Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Klatovsku se srazily rychlíky, vážnější zranění má sedm lidí

V Horažďovicích na Klatovsku se srazily dva vlaky. Když z nádraží odjížděl rychlík ve směru na Plzeň, vykolejily jeho poslední dva vagony a souprava se střela s rychlíkem, který přijížděl z opačného směru. Vážnější zranění utrpělo sedm lidí, další desítky jsou zraněny lehce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78a78v28e57l 11O15d33r83a26z90i34l 6684719677210

Musí bejt super pocit jet ve vagonu ve vidličce a koukat na mašinu naproti...

0/0
5.8.2015 10:23
Foto

M84a77r58t15i41n 25T63e98s29á47r90e39k 2129307212878

to jsou komentare to by clovek zvracel... hlavni je ze neprsiel nikdo o zivot...

0/0
5.8.2015 6:03

P34e34t65r 47C70h49a71r49v11á94t 1571946759680

Kdyby měl každý vlak své koleje, k nehodám by nedocházelo..A ted "inženýre" začni

0/−10
4.8.2015 19:53
Foto

P95ř59e79m32y48s41l 46Č85e32j73p 8588407378286

V tomto případě ty své koleje každý vlak má. To vidíte i sám, ale pokud by vlak jezdil jen z bodu A do bodu B, tak uděláte na trase 50km, třeba 6 přestupů, to byste chtěl? Proto jsou výhybky, abyste mohl ujet delší trasu v jedné soupravě ...

+3/0
4.8.2015 20:38

M97a84r22e94k 91Š66i68m30o11n 2274487458758

Zahrajte si někdy nějakou dopravní strategii, zjistíte, že výlučný železniční provoz je u větších objemů nemožný.

0/0
5.8.2015 1:09

M62i56c45h49a93l 13C69h66a68l90u70p83a 6358650599753

Ono by za chvíli nebylo ty koleje kam dávat.

0/0
5.8.2015 20:22

P34e20t52r 50N86o36v16o13t90n35y 3549672789202

Aby nezačal spíš ekonom.

0/0
5.8.2015 9:55

M44a55r84t83i10n 46K37a70r87á72s68e37k 1378104869384

Vagón který vykolejil a nejspíš i celý vlak až k mašině je usazen na otočných podvozcích a nikoli samostatných nápravách. Čili poslednímu vagónu vykolejily čtyři nápravy a ne dvě. Dva to byly podvozky. Jasně že jde z pohledu železniční havárie a zraněných lidí o detail, ale když už uvádí technické informace a uvádí je náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera, tak by se alespoň mohl vyjádřit přesně. Protože pokud ho nezkomolil autor článku, tak bude pán asi odborník na svém místě, když to nerozlišuje. Že by nějaký politický trafikant?

+3/−2
4.8.2015 19:08

I41v90o 44J20a57n76á61č18e68k 8593653191932

Otázka je, jestli to tak skutečně bylo řečeno a nebo to pak někdo upravil.

0/0
4.8.2015 22:47

M36a34r59t32i22n 15K85a83r88á38s87e86k 1608514249224

Proto tam taky píšu, že to možná zkomolil autor článku. To je na Idnes docela běžná praxe, že píše člověk o věcech, kterým sice nerozumí, ale když se vymyslí dostatečně skandální nadpis, tak je další obsah stejně povětšinou nedůležitý.

0/0
5.8.2015 2:08

M85i49r77e70k 10K90o44v19a11c57i35k 5861341271897

Promiňte, pro blbý, kolik párů kol to tedy vlastně vykolejilo?

0/0
5.8.2015 0:14

M51a10r46t37i50n 55K31a50r26á96s10e53k 1138824689424

Jestli se dá spoléhat na podstatu sdělení, tak poslední vagón celý, čili čtyři páry kol a předposledního vagónu zadní podvozek, čili dohromady šest párů kol.

