Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auta v Plzni často končí v kolejišti. Poškodí si nápravu a brzdí tramvaje

Plzeňští hasiči poslední dobou často vyjíždějí k tramvajovému kolejišti v Bolevci. Přibývá totiž řidičů, kteří při odbočování ve velkých křižovatkách netrefí silnici a uváznou přímo v tramvajové dráze. Dopravní experti teď budou vymýšlet, jak řidiče varovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28a10r69t69i21n 21L30u90k41e49š 3576761711365

No já nevím, ale podle mého, kdo vjede z prostoru křižovatky do otevřeného svršku, tak by měl povinně odevzdat řidičský průkaz a nikoliv žehrat na absenci bílých čar.

Takový řidič musí být neuvěřitelným nebezpečím pro ostatní účastníky provozu a měl by chodit zásadně po svých.

0/−2
27.1.2015 8:06

M32a30r83t85i58n 73L51u44k70e57š 3986771801675

A jen doplnění - plný souhlas s panem Šemberou a jeho zcela racionálními argumenty.

Řidič který provede takovou zoufalost, jako je vjetí na koleje (ba dokonce pokračování v jízdě po nich), by měl navštívit postupně ordinace u očního a poté psychiatra.

0/−1
27.1.2015 8:17

M34i62c45h58a21l 10V34o42j12t94a 2947297586385

Jak se říká: "Než někoho začneš soudit, zkus ujít pár mil v jeho botách."

Přál bych si být alespoň z poloviny tak dokonalý a neomylný, jako vy.

A pokud si říkáte "tak takovouhle kravinu bych nikdy neudělal", doporučil bych vám nikdy neříkat nikdy.

+1/0
27.1.2015 9:39

M11a20r69t31i52n 20L70u44k29e26š 3546781611755

To se pletete. Já jako účastník silničního provozu mohu vznést námitku, že takový pitomec který si snad myslí že je tramvaj a vjede do kolejiště, za volant nepatří. Takový účastník pro mě představuje nepřijatelné a zbytečné riziko, které je třeba včas eliminovat.

Tahle vaše poněkud pomýlená filosofie "Než někoho začneš soudit, zkus ujít pár mil v jeho botách." by mohla být totiž taky aplikována na zloděje, násilníky, vrahy a další podobné existence.

0/−1
27.1.2015 14:01

D65r97a22h22o42m48í33r 16B86o21k27r 2605356966868

Ty bílé navigační čáry už měly být namalovány dávno. Nevím, proč na to přišli "odborníci" teprv teď. Zejména na křižovatce u hlavní pošty v Plzni, okud je snímek, ale i na tý Plaský a jinde. Po obou místech chodím i jezdím denně a přesto se těm, kteří to spletou nedivím, protože je to tam opravdu velmi nepřehledné.

+1/0
26.1.2015 14:58

M80i90c62h53a91l 15V68o46j39t56a 2387577636275

Zajímavé je, že auta začala padat do kolejí poté, co se zrušilo předchozí nastavení semaforů u hlavní pošty. To nastavení z léta pouštělo tramvaje z Košutky a Bolevce doprava do Přemyslovy ulice, kvůli rekonstrukci kolejiště.

Pak se to vrátilo k normálu, ale asi ne úplně, protože současně s tou změnou zpátky začala auta padat do kolejí.

Jako by v té křižovatce vznikala díky průjezdu aut nepřehledná místa.

0/0
26.1.2015 15:05

J26a41r65o30s72l66a45v 95Š82t17e26m89b77e14r81a 6194342594449

Jestli někdo najede na koleje, tak je to nezpůsobilý kretén, který nemá za volantem vůbec co dělat! Jednoznačné pochybění autoškoly, která mu vydala řidičák. Když jsem dělal autoškolu, součástí přípravných jízd bylo i couvání s vlekem slalom, mezi kužely jen podle zrcátek. Dnes lidi co vylezou z autoškoly nejsou schopni ani pořádně zaparkovat! Bohužel jsou autoškoly jen business a jejich cílem je protočit co nejvíce žáků v co nejkratším čase, nikoli vypustit co nejvíce zkušených řidičů. Pokud by autoškola na žáky přitlačila a bylo jejím cílem, aby žáci auto ovládali opravdu dobře, velmi rychle by se to v Plzni rozkřiklo a nikdo by se do takové autoškoly nehlásil. Stálo by za zvážení, zda neudělat veřejně přístupnou statistiku autoškol, čí žáci způsobují nejvíce dopravních nehod. Auto je zbraň a podle toho by se k tomu mělo přistupovat. Rovnou pro získání řidičáku předkládat zdravotní zprávu a psychotesty a zásadně zpřísnit závěrečné jízdy - a ne, že se policista s žákem sveze dva bloky.

