Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U paláce Ehrlich otočili jednosměrku, Plzeň chce z centra vyhnat tranzit

V centru Plzně skončila v úterý po třinácti měsících kompletní dopravní uzavírka v oblasti U Zvonu. Šoféři sice projedou po nově udělaných ulicích, ale z jízdy příliš velkou radost mít nebudou. V Šafaříkových sadech silničáři otočili jednosměrku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V89á24c51l20a36v 34K55a96š58p46a87r 1398118740

No, bydlím na rohu náměstí v Dominikánský a autem tam jezdím jen v případě, že potřebuji něco naložit. Opravdu přívítám omezení dopravy v centru, ale takhle? Co to je za logiku omezit výjezd, snad by to mělo být opačně? Pro mě je to samosebou komplikace, protože ten výjezd U zvonu jsem využíval, ale myslím, že tohle ničemu neprospěje. A souhlasím s Petrem Janovským, nevšiml jsem si, že by, kromě Perta Náhlíka, šel někdo z radních příkladem.

0/0
30.4.2015 9:59
Foto

P37e71t56r 89J68a70n64o90v34s38k10ý 1138910922988

Sorry, ale hlavně že papaláši z radnice parkuji primo na náměsti, aby se jim nahodou nezkratily žily! Buzerujou ostatni a sami mlaskaji jak prasata! At si parkuji na rychtářce! Je super vyhnat lidi z centra, treba do obchodaku! Zapominaji, ze plno obchodniku ma v centru prodejny, plati tam najmy! Omezeni zasobovani, moznost parkovat, ale pan primator si vozi zadek až pred úřad! RvRvRvRv

0/0
30.4.2015 9:23

M28i26r17o82s72l13a80v 54S15u66c92h18y 5250629700680

Jednosměrka u "paláce" Ehrlich je otočená proto, že by jinak příjezd byl hotové šílenství, poté co zrekonstruovali (= zaslepili) plácek u zvonu.

0/0
29.4.2015 13:58

P61a84v60e21l 76P68t91á40č33e39k 7985549793559

Co by jste chtěli od primátora,který stěží ukončil ZŠ? Kdyby se dělala zkouška na konci ZŠ tak nemá ani tu.Neudělal ani učńovské zkoušky a lže,že je dělal dodatečně na vojně.

Nechápu,jak člověk bez vzdělání mohl dělat ekonomického náměstka primátora..dnes je primátorem a je samá ostuda.Obléká se jako buran,mluvit neumí,nezapamatuje si ani jednu dlouhou větu.

O Náhlíkovi ani nemluvím,to je kapitola sama o sobě.

Doprava v Plzni je jedna velká šílenost.Tu jednosměrku otočili jen z hecu a hlouposti.Přesně,jak to tady píšou,vjet na náměstí je tragedie ,protože výjezd je kolikrát nad rozumové chápání,hlavně,když se začne někde rekonstruovat,bez toho,aby se promyslel i výjezd.Autem do centra nejezdím,ale sleduji ty neznalé,co se tam ocitnou,jak krouží po městě a bezradně hledají výjezd.

Program města kultury 2015 je jeden velký cirkus a to doslova.

Nechápu spolustraníky hloupého Zrzaveckého,že jim nevadí,když takový nevzdělanec předstupuje před vzdělané lidi tam u nich na Radnici a mluví o ničem,

Neříkám,že titul dává rozum ale u něho je to přesné....je to hloupý člověk,bez jazykových znalostí a všeobecného přehledu.U bývalého ministra Chovance ,který měl montovnu nábytku p.Zrzavecký vrtěl šroubovákem a v životopisu má několik funkcí manažera.Manažer šroubováku.Potom má Plzeń nějak vypadat,když si toho analfabeta omotá kolem prstu každý podvodník.Miliony z veřejného rozpočtu jdou do děsných nesmyslů..poslední  je "socha" ,kus železa ,která bude odhalena pod divadlem.V části,kde je Divadlo J.K.Tyla ,hsitorická budova,naproti Synagoga,bude stát orezlý kus železa za 2,5 milionu korun.To se tam fakt hodí.Hlavně mi sem nepište,že jsme si ho zvolili.Volby vyhrála jiná strana,ale ODS se spojila s ČSSD (najednou to jde) a vyšachovali toho,co volby vyhrál.Baxa z ODS,bývalý primátor,kterému dělal Zrzavecký ekonomického náměstka,to má dobře zařízené,aby se neprovalilo,co všechno pohnojili za děsné prachy.Světovar,bývalý Kulturní dům a pod.