+1/0
5.8.2015 2:12

H63u75b68e89r88t 65H28e59r26i32c12h 9963347793679

Za tu nehodu ve Studénce určitě ČD nemohou.Ale tá nehoda v Praze,a ta dnešní v Horažďovicích trochu zavání závažnými nedostatky v řízení provozu vlaků.Ať už technického charakteru nebo lidským selháním.

0/0
4.8.2015 19:02

A93n46t37o51n59í20n 94S92á70d69l51í77k 7278969183743

V době,kdy byli výhybkáři,by se toto stát nemohlo,ten přehodil výhybku až za posledním vagonem! To je ta dnešní automatizace a zejména úspora pracovníků na úkor bezpečnosti!

+2/−8
4.8.2015 19:09

K75a46r81e66l 95Ř45e61h71á91č83e23k 9352520311502

Tato nehoda vypadá, že půjde na vrub právě výhybkáři (pro rejpali signalisty), který údajně přehodil výhybku pod projíždějícím vlakem.

+5/0
4.8.2015 19:11

T81o31m 60J71u11r52e71č72k49a 6925152265225

Až na to, že z důvodu rekonstrukce tratě byl ten "automat" mimo provoz a výhybky ovládal "spolehlivý lidský faktor"...

+11/0
4.8.2015 19:12

M70i67r19o83s49l84a29v 40Z37i44k15m32u54n53d 7379333664723

Tam žádný AUTOMAT nebyl, tam bylo elektromechanické zabezpečovací zařízení vzor 5007 v jehož rámci zajišťuje signalista přestavování výhybek RUČNĚ. A to buď ruční obsluhou pák, případně ovládacím prvkem elektromotorického přestavníku ... Pokud bylo zabezpečovací zařízení vypnuto, tak se obsluha výhybek provádí stejně, pouze s tím rozdílem, že tu není "dohled" zabezpečovacího zařízení, který znemožní manipulaci s výhybkou, dokud k tomu nejsou dány podmínky ...

V podstatě tohle byla jedna z příčin nehody v žst. Praha Hostivař 31.3.1988 - vypnuté zabezpečovací zařízení a možnost postavit vlakovou cestu na nesprávnou trať ...

0/0
5.8.2015 10:15

K51a87r47e90l 15M25i53š45k12a 2366532752499

Obávám se, že za tuhle nehodu může člověk.

+6/0
4.8.2015 19:12

T83o74m93á61š 17K43n38a15i22f92l 6163750987150

No, jenže tady to způsobil pravé vyhýbkar. Automatika byla mimo orbit.

+5/0
4.8.2015 19:21

T28o73m29á14š 98K97n14a66i34f16l 6553240727810

Mimo provoz, ne orbit .

+1/0
4.8.2015 19:22

T23o41m 53J89u52r69e21č69k46a 6195982275535

Pokud se potvrdí info o podhozené výhybce, tak ani za tu dnešní nehodu ČD nemohou.

+5/0
4.8.2015 19:11

B78ř44e22t48i84s86l51a34v 41Š12í37m49a 9184241772

CD mohou za nehodu v Praze, za tu v Horazdovicích ne.

+1/0
4.8.2015 19:47

P28e78t87r 35M29a95r61š32o50u46n 5645388676186

Vyhybky neprehazuje CD. Tedy ani dnesek za nimi nepujde

+3/0
4.8.2015 20:43

M74a11r59e29k 63Š91i28m49o28n 2144897418788

Výhybku ovládá automat nebo pracovník SŽDC, nikoli pracovník ČD. Nicméně za bezpečnost cestujících je odpovědný dopravce. ČD tedy cestující odškodní a pak to bude vymáhat na viníkovi (SŽDC). Předpokládám, že SŽDC je pojištěná proti takovýmhle událostem, nebo alespoň má nějaký pojistný fond.

