Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chystaný průtah Plzní naráží na řadu výtek. Zvýší hluk a změní krajinu

Plán na stavbu průtahu, který by spojil plzeňské čtvrti Bory a Lochotín, narazí na mnoho výhrad kvůli možným negativním dopadům. Komunikace, po níž by mohlo jezdit denně kolem dvaceti tisíc aut, by totiž značně zatížila okolí nadlimitním hlukem a byla by také velkým zásahem do krajiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i18r31o28s31l98a65v 75S51u56c92h68y 5830709230180

Jen pro zajímavost, historická mapa Plzně z roku 1950 docela dobře ukazuje koncepci silniční sítě. Bohužel téměř nic se z toho nezrealizovalo.

http://gis.plzen.eu/staremapy/

- vybrat vrsty: plán 1950

0/0
28.3.2015 10:46

Z29b48y38n61ě94k 22W63o23č47a26d57l51o 1641960258813

Chystaný průtah naráží na řadu výtek oprávněně, ale je vtom nevinně. Na vině je koncepce (tedy spíš nekoncepce) rozvoje Plzně jako města v posledních asi 60 letech. To začali soudruzi bohužel v 90 letech pokračovalo a pokračuje v podstatě dodnes. Místo aby se průmyslové zóny budovaly rovnoměrně kolem města tak se postaví jedna obrovská na Borských polích a pokud možno bez obsluhy MHD. Takže si všichni pořídí nějaké vozidlo a po jediné silnici ráno jedou tam a odpoledne zpátky. Klatovská to nemůže zvládnout tak se vymyslí "průtah" a !obchvat". Lidem se naslibuje jak jim obě stavby umožní rychle se dostat z postele do práce, pak na nákup do supermegamarketu a zase rychle k televizi a do hajan.

Nemá cenu jitřit vášně kvůli průtahu, protože například již léta plánovaný obchvat Roudné není a nebude z důvodu nesmyslnosti řešení a oprávněnému odporu obyvatel Roudné. Průtah je v přibližně stejné pozici. Od křižovatky u Lékařské fakulty ke Kalikováku je jasno, ale jak dál? Ví to vůbec někdo? Nesmysly o průjetdu areálem Škodovky nelze brát vážně a jinde to znamená vybourání několika ulic.

No a všemi opěvovaný obchvat je také pěkný paskvil. Kromě toho, že jde jen o dvouproudou silnici po většině trasy bez možnosti předjíždění a do docela slušného kopce, je také unikátem a tedy drahým řešením. Téměř dvoukilometrová estakáda přes údolí Mže nad hlavami obyvatel Křimic a Radčic rozhodně nebude zadarmo. Ujišťování, že hluk od projíždějících kamiónů na takovém mostě určitě půjde k duhu i skvrňanským.

Jediná správná cesta je nestavět hned další a další cesty, ale vše nejdřív rozmyslet a předložit veřejnosti konečně Koncepci dalšího rozvoje města s velkým "K". Měla by obsahovat jasnou vizi, jaké město by tady mělo být za 50 a možná i za 100 let. Protože, chyba, která se udělá dnes, se povleče hodně dlouho. Každý z nás na vlastní kůži zažívá, jaké důsledky mají chyby realizované od 60. do 80. let.

0/−1
25.3.2015 20:30

P62e78t55r 12L27u40k72á70š 7179980691981

Nejnesmyslnější projekt ze všech, které se mají/mohou postavit. Navedení dopravy paralelně na nejpoužívanější křižovatku u lék. fakulty nic nevyřeší, protože úzkým místem je právě ta křižovatka. Veškerou dopravní situaci by vyřešilo jednoduše dostavení západního a východního okruhu, a to co nejdříve.

+2/−1
25.3.2015 9:57

J80a29n 50Š31l91e95h51o58f98e64r 7301139199768

Ten průtah je nesmyslný, pouze přivede další dopravu do města, zničí některé lokality a v jiných znemožní bydlení. Nevěřím jakémukoliv zklidnění Klatovské po jeho dostavění (viz. tu již máme příklad U Trati x Americká). Pro obsluhu Severního předměstí je potřeba západní okruh a pak to východní propojení od Studentské kolem Teplárny ke stavením strojům. Případně i zadem kolem FN.

+5/−2
24.3.2015 10:58

P68e63t39r 68L50u96k91á91š 7619920571601

R^

0/0
25.3.2015 9:54

L85u17d85v72í95k 89M10a74t29o21u82š79e58k 1601487528884

Vždy bude skupina lidí, které se nezavděčíte, já říkám stavět a co nejdříve.

+6/−8
24.3.2015 9:38

P67e57t72r 41L12u35k59á30š 7609110401981

Vždyť by to vůbec nic nevyřešilo, všechno by šlo na zadělanou křižovatku u lékařské fakulty!!!