+3/−2
26.1.2015 14:32

M46i41c44h63a26l 17V82o60j38t74a 2817847206755

I když s vaším příspěvkem v zásadě souhlasím, tak vaší první větu zásadně odmítám.

Kdo tamtudy nejel, nechť nesoudí.

Kdo to tam zná, ať projeví trochu empatie a zkusí se vcítit do situace toho řidiče.

Chybu udělá každý a zajímavé je, že ve výskytu "skokanů do kolejí" došlo k výraznému zvýšení až v poslední době.

Nezaměřujme se na nalezení viníků za každou cenu, pátrejme i po příčinách.

Váš výkřik o psychotestech, pane Štembero, nebudu komentovat, protože máte evidentně o psychotestech úplně zkreslené představy.

A jednu poznámku do pranice: Autoškola nikdy nepřipraví nikoho na reálný svět. To udělá až ježdění v tom reálném světě. Zkušeného řidiče v autoškole nevyrobíte, řidič musí nejdřív nasbírat zkušenosti, aby se stal zkušeným.

Naopak, znám pár lidí, které výcvik v parkování v autoškole vystresoval a zablokoval tak, že nebyli schopni zaparkovat nikde jinde, než u obchoďáku.

+4/−2
26.1.2015 14:42

J52a68r93o85s93l15a34v 30Š44t93e78m45b75e24r90a 6424572464139

Jak jsem psal, auto je zbraň a tak by se stím mělo nakládat. Pro získání zbrojího průkazu jsou psychotesty a zdravotní zpráva také podmínkou, proč by tedy neměly být součástí žádosti o řidičák, když se autem dá zabíjet i lépe, než střelnou zbraní?

Dále si dovolím reagovat, pokud někoho vystresuje parkování, nemá za volantem co dělat! V dopravě se velmi snadno dostane do situace, kdy bude potřeba rychlého a racionálního úsudku. Pokud řidiče vystresuje pouhé parkování, evidentně své auto nezvládá a v podobné situaci se asi zachová jak? Až Vám takový řídič zmrzačí nebo zabije někoho z rodiny, protože byl chudinka labilní a ve stresu, budete asi mluvit jinak.

Přišel mi rozumný návrh řidičáku na zkoušku, omezení výkonu auta pro řidiče nováčky nebo řízení prvních několika měsíců po získání ŘP pouze pod dozorem zkušeného řidiče. Škoda, že toto vše bylo zatím schozeno ze stolu.

Trávím v autě hodně času a co někteří řidiči za volantem předvádí, to mi rozum nepobírá.

+4/−3
26.1.2015 14:53

M97i28c80h84a95l 12V14o64j82t84a 2677177356405

Absolvování psychotestů NENÍ podmínkou k získání ZP.

Nejen auto je zbraň. Cokoliv je zbraň.

Zbraně nezabíjejí lidi. Lidi zabíjejí lidi.

Já psal o stresu při parkování jako takovém, ne o stresu, který by ovlivňoval řidičské schopnosti obecně. Nevkládejte mi do úst/klávesnice něco, co tam nikdy nebylo!

Pokud jste skutečně tak netolerantní k nováčkům, jak předvádíte ve svém příspěvku, nedivím se, že nechápete ostatní.

To, že trávíte v autě hodně času, vám nedává právo soudit ostatní.

Stejně jako například to, že jste doposud nezpůsobil dopravní nehodu neznamená, že jste dobrý řidič. Také jste mohl mít jen štěstí, nebo mohl někdo jiný tu situaci zachránit za vás (třeba zastavit, i když byl na hlavní a vy na vedlejší).

