Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektrobusy v Plzni startují ostrý provoz, baterie dobijí na Košutce

Rychlodobíjecí stanice pro elektrobusy začala ve čtvrtek fungovat v Plzni na Košutce. Využívat ji budou dva vozy ze Škody Electric, které už mají za sebou zkušební jízdy a od pátku se zapojí do běžného provozu městské hromadné dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48i34r93o73s32l70a47v 88S49u64c88h75y 5200589740590

Tomu říkám správný přístup, na konečné se vozy nabijí za 8 minut a ujedou 40 km. Z konečné na konečnou to mají po Plzni tak max. 20 km, takže to zvládnou nabít během běžné pauzy. A po městě nebudou zapotřebí dráty, a časem třeba ani koleje. R^R^R^

0/−1
29.5.2015 19:49

M31a37r22t30i70n 26Č12a11p20e79k 6300491377164

Dráty po městě zapotřebí budou vždy, jelikož životnost baterií elektrobusu je ovlivněna počtem nabíjecích cyklů. Čím častěji se nabíjí, tím rychleji odchází. Průměrná životnost baterie je 5 let, autobusu 15 let, trolejbusu 20 let a trolejbusového vedení až 40 let. Takže elektrobus je tímto odkázán k nahrazení autobusů na méně frekventovaných trasách. A nemohou tedy nahradit trolejbusy, natož tramvaje.

+1/0
30.5.2015 10:45

L98u45k57á69š 26K28r72a16u85s 4488921627540

Jak jsem slyšel ředitele plzeňského DP, chtěl by, aby se dalo baterie dobíjet během několika sekund... Ten chlap asi nemá vůbec ponětí o fyzice:-P

+1/0
29.5.2015 13:09

J16o78s23e52f 73Č38e41r93v66e24n38i73c31k32ý 9919624521493

Jen k těm emisím. Je to samozřejmě bezemisní vozidlo z pohledu všech vozidel. Nebo u vozidel na PHM se v kolonce hodnoty emisí uvádí vše včetně těch emisí, které jsou při zpracování ropy, dopravy, ...

0/0
29.5.2015 9:54

M97i60c43h64a52l 27V49o42j55t85a 2247517726375

A co emise při těžbě a zpracování uhlí, které je potřeba k výrobě elektřiny?

Jenom si to malujte dál, je to úplně jednoduché:

Elektřina je prostě v zásuvce a proto elektromobil žádné emise nemá.

(Na emise při zpracování např. lithia, které je součástí akumulátorů ani nemyslete.)

0/0
31.5.2015 11:32
Foto

I17v71o 94P32e96t36e55r20k95a 4216415307299

Tak až se za stejnou dobu (6-8 minut) budou schopny dobít baterie elektromobilu tak, aby na ně byl schopen ujet aspoň 800km, tak dojde konečně k rozšíření elektromobilů.

+2/0
29.5.2015 9:03

L95u93k95á79š 53M42a98c94h 7113200500353

Tesla se dokaze nabit rychleji nez trva natoceni plne nadrze.

0/−1
29.5.2015 9:36
Foto

I94v12o 41P81e54t78e25r50k11a 4656585377699

No nevím, ta, co testovali v TopGear, tak rychlá rozhodně nebyla. Ale třeba od té doby technologie pokročila.

0/0
29.5.2015 9:40

L64u26k92á86š 63M32a33c31h 7973520470593

https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

0/0
29.5.2015 17:07
Foto

I16v70o 18P73e42t15e61r53k95a 4126345247389

Jenže to je k ničemu - to je výměna baterie. Už dřív jsem o této možnosti přemýšlel a vy pak nevíte, kolikrát byla ta baterie, kterou vám vymění, nabíjena a jestli už není třeba horší než ta, kterou vám vezmou. To z mého pohledu není dobré řešení.

