Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bavorsko přidá miliony eur na rozšíření vlakové trati Praha - Mnichov

Bavorsko přispěje na rozšíření a zrychlení železničního spojení z Prahy do Mnichova přes Plzeň, Domažlice a Furth im Wald. Bavorský zemský sněm na přípravné práce uvolnil šest milionů eur, tedy asi 165 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M65i17r53o54s29l38a64v 53S65t77e45i58n53e55r 4130592920116

Na Mnichov bych ale raději rozbudoval dráhu přes Horní Vltavice nebo přes Železnou Rudu. S připojením na Písek a České Budějovice by se tak vyplnilo dosud "bílé" místo na železniční mapě. Pokračování na Linec by pak bylo ucelené řešení. Praha není pupek světa.

0/0
5.4.2015 17:57

A97l10e18š 44K11o96m21á61r12e76k 5562659608167

všude jinde v evropě se řeší rychlovlaky, u nás se řeší jestli přidat 1 kolej navíc a elektriku...jsme burani:-P

+1/0
4.4.2015 10:59

V51l46a58d10i43m97í26r 43Š31t67ě69r58b65a 2732811512857

Z toho Mnichova je to rychlost...

Z Paříže do Chebu (možno ověřit na IDOSu) To trvá už dnes jen 9 hodin.(7:25 - 16:25). Tomu říkám slušné spojení.;-)

0/0
3.4.2015 1:06

G19e25o20r35g 40K76o31m16b56e43r66e35c 9874961986261

S výstavbou moderního spojení v trase z Plzně přes Domažlice na německé straně hranice by se podle ministra Ťoka mohlo začít v roce 2020 a za dalších pět let by mělo být hotovo

Zdroj: plzen.idnes.cz -

a ted pro srovnani.

Rusko a Cina se dohodli a podepsali dohodu o vybudovani nove vysokorychlostni trati Peking-Moska. Na soucasne trati trva cesta z jednoho mesta do druheho na trati dlouhe 7000km 6 dni. Nova vysokorychlostni trat by mela umoznit zkratit tuto dobu na 2 dny. Letos uz zacaly prace na prvnim useku dlouhem 800km. Cela trat by mely byt hotova do peti let.

Uzasne, nez se v EU vubec zacne s vystavbou/rozsirenim upocenych 300-400 km trate jinde dokazou postavit zcela novou trat v delce 7000km kde se budou prohanet cinsky CRH3C a rusky Sapsan

+3/0
2.4.2015 22:04

P38e16t16r 95V13e26s94e84l63ý 2779508733516

Podívej se, ty si tu známy kremlobot, který jen lže, jak když tiskne.

Trať bude stavět jen Čína, nikoliv rus a nebude to za 5 let ale za 10 let. A celé náklady cca 250 mld dolarů bude hradit také pouze Čína, rusky mužik akorát poskytne zem pro koleje.

Ono je panáčku rozdíl stavět v bezlidnaté krajině a totalitních zemí, kde se nikdo nebaví s majitely půdy a v přehuštěné Evropě. Jsi ještě lepší, jak proslulé Rádio Jerevan.

+3/−1
3.4.2015 9:06

M41i46r79o60s90l46a50v 50B80á20r69t37a 8924850640587

Tak nebo tak - když si uvědomíte, že tuto trať hrdinní Američani rozbombardují za den, tak bych se do toho ani nepouštěl.

0/−1
3.4.2015 14:29

B18o43h70u70s41l36a66v 74K54r81á92l30í35k 2701610359566

Takovejch peněz kvůli těm pár tajtrlíkům, co potřebujou pořád trajdat tam a zpátky? Když cestuju, chci si to pořádně užít, koukat se oknem do krajiny a ne z poloprůhledného skleníku do betonové zdi.

