Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bavorsko přidá miliony eur na rozšíření vlakové trati Praha - Mnichov

Bavorsko přispěje na rozšíření a zrychlení železničního spojení z Prahy do Mnichova přes Plzeň, Domažlice a Furth im Wald. Bavorský zemský sněm na přípravné práce uvolnil šest milionů eur, tedy asi 165 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M70i75r48o81s81l82a71v 43S90t11e26i11n52e18r 6108934523585

Na Mnichov bych ale raději rozbudoval dráhu přes Horní Vltavice nebo přes Železnou Rudu. S připojením na Písek a České Budějovice by se tak vyplnilo dosud "bílé" místo na železniční mapě. Pokračování na Linec by pak bylo ucelené řešení. Praha není pupek světa.

0/0
5.4.2015 17:57

A66l15e35š 76K73o70m24á27r54e72k 5462689438867

všude jinde v evropě se řeší rychlovlaky, u nás se řeší jestli přidat 1 kolej navíc a elektriku...jsme burani:-P

+1/0
4.4.2015 10:59

V25l29a26d91i33m44í73r 71Š24t60ě98r78b17a 2222341862247

Z toho Mnichova je to rychlost...

Z Paříže do Chebu (možno ověřit na IDOSu) To trvá už dnes jen 9 hodin.(7:25 - 16:25). Tomu říkám slušné spojení.;-)

0/0
3.4.2015 1:06

G43e73o58r59g 18K29o96m14b34e63r36e20c 9344741566231

S výstavbou moderního spojení v trase z Plzně přes Domažlice na německé straně hranice by se podle ministra Ťoka mohlo začít v roce 2020 a za dalších pět let by mělo být hotovo

Zdroj: http://plzen.idnes.cz/zeleznice-spojeni-praha-mnichov-dar-/plzen-zpravy.aspx?c=A150402_144154_plzen-zpravy_pp -

a ted pro srovnani.

Rusko a Cina se dohodli a podepsali dohodu o vybudovani nove vysokorychlostni trati Peking-Moska. Na soucasne trati trva cesta z jednoho mesta do druheho na trati dlouhe 7000km 6 dni. Nova vysokorychlostni trat by mela umoznit zkratit tuto dobu na 2 dny. Letos uz zacaly prace na prvnim useku dlouhem 800km. Cela trat by mely byt hotova do peti let.

Uzasne, nez se v EU vubec zacne s vystavbou/rozsirenim upocenych 300-400 km trate jinde dokazou postavit zcela novou trat v delce 7000km kde se budou prohanet cinsky CRH3C a rusky Sapsan

+3/0
2.4.2015 22:04

P10e80t36r 26V76e59s78e86l51ý 2549368963656

Podívej se, ty si tu známy kremlobot, který jen lže, jak když tiskne.

Trať bude stavět jen Čína, nikoliv rus a nebude to za 5 let ale za 10 let. A celé náklady cca 250 mld dolarů bude hradit také pouze Čína, rusky mužik akorát poskytne zem pro koleje.

Ono je panáčku rozdíl stavět v bezlidnaté krajině a totalitních zemí, kde se nikdo nebaví s majitely půdy a v přehuštěné Evropě. Jsi ještě lepší, jak proslulé Rádio Jerevan.

+3/−1
3.4.2015 9:06

M58i88r40o40s38l72a20v 83B78á95r32t21a 8664680170627

Tak nebo tak - když si uvědomíte, že tuto trať hrdinní Američani rozbombardují za den, tak bych se do toho ani nepouštěl.

0/−1
3.4.2015 14:29

B46o49h13u84s78l36a84v 18K20r64á63l86í16k 2151810319416

Takovejch peněz kvůli těm pár tajtrlíkům, co potřebujou pořád trajdat tam a zpátky? Když cestuju, chci si to pořádně užít, koukat se oknem do krajiny a ne z poloprůhledného skleníku do betonové zdi.

