Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chystaný průtah Plzní naráží na řadu výtek. Zvýší hluk a změní krajinu

Plán na stavbu průtahu, který by spojil plzeňské čtvrti Bory a Lochotín, narazí na mnoho výhrad kvůli možným negativním dopadům. Komunikace, po níž by mohlo jezdit denně kolem dvaceti tisíc aut, by totiž značně zatížila okolí nadlimitním hlukem a byla by také velkým zásahem do krajiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49i17r59o22s52l67a71v 79S97u93c89h31y 5390739820410

Jen pro zajímavost, historická mapa Plzně z roku 1950 docela dobře ukazuje koncepci silniční sítě. Bohužel téměř nic se z toho nezrealizovalo.

http://gis.plzen.eu/staremapy/

- vybrat vrsty: plán 1950

0/0
28.3.2015 10:46

Z73b97y18n58ě65k 32W46o83č31a36d43l49o 1641500808183

Chystaný průtah naráží na řadu výtek oprávněně, ale je vtom nevinně. Na vině je koncepce (tedy spíš nekoncepce) rozvoje Plzně jako města v posledních asi 60 letech. To začali soudruzi bohužel v 90 letech pokračovalo a pokračuje v podstatě dodnes. Místo aby se průmyslové zóny budovaly rovnoměrně kolem města tak se postaví jedna obrovská na Borských polích a pokud možno bez obsluhy MHD. Takže si všichni pořídí nějaké vozidlo a po jediné silnici ráno jedou tam a odpoledne zpátky. Klatovská to nemůže zvládnout tak se vymyslí "průtah" a !obchvat". Lidem se naslibuje jak jim obě stavby umožní rychle se dostat z postele do práce, pak na nákup do supermegamarketu a zase rychle k televizi a do hajan.

Nemá cenu jitřit vášně kvůli průtahu, protože například již léta plánovaný obchvat Roudné není a nebude z důvodu nesmyslnosti řešení a oprávněnému odporu obyvatel Roudné. Průtah je v přibližně stejné pozici. Od křižovatky u Lékařské fakulty ke Kalikováku je jasno, ale jak dál? Ví to vůbec někdo? Nesmysly o průjetdu areálem Škodovky nelze brát vážně a jinde to znamená vybourání několika ulic.

No a všemi opěvovaný obchvat je také pěkný paskvil. Kromě toho, že jde jen o dvouproudou silnici po většině trasy bez možnosti předjíždění a do docela slušného kopce, je také unikátem a tedy drahým řešením. Téměř dvoukilometrová estakáda přes údolí Mže nad hlavami obyvatel Křimic a Radčic rozhodně nebude zadarmo. Ujišťování, že hluk od projíždějících kamiónů na takovém mostě určitě půjde k duhu i skvrňanským.

Jediná správná cesta je nestavět hned další a další cesty, ale vše nejdřív rozmyslet a předložit veřejnosti konečně Koncepci dalšího rozvoje města s velkým "K". Měla by obsahovat jasnou vizi, jaké město by tady mělo být za 50 a možná i za 100 let. Protože, chyba, která se udělá dnes, se povleče hodně dlouho. Každý z nás na vlastní kůži zažívá, jaké důsledky mají chyby realizované od 60. do 80. let.

0/−1
25.3.2015 20:30

P79e56t18r 44L76u66k76á47š 7589650341311

Nejnesmyslnější projekt ze všech, které se mají/mohou postavit. Navedení dopravy paralelně na nejpoužívanější křižovatku u lék. fakulty nic nevyřeší, protože úzkým místem je právě ta křižovatka. Veškerou dopravní situaci by vyřešilo jednoduše dostavení západního a východního okruhu, a to co nejdříve.

+2/−1
25.3.2015 9:57

J55a42n 69Š23l42e68h69o63f27e58r 7171269699758

Ten průtah je nesmyslný, pouze přivede další dopravu do města, zničí některé lokality a v jiných znemožní bydlení. Nevěřím jakémukoliv zklidnění Klatovské po jeho dostavění (viz. tu již máme příklad U Trati x Americká). Pro obsluhu Severního předměstí je potřeba západní okruh a pak to východní propojení od Studentské kolem Teplárny ke stavením strojům. Případně i zadem kolem FN.

+5/−2
24.3.2015 10:58

P90e26t33r 32L24u57k23á81š 7509820651471

R^

0/0
25.3.2015 9:54

L63u16d31v70í10k 98M96a25t37o88u65š30e17k 1951797268894

Vždy bude skupina lidí, které se nezavděčíte, já říkám stavět a co nejdříve.

+6/−8
24.3.2015 9:38

P31e49t90r 74L11u75k59á23š 7369510761171

Vždyť by to vůbec nic nevyřešilo, všechno by šlo na zadělanou křižovatku u lékařské fakulty!!!

