Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Klatovsku se srazily rychlíky, vážnější zranění má sedm lidí

V Horažďovicích na Klatovsku se srazily dva vlaky. Když z nádraží odjížděl rychlík ve směru na Plzeň, vykolejily jeho poslední dva vagony a souprava se střela s rychlíkem, který přijížděl z opačného směru. Vážnější zranění utrpělo sedm lidí, další desítky jsou zraněny lehce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56a38v17e64l 80O86d66r75a32z48i90l 6814339217500

Musí bejt super pocit jet ve vagonu ve vidličce a koukat na mašinu naproti...

0/0
5.8.2015 10:23
Foto

M88a87r67t60i64n 46T84e65s39á11r58e39k 2769857342518

to jsou komentare to by clovek zvracel... hlavni je ze neprsiel nikdo o zivot...

0/0
5.8.2015 6:03

P71e89t64r 65C84h36a10r94v26á66t 1191716739390

Kdyby měl každý vlak své koleje, k nehodám by nedocházelo..A ted "inženýre" začni

0/−10
4.8.2015 19:53
Foto

P83ř65e17m32y90s72l 58Č24e74j33p 8718717768636

V tomto případě ty své koleje každý vlak má. To vidíte i sám, ale pokud by vlak jezdil jen z bodu A do bodu B, tak uděláte na trase 50km, třeba 6 přestupů, to byste chtěl? Proto jsou výhybky, abyste mohl ujet delší trasu v jedné soupravě ...

+3/0
4.8.2015 20:38

M31a56r88e88k 96Š96i28m91o67n 2544647628878

Zahrajte si někdy nějakou dopravní strategii, zjistíte, že výlučný železniční provoz je u větších objemů nemožný.

0/0
5.8.2015 1:09

M72i44c96h36a22l 90C98h27a92l32u53p94a 6618920569243

Ono by za chvíli nebylo ty koleje kam dávat.

0/0
5.8.2015 20:22

P40e93t23r 58N46o72v69o76t30n74y 3769212909962

Aby nezačal spíš ekonom.

0/0
5.8.2015 9:55

M62a66r38t84i84n 79K76a95r59á79s76e46k 1378334449934

Vagón který vykolejil a nejspíš i celý vlak až k mašině je usazen na otočných podvozcích a nikoli samostatných nápravách. Čili poslednímu vagónu vykolejily čtyři nápravy a ne dvě. Dva to byly podvozky. Jasně že jde z pohledu železniční havárie a zraněných lidí o detail, ale když už uvádí technické informace a uvádí je náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera, tak by se alespoň mohl vyjádřit přesně. Protože pokud ho nezkomolil autor článku, tak bude pán asi odborník na svém místě, když to nerozlišuje. Že by nějaký politický trafikant?

+3/−2
4.8.2015 19:08

I45v14o 70J76a37n60á51č13e50k 8983733301152

Otázka je, jestli to tak skutečně bylo řečeno a nebo to pak někdo upravil.

0/0
4.8.2015 22:47

M46a24r87t35i95n 68K86a65r76á17s76e46k 1438434429814

Proto tam taky píšu, že to možná zkomolil autor článku. To je na Idnes docela běžná praxe, že píše člověk o věcech, kterým sice nerozumí, ale když se vymyslí dostatečně skandální nadpis, tak je další obsah stejně povětšinou nedůležitý.

0/0
5.8.2015 2:08

M10i44r45e41k 36K39o72v49a24c69i12k 5241351431847

Promiňte, pro blbý, kolik párů kol to tedy vlastně vykolejilo?

0/0
5.8.2015 0:14

M16a56r89t22i65n 87K20a41r63á57s37e67k 1958934409924

Jestli se dá spoléhat na podstatu sdělení, tak poslední vagón celý, čili čtyři páry kol a předposledního vagónu zadní podvozek, čili dohromady šest párů kol.