+5/0
29.4.2015 12:35

P10e26t95r 55Ž53á94k 1397813588303

Chtěl bych vidět magora, kterej by si průjezdem přes historické centrum Plzně chtěl "zkrátit" cestu ;-D Spousta úzkých jednosměrek, tramvaje, parkující auta a neustále procházející lidé jsou dohromady totální vražda, vjet tam a pak se zase vymotat je neuvěřitelně zdlouhavá a otravná záležitost (o hledání parkovacího místa nemluvě) a nikdo normální se o to nepokouší, pokud tam doopravdy z nějakého důvodu zajet nepotřebuje. Přitom průtahy kolem centra jsou vymyšlené dobře, fungují a pokud někdo nezačne "zklidňovat", tak i fungovat budou, takže fakt není důvod projíždět centrem. Na druhou stranu, lepší, když si u aktivistů nahrabou body tím, že neexistující problém vyřeší opatřením, které vcelku nikomu neublíží, než kdyby něco uzavírali a "zklidňovali" doopravdy.

+2/0
29.4.2015 9:31

M88i83c86h87a26l 59V34o40j29t84a 2497317346465

Netvrdím, že mi to obrácení jednosměrky nějak výrazně komplikuje život.

Tvrdím, že je potřeba bedlivě sledovat a bojovat proti všem takovým nesmyslům.

+2/0
29.4.2015 11:40

P42e65t94r 16H13r20a49b30á74k 6670477382680

Tak spousta řidičů si plete centrum, přímo náměstí zejména, s průtahem města. Na náměstí nic nechtějí, ale prostě si to náměstím zkrátí. Ne že bych byl tímto stál za rozhodnutím radnice, ale kolony aut na náměstí vážně nemusím.

+3/−6
28.4.2015 21:15

M28i69c51h65a39l 16V26o46j86t43a 2197447556215

A kdy naposledy tam nějaké byly?

A bacha, svatba není kolona :-)

+3/−1
28.4.2015 21:50

P65e63t95r 19H68r96a20b15á32k 6690927482920

Naposledy včera odpoledne, ale nevím, kdy chodíte na náměstí. V noci tam bývá docela klid...:)

+1/−1
29.4.2015 7:41

P34e82t79r 75H48r94a83b66á91k 6900257312600

A ještě bych doplnil. Kolonu beru jako skupinu aut, která se vyřítí bud z Dominikánské, nebo z Františkánské, kdy ta první krouží pěkně po náměstí a výpadovky máme v Roosveltovce, nebo ve Zbrojnické. Vesměs takhle jede třeba 20-25 aut za sebou. Díky tomu, že to jede kolem 20-30 km/h, tak čekání na přechodech je někdy docela dlouhé.

A abych to ejště definoval více, pač zde je potřeba býti konkrétní - zkrácení cesty od muzea k Roosveltovu mostu beztak zřejmě zůstane. To by se musel změnit režim v Roosveltově ulici a to bychom zde měli zřejmě zemětřesení. Druhá kolona si to zase krátí od Roosveltova mostu směrem k Bohemce, popř. na Doudlevce či Americkou. Myslím si, že valná většina opravdu jen projíždí.

V tomto oheldu nepočítám popracovní kolony z radnice a svatební.;-)

0/0
29.4.2015 7:48

M82i79c13h58a78l 68V26o76j39t85a 2297557806735

Tak si to shrneme:

Na náměstí se "vyřítí" rychlostí 20 až 30 km/h "kolona" v počtu 25 aut.

Spočítal jsem, že průjezd takové kolony trvá 36 sekund za předpokladu, že auta mají 4m na délku a 4m rozestupy a tedy že celá kolona je dlouhá 200m.

V praxi to ale není možné, auta dávají přednost jak chodcům, tak jiným autům v rozích náměstí.

Takže průměrný čekací čas beru spíše poloviční.

