Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Klatovsku se srazily rychlíky, vážnější zranění má sedm lidí

V Horažďovicích na Klatovsku se srazily dva vlaky. Když z nádraží odjížděl rychlík ve směru na Plzeň, vykolejily jeho poslední dva vagony a souprava se střela s rychlíkem, který přijížděl z opačného směru. Vážnější zranění utrpělo sedm lidí, další desítky jsou zraněny lehce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97a66v58e46l 49O79d69r61a87z64i85l 6184119827980

Musí bejt super pocit jet ve vagonu ve vidličce a koukat na mašinu naproti...

0/0
5.8.2015 10:23
Foto

M52a47r95t19i60n 89T53e49s28á79r22e51k 2279827252248

to jsou komentare to by clovek zvracel... hlavni je ze neprsiel nikdo o zivot...

0/0
5.8.2015 6:03

P50e78t64r 82C81h73a93r77v77á53t 1561216319100

Kdyby měl každý vlak své koleje, k nehodám by nedocházelo..A ted "inženýre" začni

0/−10
4.8.2015 19:53
Foto

P70ř25e10m84y11s95l 16Č15e40j26p 8188227198276

V tomto případě ty své koleje každý vlak má. To vidíte i sám, ale pokud by vlak jezdil jen z bodu A do bodu B, tak uděláte na trase 50km, třeba 6 přestupů, to byste chtěl? Proto jsou výhybky, abyste mohl ujet delší trasu v jedné soupravě ...

+3/0
4.8.2015 20:38

M68a67r28e43k 15Š49i71m67o31n 2284267698738

Zahrajte si někdy nějakou dopravní strategii, zjistíte, že výlučný železniční provoz je u větších objemů nemožný.

0/0
5.8.2015 1:09

M11i40c81h46a96l 38C95h78a51l35u27p97a 6238280439733

Ono by za chvíli nebylo ty koleje kam dávat.

0/0
5.8.2015 20:22

P33e65t73r 60N84o60v18o85t38n76y 3269602979572

Aby nezačal spíš ekonom.

0/0
5.8.2015 9:55

M78a66r84t35i41n 13K98a44r71á25s79e30k 1888254919264

Vagón který vykolejil a nejspíš i celý vlak až k mašině je usazen na otočných podvozcích a nikoli samostatných nápravách. Čili poslednímu vagónu vykolejily čtyři nápravy a ne dvě. Dva to byly podvozky. Jasně že jde z pohledu železniční havárie a zraněných lidí o detail, ale když už uvádí technické informace a uvádí je náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera, tak by se alespoň mohl vyjádřit přesně. Protože pokud ho nezkomolil autor článku, tak bude pán asi odborník na svém místě, když to nerozlišuje. Že by nějaký politický trafikant?

+3/−2
4.8.2015 19:08

I16v35o 53J33a57n93á59č95e23k 8263793721602

Otázka je, jestli to tak skutečně bylo řečeno a nebo to pak někdo upravil.

0/0
4.8.2015 22:47

M68a61r79t28i52n 76K47a41r37á91s12e69k 1348314129454

Proto tam taky píšu, že to možná zkomolil autor článku. To je na Idnes docela běžná praxe, že píše člověk o věcech, kterým sice nerozumí, ale když se vymyslí dostatečně skandální nadpis, tak je další obsah stejně povětšinou nedůležitý.

0/0
5.8.2015 2:08

M14i39r29e69k 45K59o19v34a54c34i30k 5711351391287

Promiňte, pro blbý, kolik párů kol to tedy vlastně vykolejilo?

0/0
5.8.2015 0:14

M86a28r70t20i56n 28K50a70r72á25s77e74k 1968604309874

Jestli se dá spoléhat na podstatu sdělení, tak poslední vagón celý, čili čtyři páry kol a předposledního vagónu zadní podvozek, čili dohromady šest párů kol.