+1/0
5.8.2015 2:12

H26u19b31e50r64t 38H87e78r17i51c48h 9213367663719

Za tu nehodu ve Studénce určitě ČD nemohou.Ale tá nehoda v Praze,a ta dnešní v Horažďovicích trochu zavání závažnými nedostatky v řízení provozu vlaků.Ať už technického charakteru nebo lidským selháním.

0/0
4.8.2015 19:02

A40n43t32o70n88í52n 30S76á92d88l13í80k 7838989703753

V době,kdy byli výhybkáři,by se toto stát nemohlo,ten přehodil výhybku až za posledním vagonem! To je ta dnešní automatizace a zejména úspora pracovníků na úkor bezpečnosti!

+2/−8
4.8.2015 19:09

K55a83r76e84l 15Ř14e91h30á76č68e21k 9142230491982

Tato nehoda vypadá, že půjde na vrub právě výhybkáři (pro rejpali signalisty), který údajně přehodil výhybku pod projíždějícím vlakem.

+5/0
4.8.2015 19:11

T14o96m 84J95u34r73e33č50k49a 6945412375615

Až na to, že z důvodu rekonstrukce tratě byl ten "automat" mimo provoz a výhybky ovládal "spolehlivý lidský faktor"...

+11/0
4.8.2015 19:12

M60i56r14o79s46l74a91v 37Z59i80k66m36u51n11d 7929303414253

Tam žádný AUTOMAT nebyl, tam bylo elektromechanické zabezpečovací zařízení vzor 5007 v jehož rámci zajišťuje signalista přestavování výhybek RUČNĚ. A to buď ruční obsluhou pák, případně ovládacím prvkem elektromotorického přestavníku ... Pokud bylo zabezpečovací zařízení vypnuto, tak se obsluha výhybek provádí stejně, pouze s tím rozdílem, že tu není "dohled" zabezpečovacího zařízení, který znemožní manipulaci s výhybkou, dokud k tomu nejsou dány podmínky ...

V podstatě tohle byla jedna z příčin nehody v žst. Praha Hostivař 31.3.1988 - vypnuté zabezpečovací zařízení a možnost postavit vlakovou cestu na nesprávnou trať ...

0/0
5.8.2015 10:15

K62a52r89e97l 83M97i13š45k11a 2326422362889

Obávám se, že za tuhle nehodu může člověk.

+6/0
4.8.2015 19:12

T72o75m39á69š 30K63n41a67i48f57l 6703540257280

No, jenže tady to způsobil pravé vyhýbkar. Automatika byla mimo orbit.

+5/0
4.8.2015 19:21

T68o82m71á39š 30K18n78a78i84f71l 6613710167750

Mimo provoz, ne orbit .

+1/0
4.8.2015 19:22

T11o72m 69J93u32r91e92č60k21a 6415712655985

Pokud se potvrdí info o podhozené výhybce, tak ani za tu dnešní nehodu ČD nemohou.

+5/0
4.8.2015 19:11

B57ř24e93t28i53s68l78a43v 61Š38í91m22a 9284191932

CD mohou za nehodu v Praze, za tu v Horazdovicích ne.

+1/0
4.8.2015 19:47

P89e67t17r 57M57a64r65š74o87u76n 5325338346186

Vyhybky neprehazuje CD. Tedy ani dnesek za nimi nepujde

+3/0
4.8.2015 20:43

M71a40r67e63k 18Š31i63m89o53n 2184137368428

Výhybku ovládá automat nebo pracovník SŽDC, nikoli pracovník ČD. Nicméně za bezpečnost cestujících je odpovědný dopravce. ČD tedy cestující odškodní a pak to bude vymáhat na viníkovi (SŽDC). Předpokládám, že SŽDC je pojištěná proti takovýmhle událostem, nebo alespoň má nějaký pojistný fond.