+2/0
25.3.2015 9:52

P84e73t14r 24H96r54a67b33á66k 6330507262380

Navrhovaný průtah je zbytečná komunikace navíc. Měl by být prioritně zájem bud využít stávajících komunikací a snažit se pro hladký průjezd centrem, tj. nevytvářet bariery typu parkovací místa na Klatovské, nebo se snažit udělat standardní okruh, tzv. zelený, a průjezd centrem co nejvíce zkomplikovat právě zúžením víceproudovek, přidáním semaforů apod.V tomto ohledu je Plzeň v absolutním chaosu a funguje pouze spojení západ-jih-východ. Pokud se dodělá západní okruh bude fungovat sever-západ-jih-východ, leč spojení východ-sever bude pořád problém. Protože je Plzeň v ďolíku, tedy její centrum, měl by být prioritně zájem dopravu z centra vyhánět, nikoliv jí sem svádět dalšími komunikacemi. Narušit navíc zelený klidový pás u kilometrovky je podle mého prašť jako uhoď a celkově dopravní lobby. Existuje je několik lepších variant, ale někomu se právě tahle líbí. Co vidím každý den, západní část okruh využívá čím dál tím více lidí, takže ono to může fungovat. Je jen škoda, že se tento okruh neudělal jako čtyřproudovka. zde už mozek přestal fungovat, tak jako nefungoval při realizaci stavby, kde se komunikace vlní a svahy nedrží. I protose bojim čehokoliv dopravně nového. Kromě toho, že to bude zbytečné, bude to zřejmě uděláno špatně.

+10/−1
24.3.2015 8:25

M68a95r58t45i69n 13V53o26k55o38u31n 9459321167439

Souhlas, já doufám, že se někdy dočkám propojení Lochotína od Hornáta k výpadovce na Nepomuk. V plánech to je léta a silnice na Světovaru je ukončená, jakoby se mělo pokračovat ve stavbě už zítra. https://www.google.cz/maps/@49.721336,13.416184,3a,75y,15.98h,95.45t/data=!3m4!1e1!3m2!1sBoReFmuTyfMvqrdl5eiguw!2e0

+4/0
24.3.2015 17:30

P30e54t85r 70H74r30a62b47á71k 6210917542590

Jjj to souhlasím, ale nyní je zájem kopat někde jinde. Bohužel.

+1/0
24.3.2015 20:45

V83l40a39d45i29m79í24r 77N30o71v41o21t76n70ý 1109860582350

Ach jo, ekoteroristé jsou zase na koni. A zase budeme stát v zácpách na průtahu Lochotín - centrum - Bory dalších zbytečných x let a budeme zamořovat zplodinami centrum a vyhánět odtud zbývající obyvatele. Rv

+3/−9
24.3.2015 8:21

P79e73t51r 18H82r31a30b57á82k 6310657672890

To proč stojíte ve frontě není kvůli ekoteroristům, ale kvůli laxnosti představitelů města, kteří problém "Severní předměstí", řeší 10 minut po dvanácté. Už před 15 lety když jsem jezdil z Vinic byla Karlovarská zasekaná a od té doby se udělala jediná věc - Klatovská se zneprůchodnila. Za tohle podle Vás můžou ekoteroristé? A to si představte, že podobné zklidnění, jako je na Klatovské, chtějí udělat i na Karlovarské.;-D

+3/−1
24.3.2015 8:28

V17a17c67l15a12v 10B77e26n14e80d83i11k55t 3367255767454

V zácpách stojíte hlavně kvůli blbosti těch obyvatel Plzně, kteří si musí vozit p.del v autě i tam, kam by normálně dojeli MHDčkem. Pokud nejste jeden z nich.

+5/−3
24.3.2015 17:54

P58e75t56r 65H24r74a49b74á63k 6590657892240

Tak benzín je levný, tak se nedivte. Kdyby byl benzín za 80 Kč za litr, tak zde žádný problém s dopravou řešit nebudeme.;-)

0/−3
24.3.2015 20:48

J63a86n 47K97á40r24n20í79k 6675374347282

Kdyby MHD bylo alespoň  podobně rychlé jako auto, tak bych s ním rád jezdil. Příkladně z Radobyčic autem dneska jedu k autobusovému nádraží 10 minut, Pomocí MHD skoro hodinu, a to už si raději nepředstavuju, jak dlouho by to trvalo s dětmi ráno přes školky. Neexistují ani záchytná paarkoviště někde na kraji města, odkud by bylo možno pokračovat třeba tramvají.