+1/0
5.8.2015 2:12

H69u37b93e76r21t 50H53e89r32i11c69h 9923967513279

Za tu nehodu ve Studénce určitě ČD nemohou.Ale tá nehoda v Praze,a ta dnešní v Horažďovicích trochu zavání závažnými nedostatky v řízení provozu vlaků.Ať už technického charakteru nebo lidským selháním.

0/0
4.8.2015 19:02

A68n12t62o82n81í15n 60S90á87d85l87í57k 7968309803433

V době,kdy byli výhybkáři,by se toto stát nemohlo,ten přehodil výhybku až za posledním vagonem! To je ta dnešní automatizace a zejména úspora pracovníků na úkor bezpečnosti!

+2/−8
4.8.2015 19:09

K36a93r13e42l 12Ř96e44h50á74č77e26k 9302330261792

Tato nehoda vypadá, že půjde na vrub právě výhybkáři (pro rejpali signalisty), který údajně přehodil výhybku pod projíždějícím vlakem.

+5/0
4.8.2015 19:11

T76o74m 72J60u16r94e97č47k15a 6635762125885

Až na to, že z důvodu rekonstrukce tratě byl ten "automat" mimo provoz a výhybky ovládal "spolehlivý lidský faktor"...

+11/0
4.8.2015 19:12

M35i62r95o92s12l30a35v 65Z13i47k84m65u14n27d 7419173374443

Tam žádný AUTOMAT nebyl, tam bylo elektromechanické zabezpečovací zařízení vzor 5007 v jehož rámci zajišťuje signalista přestavování výhybek RUČNĚ. A to buď ruční obsluhou pák, případně ovládacím prvkem elektromotorického přestavníku ... Pokud bylo zabezpečovací zařízení vypnuto, tak se obsluha výhybek provádí stejně, pouze s tím rozdílem, že tu není "dohled" zabezpečovacího zařízení, který znemožní manipulaci s výhybkou, dokud k tomu nejsou dány podmínky ...

V podstatě tohle byla jedna z příčin nehody v žst. Praha Hostivař 31.3.1988 - vypnuté zabezpečovací zařízení a možnost postavit vlakovou cestu na nesprávnou trať ...

0/0
5.8.2015 10:15

K70a63r69e17l 79M31i56š30k37a 2416942652369

Obávám se, že za tuhle nehodu může člověk.

+6/0
4.8.2015 19:12

T47o30m42á61š 49K25n30a36i31f95l 6533200717340

No, jenže tady to způsobil pravé vyhýbkar. Automatika byla mimo orbit.

+5/0
4.8.2015 19:21

T16o97m36á42š 41K34n65a54i25f71l 6553980977340

Mimo provoz, ne orbit .

+1/0
4.8.2015 19:22

T18o81m 58J27u83r84e78č66k22a 6235432425725

Pokud se potvrdí info o podhozené výhybce, tak ani za tu dnešní nehodu ČD nemohou.

+5/0
4.8.2015 19:11

B62ř68e59t31i54s87l50a23v 59Š37í21m87a 9104371832

CD mohou za nehodu v Praze, za tu v Horazdovicích ne.

+1/0
4.8.2015 19:47

P69e14t64r 75M95a55r85š62o51u26n 5315168956366

Vyhybky neprehazuje CD. Tedy ani dnesek za nimi nepujde

+3/0
4.8.2015 20:43

M40a24r28e96k 90Š91i90m55o22n 2334547208828

Výhybku ovládá automat nebo pracovník SŽDC, nikoli pracovník ČD. Nicméně za bezpečnost cestujících je odpovědný dopravce. ČD tedy cestující odškodní a pak to bude vymáhat na viníkovi (SŽDC). Předpokládám, že SŽDC je pojištěná proti takovýmhle událostem, nebo alespoň má nějaký pojistný fond.

