- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je třeba lidi naučit lidi jezdit MHD, abych nemusel já stát v dopravní zácpě
Hm, lobby Dopravních podniků a pomatenci z neziskovek budou rozhodovat o osudu města a jeho občanů na desetiletí dopředu. Co třeba vystrčit nos a podívat se do podobně velkých (tedy spíš malých) měst na západ od Česka??
Tak z těch tři variant byl určitě vybrán ten nejlepší, ale je otázkou, zda je opravdu ten nejlepší pro Plzeň. Plzni chybí "zelený okruh", Plzni chybí kompletní obchvat, Plzni chybí silná podpora MHD a cyklistiky a dalo by se pokračovat, co zde chybí. nejsem si jistý, zda vybraná varianta bude nakonec i správná. Samozřejmě varianta stavění hromady komunikací je blbost a varianta ponechání stejného stavu také. Když vidím, jak se v článku píše, že na to dělá hromada odborníků a nakonec přijdou na to, na co myslím přijde každý občan Plzně, tak trošku mne napadá, kolik tahle komedie asi stála. To zde brzy budou zasedat odborníci i kvůli lavičce na náměstí? Stačí se podívat po městě. Zácpy se dějí pořád na stejných místech, problémy s chodci jsou pořád na stejném místě, problémy s cyklisty jsou pořád na stejném místě. V tomto ohledu stačí větší spolupráci s lidmi a lepší monitoring. Následně je vhodné zjistit, co je důvodem problému a ten pak konstruktivně a komplexně řešit. Hlavně prosím neřešit jen následky. To se nevyřeší nic. A potom je také nutné vybrat správné firmy, abychom zde neměli stavby jako Blanka v Praze.
Já jsem si ten článek přečetl třikrát a vůbec nechápu, co nám pan Kohout chtěl sdělí. Já myslím, ze dopravě vůbec nerozumí a schovává se za nějakou skupinu, která kolektivně něco rozhodne. Co je to Dopravní Plán?? To zase nějaká kolektivně nezodpovědná skupina rozšlape práci dopravních inženýrů a architektů územních plánů? To třeba ČSAD a Student Agency budou radit, jaké sinice stavět? To bude asi tramvaj do Dobŕan. Nebo je to dopravní plán linek dopravních podniků?
Proboha nechte pracovat dopravní inženýry! Přece nemohou všichni dělat všechno. Zanechte nesmyslných populistických nekonečných schůzí. Takhle se nepohneme z místa. Postavte obchvat Roudné, přece nemůže osumdesátin lidí terorizovat celý Lochotín, postavte průtah Škodovkou nebo Korandovkou, to bylo v plánech čtyřicet let a všichni s tím počítali, postavte propojení Koterov Rokycanská Lidická a do dělejte čtyŕpruh na Nové Hospodě.
Automobilismus je sám o sobě už z principu amorální, neboť je šířen násilím a budován z uloupených peněz (daní), každý jeho účastník přenáší náklady své přepravy na všechny okolo. Každé potlačení automobilismu je tudíž žádoucí.
Je skoda, ze se tenkrat dalnicni obchvat Plzne postavil tak daleko od mesta, ze jej není prakticky mozne pouzivat jako rychle spojeni mezi mestskymi castmi, napriklad z Doubravky do Cernic nebo na Bory.
Daleko? A kudy byste ho chtěl vézt blíž? To už by se musely bourat čtvrti a už by to nebyl ani obchvat. Navíc z navrhovaných variant je postavena ta nejbližší. Přiblížení obchvatu k Dobravce by byla po dálnici celkem zajíždka.
Dokud se neudělá průtah Roudnou nebo nové kapacitní propojení Studentská-Jateční-Rokycanská jsou podobné plány fikcí. Těch 50 tis obyvatel severního předměstí se nějak do práce dostat musí.
MHD jezdí dost často, takže není problém.