Tak si, prosím, sundejte ty klapky z očí. Každý dělá chyby.

+1/−2
26.1.2015 15:01

J78a12r60o23s25l48a64v 39Š22t21e10m68b47e71r17a 6454472424339

Pane Vojto, nemohu se zbavit dojmu, že jedno z těch aut na kolejích je Vaše. Nejsem k nováčkům netolerantní, jen apeluji na to, že systém je nastavený tak, že z autoškol lezou naprosto nezkušení řidiči, ktří auto nezvládají, neovládají a jsou vůbec rádi, že jedou rovně. Pokud to dopadne jen odřeným autem na parkovišti, je to ta lepší varianta. Prostě jen tvrdím, že než někoho autoškola a policie vypustí na silnici, měli by si být jistí, že auto opravdu ovládá a hlavně zvládne stres za volantem, který je na silnici normální. Řidič nenese odpovědnost jen za sebe, ale za posádku svého auta a za ostatní účastníky provozu. Kdybyste jen věděl, kolika nehodám jsem zabránil já včasnou rekací a přemýšlením za ostatní řidiče, možná byste se divil. Spoustu krizových situací už dnes umím předvídat. Jsou to ale zkušenosti za dlouhá léta praxe, což máte pravdu se v autoškole naučit nedá - to ale nic nemění na mém názoru, že by začínající řidiči měli být lépe připraveni ve škole a pokud už řidičák získají, měli by minimálně v začátcích své praxe v reálném provozu být limitováni obsahem vozu a řidičák mít podmínečně. To mi opravdu nevymluvíte.

+2/−2
26.1.2015 15:14

M47i17c76h33a87l 19V88o90j10t69a 2467597366705

Cituji: "Jestli někdo najede na koleje, tak je to nezpůsobilý kretén, ..."

To je tolerance jak vyšitá. Empatie par excellence.

Pro potřeby diskuze je bezpředmětné, jestli jsem byl jedním z těch skokanů do štěrku. Navíc mám pocit, že i kdybych napsal, že se mi to zatím nepovedlo, tak mi to neuvěříte. Takže to nechám bez vyjádření.

Požadujete po autoškole, aby produkovala zkušené řidiče.

Zároveň bezchybně identifikujete každého, kdo vám způsobí nějaké příkoří na cestách, jako vadný produkt vzdělávacího systému stávajících autoškol.

Když se do toho přimíchá pár vašich sdělení, která prezentujete jako fakta, ale jsou spíše vašimi vroucnými přáními (viz "Řidič nenese odpovědnost jen za sebe, ale za posádku svého auta a za OSTATNÍ ÚČASTNÍKY PROVOZU."), vytváří to o vás dost tristní obrázek jako o řidiči.

S nejvyšší pravděpodobností bude tento obrázek způsoben syndromem "klávesnicového hrdiny", který by při běžné diskuzi z očí do očí tak arogantní a urážlivé argumenty nevznesl, ale podle vašeho psaného projevu .... nic moc.

Zajímavé je, jak postupně slevujete: v prvním příspěvku kreténi, ve druhém už jen psychotesty a teď v posledním už jenom řidičáky na zkoušku apod.

Celý se třesu na to, co se od vás dozvím příště. :-)

+1/−2
26.1.2015 15:53

J20a44r45o88s80l44a31v 63Š42t87e68m72b95e42r66a 6924752484299

Za mou první větou si pevně stojím! Je to stejné, jako když si někdo splete brzdu s plynem! Tohle musel instruktor v autoškole při tolika jízdách rozpoznat, že to je člověk s problémy s koordinací a vůbec řidičák neměl dostat. Jestli někdo najede na koleje u u nového divadla a jede téměř až před Plazu ...opravdu marně hledám slušný výraz pro takového "řidiče"! Tím místem projedou stovky řidičí denně bez problémů a Vy chcete toleranci k jednomu "řidiči", který se netrefí na silnici? Jestli je snížená viditelnost nebo ten úsek silnice neznám, jedu tak rychle, abych včas reagoval na překážky - říká se tomu v pravidlech "přizpůsobit rychlost povaze a stavu vozovky" ...o přizpůsobení rychlosti za snížené viditelnosti snad ani nemusím zmiňovat.