+1/0
2.4.2015 20:03

R63o25s95t86i74s95l59a58v 75S57i94k46s68t20a 4398409356551

Zprávy z roku 2037: Německo už 12let čeká na dokončení české strany dvojkolejné elektrifikované trati, jejíž cena na české straně se mezitím zdvihla o neuvěřitelných 230% oproti původní ceně. Podle ministra dopravy Antonína Balíčka se očekává dokončení v roce 2048, zbývá již jen vyřešit několik výkupů pozemků...

+2/0
2.4.2015 19:59

J44a79n 13P20i14r79k15l 2163188534294

Kdo napsal, že trať mezi Mnichovem a Prahou je jednokolejná a neelektrifikovaná píše hovadiny. Jedná se o úsek z Plzně na hranice, Plzeň Praha je dvojkolejná a elektrifikovaná. Nyní se přestavuje úsek Rokycany-Plzeň. Tak pište pravdu páni redaktoři!

+4/−2
2.4.2015 16:54

R25a19d58e44k 79J38a70n67a71t43a 9465206214652

Jedná se o úsek Plzeň-Schwandorf. Docela dlouhý úsek.

+1/0
2.4.2015 17:12

P77e70t38r 85N71e62c89h98a24n27i55c53k53ý 7203256808680

Bodejť by tam byla slušná trať, když tam 40 let byla zeď. Spíš je chyba, že se s tím začalo něco dělat až teď a ještě dost pomalu a provizorně. Spojení na západ mělo být prioritou č.1 po revoluci.

+2/0
2.4.2015 16:47

M86i16r39o59s47l46a12v 87Z80i67k71m62u22n96d 7689913534353

Ale z Brodu nad lesy do Schwandorfu je 120, takže zase tak blbá trať to asi nebude ...

+2/0
2.4.2015 19:47

P19a76v29e46l 89M39o25r93a40v87e35c 3842609512908

Kdyby radši začali stavět VRT s rychlostí kolem 300km/h, tak jak je na západě běžné..:-/

Ani za 4.5hodiny mi cesta vlakem z PHA do MUC nestojí.

+3/−2
2.4.2015 16:20

L73a59d14i80s16l40a33v 36Ž96e89n94í27š46e12k 6306864618988

No nevím jak efektivní je zkrátit za obrovské peníze cestu o cca hodinu....

+5/0
2.4.2015 16:45

J83a16n 14P48i50r25k98l 2433538164234

To by jste pane Moravec musel vykoupit pozemky na stavbu od našich soukromníků. Všichni se chovají jako farmářka Havránková.

+2/−2
2.4.2015 16:56
Foto

I62v94a17n 29K71o47p47t63a 5207472941847

Co chtěla vyměnit uz kdyz ji to vraceli a vsichni vedeli ze tam bude dalnice a stát ne ten chtěl vyvlastnění.

Kdyby to všichni brali jako ona a úředník dělal poradne za co je placen byla B to pohoda.

+1/0
2.4.2015 21:06

P49e32t55r 94V22e77s91e19l11ý 2739848763446

To se pletou, Pirkl. Vona to chtěla směnit, jen úředník (stát) se zasekl, že nebylo po jeho.

+1/0
3.4.2015 8:59
Foto

M85i35r19o88s81l71a86v 27S22t44e94i86n96e74r 4630822330516

V šedesátých jsem jezdíval rychlíkem Praha- Jihlava. Těch 176 km se jelo 4 hodiny. Praha-Mnichov je asi dvakrát dále.

Jezdil jsem tu trasu autem, přes Strakonice, Strážný, Deggendorf a Landshut. Z Prahy dobrých 5 hodin. Dnes to jde lépe, přes Rozvadov pořád po dálnici, dá se to ujet za 3 1/2 hodiny.

Železnice je ale mnohem pohodlnější a bezpečnější. Cestovky pak mohou organizovat dovoz i odvoz na nádraží, rozhodně by to prospělo cestovnímu ruchu. Zejména v restauračním voze ta cesta uběhne až moc rychle....

0/0
5.4.2015 17:53

M61i87r31o63s26l93a30v 86Z64i60k95m22u88n19d 7409843844223

Bohužel náklady na jízdu autem jsou furt menší než cena železniční jízdenky do Bavor ...