0/0
5.8.2015 0:41

V48l43a76d81i13s81l98a69v 53V34ý23s17m44e91k 5495165516311

Tolik vlakových neštěstí jak u nás za posledních 10 let nebylo ani na Divokém Západě v 19. století! A to jim tam indiáni trhali koleje!:-/;-D!!

0/−9
4.8.2015 18:55

P44a54v35e89l 97Ř33a57p20e87k 7392106239985

To je vzhledem k počtu vypravených vlaků celkem logické.

+5/−1
4.8.2015 19:01

P54e31t32r 26M40a20r93š28o51u35n 5475278166536

Nijo, ale taky kdyz jim vykolejili indiani jeden vlak, roky dalsi nejel :) kde by ho vzali? :)

+1/0
4.8.2015 20:44

P56a73v38e24l 82Ř12a86p68e81k 7172586459525

Tady se zase sešlo inteligentů. Se podívejte, kolik úmrtí a jaké škody mají denně na svědomí ty vaše smradlavé překážející morálně zastaralé popelnice a pak se teprve navážejte do vlaků. !!

+6/−6
4.8.2015 18:40

V33l92a92d69i69m39í34r 68H84o22l74ý 8194951566127

Jízdní kola sama o sobě nesmrdí, zapáchá většinou jejich pilot.

Ale jinak máte pravdu.

Cestování vlakem jsem si nemohl vynachválit, člověk si přečte noviny, projde se, na záchodě si dá cigárko,nebo na peróně, když se někde stojí delší dobu... Na kratší cesty ideální.

Akorát poslední dobou je těch nehod nějak moc.

+2/0
4.8.2015 19:29

P92e28t87r 71M91a79r11š46o58u24n 5265218216856

az na to cigaro...

0/0
4.8.2015 20:45

S49l24a67v93o66m70i35r 57N65o76v87a80k 5845702600630

zas ,ty blby Polaci!

0/0
4.8.2015 18:24

R15a85d55e83k 74V62o28n85d52r72u31š55k43a 1541534289238

Nevím jak daleko se ta nehoda stala od té špatně nastavené výhybky, ale to nikomu nepřišlo divné v těch dvou vozech, že je něco špatně? Že nikdo nezatáhl rychlobrzdu?

0/−5
4.8.2015 18:24
Foto

P82ř45e96m17y24s39l 84Č76e44j62p 8208837218936

Tak když někdo přehodí výhybku uprostřed jedoucího vlaku, tak máte asi kolik času na reakci?? Jinak, je to napsané v článku, ale až na konci, tam málokdo dočte ...

+6/0
4.8.2015 18:29

R40a84d94e19k 39V65o37n20d86r95u80š51k92a 1491784239208

Tak to asi umíte číst mezi řádky.

0/−1
4.8.2015 18:58
Foto

P32ř69e67m12y34s63l 56Č90e56j69p 8178397988186

„Při odjezdu vlaku Rožmberk došlo s největší pravděpodobností k přehození výhybky přímo pod tímto vlakem .....

+1/0
4.8.2015 19:06

R11a41d78e89k 70V48o44n24d61r84u71š58k11a 1351724469458

Já se nebavím o tom, že někdo pod vlakem přehodil výhybku! To vím. Možná jsem to blbě formuloval, ale ptám se na to jak daleko se ta nehoda o té vyhybky stala, a jestli  byl čas na to zatáhnout rychlobrzdu.

0/0
4.8.2015 19:10
Foto

P96ř31e52m86y24s53l 90Č16e30j48p 8288817948306

Oki, zkusím vysvětlit. Uprostřed vlakové supravy došlo k přehození výhybky, čímž se poslední dva vozy dostaly na druhou kolej a protože, jsou vozy spojeny mezi sebou, a pak jsou napojeny na lokomotivu, tak došlo k tomu, k čemu došlo. Na tohle přeci nemůže nikdo z přítomných v postižených vozech reagovat.