0/0
29.5.2015 19:33

L50u42k25á79š 27M40a44c67h 7203880260153

Proc by vas to trapilo? Stejne ji nebudete mit nekonecne dlouho. Pri nasledujicim dobijeni bude znovu vymenena.

0/0
31.5.2015 4:46

A17d46a87m 27P13u95r59k92r31t 5486182178768

Bylo by super, kdyby to byla pravda, ale bohužel není.

0/0
29.5.2015 9:50

L68u59k96á82š 72M61a90c78h 7583230880183

Pravda to je. Tesla totiz vyvinula technologii, diky ktere dokaze na sve "pumpe" vymenit celou baterii auta. Behem 40 sekund mate novou baterii, ktera je nabita na 100%.

0/0
29.5.2015 17:05

J51a80n 21M13a90j94z80n90e68r 1346677736362

to bych ještě překousl, ale že se do běžného elektromobilu jednou za 3 roky kupují nové baterky za 250k, to je zlo

+1/0
29.5.2015 10:00

M47a89r39t52i36n 26H17o43r90ň32á55k 7791551262

zero emission here, more emission there

0/0
29.5.2015 8:56
Foto

I52v21o 65P10e48t31e40r64k16a 4576545657429

No jo, ale jednak při výrobě elektřiny lze dosáhnout mnohem lepší kontroly nad eliminací nebezpečných zplodin a dále se lokálně omezí emise v centru měst, což také není úplně marné. Kdybychom navíc uměli dlouhodobě "skladovat" elektřinu, tak bychom si možná vystačili s pouhými větrníky a hydroelektrárnami.

+4/−1
29.5.2015 9:07

L76u44d75ě27k 41N89o36v41ý 2751589963901

Kdyby.. A do ekozátěže počítejte staré akumulátory. Pokud by dnes měl každý elektromobil, byly by to v Evropě každoročně stamiliony tun velmi nebezpečného odpadu.. Nemluvě o tom, že neumíme tolik elektřiny nejen skladovat, ale ani vyrobit. A váš nápad všechno to množství (násobně větší, než teď) vyrobit jen větrníky a vodníky, to by byla taky lahůdka z hlediska ekologie a krajinotvorby.. fuj

+1/0
29.5.2015 9:32

L94u24k89á25š 39M66a79c18h 7783150220423

Ten odpad nebezpecny neni. Lithium neni moc reaktivni. V tuhle chvili je v tom prave ten problem: protoze je lithium levne a na zivotni prostredi vliv nema, tak se v podstate nerecykluje.

0/−1
29.5.2015 9:38

R18o22m92a17n 34V33l94č80e59k 2746662565564

To ten autobus měl tak vybité baterie nebo to problikávání informační tabule je chyba? V testovacích jízdách nového modelu autobusu by se takovéhle chyby daly očekávat, ale v době uvádění do ostrého provozu? Jinak palec nahoru za podporu elektrobusů.

0/0
29.5.2015 8:29

P37e48t64r 89K25u75b61i67z18ň53á17k 7503491766897

Celý "problém" je v expoziční době kamery. Takto problikávají všechny tabule, ale okem to nepostřehnete, na videu si toho můžete všimnout leckde ;-)

+6/0
29.5.2015 8:36
Foto

T74o57m62á71š 31V43l19a28c96h 5292169524630

Toto je dáno vlastností kamery. Lidským okem toto "problikávání" není vidět. U kamery je větší "časosběr dat". Můžete to například pozorovat i u brzdových LED světel na autech při natáčení.

0/0
29.5.2015 8:36

R25o41m29a57n 43V67l11č28e24k 2276622385604

To je fakt, ani jsem si to takhle po ránu neuvědomil (naposledy jsem tohle viděl snad u CRT monitorů) :)

0/0
29.5.2015 9:22

R73o10m67a85n 66V83l56č14e16k 2126212935344

ale u CRT je to dáno způsobem vykreslování, u LED to bude nízkou zobrazovací frekvencí?