0/−3
2.4.2015 16:14

J37i74ř37í 75K18o67c37u86r60e17k 6245134385358

Pokud do nákladů na auto počítáte jen a pouze palivo (a nikoliv jeho pořízení a servis) tak ano. Jinak jsou náklady na auto kolem 4-6 kč/km.

Otázkou je, zda zámerná a bezdůvodná ostrakizace silniční dopravy je řešením toho, že vlak je pomalý. Řekl bych, že zvýšením daní tak, aby lidi museli vlakem (protože tak je to správné) je akorát popudíte PROTI železnici.

+4/0
2.4.2015 16:39

M77i31r33o87s23l31a19v 24Z67i93k16m35u30n10d 7559843564223

To máte sice pravdu, ale fixní náklady na auto (pořízení) jsou stejné, když jezdíte nebo jedete vlakem ... Navíc ne každý chce jet do Mnichova nebo do Prahy ... Smysl bude mít vlak, pokud pojede každou hodinu. Jako že v praxi nepojede, tak to auto bude pro většinu lidí časově atraktivnější ...

Pro jednotlivce může být jízdenka a přímé provozní náklady na palivo tak fifty fifty, závisí na tom, zda to budete kupovat přes E-SHOP jak je uvedeno nebo půjdete kupovat ke kase ... ne každý je socialistický plánovač s dlouhodobým plánováním ... např. zítra potřebuji být ve 10,00 v Mnichově ... Bohužel, žádné spojení vlakem tam neexistuje ...

Pokud pojedete ve dvou nebo třech, tak cenově auto vítězí nehledě na nezávislost na jízdním řádu ...

0/−2
2.4.2015 19:57

R88a51d54e57k 23J84a78n63a36t38a 9425236714612

Nejsou. e-shop ČD ukazuje cenu 530 Kč. Za to tam autem nedojedete, i kdybyste počítal jen beznín.

+2/0
2.4.2015 17:14

J32i69r44i 66J84a51v70u63r13e23k 7166422682826

Jste se asi překoukl. Já jasně vidím 3.4.2015 EC356 6hod 4min 2. třída za 1557,- Kč. Ne každý si kupuje lístky půl roku dopředu, kdyby náhodou někam potřeboval jet.

0/0
2.4.2015 21:03

R46a37d41e75k 59J12a23n86a80t29a 9185486194582

Pro cenu 530 Kč stačí 3 dny dopředu, ne půl roku.

Jinak už odedávna existuje taky BayernTicket, každý kdo jezdí do Německa ho zná, a ten se dá koupit i v den jízdy.

+1/0
3.4.2015 11:10

M94a79r81e54k 32T54e13s59l65a 5879983150505

Pokud to nerozkradou zlate České hlavičky ; (

Můžeme byt jedine rádi ze ma někdo zájem vubec jezdit přes tu nasi malinkou ubohou zemicku ;)

0/−14
2.4.2015 15:57

M35a48r41e51k 79V26y95m26a98z95a65l 5628696472440

Podle Vašeho názoru pane Tesla, se řítíme do propasti. S postojem jakým se vyjadřujete a zvšeobecňujete, se Vám vůbec divím, z jakého důvodu v České republice pobýváte. Mimochodem....95 procent obyvatel nejsou zloději....neházejte do jednoho slušné občany s těmi co naší zemi škodí

[>-]V[>-]

+2/0
2.4.2015 16:20

J24a58n 46B42u22b68i32k 9402611202247

Podle sebe soudím tebe, říkala moje nebožka babička.......

+4/0
2.4.2015 16:22

P78e86t70r 52V76l54c60e87k 5482485775377

to je přesné......oni v ČR jsou bohužel ten i onen stejní.......

0/0
2.4.2015 16:30

J32a23n 42F94i82a26l90a 7614177675699

Ubohých je tu akorát pár lidí, třeba vy.

+1/0
2.4.2015 16:51

P50e39t61r 72V38e66s25e11l88ý 2699118263396

Ubohý jste tak akorát vy s tím tapetováním do každé diskuze.