0/0
5.8.2015 0:41

V85l90a44d74i74s50l41a81v 21V89ý12s65m31e38k 5965565196261

Tolik vlakových neštěstí jak u nás za posledních 10 let nebylo ani na Divokém Západě v 19. století! A to jim tam indiáni trhali koleje!:-/;-D!!

0/−9
4.8.2015 18:55

P77a75v32e80l 81Ř72a57p88e74k 7582246889555

To je vzhledem k počtu vypravených vlaků celkem logické.

+5/−1
4.8.2015 19:01

P56e43t14r 26M57a75r95š32o56u56n 5285718456386

Nijo, ale taky kdyz jim vykolejili indiani jeden vlak, roky dalsi nejel :) kde by ho vzali? :)

+1/0
4.8.2015 20:44

P90a65v44e19l 32Ř50a37p66e60k 7952226439545

Tady se zase sešlo inteligentů. Se podívejte, kolik úmrtí a jaké škody mají denně na svědomí ty vaše smradlavé překážející morálně zastaralé popelnice a pak se teprve navážejte do vlaků. !!

+6/−6
4.8.2015 18:40

V98l25a35d52i35m64í56r 96H48o72l62ý 8114341616697

Jízdní kola sama o sobě nesmrdí, zapáchá většinou jejich pilot.

Ale jinak máte pravdu.

Cestování vlakem jsem si nemohl vynachválit, člověk si přečte noviny, projde se, na záchodě si dá cigárko,nebo na peróně, když se někde stojí delší dobu... Na kratší cesty ideální.

Akorát poslední dobou je těch nehod nějak moc.

+2/0
4.8.2015 19:29

P59e13t86r 52M90a17r23š79o52u18n 5865328946596

az na to cigaro...

0/0
4.8.2015 20:45

S30l70a70v58o59m70i78r 30N91o70v74a95k 5645372640190

zas ,ty blby Polaci!

0/0
4.8.2015 18:24

R56a62d89e33k 79V18o15n15d29r74u55š17k47a 1301404149358

Nevím jak daleko se ta nehoda stala od té špatně nastavené výhybky, ale to nikomu nepřišlo divné v těch dvou vozech, že je něco špatně? Že nikdo nezatáhl rychlobrzdu?

0/−5
4.8.2015 18:24
Foto

P36ř76e24m13y40s54l 40Č76e87j38p 8908867638526

Tak když někdo přehodí výhybku uprostřed jedoucího vlaku, tak máte asi kolik času na reakci?? Jinak, je to napsané v článku, ale až na konci, tam málokdo dočte ...

+6/0
4.8.2015 18:29

R14a32d89e27k 62V52o86n53d25r50u95š12k52a 1321584899868

Tak to asi umíte číst mezi řádky.

0/−1
4.8.2015 18:58
Foto

P45ř47e28m50y34s33l 63Č26e84j12p 8948877308516

„Při odjezdu vlaku Rožmberk došlo s největší pravděpodobností k přehození výhybky přímo pod tímto vlakem .....

+1/0
4.8.2015 19:06

R62a25d52e64k 88V84o77n52d59r20u85š80k21a 1591184949498

Já se nebavím o tom, že někdo pod vlakem přehodil výhybku! To vím. Možná jsem to blbě formuloval, ale ptám se na to jak daleko se ta nehoda o té vyhybky stala, a jestli  byl čas na to zatáhnout rychlobrzdu.

0/0
4.8.2015 19:10
Foto

P88ř52e89m71y46s38l 28Č49e16j15p 8258677638656

Oki, zkusím vysvětlit. Uprostřed vlakové supravy došlo k přehození výhybky, čímž se poslední dva vozy dostaly na druhou kolej a protože, jsou vozy spojeny mezi sebou, a pak jsou napojeny na lokomotivu, tak došlo k tomu, k čemu došlo. Na tohle přeci nemůže nikdo z přítomných v postižených vozech reagovat.