Psychotesty i řidičáky na zkoušku byly hned v mém prvním příspěvku, tak nechápu argument o postupném slevování. Zjevně byste měl asi intezitu Vaší argumentace vůči mne mírnit, protože se evidentně v psaném textu už ztrácíte, jak se mne snažíte za každou cenu oponovat.

Zbytek vašich blábolů odmítám komentovat a ztrácet tu s Vámi můj čas. Pokud máte potřebu se se mnou vidět osobně a vyslechnout si mé argumenty přímo do očí, nemám s tím pane Vojto sebemenší problém. Já se za klávesnici rozhodně neschovávám a za svými názory si chlapsky stojím ;-) ...možná by se i ukázalo, že tím klávesnicovým hrdinou jste naopak Vy. Mějte pěkný den :-P

+1/0
26.1.2015 16:16

M74i11c91h71a34l 36V34o15j59t73a 2387517736495

Ok, kdy a kde?

+1/0
26.1.2015 17:05
Foto

Z42d75e60n71ě10k 58K60o88u26d53e44l45k29a 7459911579434

Kde na těch fotkach je ta tma, mlha,, déšť, tam normálně jezdí ve dne,, !!!

+1/−2
26.1.2015 14:06

M76i70c20h16a95l 18V51o73j63t53a 2197267136675

Tak třeba naposledy se to stalo, myslím, chvilku před rozbřeskem. A opravdu mrholilo. Pak se chvilku čekalo na hasiče, na jeřáb atd. Takže fotka mohla být pořízena klidně i 30 minut poté.

A pak už jen stačí, aby automatická clona odclonila o trochu víc a máte fotku, která vypadá takhle.

+1/−1
26.1.2015 14:45

P59e26t98r 56N10ě89m41e13c 4485702232217

Mám podezření, že jde o řidiče, kteří jinde běžně jezdí po tramvajových pásech, aby nemuseli čekat.  ale tady no prostě nejde. :-/

+2/−1
26.1.2015 14:02

M75i28c89h90a15l 69V67o26j93t74a 2137387366785

Každé město není Praha.

0/0
26.1.2015 14:45

P52e29t36r 93S17k79u98h49r75a85v13y 3463442577531

Ty navadeci prerusovane cary na silnici mi prijdou fajn. Nevim jestli to ale ceska legislativa umoznuje. Dalsi moznost co se mi zda dobra by bylo tramvajovy vrsek zasypat a treba osazet travou, jako je tomu treba na Slovanech.

+1/0
26.1.2015 13:37

M44i66c71h44a82l 95V74o55j73t62a 2137567456515

Naopak, přechod mezi asfaltem a štěrkem udělat kratší a tím pádem strmější.

Ono to totiž ze začátku vypadá, že se to dá projet, proto to skoro každý zkusí.

Obnažené koleje jsou v tom úseku proto, že se snáze udržují.

+1/0
26.1.2015 13:39

M64a50r95t27i72n 21H87o83r22ň75á16k 7401751772

vodorovný značení v ČR je dost ubohý, ale asi jsem jediný, který má raději oranžovou jako venku než bílou, která mnohdy pod nánosem bordelu není ani vidět, nebo tam vůbec není, aspoň musíme jezdit pomaleji a tím pádem bezpečněji

+2/0
26.1.2015 13:47

M23a15r12t32i32n 67H50o39r45ň66á90k 7941551532

leda si pořídit pořádný off-road s balónama, co není v hlavě....

0/0
26.1.2015 13:19

M80i30c53h76a52l 14V34o30j61t50a 2277837416565

Ani by nemusel mít balony, stačily by normální gumy. Ale musel by to být skutečně offroad, ne ty pokusy nazývané SUV.

+1/0
26.1.2015 13:40

M82a59r68t76i65n 98H76o60r56ň11á33k 7221821232

a na střechu sběrač a už to fičí

+2/0
26.1.2015 13:45

P20a59v60e81l 25V42a39n40ě55č61e63k 4334733881831

Naopak. Pneumatiky vyzout. Ale nevim jestli sedi ten rozvor na rafky :-)

0/0
26.1.2015 13:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.