Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektrobusy v Plzni startují ostrý provoz, baterie dobijí na Košutce

Rychlodobíjecí stanice pro elektrobusy začala ve čtvrtek fungovat v Plzni na Košutce. Využívat ji budou dva vozy ze Škody Electric, které už mají za sebou zkušební jízdy a od pátku se zapojí do běžného provozu městské hromadné dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33i68r46o95s55l43a15v 35S47u93c57h82y 5200869870820

Tomu říkám správný přístup, na konečné se vozy nabijí za 8 minut a ujedou 40 km. Z konečné na konečnou to mají po Plzni tak max. 20 km, takže to zvládnou nabít během běžné pauzy. A po městě nebudou zapotřebí dráty, a časem třeba ani koleje. R^R^R^

0/−1
29.5.2015 19:49

M44a71r34t82i71n 94Č26a36p69e88k 6820681107184

Dráty po městě zapotřebí budou vždy, jelikož životnost baterií elektrobusu je ovlivněna počtem nabíjecích cyklů. Čím častěji se nabíjí, tím rychleji odchází. Průměrná životnost baterie je 5 let, autobusu 15 let, trolejbusu 20 let a trolejbusového vedení až 40 let. Takže elektrobus je tímto odkázán k nahrazení autobusů na méně frekventovaných trasách. A nemohou tedy nahradit trolejbusy, natož tramvaje.

+1/0
30.5.2015 10:45

L29u49k46á91š 78K96r11a13u87s 4388131897550

Jak jsem slyšel ředitele plzeňského DP, chtěl by, aby se dalo baterie dobíjet během několika sekund... Ten chlap asi nemá vůbec ponětí o fyzice:-P

+1/0
29.5.2015 13:09

J95o38s34e71f 76Č67e28r36v85e98n57i20c61k72ý 9299694841543

Jen k těm emisím. Je to samozřejmě bezemisní vozidlo z pohledu všech vozidel. Nebo u vozidel na PHM se v kolonce hodnoty emisí uvádí vše včetně těch emisí, které jsou při zpracování ropy, dopravy, ...

0/0
29.5.2015 9:54

M32i65c46h84a38l 43V72o93j18t85a 2437677456535

A co emise při těžbě a zpracování uhlí, které je potřeba k výrobě elektřiny?

Jenom si to malujte dál, je to úplně jednoduché:

Elektřina je prostě v zásuvce a proto elektromobil žádné emise nemá.

(Na emise při zpracování např. lithia, které je součástí akumulátorů ani nemyslete.)

0/0
31.5.2015 11:32
Foto

I67v14o 70P39e41t63e20r91k41a 4896925637479

Tak až se za stejnou dobu (6-8 minut) budou schopny dobít baterie elektromobilu tak, aby na ně byl schopen ujet aspoň 800km, tak dojde konečně k rozšíření elektromobilů.

+2/0
29.5.2015 9:03

L43u67k45á37š 82M28a53c58h 7673880590523

Tesla se dokaze nabit rychleji nez trva natoceni plne nadrze.

0/−1
29.5.2015 9:36
Foto

I95v38o 13P73e19t50e52r40k21a 4656925677589

No nevím, ta, co testovali v TopGear, tak rychlá rozhodně nebyla. Ale třeba od té doby technologie pokročila.

0/0
29.5.2015 9:40

L39u53k89á21š 73M14a94c44h 7793350590493

https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

0/0
29.5.2015 17:07
Foto

I49v15o 84P27e10t19e46r80k79a 4876665817889

Jenže to je k ničemu - to je výměna baterie. Už dřív jsem o této možnosti přemýšlel a vy pak nevíte, kolikrát byla ta baterie, kterou vám vymění, nabíjena a jestli už není třeba horší než ta, kterou vám vezmou. To z mého pohledu není dobré řešení.