+1/0
2.4.2015 20:03

R55o45s33t95i81s61l64a72v 44S14i58k24s58t17a 4518269506121

Zprávy z roku 2037: Německo už 12let čeká na dokončení české strany dvojkolejné elektrifikované trati, jejíž cena na české straně se mezitím zdvihla o neuvěřitelných 230% oproti původní ceně. Podle ministra dopravy Antonína Balíčka se očekává dokončení v roce 2048, zbývá již jen vyřešit několik výkupů pozemků...

+2/0
2.4.2015 19:59

J50a51n 28P39i72r79k30l 2753738854134

Kdo napsal, že trať mezi Mnichovem a Prahou je jednokolejná a neelektrifikovaná píše hovadiny. Jedná se o úsek z Plzně na hranice, Plzeň Praha je dvojkolejná a elektrifikovaná. Nyní se přestavuje úsek Rokycany-Plzeň. Tak pište pravdu páni redaktoři!

+4/−2
2.4.2015 16:54

R77a95d73e89k 65J31a44n21a80t83a 9845406494742

Jedná se o úsek Plzeň-Schwandorf. Docela dlouhý úsek.

+1/0
2.4.2015 17:12

P76e69t59r 12N22e47c45h14a64n40i13c11k81ý 7643136298170

Bodejť by tam byla slušná trať, když tam 40 let byla zeď. Spíš je chyba, že se s tím začalo něco dělat až teď a ještě dost pomalu a provizorně. Spojení na západ mělo být prioritou č.1 po revoluci.

+2/0
2.4.2015 16:47

M75i60r93o47s39l67a58v 36Z72i40k44m65u27n19d 7119523624133

Ale z Brodu nad lesy do Schwandorfu je 120, takže zase tak blbá trať to asi nebude ...

+2/0
2.4.2015 19:47

P30a27v63e35l 49M98o23r65a70v88e83c 3662419902728

Kdyby radši začali stavět VRT s rychlostí kolem 300km/h, tak jak je na západě běžné..:-/

Ani za 4.5hodiny mi cesta vlakem z PHA do MUC nestojí.

+3/−2
2.4.2015 16:20

L17a33d46i11s44l18a21v 32Ž39e80n12í79š85e55k 6386594488778

No nevím jak efektivní je zkrátit za obrovské peníze cestu o cca hodinu....

+5/0
2.4.2015 16:45

J43a84n 65P80i36r61k80l 2813688784744

To by jste pane Moravec musel vykoupit pozemky na stavbu od našich soukromníků. Všichni se chovají jako farmářka Havránková.

+2/−2
2.4.2015 16:56
Foto

I68v40a49n 71K58o92p72t98a 5187532911967

Co chtěla vyměnit uz kdyz ji to vraceli a vsichni vedeli ze tam bude dalnice a stát ne ten chtěl vyvlastnění.

Kdyby to všichni brali jako ona a úředník dělal poradne za co je placen byla B to pohoda.

+1/0
2.4.2015 21:06

P87e81t32r 69V22e67s37e20l49ý 2159338553346

To se pletou, Pirkl. Vona to chtěla směnit, jen úředník (stát) se zasekl, že nebylo po jeho.

+1/0
3.4.2015 8:59
Foto

M90i80r71o64s29l75a38v 46S63t97e41i40n31e91r 6818384513945

V šedesátých jsem jezdíval rychlíkem Praha- Jihlava. Těch 176 km se jelo 4 hodiny. Praha-Mnichov je asi dvakrát dále.

Jezdil jsem tu trasu autem, přes Strakonice, Strážný, Deggendorf a Landshut. Z Prahy dobrých 5 hodin. Dnes to jde lépe, přes Rozvadov pořád po dálnici, dá se to ujet za 3 1/2 hodiny.

Železnice je ale mnohem pohodlnější a bezpečnější. Cestovky pak mohou organizovat dovoz i odvoz na nádraží, rozhodně by to prospělo cestovnímu ruchu. Zejména v restauračním voze ta cesta uběhne až moc rychle....

0/0
5.4.2015 17:53

M85i45r96o83s57l66a48v 23Z53i57k39m68u45n84d 7249793764313

Bohužel náklady na jízdu autem jsou furt menší než cena železniční jízdenky do Bavor ...

