Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Student Agency nebude jezdit do Klatov, neuspěla s odvoláním

Autobusový dopravce Student Agency definitivně opustil plán provozovat linku z Plzně do Klatov. Plzeňský kraj mu totiž vydal licenci s omezením, že nesmí jezdit ve stejný čas jako dotované vlaky. Dopravce se odvolal k Ministerstvu dopravy, ale neuspěl. Nyní proto žádá o zrušení licence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I30n26k88a 69H39o63l28í74k45o63v81á 5350800584557

O lidi jde až v poslední řadě. Proč by tu měly jezdit žluté busy, když tu jezdí předražené vlaky a busy VKJ?! Měly!! Vlakem do Plzně nejezdím, je špinavý, za jednosměrnou jízdenku dám tolik jako za zpáteční busem ( vybírám si ČSAD pokud to jde ) a necítím se v něm bezpečně. Busy VKJ měly dříve sídlo v Plzni, ale protože byly problémy, přestěhovaly se do Prahy a změnily název, tam licenci dostaly. Plzeň by jim jí už nedala. Důvod byl nespolehlivost. Naše rodina mnohokráte na to doplatila:-/.

0/0
24.9.2014 17:10

F44r36a24n35t42i42š85e13k 93M81o37s70s 8112193859329

Argumenty popsané v článku bych pochopil, kdyby na stejné trase (Praha-Plzeň-Klatovy) nejezdila firma VJK. To by mělo být přeci z pincipu jedno jestli VJK nebo SA, ne? Ale vypadá to, že má někdo holt dobrý kamarády.

+1/0
22.9.2014 19:30

T93o22m 39J23u51r36e61č18k64a 6525942145715

Však to v článku je - VKJ dostalo licenci před dávnými léty, kdy se to neřídilo současnými pravidly a odebrat ji jen tak prostě nelze. :-/

0/0
22.9.2014 22:12
Foto

M43a42r33t18i63n 47H89o93k50r 6500529440239

Tak kraj by nemusel nic dotovat a přesto tam další linku nepustí? Taky dobrý.

0/0
22.9.2014 17:02

T94o87m 12J91u27r64e58č41k87a 6225512455145

Naopak, by musel dotovat v důsledku ještě víc. SA by totiž vzala nejlukrativnější zákazníky v největších městech po trase s tím, že by neobsluhovala menší obce po trase, kde jezdí ta objednávaná doprava. V těchto objednávaných busech by tak zbyli jen ti úsekoví cestující a kraj by na tyto objednávané busy musel doplácet ještě víc, protože zrušit je nemůže, protože ze zákona musí zajistit tzv. základní dopravní obslužnost.

Uf, snad jsem to napsal dostatečně jasně.

+3/0
22.9.2014 17:27
Foto

M18a73r16t70i89n 46H80o40k60r 6480139620479

Napsal skvěle :-)

Tak ať dotuje ty "couráky" a nedotuje přímou linku Plzeň - Klatovy

0/0
22.9.2014 17:32

T71o95m 37J52u71r85e77č37k40a 6735162715345

Právě že by je musel dotovat víc, než v současnosti, protože mu z nich odejdou cestující, kteří byli pro ty linky alespoň trochu ziskoví a pomáhali snižovat ztrátu dotyčných linek.

+1/0
22.9.2014 17:54
Foto

M40a55r40t55i29n 81H71o58k39r 6250879780599

Tak ČSAD a ti druzí s těmi veterány skončí na té přímé lince. A kraj bude zajištovat pouze spojení na trase mezi Plzní a KT .

Je to jako os. vlak a rychlík.

0/0
22.9.2014 17:59

T10o14m 29J31u89r87e42č80k49a 6725212795245

Ano, ale tady jde o sopuběh více linek, nejen autobusových. Tady je spíš ještě anomálie v podobě VKJ, kteří jezdí na základě staré licence, která se ještě neřídila některými pravidly.

0/0
22.9.2014 18:03
Foto

M55a95r35t18i43n 54H47o92k36r 6200789270159

Tak vidíte a máme to. Kraj bude dotovat ČSAD pro místní spoje. A to co bude na té přímé, bude zkrátka konkurenční boj. Tam kraj nic zajišťovat nemusí.

0/−1
22.9.2014 18:22

T82o62m 24J87u79r94e98č38k81a 6395292765475

Jenže na té přímé máte rychlíky, které nestojí jen Praha, Plzeň a Klatovy, kde chtěl stát Jančura, ale třeba stojí i v Dobřanech, Hořovicích apod. A jsme opět u toho. Prostě pokud jim někdo z těch rychlíků vezme cestující mezi 3 největšími městy na té trase a zůstanou jen úsekoví cestující, tak se ztráta ještě prohloubí, protiže jen cestující z těch menších obcí to prostě nezaplatí. A jak je v textu, Jančura nastavil jízdní řád přesně podle těch objednávaných rychlíků, aby ty cestující z nich přetáhl k sobě. Pokud to stále neumíte pochopit, tak už nevím, jak vám to polopatě vysvětlit.

+1/0
22.9.2014 18:29
Foto

M90a59r80t62i71n 39H83o51k29r 6790739890649

Já to chápu, ale to je konkurenční prostředí. To co Vy zde přednášíte je sociální osvěta. 

A položme si tedy otázku, rovnou říkate, že jim SA sebere cestující. A nemělo by se řešit proč?

+1/0
22.9.2014 18:48

T20o67m 41J72u93r49e14č84k14a 6795652615915

Základní dopravní obslužnost není věcí konkurence. Proto MD rozhodlo jak rozhodlo o té licenci. A netvrdil bych rovnou, že sebere, ale zcela logicky se cestující rozmělní mezi více dopravců, což je u souběhu komerčních spojů se spoji hrazených v rámci závazku nežádoucí. Jestli o tom chcete vědět víc, sežeňte si přednášky z konference Kulatý stůl Univerzity Pardubice. Tam to je krásně vysvětleno.

