Diskuze

Elektrobusy v Plzni startují ostrý provoz, baterie dobijí na Košutce

Rychlodobíjecí stanice pro elektrobusy začala ve čtvrtek fungovat v Plzni na Košutce. Využívat ji budou dva vozy ze Škody Electric, které už mají za sebou zkušební jízdy a od pátku se zapojí do běžného provozu městské hromadné dopravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tomu říkám správný přístup, na konečné se vozy nabijí za 8 minut a ujedou 40 km. Z konečné na konečnou to mají po Plzni tak max. 20 km, takže to zvládnou nabít během běžné pauzy. A po městě nebudou zapotřebí dráty, a časem třeba ani koleje. R^R^R^

0 1
možnosti

Dráty po městě zapotřebí budou vždy, jelikož životnost baterií elektrobusu je ovlivněna počtem nabíjecích cyklů. Čím častěji se nabíjí, tím rychleji odchází. Průměrná životnost baterie je 5 let, autobusu 15 let, trolejbusu 20 let a trolejbusového vedení až 40 let. Takže elektrobus je tímto odkázán k nahrazení autobusů na méně frekventovaných trasách. A nemohou tedy nahradit trolejbusy, natož tramvaje.

1 0
možnosti

Jak jsem slyšel ředitele plzeňského DP, chtěl by, aby se dalo baterie dobíjet během několika sekund... Ten chlap asi nemá vůbec ponětí o fyzice:-P

1 0
možnosti

Jen k těm emisím. Je to samozřejmě bezemisní vozidlo z pohledu všech vozidel. Nebo u vozidel na PHM se v kolonce hodnoty emisí uvádí vše včetně těch emisí, které jsou při zpracování ropy, dopravy, ...

0 0
možnosti

A co emise při těžbě a zpracování uhlí, které je potřeba k výrobě elektřiny?

Jenom si to malujte dál, je to úplně jednoduché:

Elektřina je prostě v zásuvce a proto elektromobil žádné emise nemá.

(Na emise při zpracování např. lithia, které je součástí akumulátorů ani nemyslete.)

0 0
možnosti
Foto

Tak až se za stejnou dobu (6-8 minut) budou schopny dobít baterie elektromobilu tak, aby na ně byl schopen ujet aspoň 800km, tak dojde konečně k rozšíření elektromobilů.

2 0
možnosti

L35u61k52á60š 82M29a90c29h

29. 5. 2015 9:36

Tesla se dokaze nabit rychleji nez trva natoceni plne nadrze.

0 1
možnosti

zero emission here, more emission there

0 0
možnosti
Foto

No jo, ale jednak při výrobě elektřiny lze dosáhnout mnohem lepší kontroly nad eliminací nebezpečných zplodin a dále se lokálně omezí emise v centru měst, což také není úplně marné. Kdybychom navíc uměli dlouhodobě "skladovat" elektřinu, tak bychom si možná vystačili s pouhými větrníky a hydroelektrárnami.

4 1
možnosti

To ten autobus měl tak vybité baterie nebo to problikávání informační tabule je chyba? V testovacích jízdách nového modelu autobusu by se takovéhle chyby daly očekávat, ale v době uvádění do ostrého provozu? Jinak palec nahoru za podporu elektrobusů.

0 0
možnosti

Celý "problém" je v expoziční době kamery. Takto problikávají všechny tabule, ale okem to nepostřehnete, na videu si toho můžete všimnout leckde ;-)

6 0
možnosti

P89e21t83r 87N84o67v43á55k

28. 5. 2015 22:06

Ale kolik se na to nabalí firem, budou dotace, přerozdělování... A Kraus dostane nějaké pěkné odměny ;)

1 0
možnosti

Vozidla s nulovýni emisemi?

To je hezké ....

Kdepak se bere elektřina?

Veškeré elektromobily jsou jenom klasická auta s centrálním výfukem v elektrárně a se sadou akumulátorů, které jedním svým cyklem zatíží životní prostředí víc, než diesel za celý svůj životní cyklus.

2 7
možnosti
Foto

Ono jde primárně o to, že ty emise se vypouští mimo centra měst. To je asi hlavní plus, které se tak halasně propaguje. Navíc výroba elektřiny je svojí čistotou úplně někde jinde - při srovnání toho, co vyjde z výfuku auta a z komínu elektrárny - vždy vyhraje elektrárna (nejen jaderná, ale klidně i uhelná). Navíc motor auta může být studený/neseřízený. K tomu připočtěte jedince, kteří jezdí stylem brzda/plyn, v křižovatkách na červené tůrují motory... Baterie jsou vec další - chce to trochu vyladit technologie a výrobní proces, ale to není tak úplně daleká budoucnost.

3 0
možnosti