Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nemocnice chce propustit lékaře s maniodepresí, on to ale odmítl

Masarykova nemocnice v Rakovníku se pokusila rozvázat pracovní poměr s lékařem Jiřím H., kterého rodiče viní, že při léčbě na předchozím pracovišti v Klatovech mučil jejich děti. Lékař ale výpověď odmítl, a věcí se tak budou dále zabývat právníci. iDNES.cz to potvrdila mluvčí rakovnické nemocnice Petra Škeříková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i31l34a67n 45J30i76r35a 2473163909959

Z uvedeného je nejzajímavější skutečnost,jak mizerná je právní úroveň v tomto státě.Rodičům týraných dětí nezbývá,než podat trestní oznámení na nemocnici,kde tento subjekt jejich děti týral a především žádat odškodnění.Prachy,to je bohužel to jediné o co většinou jde,Zdá se,že onen lékař porušil zákon,když zamlčel svoji chorobu a jeho stanovisko v momentu,kdy se na jeho jednání přišlo-t.j.defacto úmysl pokračovat v trestné činnosti,je běžné ve státě,jehož některé zákony jsou zahaleny mlhou diletantismu a prospěchářství.Zatímco "za bolševika" vládli vyšetřovatelé a politruci,nyní  vládnou advokáti,využívající současném právní mizérie.

0/0
20.9.2014 6:20

P70e81t38r 36Č14e61r72n15ý 8762142602447

Zatím jsem se nikde nedozvěděl, jak ty děti " mučil ", a jestli to někdo vyšetřoval.

V tomto okamžiku je to celé velice emocionálně napumpovaná informace  bez konkrétních údajů. Jestli byly děti před dvěma lety v Klatovech "mučeny" tak proč se tato informace objevuje až nyní. Mám pocit, že si tady vyřizuje  soukromé účty.

+1/0
20.9.2014 5:05

P81e43t25r 88Č14e72r34n60ý 8912212382907

Nebo je to reakce na odložení případu, takže  informace v Právu mě utvrzuje v podezření, že si  někdo vyřizuje účty a novináři jsou jeho nástrojem( nebo iniciátorem)

+1/0
20.9.2014 5:26

J86a21n20a 80N94o28v79á61k89o57v67á 7707210169878

Odmítl výpověď dohodou?

Vůbec bych se s ním nebavila a vyrazila ho "na paragraf" za hrubé porušení pracovní kázně a zatajení důležitých skutečností při nástupu do zaměstnání. ;-€;-€;-€

+1/−1
19.9.2014 15:52

M63i17c16h98a21l 70C89h85a12l15u86p31a 6748810409133

Jim to poraď, asi je to nenapadlo.

0/0
19.9.2014 21:17

M58o53n46i48k91a 51V90e19j58s34k97a53l33o74v54á 9770976842707

Výpověď dohodou neexistuje. Buď jedno nebo druhé. Na dohodu musí přistoupit obě strany, a když na to lékař nepřistoupil ... na to má právo. Hrubé porušení nelze dát také jen tak. Je to možné řešit výpovědí na základě par. 52 e), to by se dalo u soudu později obhájit.

0/0
20.9.2014 12:30

M52a85r22t27i30n 96P35e18t75ř17í95k 4152799591531

Je nějaký důvod, proč dotyčného lékaře nevyhodit "na hodinu"?

+1/0
19.9.2014 11:56

B19o26h73u66s94l21a25v 95K50r86á71l45í61k 2361600199336

Nebylo by lepší ho vyhodit nafurt?

0/0
19.9.2014 13:25

J89i20ř86í 27F46o36g26e50l 2660431256122

Třeba pracovní neschopnost?

Vyhodit ho měli dříve......

0/0
19.9.2014 15:28

P61e28t28r 93K79o65l37á13ř 2408887584371

Tohle je absurdní. Buď ten pán může být souzen za trestnou činnost, kterou provedl, nebo je blázen a pak ovšem nemůže být primář. Pokud je duševně nemocný, tak nesplňuje předpoklady pro výkon povolání lékaře a ukončit pracovní poměr je možné výpovědí, ke které žádný jeho souhlas nepotřebují. Každopádně by měli stíhat ředitele nemocnice, který podle všeho věděl, že na místo primáře přijímá člověka s mentální poruchou.

+1/0
19.9.2014 11:49

B88o71h40u57s61l73a81v 25K97r72á25l68í72k 2361720899576

Krom toho bych řekl, že hlavní příčinou jeho nestandardních lékařských postupů není jeho afektivní porucha, ale jeho dosud zřejmě nediagnostikovaná osobnostní porucha. Takhle to pěkně zavařil všem slušným maniodepresivním lidem, kteří jsou schopni svoji práci zodpovědně vykonávat.

+3/0
19.9.2014 13:18

H25e38l77e10n93a 88K67a53v50k80o69v32á 5156913100606

Pokud by vedení nemocnice odmítlo  přijetí J.H, který netajil, že má psychické problémy včas, mohlo si ušetřit současné komplikace. A kdyby doktor zůstal, věřím, že k němu nebude nikkdo chodit - a tak se zruinuje sám.