0/0
29.5.2015 9:29
Foto

P23a28v29e67l 70V18a33n97ě52č76e34k 4584163801741

Je to to same, jako kdyz se Vam zda, ze pri zaberu na tocici se vrtuli se ona otaci jakoby obracene - jde o okamzik, jaka poloha padne do daneho snimku.

0/0
29.5.2015 9:31

P70e59t39r 98N42o70v68á18k 6600201613316

Ale kolik se na to nabalí firem, budou dotace, přerozdělování... A Kraus dostane nějaké pěkné odměny ;)

+1/0
28.5.2015 22:06

M95i58c18h39a17l 62V18o54j81t98a 2557567546145

Vozidla s nulovýni emisemi?

To je hezké ....

Kdepak se bere elektřina?

Veškeré elektromobily jsou jenom klasická auta s centrálním výfukem v elektrárně a se sadou akumulátorů, které jedním svým cyklem zatíží životní prostředí víc, než diesel za celý svůj životní cyklus.

+2/−7
28.5.2015 16:58

R62o30b33e43r36t 59H13o80m43o56l71k22a 2600632532201

Ono jde primárně o to, že ty emise se vypouští mimo centra měst. To je asi hlavní plus, které se tak halasně propaguje. Navíc výroba elektřiny je svojí čistotou úplně někde jinde - při srovnání toho, co vyjde z výfuku auta a z komínu elektrárny - vždy vyhraje elektrárna (nejen jaderná, ale klidně i uhelná). Navíc motor auta může být studený/neseřízený. K tomu připočtěte jedince, kteří jezdí stylem brzda/plyn, v křižovatkách na červené tůrují motory... Baterie jsou vec další - chce to trochu vyladit technologie a výrobní proces, ale to není tak úplně daleká budoucnost.

+3/0
29.5.2015 8:39

M68i57c18h86a37l 48V44o46j26t95a 2977367926715

S hustotou osídlení v ČR v podstatě neexistuje místo, které by bylo mimo měst.

Výroba el. energie je určitě z hlediska exhalací čistější forma výroby energie, než spalovací motor v autě. Na druhou stranu, když si uvědomíte ztráty při nabíjení a při provozu, už to nevychází tak růžově.

Vaše tvrzení, že u akumulátorů to chce jen trochu vyladit technologie a výrobní proces, považuji za hodně vzdálené realitě. Najděte si jenom, z jakých dobrůtek je akumulátor složený, jak náročné je jej vyrobit a posléze zlikvidovat.

A dále: proč to vlastně platíme z našich peněz?

0/0
29.5.2015 8:47
Foto

I13v82o 54P38e18t47e84r26k82a 4126285247259

Místo mimo město? Tak například skoro celé Kokořínsko - spousta malých vesniček spojených úzkými silnicemi vedoucími lesy.

0/0
29.5.2015 9:10

P60ř66e94m11y54s10l 71K40y97s47e66l76á23k 3851853264405

To bych netvrdil, že účinnost elektrárny je vyšší než spalovacího motoru. Učinnost parního stroje (čímž jsou tepelné elektrárny) je jak známo kolem 20%, kdežto spalovacího motoru kolem 60%. problém je, že aut je hodně a nejsou hospodárně využívána a těžko se kontrolují tuzéři a motorkáři bez filtrů. To jde u těch pár elektráren lépe. A s těmi emisemi mimo město bych také zcela nesouhlasil, ono se to z té elektrárny do toho města také donese, jen možná o něco méně koncentrované. Nicméně ano jaderná energie, pokud je dobře kontrolována a řízena je nejčistší energií, ale to jaksi Rakousko, které od nás nakupuje tu odpornou jadernou elektřinu, nechce chápat. Odkud se proud bere? No přece ze zásuvky. Ale pořád je tu ještě jeden faktor a to je cena. To auto na benzín a jeho provoz je pořád levnější, a to bez diskuse, i kvůli výše zmíněným účinnostem. A o bateriích, jako odpadu se opravdu nemá cenu bavit. proti nim je jaderný odpad píseček z pískoviště. A totéž platí o solárních panelech. Takže pokud se tu mluví o ekologii, tak jen na oko a jsme jen hračkami v boji elektronické versus spalovací lobby. Takže dokud technologie u těch "ekologických" vymožeností nepostoupí někam jinam, pořád to bude jen něco na co budeme doplácet.