0/0
29.5.2015 19:33

L67u79k52á20š 16M31a11c52h 7683340870983

Proc by vas to trapilo? Stejne ji nebudete mit nekonecne dlouho. Pri nasledujicim dobijeni bude znovu vymenena.

0/0
31.5.2015 4:46

A67d55a25m 54P57u60r57k76r23t 5686102468558

Bylo by super, kdyby to byla pravda, ale bohužel není.

0/0
29.5.2015 9:50

L93u65k82á31š 76M58a64c33h 7383830450243

Pravda to je. Tesla totiz vyvinula technologii, diky ktere dokaze na sve "pumpe" vymenit celou baterii auta. Behem 40 sekund mate novou baterii, ktera je nabita na 100%.

0/0
29.5.2015 17:05

J91a68n 28M37a47j95z46n60e38r 1106517896652

to bych ještě překousl, ale že se do běžného elektromobilu jednou za 3 roky kupují nové baterky za 250k, to je zlo

+1/0
29.5.2015 10:00

M34a39r15t33i21n 54H21o51r73ň60á37k 7451681472

zero emission here, more emission there

0/0
29.5.2015 8:56
Foto

I56v38o 43P44e26t40e19r42k68a 4886575847309

No jo, ale jednak při výrobě elektřiny lze dosáhnout mnohem lepší kontroly nad eliminací nebezpečných zplodin a dále se lokálně omezí emise v centru měst, což také není úplně marné. Kdybychom navíc uměli dlouhodobě "skladovat" elektřinu, tak bychom si možná vystačili s pouhými větrníky a hydroelektrárnami.

+4/−1
29.5.2015 9:07

L13u10d94ě64k 64N41o40v21ý 2341349273141

Kdyby.. A do ekozátěže počítejte staré akumulátory. Pokud by dnes měl každý elektromobil, byly by to v Evropě každoročně stamiliony tun velmi nebezpečného odpadu.. Nemluvě o tom, že neumíme tolik elektřiny nejen skladovat, ale ani vyrobit. A váš nápad všechno to množství (násobně větší, než teď) vyrobit jen větrníky a vodníky, to by byla taky lahůdka z hlediska ekologie a krajinotvorby.. fuj

+1/0
29.5.2015 9:32

L72u89k13á50š 94M67a10c12h 7373980130983

Ten odpad nebezpecny neni. Lithium neni moc reaktivni. V tuhle chvili je v tom prave ten problem: protoze je lithium levne a na zivotni prostredi vliv nema, tak se v podstate nerecykluje.

0/−1
29.5.2015 9:38

R65o17m72a35n 25V96l46č44e62k 2696892475734

To ten autobus měl tak vybité baterie nebo to problikávání informační tabule je chyba? V testovacích jízdách nového modelu autobusu by se takovéhle chyby daly očekávat, ale v době uvádění do ostrého provozu? Jinak palec nahoru za podporu elektrobusů.

0/0
29.5.2015 8:29

P65e71t79r 37K16u44b14i19z26ň22á66k 7283391276937

Celý "problém" je v expoziční době kamery. Takto problikávají všechny tabule, ale okem to nepostřehnete, na videu si toho můžete všimnout leckde ;-)

+6/0
29.5.2015 8:36
Foto

T89o83m28á75š 11V90l65a98c34h 5662859184370

Toto je dáno vlastností kamery. Lidským okem toto "problikávání" není vidět. U kamery je větší "časosběr dat". Můžete to například pozorovat i u brzdových LED světel na autech při natáčení.

0/0
29.5.2015 8:36

R79o69m19a29n 22V13l31č11e38k 2326982915684

To je fakt, ani jsem si to takhle po ránu neuvědomil (naposledy jsem tohle viděl snad u CRT monitorů) :)

0/0
29.5.2015 9:22

R93o56m89a60n 67V96l66č29e50k 2726852715704

ale u CRT je to dáno způsobem vykreslování, u LED to bude nízkou zobrazovací frekvencí?