0/0
3.4.2015 8:57

M37a53r87e17k 19T58e95s50l46a 5309243280795

Pokud to nerozkradou zlate České hlavičky ; (

Můžeme byt jedine rádi ze ma někdo zájem vubec jezdit přes tu nasi malinkou ubohou zemicku ;)

0/−9
2.4.2015 15:56

V72i48l23é69m 58B17a21r26á30k 4226257819326

Co zase Praha. Dokončete dálnici z Wien do Brna.

vilembarak.blog.idnes.cz

0/−18
2.4.2015 15:56

M31i32c47h87a67l 30M95a12l67ý 5392374839523

Plzeňský kraj je Praha? :)

+11/0
2.4.2015 16:10

J57a70n 29B13u19b46i53k 9582931762867

už mohla dávno být. Kdyby jihomoravští zelení nezasekli stavbu kolem Novomlýnských nádrží.....:-/

+5/0
2.4.2015 16:23

J29i20ř93í 15K23o16c40u72r34e85k 6375734125588

Nebojte. On se nějaký ten ten Chřástal investiční, případně Sysel studijní najde. Žijí totiž po celé ČR, takže se pomocí nich dá zablokovat téměř libovolná stavba.

Dle platné legislativy musíte dělat opatření, pokud se stavba dotkne méně než 1 % populace. Čtete dobře - opravdu méně než. Více než 1% populace znamená, že stavba je prakticky neprůchodná.

0/0
2.4.2015 16:35

O61n93d32ř76e14j 18Š84i85m16e59k 5493952277138

Musíte brečet na brněnské magistrátu, tam je žába na prameni a u nich brečte. Stále hledáte jenom alibi v podobě Prahy, ale přitom si za své problémy můžete samy, že volíte, koho volíte.

+5/0
2.4.2015 16:27

D77a38v73i37d 54P59e68t56r36ž90e88l60a 2986634583650

A proč? Ideální je obchvat kolem Břeclavi - není jediný důvod mít od sebe dvě minimálně využívané dálnice. Zk....li to již na počátku, není třeba je v tom dále podporovat.

+1/0
2.4.2015 16:32

V30i96k26y54r 56B52o30h80u88m67i12l 43S14t44r64a26n88s37k94y 9957228986289

Takže další přivázání se k Německu. Proč se neřeší "konečně" supermoderním vlakem o vysoké rychlosti typu japonských, francouzských, korejských /a nakonec dnes i čínských/? tratí napojených na transevropskou síť TGV? Zase budeme muset vše cpát přes Německo?

+2/−15
2.4.2015 15:33

R52a88d15e66k 41J86a52n19a30t36a 9495386524782

Prvně musím reagovat na vaši "protiněměckou" náladu. Nebo jen neznáte mapu Evropy? Jakákoliv dopravní stavba vedoucí od nás do západní Evropy, musí nutně vést přes Německo a tedy s ním být kordinována.

K ostatnímu. Je třeba rozlišovat, o čem se mluví. Tohle je pouze oprava stávající trati, žádná výstavba nové trati. Je to vidět i z termínů. Zde se hovoří o roku 2020-2025. To nebude patrně hotov ještě ani první úsek VRT na našem území, Praha-Litoměřice, natoš VRT směr Normimberk/Mnichov.

+18/0
2.4.2015 15:40

J71a55n 35F17i91a47l85a 7574357525919

Souhlasím, a navíc mě "natoš" rozesmálo.

+2/0
2.4.2015 16:51

S35v72a71t71o68p62l53u30k 77S73i64l51n84ý 4882926469588

Ano, kvůli vám, postavíme pod celým Německem tunel ;-)

Mimochodem žádná transevropská síť TGV neexistuje. Každý stát má vlastní systém vysokorychlostních vlaků.

+14/0
2.4.2015 15:47
Foto

O80n16d63ř15e22j 46V27a80r69o87š29č61á41k 3944637613

TGV je transevropska síť asi tak jako ICE...