Závěr: Protože VY nechcete čekat 20 sekund u přechodu pro chodce (a ze své zkušenosti vím, že i tenhle údaj je hodně nadsazený), zakázal byste 25 lidem vjezd na náměstí? A podpůrným argumentem je, že ti lidé jen projíždějí a proto je to špatně, aniž byste věděl, odkud, kam a proč ti lidé přes náměstí jedou.

Noo bezva...

+3/−1
29.4.2015 9:02

M72i18r10o54s55l34a82v 55S52u47c50h84y 5610749450270

Větší blbost jsem z plzeňské radnice už dlouho neslyšel. Tranzit přes náměstí už dávno nejezdí. Řidiči si přes centrum cestu nezkracují. Naopak, Když zajedete do centra, což tedy také není zrovna jednoduché, je zoufalství se z centra opět dostat ven - tedy tím směrem, který potřebujete.

Napadlo mě, že by bylo jednodušší zavést na vjezdu a výjezdu závory. 15 minut bezplatného vjezdu na naložení a vyložení musí stačit. Město by ušetřilo za "měšťáky", kteří jen rozdávají botičky. Řidiči by si pak rychle rozmysleli, jestli do centra vjedou. Ale - omezit vjezd, a přitom nezajistit dostatek parkovacích míst v blízkém okolí, to je na lynč.

+9/0
28.4.2015 19:25

A68n22t52o76n15í93n 82M70n86i23c45h 6439552232636

Málo parkovacích míst?? A co parkovací dům Rychtářka, Plaza, Nové Divadlo. Plus parkoviště v Sadech 35tníků. To vše je málo??  8-o

Do historického centra auta nepatří. !!

+4/−5
29.4.2015 0:11

M98i18r18o63s20l20a27v 52S23u59c37h34y 5770749320260

Tak si to centrum projděte a spočtěte, kolik aut tam opravdu stojí a porovnejte to s kapacitou parkovacích domů. Zjistíte, kolika lidem se vyplatí si za parkování zaplatit něco navíc. Někdo si rád za trochu pohodlí připlatí. Pro zdravého člověka není problém zaparkovat o kousek dál a zbytek dojít. Zkuste to ale vysvětlit lidem s nějakým zdravotním omezením.

+1/−1
29.4.2015 9:58
Foto

P77e36t54r 34J54a20n63o15v60s64k33ý 1488600502228

Proc y tam nepatrila auta? Kdo vam to rekl, ve stredoveku tam byly koblihy a fikr na každém kroku, byl tam bordel, to jen par uchylu si idealizuje stred mesta jak panensky pupiček, kde kdyz nekdo chce bydlet, nema pravo vlastnit auto? Vzbudte se!;-€

0/0
30.4.2015 9:29

F39r11a17n39t47i20š45e18k 59M57o41s65s 8872513689209

Silně pochybuji, že tou jednosměrkou jezdil tranzit.

No nic no, obchoďáky v centru nechcete, auta v centru nechcete a pak se divíte, že je centrum o víkendu mrtvé.

+5/−2
28.4.2015 18:57

M58a87r66t67a 32S96o84u72k62u83p18o10v56á 9216906580360

Myslíte si, že to, že je centrum o víkendu mrtvé souvisí s auty?8-o Jako že lidé, kteří nemohou dojet autem, tam vůbec nezajedou?

+2/−5
28.4.2015 20:19

M88i73c37h62a63l 85V75o28j25t85a 2437737546545

Centrum je mrtvé už teď, napůl, kvůli omezení parkovacích míst.

Všimněte si ale, kdo si parkování na náměstí ponechal.

Když sem přijede míň aut, přijede sem v těch autech méně lidí.

Méně lidí, menší poptávka po službách.

Menší poptávka, méně poskytovatelů služeb.

Atd.

+5/−2
28.4.2015 20:46

M13i32c67h59a18l 80V11o19j50t44a 2497177506355

A ano, pokud si člověk někam chce dojet autem, tak si vybere lokalitu, kam si zajet může.

Na náměstí nemůže, tak jede jinam.

+4/−1
28.4.2015 20:47

E55v75a 49Š41p19a75l60o20v83á 8686240393142

Pokud je chromý nebo líný ujít pár kroků, pak ano.