+2/0
4.8.2015 19:38

R12a61d34e52k 47V62o46n80d47r37u34š61k46a 1381734259678

Já to naprosto chápu. Ale ten předposlední vůz musel bejt naprosto v nepřirozeným postavení. Za předpokladu, že jel po kolejích. To snad někoho musí trknout, že je něco špatně. Tak ještě jednou. Jak daleko je výhybka od nehody?

0/−1
4.8.2015 20:08
Foto

P75ř95e58m14y26s83l 22Č44e74j46p 8598727268236

Ten předposlední vůz byl v nepřirozeném postavení, protože asi pravděpodobně právě pod ním někdo přehodil výhybku. Jak daleko je výhybka? Jo to vím, že byste chtěl, aby někdo v těch vykolejených vlajících vagónech zatáhl za ruční brzdu, ale věřte, ty lidé měli uvnitř úplně jiné starosti, gravitační ...

+1/0
4.8.2015 20:36
Foto

J85i56ř57í 60Š37r73á96m70e24k 3128617289381

Ach jo. Ta výhybka je kousek od nehody, ale nehraje to roli, protože vlak brzdí koly (proti kolejnicím) a jakmile ta nejsou na kolejích, nefunguje to. Už?

0/−1
4.8.2015 21:03

R35a18d64e12k 81V39o18n65d63r47u81š89k27a 1581164869888

Ne! Vy tvrdíte, že ten vlak nebyl na kolejích což podle jedné fotky je blbost, neni tam rozhrabanej šterk mezi kolejema. Takže ten vagon je po obou kolejích. Takže rychlobrzda by měla fungovat.

0/0
4.8.2015 22:09

R30a67d60e79k 75V10o18n63d76r54u53š72k44a 1401744899758

*jel

0/0
4.8.2015 22:09

J56i41r92i 16J50a17v62u75r14e66k 7406112312866

Výhybka je od nehody zhruba 400 metrů. Nicméně obsluha čehokoli, záchrannou brzdu nevyjímaje, je ve vykolejeném vagónu trochu výzva.

0/0
4.8.2015 21:48

P17e49t55r 51M80a51r37š26o53u86n 5565388666736

To je vtip? Aha, asi ne. Jak daleko asi od te vyhybky se ty vagony vysypaly? Za jak dlouho myslite ze superman skoci po zachrane brzde, kdyz pada? :) a jinak, ten vagon uz se davno brzdil tim vykolejenim mimo trat, trenim

0/0
4.8.2015 20:48

M35a87r56e16k 42Š84i65m10o45n 2814677908558

Hmm, všichni se mu vysmíváte, ale nikdo mu neodpověděl. Předpokládám, že se to stalo na výhybkách při opouštění stanice Horažďovice předměstí a podle fotek i mapky se to stalo asi nějakých 50 metrů od nich. Takže nikdo neměl šanci zareagovat ani vlak by nestihl zastavit.

0/0
5.8.2015 0:48

L23u45k97á86š 76T69o14m96a31n 1621882462

jak mohou vykolejit jen 2 vagony? jak jinak se chovaly nez ta zbyla vetsina ve vlaku .....

0/−12
4.8.2015 18:22
Foto

P73ř31e69m84y64s48l 76Č80e73j29p 8978337548456

Protože uprostřed toho jedoucího vlaku, někdo přehodil výhybku. Je to v článku ...

+9/0
4.8.2015 18:30

V30l50a34d81i64s94l67a16v 39V38ý75s27m51e40k 5455205466511

Za to může Putin a komunisti!;-D;-D;-D

+3/−1
4.8.2015 18:17

D81e83n72i10s 11W60i68t10z92k71u 3573881899627

já bych řekl, že tě dělali přes ponožku, to za to může

0/0
4.8.2015 18:23

J65a36n 45K32o41p35e93č81e17k 3458548518429

Neměl tvůj fotr řídké sperma?

0/0
4.8.2015 18:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.