0/0
5.8.2015 0:41

V93l32a30d16i94s83l51a82v 51V19ý78s66m76e16k 5825955796371

Tolik vlakových neštěstí jak u nás za posledních 10 let nebylo ani na Divokém Západě v 19. století! A to jim tam indiáni trhali koleje!:-/;-D!!

0/−9
4.8.2015 18:55

P65a44v27e33l 96Ř96a69p12e45k 7902776579515

To je vzhledem k počtu vypravených vlaků celkem logické.

+5/−1
4.8.2015 19:01

P52e50t45r 12M68a29r95š25o21u22n 5835568716186

Nijo, ale taky kdyz jim vykolejili indiani jeden vlak, roky dalsi nejel :) kde by ho vzali? :)

+1/0
4.8.2015 20:44

P27a34v25e83l 72Ř25a53p27e53k 7482766989335

Tady se zase sešlo inteligentů. Se podívejte, kolik úmrtí a jaké škody mají denně na svědomí ty vaše smradlavé překážející morálně zastaralé popelnice a pak se teprve navážejte do vlaků. !!

+6/−6
4.8.2015 18:40

V18l35a80d16i91m73í61r 37H24o35l70ý 8794361596407

Jízdní kola sama o sobě nesmrdí, zapáchá většinou jejich pilot.

Ale jinak máte pravdu.

Cestování vlakem jsem si nemohl vynachválit, člověk si přečte noviny, projde se, na záchodě si dá cigárko,nebo na peróně, když se někde stojí delší dobu... Na kratší cesty ideální.

Akorát poslední dobou je těch nehod nějak moc.

+2/0
4.8.2015 19:29

P50e33t15r 49M49a35r60š84o20u75n 5925838356986

az na to cigaro...

0/0
4.8.2015 20:45

S33l90a63v91o30m72i16r 84N40o76v64a97k 5565892190880

zas ,ty blby Polaci!

0/0
4.8.2015 18:24

R23a92d88e92k 85V13o25n71d59r82u82š73k95a 1941254799768

Nevím jak daleko se ta nehoda stala od té špatně nastavené výhybky, ale to nikomu nepřišlo divné v těch dvou vozech, že je něco špatně? Že nikdo nezatáhl rychlobrzdu?

0/−5
4.8.2015 18:24
Foto

P11ř25e12m78y26s44l 39Č67e43j47p 8738717848376

Tak když někdo přehodí výhybku uprostřed jedoucího vlaku, tak máte asi kolik času na reakci?? Jinak, je to napsané v článku, ale až na konci, tam málokdo dočte ...

+6/0
4.8.2015 18:29

R14a93d10e85k 79V90o46n15d46r87u47š29k69a 1881334219438

Tak to asi umíte číst mezi řádky.

0/−1
4.8.2015 18:58
Foto

P80ř48e27m79y88s93l 86Č43e75j53p 8638287688776

„Při odjezdu vlaku Rožmberk došlo s největší pravděpodobností k přehození výhybky přímo pod tímto vlakem .....

+1/0
4.8.2015 19:06

R96a86d97e55k 69V12o93n39d98r84u63š19k64a 1891774249688

Já se nebavím o tom, že někdo pod vlakem přehodil výhybku! To vím. Možná jsem to blbě formuloval, ale ptám se na to jak daleko se ta nehoda o té vyhybky stala, a jestli  byl čas na to zatáhnout rychlobrzdu.

0/0
4.8.2015 19:10
Foto

P77ř20e35m40y90s45l 19Č34e14j16p 8988457248926

Oki, zkusím vysvětlit. Uprostřed vlakové supravy došlo k přehození výhybky, čímž se poslední dva vozy dostaly na druhou kolej a protože, jsou vozy spojeny mezi sebou, a pak jsou napojeny na lokomotivu, tak došlo k tomu, k čemu došlo. Na tohle přeci nemůže nikdo z přítomných v postižených vozech reagovat.