+3/−3
28.4.2015 22:24

M67i20c18h53a47l 96V74o36j11t66a 2877357686385

Jiná možnost není?

Zkuste si sundat ty klapky z očí.

+4/−2
28.4.2015 22:25

E64v55a 60Š53p44a41l78o18v44á 8186100983772

Ano, už sundavám - a co nevidím! Pány Vojtu a Nováka, kteří vidí jako vrcholný projev svobody možnost jezdit autem kdykolik kamkoli. Jakoby zklidněná centra měst byla vynálezem plzeňské radnice - pokud je večer Plzeň mrtvá, nemožnosti jet kamkoli autem za tím nevězí...

+3/−4
29.4.2015 0:20

M63i90c58h82a57l 70V27o49j36t15a 2447487406265

Výborně, tak když máte sundané ty klapky, tak si znovu vše pořádně pročtěte.

A nepřehánějte. Praskne vám cévka.

+1/−1
29.4.2015 0:22

A29l17e78n73a 15B17o19r72o84v25á 2394583821526

Proč ne... jakékoli opatření, které sníží počet aut v centru, je dobré... R^

Pro neznalé motoristy je teda Plzeň bludiště - samá jednosměrka, přikazaný směr atd... ale počet aut v centru města dokládá, že řidiči buď rádi bloudí, anebo už to mají zmáknuté, ne jako já :-P

+3/−3
28.4.2015 18:23

M74i76c73h39a61l 65V35o12j88t34a 2447197556175

Jakákoliv aglomerace, centrum, satelitní sídliště apod. ožívá lidmi.

Lidé se z místa na místo dopravují různě.

Pěšky, na kole, MHD, taxíkem a nebo autem.

Autem se do centra dopravuje nemálo lidí.

Zakažte vjezd aut a snížíte počet lidí, kteří aglomeraci navštíví.

Méně lidí -> méně obratu pro obchody v tom místě -> méně obchodů v tom místě -> méně lidí, kteří by přišli pěšky, nebo na kole -> ještě méně obchodů => mrtvá aglomerace.

Klidná. Sice bez aut, bez lidí a bez obchodů, ale klidná.

+7/−4
28.4.2015 18:39

J84a43n 13F18r36i44s68c14h 9903806900

Hloupost a jako důkaz poslouží každé město v západní evropě, kde počet aut v centru snížili - Lyon, Mnichov ... Lidí totiž v centru po omezení nejenže neubylo, ale naopak přibylo. Spoustě lidem totiž smrad a hluk od aut návštěvu centra znechutí.

0/0
29.4.2015 21:22

M98i88c85h50a73l 83V84o12j20t76a 2317907356645

A mají páni radní zpracovanou nějakou studii, jak ta změna ovlivní situaci?

Anebo je to jen další lidová tvořivost?

+4/0
28.4.2015 16:58

P48e54t77r 26S17k78u14h30r48a49v15y 3833512977191

Hlavne by se melo namesti zavrit pro automobilovou dopravu uplne. Dat tam nejakou zelen a povolit predzahradky restauraci, aby to tam trochu ozilo. Vzy kdyz jsu v patek, nebo v sobotu vecer centrem Plzne tak me zarazi, jak malo lidi clovek potkava, ze to tam bubec nezije.

+8/−4
28.4.2015 15:43

M19i66c50h39a69l 57V73o53j20t88a 2447587676805

A jak se lidé do těch vašich předzahrádek dostanou?

Dejme tomu, že budu chtít vzít někoho na večeři.

Pojedu s ním na náměstí? Podle vás ne.

Takže nechám auto na Rychtářce a pak pocupitám na náměstí na večeři a pak okolo 22 hodiny zase zpátky, okolo těch smažek, co se toulají okolo náměstí, zase na Rychtářku?

Noooo bezva ...

+3/−3
28.4.2015 16:57

P32e98t41r 92N40ě14m52e43c 4485522362237

Byly doby, kdy lidi chodili pěšky.

+5/−3
28.4.2015 17:34

J81a80r16o46s53l45a45v 95N35ě35m33e81c 5257970977241

a svítili loučemi

+7/−1
28.4.2015 18:02

M18i68c43h34a93l 40V13o90j46t12a 2287977776255

Byly doby, kdy lidi žili v jeskyních.