0/−3
2.4.2015 16:14

J17i79ř42í 25K54o43c88u49r91e48k 6295844975688

Pokud do nákladů na auto počítáte jen a pouze palivo (a nikoliv jeho pořízení a servis) tak ano. Jinak jsou náklady na auto kolem 4-6 kč/km.

Otázkou je, zda zámerná a bezdůvodná ostrakizace silniční dopravy je řešením toho, že vlak je pomalý. Řekl bych, že zvýšením daní tak, aby lidi museli vlakem (protože tak je to správné) je akorát popudíte PROTI železnici.

+4/0
2.4.2015 16:39

M54i28r87o58s49l42a24v 32Z51i74k27m97u76n27d 7239263604533

To máte sice pravdu, ale fixní náklady na auto (pořízení) jsou stejné, když jezdíte nebo jedete vlakem ... Navíc ne každý chce jet do Mnichova nebo do Prahy ... Smysl bude mít vlak, pokud pojede každou hodinu. Jako že v praxi nepojede, tak to auto bude pro většinu lidí časově atraktivnější ...

Pro jednotlivce může být jízdenka a přímé provozní náklady na palivo tak fifty fifty, závisí na tom, zda to budete kupovat přes E-SHOP jak je uvedeno nebo půjdete kupovat ke kase ... ne každý je socialistický plánovač s dlouhodobým plánováním ... např. zítra potřebuji být ve 10,00 v Mnichově ... Bohužel, žádné spojení vlakem tam neexistuje ...

Pokud pojedete ve dvou nebo třech, tak cenově auto vítězí nehledě na nezávislost na jízdním řádu ...

0/−2
2.4.2015 19:57

R70a74d58e19k 78J40a11n17a43t65a 9285296384552

Nejsou. e-shop ČD ukazuje cenu 530 Kč. Za to tam autem nedojedete, i kdybyste počítal jen beznín.

+2/0
2.4.2015 17:14

J88i84r49i 57J35a73v46u62r98e65k 7146242272776

Jste se asi překoukl. Já jasně vidím 3.4.2015 EC356 6hod 4min 2. třída za 1557,- Kč. Ne každý si kupuje lístky půl roku dopředu, kdyby náhodou někam potřeboval jet.

0/0
2.4.2015 21:03

R26a75d32e40k 93J58a20n49a59t74a 9865856514152

Pro cenu 530 Kč stačí 3 dny dopředu, ne půl roku.

Jinak už odedávna existuje taky BayernTicket, každý kdo jezdí do Německa ho zná, a ten se dá koupit i v den jízdy.

+1/0
3.4.2015 11:10

M76a95r12e22k 29T37e22s36l69a 5869513230895

Pokud to nerozkradou zlate České hlavičky ; (

Můžeme byt jedine rádi ze ma někdo zájem vubec jezdit přes tu nasi malinkou ubohou zemicku ;)

0/−14
2.4.2015 15:57

M70a18r54e93k 61V62y84m40a21z35a33l 5708286152390

Podle Vašeho názoru pane Tesla, se řítíme do propasti. S postojem jakým se vyjadřujete a zvšeobecňujete, se Vám vůbec divím, z jakého důvodu v České republice pobýváte. Mimochodem....95 procent obyvatel nejsou zloději....neházejte do jednoho slušné občany s těmi co naší zemi škodí

[>-]V[>-]

+2/0
2.4.2015 16:20

J20a62n 70B83u67b69i66k 9952521832867

Podle sebe soudím tebe, říkala moje nebožka babička.......

+4/0
2.4.2015 16:22

P51e55t87r 79V27l13c86e11k 5932645235347

to je přesné......oni v ČR jsou bohužel ten i onen stejní.......

0/0
2.4.2015 16:30

J11a20n 93F51i71a41l93a 7244977125739

Ubohých je tu akorát pár lidí, třeba vy.