0/−1
29.5.2015 8:54
Foto

I60v75o 86P70e52t87e66r32k55a 4156355517739

Zaměňujete (pístový) parní stroj a parní turbínu. Viz například http://www.energymotejlek.com/2015/02/rolls-royce-mezi-elektrarnami/

0/0
29.5.2015 9:30
Foto

P16a67v22e32l 82V79a31n93ě53č35e30k 4404153451871

Noo parni stroj se snad k vyrobe elektriny nepouziva :-)

+1/0
29.5.2015 9:33

M60i93c61h97a10l 51V50o51j36t53a 2187777376775

A copak to leze z kotle?

Pára, nebo má ten kotel ručičky a točí klikou?

0/0
31.5.2015 11:34

L98u94d46ě88k 33N40o98v63ý 2891139163931

Ani nevím, kde bych začal při vyvracení polopravd, omylů a mýtů obsažených ve vašem příspěvku.. :-) Ale je zbytečné vyvracet všechny, protože akumulátor je už sám o sobě větší ekologická zátěž, než jakou udělá dnešní (to zdůrazňuju) běžný spalovací motor za celou dobu provozu auta (je třeba započítat už i jeho výrobu a získávání surovin, pak samozřejmě likvidaci, která je daleko problematičtější, než u spalovacího motoru, nesrovnatelně). Představa, že by od zítřka měli všichni elektromobily, to je přímo ekologická katastrofa, bez přehánění. A nejen ekologická. Výrobní a distribuční síť elektřiny na něco podobného není a v dohledné době ani nebude připravená. Na to nemá peníze drtivá většina států. Distribuční síť by musela být prakticky celá nová a podstatně dražší, než teď. Výrobní by se neobešla bez jádra ani náhodou. A to nechtějí slyšet paradoxně titíž ekogisté (ne, nevymyslel jsem nové slovo), kteří prosazují elektromobily.

0/0
29.5.2015 9:26

L46u17k50á66š 40M47a52c78h 7703600530363

Likvidace prave moc problematicka neni. V tuhle chvili se to odvazi do Ciny a tam se to hodi do jezera.

+1/−1
29.5.2015 9:42

A50l32e65s 25P84a78v73e11l 7927253538404

Ja verim ze jednou diky solarni a vetrne energii bude tento zpusob opravdu levny a setrny :) zatim go jadro go:)))

0/0
29.5.2015 10:08

R83o51b80e15r87t 96H13o57m91o15l15k42a 2110692232701

Tak zrovna u solární energie se bojím, že se ekologicky a ekonomicky nikdy nevyplatí. Účinnost někde u 4%, životnost 20 let a pak nerecyklovatelnost. Současné pojetí zpracování solární energie je hodně, hodně nešťastné...

+1/0
29.5.2015 10:11

R35a58d16o47s50l19a47v 11K74l82a77u21d38a 5144108304622

4%.... jenže ze slunečního záření. A to je zadarmo. Takže to těžko můžete srovnávat třeba s účinností parního stroje, která je vyšší, jenže musíte nakopat a dovést uhlí.

0/−1
29.5.2015 10:51

R20o81b87e65r47t 89H73o56m94o43l45k26a 2320242252641

Jenže kámen úrazu je ten, že stávající solární panel za svojí životnost vyrobí méně energie, než se použije na jeho výrobu. A můžeme k tomu přidat i emise. Prostě soláry jsou svinstvo...

+2/0
29.5.2015 10:56







Najdete na iDNES.cz