0/0
25.5.2015 15:17

F75r79a41n20t45i93š12e47k 20M62o37s64s 8292503789439

Podle mě má daleko větší smysl dostavba západního okruhu a obchvat Roudné.

+8/0
23.3.2015 22:19

L69u48d40ě48k 56N90ě39m25e48c 5705331212584

Je to 50:50.

0/−2
24.3.2015 0:22

M90i75r23o87s89l62a46v 48S58u12c48h94y 5410239580530

Kdy už konečně vedení města pochopí, že úzkým místem není průtah sever - jih, ale Lochotín - výpadovka na Prahu. Spojení Lochotín - Praha bylo plánováno přes rondel na Roudné. Ten teď vede rondel od nikud nikam. Byl jsem malý kluk, když se Klatovská (tehdy tř. 1. máje) rozšiřovala na 4 pruhy. Nechápu, proč byla později vytvořena nová úzká hrdl zúžením na pruhy 2. Bezpečně odbočit doleva lze také tak, že se 3x odbočí doprava - je to mnohem plynulejší i bezpečnější. Současný princip: zklidníme široké frakventované třídy a nahradíme je jinými (užšími) ulicemi v místech, kde byl dosud klid - považuji za blbost. Rv

+4/0
23.3.2015 19:35

L70u10d62ě11k 60N79ě70m74e19c 5165891552864

?Oba průtahy jsou přibližně stejně úzké. Samozřejmě nejužší je jejich zdroj, což je Lochotín-Rondel.

0/−1
24.3.2015 0:29

M22i66c19h68a72l 75V57o19j20t12a 2507307216255

Chtěl bych v tom mít jasno: Petru Pelclovi ze spolku Kontrolní skupina vadí, že jsou ve středu města překračovány hlukové limity a proto brání tu dopravu ze středu města odvést bokem?

Zdá se mi, že ve spolku Kontrolní skupina pláče logika daleko za horizontem.

+6/−4
23.3.2015 19:27

P43a23v44e40l 98Ř64a70p70e23k 7942516279875

Tím, že to "odvedete bokem", akorát způsobíte hluk i na dalších místech, přičemž tam, kde předpokládáte klid, se ho dočkáte nejvýše na přechodnou dobu, než se uvolněná kapacita opět zaplní, protože u socialistického automobilismu provozovaného na náklady všech je přirozeně převis poptávky.

+3/−5
23.3.2015 21:53

L38u39d65ě82k 44N47ě89m61e61c 5235441552364

Was heisst das: u socialistického automobilismu provozovaného na náklady všech se kapacita opět zaplní? Víte Vy vůbec kudy má ten obchvat jít a kde má "způsobit rušení klidu"? Mně má jít ten obchvat 100 metrů od baráku a sice nejsem odvázanej z toho, že tady bude, ale musím respektovat, že je to poměrně rozumné řešení.

+5/0
24.3.2015 0:21

L34u24d60v96í22k 80M48a64t36o60u74š74e89k 1891257518524

Nejen já jsem pro jakékoli řešení, které vyřeší problém dopravy "Lochotín - centrum"

+4/−2
23.3.2015 19:02

P23a26v54e86l 29Ř78a54p29e16k 7812316629805

V minulosti se každá nová silnice po čase naplnila a zacpala, a vždy jsme byli tam kde předtím. Když je něčeho nedostatek, v tomto případě nedostatek místa v centru města pro všechny ty popelnice a zdegenerované lidi, kteří autem musí jezdit pomalu i na záchod, řešení není rozlévat další asfalt, ale zavést tržní principy a tím zvýšit cenu tak, aby lépe odrážela skutečnost. Pobývat s popelnicí ve městě a ničit ostatním lidem život je zkrátka příliš snadné a levné. A právě toto se musí změnit.

+7/−9
23.3.2015 18:51

L10u98d84ě72k 40N55ě20m26e82c 5695771332114

Auto používám minimálně. Ale tohle považuji za totální pitomost, obzvlášť v místních souvislostech.

+10/−2
23.3.2015 19:13

P77e89t17r 53H56r73a19b19á98k 6270107482140

V něčem máte pravdu, v něčem ne, takže Vám nemůžu dát ani plus ani mínus.

0/0
24.3.2015 8:15

J45a15n 77K16á97r27n11í54k 6605754897262

Kdyby MHD bylo alespoň  podobně rychlé jako auto, tak bych s ním rád jezdil. Příkladně z Radobyčic autem dneska jedu k autobusovému nádraží 10 minut, Pomocí MHD skoro hodinu, a to už si raději nepředstavuju, jak dlouho by to trvalo s dětmi ráno přes školky. Neexistují ani záchytná parkoviště někde na kraji města, odkud by bylo možno pokračovat třeba tramvají.

0/0
25.5.2015 15:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.