+2/0
4.8.2015 19:38

R51a27d28e68k 32V82o89n77d51r41u85š19k27a 1931344839328

Já to naprosto chápu. Ale ten předposlední vůz musel bejt naprosto v nepřirozeným postavení. Za předpokladu, že jel po kolejích. To snad někoho musí trknout, že je něco špatně. Tak ještě jednou. Jak daleko je výhybka od nehody?

0/−1
4.8.2015 20:08
Foto

P52ř96e38m93y50s58l 51Č66e95j62p 8458447968876

Ten předposlední vůz byl v nepřirozeném postavení, protože asi pravděpodobně právě pod ním někdo přehodil výhybku. Jak daleko je výhybka? Jo to vím, že byste chtěl, aby někdo v těch vykolejených vlajících vagónech zatáhl za ruční brzdu, ale věřte, ty lidé měli uvnitř úplně jiné starosti, gravitační ...

+1/0
4.8.2015 20:36
Foto

J40i63ř69í 70Š67r46á71m18e91k 3858867419831

Ach jo. Ta výhybka je kousek od nehody, ale nehraje to roli, protože vlak brzdí koly (proti kolejnicím) a jakmile ta nejsou na kolejích, nefunguje to. Už?

0/−1
4.8.2015 21:03

R97a14d36e90k 39V79o31n75d91r26u63š56k76a 1691274659858

Ne! Vy tvrdíte, že ten vlak nebyl na kolejích což podle jedné fotky je blbost, neni tam rozhrabanej šterk mezi kolejema. Takže ten vagon je po obou kolejích. Takže rychlobrzda by měla fungovat.

0/0
4.8.2015 22:09

R37a41d16e44k 97V78o63n33d63r26u84š80k87a 1461184639268

*jel

0/0
4.8.2015 22:09

J67i67r90i 36J53a15v27u65r63e70k 7536172202696

Výhybka je od nehody zhruba 400 metrů. Nicméně obsluha čehokoli, záchrannou brzdu nevyjímaje, je ve vykolejeném vagónu trochu výzva.

0/0
4.8.2015 21:48

P11e90t35r 98M58a98r76š63o16u56n 5375158256156

To je vtip? Aha, asi ne. Jak daleko asi od te vyhybky se ty vagony vysypaly? Za jak dlouho myslite ze superman skoci po zachrane brzde, kdyz pada? :) a jinak, ten vagon uz se davno brzdil tim vykolejenim mimo trat, trenim

0/0
4.8.2015 20:48

M90a21r37e26k 48Š23i52m59o96n 2944117878108

Hmm, všichni se mu vysmíváte, ale nikdo mu neodpověděl. Předpokládám, že se to stalo na výhybkách při opouštění stanice Horažďovice předměstí a podle fotek i mapky se to stalo asi nějakých 50 metrů od nich. Takže nikdo neměl šanci zareagovat ani vlak by nestihl zastavit.

0/0
5.8.2015 0:48

L26u41k25á91š 79T56o15m24a79n 1961212182

jak mohou vykolejit jen 2 vagony? jak jinak se chovaly nez ta zbyla vetsina ve vlaku .....

0/−12
4.8.2015 18:22
Foto

P14ř26e89m13y84s78l 26Č10e11j59p 8718597258896

Protože uprostřed toho jedoucího vlaku, někdo přehodil výhybku. Je to v článku ...

+9/0
4.8.2015 18:30

V71l56a58d41i37s14l57a21v 76V46ý73s41m44e35k 5685105756411

Za to může Putin a komunisti!;-D;-D;-D

+3/−1
4.8.2015 18:17

D40e15n39i18s 35W68i93t19z32k70u 3103251809527

já bych řekl, že tě dělali přes ponožku, to za to může

0/0
4.8.2015 18:23

J42a64n 65K43o67p30e64č82e14k 3568148238669

Neměl tvůj fotr řídké sperma?

0/0
4.8.2015 18:27



Najdete na iDNES.cz