+5/0
2.4.2015 15:55

J74i15ř24í 80K47o61c72u95r18e73k 6155164145498

Přemýšlím, jak se dostat do Paříže mimo Německo. Budu asi cestovat do Vídně. Potom můžu pokračovat na Salcburk, Insbruck, Feldkirch, Curych a něj už jede přímé TGV do Paříže. Nebo to z Vídně mohu vzít přes Štýrský Hradec, Klagenfurt, Benátky, Miláno a Ženevu. Tam přímé TGV.

Logicky bych ale volil trasu přes Prahu, Norinebrk a z něj přímým TGV. Ikdyž možná bych to jel přes Vídeň, Linec, Řezno a Mnichov do toho Norinberku. Tahle varianta bude nejspíš rychlejší, než se trmácet z Brna do Prahy, Plzně a až potom Řezna. Proč? Brno-Praha stojí za... mno vnitro VRT nestojí a stát hned tak nebude, Praha-Beroun je tragédie. Zatímco Rakušák buduje novou Westbahn a Koralmbahn (to kdybych chtěl vidět Alpy z jihu a jel na Klagenfurt).

Coto? Uděljeme napřed pořádné vnitro, sakrament!

0/0
2.4.2015 16:30

V28l98a11d37i75m28í87r 86Š23t35ě53r89b98a 2742331672467

Z Německa do Paříže platí výborná jízdenka "Evropa Speciál". Pokuste se o ni na webu DB. Musíte mít jízdenku z území Německa. A je to dost rychlé, podle toho kam na hranice je to od Vás nejblíž. My ji koupili z Maktredwitz a zpátky. Paříž - Cheb za 9 hodin.

0/0
3.4.2015 1:14

M77a11r88e19k 83V77y64m21a28z43a67l 5958486412200

Pane Lorenc, ať se nám to líbí nebo ne, s Německem máme největší objem obchodních aktivit a díky tomu, máme tu životní úrověň jakou máme. Nedovedu si představit pokud by jsme tam přestali naše výrobky vyvážet, kam by se náš export dostal. Je pravda, že v historickém kontextu se k nám Čechům Němci nikdy hezky nechovali a i nyní nás berou jako méněcené, ale to už je realita. My hlavně musíme využít obrovského Německého trhu k uplatnění našich kvalitních výrobků. Záměrně píšu kvalitních. Pokud by nebyly, Němci by je od nás nekupovali.

+4/0
2.4.2015 16:32

V75a29c69l30a60v 14P28e44r73o87u91t88k36a 6568617974711

tak ještě budou trochu muset připlatit na ty šílený betonový hradby ..

+1/0
2.4.2015 15:24

S49v37a37t15o24p39l43u30k 45S25i56l84n30ý 4892736939438

Není to tak dávno, kdy se mluvilo o 200 km/h, což je rychlost, kterou by si tato relace plně zasloužila, jedná se o spojení dvou milionových měst. 

Najednou je z toho jen 100- 160 km/h?

+1/0
2.4.2015 15:23

P24e79t15r 13R17o41h58á65n25e31k 1903889377646

hmm, čim to asi bude, když je u nás 160 maximálka :-/

+2/0
2.4.2015 15:27

S66v44a95t55o20p13l15u60k 88S35i98l24n87ý 4702586539978

Maximálka je dána jen paramtery tratě. Pokud vím, tak není žádný norma nebo předpis, že se u nás mohou rekonstruovat tratě na max. 160 km/h.

+3/0
2.4.2015 15:42

R27a94d92e42k 81J91a67n42a94t77a 9485986184512

Je třeba rozlišovat, o čem se mluví. Tohle je pouze oprava stávající trati, žádná výstavba nové trati.

Je to vidět i z termínů. Zde se hovoří o roku 2020-2025. Ovšem první VRT na našem území, to nebude ještě ani první úsek VRT na našem území, Praha-Litoměřice.

0/0
2.4.2015 15:36



Najdete na iDNES.cz