+2/0
25.3.2015 9:52

P73e90t85r 57H94r14a62b42á56k 6580177292540

Navrhovaný průtah je zbytečná komunikace navíc. Měl by být prioritně zájem bud využít stávajících komunikací a snažit se pro hladký průjezd centrem, tj. nevytvářet bariery typu parkovací místa na Klatovské, nebo se snažit udělat standardní okruh, tzv. zelený, a průjezd centrem co nejvíce zkomplikovat právě zúžením víceproudovek, přidáním semaforů apod.V tomto ohledu je Plzeň v absolutním chaosu a funguje pouze spojení západ-jih-východ. Pokud se dodělá západní okruh bude fungovat sever-západ-jih-východ, leč spojení východ-sever bude pořád problém. Protože je Plzeň v ďolíku, tedy její centrum, měl by být prioritně zájem dopravu z centra vyhánět, nikoliv jí sem svádět dalšími komunikacemi. Narušit navíc zelený klidový pás u kilometrovky je podle mého prašť jako uhoď a celkově dopravní lobby. Existuje je několik lepších variant, ale někomu se právě tahle líbí. Co vidím každý den, západní část okruh využívá čím dál tím více lidí, takže ono to může fungovat. Je jen škoda, že se tento okruh neudělal jako čtyřproudovka. zde už mozek přestal fungovat, tak jako nefungoval při realizaci stavby, kde se komunikace vlní a svahy nedrží. I protose bojim čehokoliv dopravně nového. Kromě toho, že to bude zbytečné, bude to zřejmě uděláno špatně.

+10/−1
24.3.2015 8:25

M47a11r59t13i25n 28V77o96k90o29u43n 9739721617409

Souhlas, já doufám, že se někdy dočkám propojení Lochotína od Hornáta k výpadovce na Nepomuk. V plánech to je léta a silnice na Světovaru je ukončená, jakoby se mělo pokračovat ve stavbě už zítra. https://www.google.cz/maps/@49.721336,13.416184,3a,75y,15.98h,95.45t/data=!3m4!1e1!3m2!1sBoReFmuTyfMvqrdl5eiguw!2e0

+4/0
24.3.2015 17:30

P70e56t73r 57H30r18a63b97á79k 6720227902260

Jjj to souhlasím, ale nyní je zájem kopat někde jinde. Bohužel.

+1/0
24.3.2015 20:45

V82l43a71d41i71m29í62r 74N98o20v20o32t97n20ý 1819700522820

Ach jo, ekoteroristé jsou zase na koni. A zase budeme stát v zácpách na průtahu Lochotín - centrum - Bory dalších zbytečných x let a budeme zamořovat zplodinami centrum a vyhánět odtud zbývající obyvatele. Rv

+3/−9
24.3.2015 8:21

P31e52t32r 71H98r83a58b98á46k 6830127792400

To proč stojíte ve frontě není kvůli ekoteroristům, ale kvůli laxnosti představitelů města, kteří problém "Severní předměstí", řeší 10 minut po dvanácté. Už před 15 lety když jsem jezdil z Vinic byla Karlovarská zasekaná a od té doby se udělala jediná věc - Klatovská se zneprůchodnila. Za tohle podle Vás můžou ekoteroristé? A to si představte, že podobné zklidnění, jako je na Klatovské, chtějí udělat i na Karlovarské.;-D

+3/−1
24.3.2015 8:28

V13a36c61l23a57v 56B11e12n52e98d65i70k46t 3627345317964

V zácpách stojíte hlavně kvůli blbosti těch obyvatel Plzně, kteří si musí vozit p.del v autě i tam, kam by normálně dojeli MHDčkem. Pokud nejste jeden z nich.

+5/−3
24.3.2015 17:54

P80e36t36r 88H89r48a92b21á43k 6860817722820

Tak benzín je levný, tak se nedivte. Kdyby byl benzín za 80 Kč za litr, tak zde žádný problém s dopravou řešit nebudeme.;-)

0/−3
24.3.2015 20:48

J77a71n 28K78á17r95n46í95k 6345234507802

Kdyby MHD bylo alespoň  podobně rychlé jako auto, tak bych s ním rád jezdil. Příkladně z Radobyčic autem dneska jedu k autobusovému nádraží 10 minut, Pomocí MHD skoro hodinu, a to už si raději nepředstavuju, jak dlouho by to trvalo s dětmi ráno přes školky. Neexistují ani záchytná paarkoviště někde na kraji města, odkud by bylo možno pokračovat třeba tramvají.

0/0
25.5.2015 15:17

F78r53a65n10t61i31š33e76k 48M13o75s53s 8512223879679

Podle mě má daleko větší smysl dostavba západního okruhu a obchvat Roudné.