+1/0
2.4.2015 16:51

P97e13t83r 53V33e73s64e69l17ý 2569218383516

Ubohý jste tak akorát vy s tím tapetováním do každé diskuze.

0/0
3.4.2015 8:57

M40a17r29e82k 26T21e73s95l37a 5699733730285

Pokud to nerozkradou zlate České hlavičky ; (

Můžeme byt jedine rádi ze ma někdo zájem vubec jezdit přes tu nasi malinkou ubohou zemicku ;)

0/−9
2.4.2015 15:56

V93i63l57é69m 87B12a76r57á84k 4956727799226

Co zase Praha. Dokončete dálnici z Wien do Brna.

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/453579/prazaci-zbytek-statu-neni-vase-kolonie.html

0/−18
2.4.2015 15:56

M45i33c57h66a23l 72M67a63l43ý 5522584779123

Plzeňský kraj je Praha? :)

+11/0
2.4.2015 16:10

J33a15n 45B38u38b19i34k 9382191172107

už mohla dávno být. Kdyby jihomoravští zelení nezasekli stavbu kolem Novomlýnských nádrží.....:-/

+5/0
2.4.2015 16:23

J28i53ř43í 79K66o43c43u48r69e79k 6865264395248

Nebojte. On se nějaký ten ten Chřástal investiční, případně Sysel studijní najde. Žijí totiž po celé ČR, takže se pomocí nich dá zablokovat téměř libovolná stavba.

Dle platné legislativy musíte dělat opatření, pokud se stavba dotkne méně než 1 % populace. Čtete dobře - opravdu méně než. Více než 1% populace znamená, že stavba je prakticky neprůchodná.

0/0
2.4.2015 16:35

O95n15d19ř84e50j 15Š79i66m63e96k 5403292557858

Musíte brečet na brněnské magistrátu, tam je žába na prameni a u nich brečte. Stále hledáte jenom alibi v podobě Prahy, ale přitom si za své problémy můžete samy, že volíte, koho volíte.

+5/0
2.4.2015 16:27

D48a50v13i38d 33P38e23t78r91ž11e29l98a 2136884963250

A proč? Ideální je obchvat kolem Břeclavi - není jediný důvod mít od sebe dvě minimálně využívané dálnice. Zk....li to již na počátku, není třeba je v tom dále podporovat.

+1/0
2.4.2015 16:32

V17i74k31y41r 33B98o49h86u14m36i43l 64S55t12r60a20n56s94k97y 9667518626869

Takže další přivázání se k Německu. Proč se neřeší "konečně" supermoderním vlakem o vysoké rychlosti typu japonských, francouzských, korejských /a nakonec dnes i čínských/? tratí napojených na transevropskou síť TGV? Zase budeme muset vše cpát přes Německo?

+2/−15
2.4.2015 15:33

R26a44d14e14k 89J85a47n26a82t50a 9555316184862

Prvně musím reagovat na vaši "protiněměckou" náladu. Nebo jen neznáte mapu Evropy? Jakákoliv dopravní stavba vedoucí od nás do západní Evropy, musí nutně vést přes Německo a tedy s ním být kordinována.

K ostatnímu. Je třeba rozlišovat, o čem se mluví. Tohle je pouze oprava stávající trati, žádná výstavba nové trati. Je to vidět i z termínů. Zde se hovoří o roku 2020-2025. To nebude patrně hotov ještě ani první úsek VRT na našem území, Praha-Litoměřice, natoš VRT směr Normimberk/Mnichov.

+18/0
2.4.2015 15:40

J32a86n 98F62i97a12l89a 7734667755419

Souhlasím, a navíc mě "natoš" rozesmálo.

+2/0
2.4.2015 16:51

S89v72a13t15o32p55l62u30k 58S86i37l28n19ý 4622496879538

Ano, kvůli vám, postavíme pod celým Německem tunel ;-)

Mimochodem žádná transevropská síť TGV neexistuje. Každý stát má vlastní systém vysokorychlostních vlaků.