+2/0
4.8.2015 19:38

R79a86d86e79k 20V23o58n18d74r74u18š17k81a 1391754629318

Já to naprosto chápu. Ale ten předposlední vůz musel bejt naprosto v nepřirozeným postavení. Za předpokladu, že jel po kolejích. To snad někoho musí trknout, že je něco špatně. Tak ještě jednou. Jak daleko je výhybka od nehody?

0/−1
4.8.2015 20:08
Foto

P27ř20e34m19y18s56l 30Č86e86j86p 8838497108266

Ten předposlední vůz byl v nepřirozeném postavení, protože asi pravděpodobně právě pod ním někdo přehodil výhybku. Jak daleko je výhybka? Jo to vím, že byste chtěl, aby někdo v těch vykolejených vlajících vagónech zatáhl za ruční brzdu, ale věřte, ty lidé měli uvnitř úplně jiné starosti, gravitační ...

+1/0
4.8.2015 20:36
Foto

J41i65ř64í 91Š70r23á54m61e32k 3858887559761

Ach jo. Ta výhybka je kousek od nehody, ale nehraje to roli, protože vlak brzdí koly (proti kolejnicím) a jakmile ta nejsou na kolejích, nefunguje to. Už?

0/−1
4.8.2015 21:03

R78a17d70e60k 39V66o26n10d71r70u20š70k40a 1661914329358

Ne! Vy tvrdíte, že ten vlak nebyl na kolejích což podle jedné fotky je blbost, neni tam rozhrabanej šterk mezi kolejema. Takže ten vagon je po obou kolejích. Takže rychlobrzda by měla fungovat.

0/0
4.8.2015 22:09

R74a67d74e58k 76V50o26n47d14r49u75š65k86a 1471294629788

*jel

0/0
4.8.2015 22:09

J50i79r25i 35J53a81v82u25r68e94k 7536302392556

Výhybka je od nehody zhruba 400 metrů. Nicméně obsluha čehokoli, záchrannou brzdu nevyjímaje, je ve vykolejeném vagónu trochu výzva.

0/0
4.8.2015 21:48

P62e39t95r 21M31a80r27š11o65u54n 5235358276506

To je vtip? Aha, asi ne. Jak daleko asi od te vyhybky se ty vagony vysypaly? Za jak dlouho myslite ze superman skoci po zachrane brzde, kdyz pada? :) a jinak, ten vagon uz se davno brzdil tim vykolejenim mimo trat, trenim

0/0
4.8.2015 20:48

M44a83r32e90k 18Š60i25m22o16n 2104317848918

Hmm, všichni se mu vysmíváte, ale nikdo mu neodpověděl. Předpokládám, že se to stalo na výhybkách při opouštění stanice Horažďovice předměstí a podle fotek i mapky se to stalo asi nějakých 50 metrů od nich. Takže nikdo neměl šanci zareagovat ani vlak by nestihl zastavit.

0/0
5.8.2015 0:48

L42u18k55á71š 27T73o93m22a35n 1901362972

jak mohou vykolejit jen 2 vagony? jak jinak se chovaly nez ta zbyla vetsina ve vlaku .....

0/−12
4.8.2015 18:22
Foto

P80ř61e49m23y70s22l 28Č64e41j80p 8838717628216

Protože uprostřed toho jedoucího vlaku, někdo přehodil výhybku. Je to v článku ...

+9/0
4.8.2015 18:30

V78l39a49d33i95s89l45a87v 84V92ý20s81m94e60k 5325375196921

Za to může Putin a komunisti!;-D;-D;-D

+3/−1
4.8.2015 18:17

D94e91n37i98s 75W97i44t86z12k29u 3603611339827

já bych řekl, že tě dělali přes ponožku, to za to může

0/0
4.8.2015 18:23

J18a16n 94K63o72p12e94č46e61k 3928768558139

Neměl tvůj fotr řídké sperma?

0/0
4.8.2015 18:27







Najdete na iDNES.cz