+3/−3
28.4.2015 18:11

M35i45c86h35a18l 31V27o96j17t63a 2517317376865

Zdeněk Fiala 37347 a Antonín Mnich 69226 dali záporným ohodnocením mého tvrzení najevo nesouhlas s tvrzením, že lidé kdysi bydleli v jeskyních.

Znamená to, že jsem v případě těchto dvou pánů chybně použil čas minulý?

+1/−1
29.4.2015 11:44

A63l44e67n15a 80B70o27r50o53v21á 2144223471806

přesně tak, zaparkujete na parkovišti a na náměstí dojdete pěšky nebo tu "dálavu" dojedete mhd ;-)

+4/−3
28.4.2015 18:25

M52i22c42h53a59l 32V17o34j13t10a 2717617376815

Kde berete tu drzost přikazovat mi, jak se mám dopravovat na místo, kam chci jet?

Má svoboda končí tam, kde začíná ta vaše.

Jak konkrétně omezuje vaši svobodu auto projíždějící přes náměstí?

Jediné, čeho dosáhnete, že lidé přestanou jezdit tam, kam jezdit nebudou moci (budou jezdit jinam). Takže to místo, kam je zakázán vjezd, umře.

To chcete?

+5/−5
28.4.2015 18:43

A60l21e16n95a 33B48o49r25o74v41á 2444433571306

Ale tak se nerozčilujte...

Vaše argumentace by nahrávala tomu, že by se měl udělat průtah silnice i Borským parkem, protože si až na trávník k té dece přijede autem víc lidí, tzn. tam bude víc stánků, obchodů a služeb...

Nemyslím si, že "návštěvnost" historického centra (v tomto případě omezeno pouze na plzeňské náměstí) je přímo úměrná možnosti vjezdu autem, spíše naopak...

Ale máte jiný názor, proč ne, já Vám ho neberu, dokonce na Vás nebudu ani slovně útočit...

+4/−2
28.4.2015 22:05

M64i26c18h67a77l 16V91o93j26t69a 2787247546195

Průtah Borským parkem?

To je hodně infantilní argument.

+1/−1
29.4.2015 9:06

P84a44v97e56l 66P27t77á90č83e32k 7615369733559

Taky si myslím,že auta do centra nepatří.Stačí ten,kdo tam bydlí,má rezidentskou kartu .Kde jaký trubka si myslí,že si doveze zadek až ke dveřím.Nožičky mám na to,aby jsem po nich chodil .Tramvají se dá dostat do centra odevšad a venkovani by měli nechávat auta na okrajích města a tramvají ,trolejbusem,pěšky do středu města.Ucpaná Karlovarská každé ráno a odpoledne je toho důkazem,Třemošná,Chotíkov se ráno stěhuje do města a všechno ucpou.

0/−2
29.4.2015 12:49

M88a92r14t43a 57S74o88u69k51u50p96o20v73á 9926426100140

To fakt nemůžete zaparkovat někde poblíž? Třeba v sadech nebo u pětatřicátníků? Já tedy nevím, ale docela to hrotíte.

+3/−2
28.4.2015 20:15

M38i31c78h45a59l 85V34o58j22t32a 2177587896885

Ale já můžu zaparkovat poblíž.

Řeč je tu ale o zákazu vjíždění aut na náměstí.

A to je špatně.

Mimochodem, zákaz pro nezanedbatelnou část populace je v pořádku, ale když se ohradím proti, tak to hrotím? Není to náhodou dvojí metr?

+3/−3
28.4.2015 20:44

M85a31r69t42a 89S94o33u35k60u15p50o86v32á 9666966740360

Tím, že to hrotíte jsem myslela to, jak jste se na paní obořil, kde prý bere tu drzost. Přišlo mi to už přes míru slušné diskuze.

+2/−1
28.4.2015 22:17

M93i72c58h68a92l 73V51o60j70t34a 2977967886635

Mně zase přijdou přes míru zakazovači.

To jsou ti, pro které je řešením všeho zákaz.

+2/−3
28.4.2015 22:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.