0/0
29.5.2015 9:29

P72a74v16e80l 13V48a58n95ě80č45e51k 4574973271241

Je to to same, jako kdyz se Vam zda, ze pri zaberu na tocici se vrtuli se ona otaci jakoby obracene - jde o okamzik, jaka poloha padne do daneho snimku.

0/0
29.5.2015 9:31

P72e87t55r 95N76o18v31á70k 6510431163286

Ale kolik se na to nabalí firem, budou dotace, přerozdělování... A Kraus dostane nějaké pěkné odměny ;)

+1/0
28.5.2015 22:06

M77i83c39h75a93l 63V52o44j38t68a 2427407846205

Vozidla s nulovýni emisemi?

To je hezké ....

Kdepak se bere elektřina?

Veškeré elektromobily jsou jenom klasická auta s centrálním výfukem v elektrárně a se sadou akumulátorů, které jedním svým cyklem zatíží životní prostředí víc, než diesel za celý svůj životní cyklus.

+2/−7
28.5.2015 16:58

R84o33b21e64r76t 81H24o61m33o54l79k64a 2210722752891

Ono jde primárně o to, že ty emise se vypouští mimo centra měst. To je asi hlavní plus, které se tak halasně propaguje. Navíc výroba elektřiny je svojí čistotou úplně někde jinde - při srovnání toho, co vyjde z výfuku auta a z komínu elektrárny - vždy vyhraje elektrárna (nejen jaderná, ale klidně i uhelná). Navíc motor auta může být studený/neseřízený. K tomu připočtěte jedince, kteří jezdí stylem brzda/plyn, v křižovatkách na červené tůrují motory... Baterie jsou vec další - chce to trochu vyladit technologie a výrobní proces, ale to není tak úplně daleká budoucnost.

+3/0
29.5.2015 8:39

M96i18c22h30a55l 50V61o13j73t47a 2937827866225

S hustotou osídlení v ČR v podstatě neexistuje místo, které by bylo mimo měst.

Výroba el. energie je určitě z hlediska exhalací čistější forma výroby energie, než spalovací motor v autě. Na druhou stranu, když si uvědomíte ztráty při nabíjení a při provozu, už to nevychází tak růžově.

Vaše tvrzení, že u akumulátorů to chce jen trochu vyladit technologie a výrobní proces, považuji za hodně vzdálené realitě. Najděte si jenom, z jakých dobrůtek je akumulátor složený, jak náročné je jej vyrobit a posléze zlikvidovat.

A dále: proč to vlastně platíme z našich peněz?

0/0
29.5.2015 8:47
Foto

I37v20o 78P23e65t68e84r97k43a 4726315637329

Místo mimo město? Tak například skoro celé Kokořínsko - spousta malých vesniček spojených úzkými silnicemi vedoucími lesy.

0/0
29.5.2015 9:10

P16ř31e23m97y41s71l 61K77y44s32e71l88á38k 3821583604125

To bych netvrdil, že účinnost elektrárny je vyšší než spalovacího motoru. Učinnost parního stroje (čímž jsou tepelné elektrárny) je jak známo kolem 20%, kdežto spalovacího motoru kolem 60%. problém je, že aut je hodně a nejsou hospodárně využívána a těžko se kontrolují tuzéři a motorkáři bez filtrů. To jde u těch pár elektráren lépe. A s těmi emisemi mimo město bych také zcela nesouhlasil, ono se to z té elektrárny do toho města také donese, jen možná o něco méně koncentrované. Nicméně ano jaderná energie, pokud je dobře kontrolována a řízena je nejčistší energií, ale to jaksi Rakousko, které od nás nakupuje tu odpornou jadernou elektřinu, nechce chápat. Odkud se proud bere? No přece ze zásuvky. Ale pořád je tu ještě jeden faktor a to je cena. To auto na benzín a jeho provoz je pořád levnější, a to bez diskuse, i kvůli výše zmíněným účinnostem. A o bateriích, jako odpadu se opravdu nemá cenu bavit. proti nim je jaderný odpad píseček z pískoviště. A totéž platí o solárních panelech. Takže pokud se tu mluví o ekologii, tak jen na oko a jsme jen hračkami v boji elektronické versus spalovací lobby. Takže dokud technologie u těch "ekologických" vymožeností nepostoupí někam jinam, pořád to bude jen něco na co budeme doplácet.

