nové látce prakticky půjde.
R72a41d45o24s10l95a43v 35K32l54a66u39d60a
No a ten komu matika přesto nepůjde, skončí v tamním kamenolomu
V 92 letech zemřela Anna Váchalová, jako dítěti jí matka uřízla obě ruce
I přes hendikep, kdy jí matka ještě jako malé holčičce uřízla obě ruce v zápěstí, se Anna Váchalová...
Tři učitelky ze školky na Plzeňsku okusily HHC. Po práci skončily v nemocnici
Policisté se od pátečního večera zabývají intoxikací tří učitelek mateřské školy v Holýšově na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sedm let za mřížemi, navrhuje žalobce Berbrovi. Vyšší trest pro Rogoze?
Státní zástupce Jan Scholle navrhuje pro Romana Berbra, hlavního obžalovaného v kauze údajné...
Na přechodu v Plzni srazil autobus staršího muže, ten na místě zemřel
Tragická nehoda se stala v pondělí ráno na Karlovarské třídě poblíž zastávky U Družby v Plzni....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Škola podala trestní oznámení na učitelku, nechala si peníze vybrané na výlety
Trestní oznámení na učitelku podala v uplynulých dnech Střední průmyslová škola dopravní v Plzni....
Odborníci z plzeňské univerzity vyrobili past na obávanou sršeň asijskou
Západočeská univerzita v Plzni (ZČU) společně s partnery vyrobila první testovací sérii pastí pro...
Plzeň chce postavit rampu pro vozíčkáře a seniory do vod Kamenného rybníka
Rampu pro snazší vstup do vody se chystá zřídit Správa veřejného statku Plzně na břehu Kamenného...
PlaneStation musí opustit letiště Líně, potvrdil soud. Firma se chce bránit
Odvolací soud ve středu projednal spor armády a společnosti PlaneStation kvůli pronájmu letiště v...
Při havárii skončilo jedno z aut na střeše, policisté o Velikonocích obsadí silnice
Ve středu kolem sedmé hodiny ráno se na hlavním tahu z Plzně do Německa srazila u Holýšova dvě...
Stavební pozemek v obci Jarov u Obory -…
Jarov, okres Plzeň-sever