+8/0
23.3.2015 22:19

L11u24d68ě28k 39N68ě30m93e52c 5675541382844

Je to 50:50.

0/−2
24.3.2015 0:22

M10i55r23o84s17l21a94v 37S21u80c65h57y 5940449730940

Kdy už konečně vedení města pochopí, že úzkým místem není průtah sever - jih, ale Lochotín - výpadovka na Prahu. Spojení Lochotín - Praha bylo plánováno přes rondel na Roudné. Ten teď vede rondel od nikud nikam. Byl jsem malý kluk, když se Klatovská (tehdy tř. 1. máje) rozšiřovala na 4 pruhy. Nechápu, proč byla později vytvořena nová úzká hrdl zúžením na pruhy 2. Bezpečně odbočit doleva lze také tak, že se 3x odbočí doprava - je to mnohem plynulejší i bezpečnější. Současný princip: zklidníme široké frakventované třídy a nahradíme je jinými (užšími) ulicemi v místech, kde byl dosud klid - považuji za blbost. Rv

+4/0
23.3.2015 19:35

L74u37d93ě18k 78N94ě20m53e31c 5515191322714

?Oba průtahy jsou přibližně stejně úzké. Samozřejmě nejužší je jejich zdroj, což je Lochotín-Rondel.

0/−1
24.3.2015 0:29

M57i93c75h94a91l 47V57o61j67t43a 2117927406895

Chtěl bych v tom mít jasno: Petru Pelclovi ze spolku Kontrolní skupina vadí, že jsou ve středu města překračovány hlukové limity a proto brání tu dopravu ze středu města odvést bokem?

Zdá se mi, že ve spolku Kontrolní skupina pláče logika daleko za horizontem.

+6/−4
23.3.2015 19:27

P42a13v69e43l 34Ř55a97p76e39k 7592306169155

Tím, že to "odvedete bokem", akorát způsobíte hluk i na dalších místech, přičemž tam, kde předpokládáte klid, se ho dočkáte nejvýše na přechodnou dobu, než se uvolněná kapacita opět zaplní, protože u socialistického automobilismu provozovaného na náklady všech je přirozeně převis poptávky.

+3/−5
23.3.2015 21:53

L45u68d62ě65k 12N71ě64m62e86c 5895621132954

Was heisst das: u socialistického automobilismu provozovaného na náklady všech se kapacita opět zaplní? Víte Vy vůbec kudy má ten obchvat jít a kde má "způsobit rušení klidu"? Mně má jít ten obchvat 100 metrů od baráku a sice nejsem odvázanej z toho, že tady bude, ale musím respektovat, že je to poměrně rozumné řešení.

+5/0
24.3.2015 0:21

L26u42d17v93í92k 25M47a14t77o50u61š18e83k 1761737798644

Nejen já jsem pro jakékoli řešení, které vyřeší problém dopravy "Lochotín - centrum"

+4/−2
23.3.2015 19:02

P25a74v84e41l 21Ř92a14p77e98k 7302746369555

V minulosti se každá nová silnice po čase naplnila a zacpala, a vždy jsme byli tam kde předtím. Když je něčeho nedostatek, v tomto případě nedostatek místa v centru města pro všechny ty popelnice a zdegenerované lidi, kteří autem musí jezdit pomalu i na záchod, řešení není rozlévat další asfalt, ale zavést tržní principy a tím zvýšit cenu tak, aby lépe odrážela skutečnost. Pobývat s popelnicí ve městě a ničit ostatním lidem život je zkrátka příliš snadné a levné. A právě toto se musí změnit.

+7/−9
23.3.2015 18:51

L23u17d39ě37k 38N64ě69m44e66c 5155671112674

Auto používám minimálně. Ale tohle považuji za totální pitomost, obzvlášť v místních souvislostech.

+10/−2
23.3.2015 19:13

P28e11t57r 27H93r90a82b31á73k 6860287642150

V něčem máte pravdu, v něčem ne, takže Vám nemůžu dát ani plus ani mínus.

0/0
24.3.2015 8:15

J49a13n 26K92á93r71n77í31k 6375534777562

Kdyby MHD bylo alespoň  podobně rychlé jako auto, tak bych s ním rád jezdil. Příkladně z Radobyčic autem dneska jedu k autobusovému nádraží 10 minut, Pomocí MHD skoro hodinu, a to už si raději nepředstavuju, jak dlouho by to trvalo s dětmi ráno přes školky. Neexistují ani záchytná parkoviště někde na kraji města, odkud by bylo možno pokračovat třeba tramvají.

0/0
25.5.2015 15:18



Najdete na iDNES.cz