+14/0
2.4.2015 15:47
Foto

O91n18d34ř93e73j 86V69a95r44o67š49č72á23k 3594677723

TGV je transevropska síť asi tak jako ICE...

+5/0
2.4.2015 15:55

J23i26ř81í 41K92o36c86u35r72e31k 6585144765458

Přemýšlím, jak se dostat do Paříže mimo Německo. Budu asi cestovat do Vídně. Potom můžu pokračovat na Salcburk, Insbruck, Feldkirch, Curych a něj už jede přímé TGV do Paříže. Nebo to z Vídně mohu vzít přes Štýrský Hradec, Klagenfurt, Benátky, Miláno a Ženevu. Tam přímé TGV.

Logicky bych ale volil trasu přes Prahu, Norinebrk a z něj přímým TGV. Ikdyž možná bych to jel přes Vídeň, Linec, Řezno a Mnichov do toho Norinberku. Tahle varianta bude nejspíš rychlejší, než se trmácet z Brna do Prahy, Plzně a až potom Řezna. Proč? Brno-Praha stojí za... mno vnitro VRT nestojí a stát hned tak nebude, Praha-Beroun je tragédie. Zatímco Rakušák buduje novou Westbahn a Koralmbahn (to kdybych chtěl vidět Alpy z jihu a jel na Klagenfurt).

Coto? Uděljeme napřed pořádné vnitro, sakrament!

0/0
2.4.2015 16:30

V22l19a57d96i65m41í81r 66Š13t12ě17r70b63a 2162891162987

Z Německa do Paříže platí výborná jízdenka "Evropa Speciál". Pokuste se o ni na webu DB. Musíte mít jízdenku z území Německa. A je to dost rychlé, podle toho kam na hranice je to od Vás nejblíž. My ji koupili z Maktredwitz a zpátky. Paříž - Cheb za 9 hodin.

0/0
3.4.2015 1:14

M28a64r14e92k 79V18y93m26a14z81a61l 5718246822920

Pane Lorenc, ať se nám to líbí nebo ne, s Německem máme největší objem obchodních aktivit a díky tomu, máme tu životní úrověň jakou máme. Nedovedu si představit pokud by jsme tam přestali naše výrobky vyvážet, kam by se náš export dostal. Je pravda, že v historickém kontextu se k nám Čechům Němci nikdy hezky nechovali a i nyní nás berou jako méněcené, ale to už je realita. My hlavně musíme využít obrovského Německého trhu k uplatnění našich kvalitních výrobků. Záměrně píšu kvalitních. Pokud by nebyly, Němci by je od nás nekupovali.

+4/0
2.4.2015 16:32

V59a31c57l90a74v 57P27e84r15o20u24t74k70a 6398307964291

tak ještě budou trochu muset připlatit na ty šílený betonový hradby ..

+1/0
2.4.2015 15:24

S73v12a93t98o83p64l14u25k 41S91i82l79n19ý 4522306199568

Není to tak dávno, kdy se mluvilo o 200 km/h, což je rychlost, kterou by si tato relace plně zasloužila, jedná se o spojení dvou milionových měst. 

Najednou je z toho jen 100- 160 km/h?

+1/0
2.4.2015 15:23

P48e15t24r 24R58o80h43á59n93e77k 1153469637956

hmm, čim to asi bude, když je u nás 160 maximálka :-/

+2/0
2.4.2015 15:27

S16v62a87t69o29p82l19u94k 27S42i59l81n73ý 4462756619888

Maximálka je dána jen paramtery tratě. Pokud vím, tak není žádný norma nebo předpis, že se u nás mohou rekonstruovat tratě na max. 160 km/h.

+3/0
2.4.2015 15:42

R15a28d31e34k 15J82a69n91a68t44a 9155156594662

Je třeba rozlišovat, o čem se mluví. Tohle je pouze oprava stávající trati, žádná výstavba nové trati.

Je to vidět i z termínů. Zde se hovoří o roku 2020-2025. Ovšem první VRT na našem území, to nebude ještě ani první úsek VRT na našem území, Praha-Litoměřice.

0/0
2.4.2015 15:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.