+1/0
22.9.2014 18:57
Foto

M26a79r85t73i66n 15H41o94k62r 6860229730489

Ale já to nepopírám, že se nerozmělní. Nastínil jste ubytek cestujících o ostatních linek Vy. 

A co cestující, kteří prostě nechtí jezdit do Klatov s tím, že tam pojedou přes hodinu, protože autobus bude stavět v každé vsi. 

Každopádně děkuji za odkaz, ale do takové hloubky linkové autobusové dopravy se pouštět nebudu :-)

0/0
22.9.2014 19:15

T48o42m 62J62u81r50e96č25k83a 6405952185455

Jen abychom se tady nehádali donekonečna: http://tinyurl.com/zelenaknihaMD

Oddíl 5. na straně 31. Tam to máte vysvětleno včetně konkrétního příkladu o co tady jde.

0/0
22.9.2014 19:12
Foto

M78a72r62t86i79n 24H11o78k22r 6130659550239

Mám to v záložce, tak si to přečtu. Dívám se na to prostě tržně a z hlediska nákladů a pohledem koncového uživatele. 

Jak vy se angažujete v dopravě?

0/0
22.9.2014 19:22

T67o58m 69J56u79r29e98č54k10a 6715312515965

Můžu vás ujistit, že se přímo pracovně neangažuji nijak. ;-)

0/0
22.9.2014 22:12

I25v63a76n41a 49P88í64s31a36ř68í42k75o17v97á 5712698364380

A kdo by jezdil vlakem z Klatov do Plzně za 73 Kč. VKJ má autobusy nic moc a ruské řidiče co volají za jízdy nebo poslouchají mp3. Mluvit to pořádně česky neumí a jsou schopni na dálnici vzít lidi na stání. Tomu se říká zdravá konkurence. Nejde o porušování zdravého podnikání?

+2/−1
22.9.2014 16:14

P96e17t68r 81H48r55a37b59á76k 6180897772100

Kdepak....;-D

0/0
22.9.2014 16:52
Foto

Z44d81e97n47ě11k 80K63o75u89d90e41l89k36a 7799721319364

To je nadstandard... VKJ je nejlepší a nejspolehlivější široko daleko...

Ale jestli vám chybi kávičky a Rytmus života zadarmo,nadarmo diskutovat....

0/−1
23.9.2014 13:33

A84l73e42n34a 44B38o43r25o31v14á 2884223551406

Takže nejlíp to dělá VKJ - jezdí si kdy chce, kam chce, odkud chce a je nepostižitelný... Kdeže licence, drzost, to je jediné, s čím lze v ČR prorazit...

+1/−1
22.9.2014 15:57

P58e67t11r 40H34r98a34b67á54k 6730307262760

Jak zde bylo uvedeno, autobusy VKJ by šly do kopru a to by se někomu nelíbilo. Místo žlutých autobusů budou jezdit odložené polské a německé busy bez pásů. Jančura tedy dostal opět po tlamě. Apokud jde o konkurenci, tak lidi by měli mít na výběr.

0/0
22.9.2014 15:51

P50e57t28r 56U86l55l81m15a13n67n 2167108537642

Argument s vlaky je směšný. Nejvíce lidí ty vlaky využívá do měst, kam by SA ani nejezdil(Dobřany, Chlumčany). Z Plzně do Klatov jezdí osobními vlaky pouze málo lidí. Hodně lidí jezdí rychlíky z Prahy, ale ty nemají kraj co zajímat, protože je hradí stát. Jediný, komu by SA mohl konkurovat, je Autobusy VKJ(Štáhlich), který má ale dobré známé na různých místech, takže to nehrozilo. Když uvidíte, s čím VKJ jezdí, pochopíte, že by nemohl obstát téměř v žádné konkurenci.

+3/−1
22.9.2014 14:06

M31o79n76i74k63a 43V59e82j32s35k48a47l31o12v26á 9290686132277

Spíš se divím, že mu ten šrot ještě jezdí. Je to ostuda, navíc to nemůže ani projít technickou.

+1/−1
22.9.2014 14:38
Foto

Z61d92e66n12ě56k 11K65o73u35d54e10l94k40a 7809431129864

Zapomněli jste že jezdí za svoje,nikdy žádné dotace,už dvacet let a najednou vám ty jeho busy smrdí???

0/−1
23.9.2014 13:36

M77o97n65i82k26a 67V35e92j17s48k33a78l87o82v97á 9120826912717

Najednou ne, ale každý zvlášť ;-D Pokud Vám vyhovují nepravidelné časy odjezdu, případně nejede vůbec, busy bez technické atd. ... nikdo Vám nebrání využívat tuto firmu :-P

0/0
23.9.2014 14:15

A64l76o29i72s 97K68o34r37y31n39t18a 3662873980394

Správné rozhodnutí...podnikatel by měl vycházet zákazníkovi vstříc k jeho požadavkům jinak neuspěje...

+1/−1
22.9.2014 13:11

J44a34n 40P19r49o62v41a94z47n70í11k 6928574880711

Žádná střední, tohle je východní Evropa.

0/−7
22.9.2014 12:35

M47i20l57o34š 67S23e91t39í13k 3629979814450

Někdy mi to připadá spíš jako Afrika 8-o

0/−4
22.9.2014 13:06
Foto

M78a58r41t36i64n 48H56o46k33r 6670789200659

Tohle rozhodnutí tomu přispívá. Nechápu ty mínusaře

0/0
22.9.2014 17:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.