0/−1
29.5.2015 8:54
Foto

I44v29o 77P46e41t52e53r41k59a 4206315227199

Zaměňujete (pístový) parní stroj a parní turbínu. Viz například http://www.energymotejlek.com/2015/02/rolls-royce-mezi-elektrarnami/

0/0
29.5.2015 9:30

P78a57v33e85l 38V96a52n33ě94č51e24k 4594583751561

Noo parni stroj se snad k vyrobe elektriny nepouziva :-)

+1/0
29.5.2015 9:33

M50i75c39h12a49l 81V69o86j43t54a 2697887706535

A copak to leze z kotle?

Pára, nebo má ten kotel ručičky a točí klikou?

0/0
31.5.2015 11:34

L98u22d51ě56k 31N23o91v40ý 2141959303631

Ani nevím, kde bych začal při vyvracení polopravd, omylů a mýtů obsažených ve vašem příspěvku.. :-) Ale je zbytečné vyvracet všechny, protože akumulátor je už sám o sobě větší ekologická zátěž, než jakou udělá dnešní (to zdůrazňuju) běžný spalovací motor za celou dobu provozu auta (je třeba započítat už i jeho výrobu a získávání surovin, pak samozřejmě likvidaci, která je daleko problematičtější, než u spalovacího motoru, nesrovnatelně). Představa, že by od zítřka měli všichni elektromobily, to je přímo ekologická katastrofa, bez přehánění. A nejen ekologická. Výrobní a distribuční síť elektřiny na něco podobného není a v dohledné době ani nebude připravená. Na to nemá peníze drtivá většina států. Distribuční síť by musela být prakticky celá nová a podstatně dražší, než teď. Výrobní by se neobešla bez jádra ani náhodou. A to nechtějí slyšet paradoxně titíž ekogisté (ne, nevymyslel jsem nové slovo), kteří prosazují elektromobily.

0/0
29.5.2015 9:26

L59u20k33á35š 31M80a92c77h 7833180430903

Likvidace prave moc problematicka neni. V tuhle chvili se to odvazi do Ciny a tam se to hodi do jezera.

+1/−1
29.5.2015 9:42

A20l69e95s 87P46a51v82e37l 7627623508524

Ja verim ze jednou diky solarni a vetrne energii bude tento zpusob opravdu levny a setrny :) zatim go jadro go:)))

0/0
29.5.2015 10:08

R12o18b11e53r43t 58H44o35m15o28l28k19a 2760202292471

Tak zrovna u solární energie se bojím, že se ekologicky a ekonomicky nikdy nevyplatí. Účinnost někde u 4%, životnost 20 let a pak nerecyklovatelnost. Současné pojetí zpracování solární energie je hodně, hodně nešťastné...

+1/0
29.5.2015 10:11

R17a77d75o24s13l17a65v 21K52l94a52u67d53a 5464368954562

4%.... jenže ze slunečního záření. A to je zadarmo. Takže to těžko můžete srovnávat třeba s účinností parního stroje, která je vyšší, jenže musíte nakopat a dovést uhlí.

0/−1
29.5.2015 10:51

R81o81b29e71r90t 34H50o59m98o65l14k50a 2770772682411

Jenže kámen úrazu je ten, že stávající solární panel za svojí životnost vyrobí méně energie, než se použije na jeho výrobu. A můžeme k tomu přidat i emise. Prostě soláry jsou svinstvo...

+2/0
29.5.2015 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.