0/0
19.9.2014 11:48

P59e37t74r95a 67N88o91v61a 6105141878132

Byt jim, tak na dohodu přistoupím. Byt vedení nemocnice jde na hodinu i s tím, kdo ho přijímal.

0/0
19.9.2014 11:45

T31o52m92á47š 55B24r60y80k37n94a81r 1725147203912

proč s tím, kdo ho přijímal, když sám přiznal, že tu nemoc zatajil? 8-o

0/0
19.9.2014 11:50

B21o91h91u79s24l17a23v 97K96r93á88l36í46k 2261980899106

Tak především, kdybyste byla vy vedením nemocnice, tak byste měla na hodinu jít vy za to, jaký máte ve své nemocnici neskutečný bordel a jak vám tam naprosto chybí jakékoliv kontrolní mechanismy. Nějaký kádrovák, který podepisuje formuláře, je jen kolečko v soukolí.

0/0
19.9.2014 13:20

P63e93t29r 38S76a84s58í77n49e79k 9325421917333

Že je blázen, budiž - za to nemůže. Ale být takový bezcharakterní vy*cánek, který se před obviněním schovává za svojí nemoc a před zaměstnavatelem dělá, že je vlastně OK a výpověď je nespravedlivá, to chce silný žaludek. Obzvlášť po té bolesti co způsobil by měl zalézt někam hodně hluboko a být rád, že nesedí v lochu. A vůbec nejde o paragrafy, které mohou být na jeho straně, jde o elementární lidskou slušnost a soudnost...

+11/0
19.9.2014 11:25

M62a77g98d49a18l21e17n88a 50M18o54u94č53k65o87v24á 3639378145812

Tak já chci hlavně vidět ty maminky s miminkama, které se k němu pohrnou. No ale plat ten mu půjde, to je fakt.

+1/−1
19.9.2014 11:19

V18á20c90l63a44v 17P43o12u74s37t90k64a 3150701362

Marodí. :-P

+2/0
19.9.2014 11:20

P90e78t91r74a 52N20o82v80a 6415911898342

Tak nemocenská.

0/0
19.9.2014 11:43

F25r93a37n19t24i52s86e44k 15T10e77n15o23r23a 4274888891815

No ja tu vidim predevsim jeden problem, pri nastupu do jakehokoliv zamestnani je zamestnanec povinen predlozit doklad o zdravotni zpusobilosti pro vykon dane profese. Pokud mu tento doklad nekdo vystavil, tak pak onon clovek nese zodpovednost za to ze byl zamestnan clovek prace dane prace neschopen.

+13/−1
19.9.2014 10:55

J39a39n76a 87N46o35v88á43k66o79v79á 7627750509218

Víte, ona bipolární porucha není na člověku vidět. A onen člověk tu skutečnost, že touto nemocí trpí, zatajil a kupodivu to ani neměl napsáno na čele. Takže člověk, který s ním prováděl vstupní zdravotní prohlídku a vystavil mu papír, ten za to nemůže. Může za to vychcaný pan doktor, který nejen, že zatajil při pohovoru důležitou skutečnost, ale přímo lhal, když na otázku : "Léčíte se s něčím trvale? Berete nějaké léky? " odpověděl lživě: "Ne." ;-€

+1/0
19.9.2014 15:56

K49a21t95k37a 94D55l83o69u11h70á 5892104862603

Dvaačtyřicetiletý lékař Jiří H. o své nemoci věděl už dvacet let, to znamená, že to věděl už když studoval a podle mého názoru je to jedině a pouze jeho vina, že chtěl mermomocí dělat lékaře i když měl tuto diagnózu. Kdyby měl zdravý rozum a byl soudný tak vystuduje třeba kopáče, kde toho nemohl moc zkonit. jeho vina a vina ošetřujícího lékaře, který mohl nahlásit jeho diagnózu na škole kde mistr studoval. Ale jak známo o českém zdravotnictví, ruka ruku myje, lékař lékaře kryje. ;-€

+4/−5
19.9.2014 10:50

F39r92a93n90t58i62s59e57k 37T56e12n29o80r84a 4174648521345

kdyby mel zdravy rozum, tak netrpi dusevni poruchou a nemusi nic resit..

+8/−1
19.9.2014 10:54
Foto

L37u92c73i11e 30M61r93á36z55i69k75o26v56á 6344125811363

Dobrý den, takže podle Vás, když má někdo psychickou poruchu, tak by měl dělat pouze práce podobné práci kopáče?

0/0
19.9.2014 13:21

R85o85b70i27n 86P61e91t83r49á34k 6744731970611

Řekl bych, že ta nemoc se nějak vyvíjí a před dvaceti lety si asi těžko mohl uvědomit, že bude později někomu ubližovat. Teď už by se měl pochlapit a odejít sám a dobrovolně, pokud je opravdu vinen. A co se týká výpovědi, tak taky nechápu, proč k tomu potřebují jeho souhlas, když je po přiznání diagnózy této práce neschopný.

0/0
19.9.2014 13:50

P46a28v65e72l 92C85h38v72a42l96i31n17a 3891804200101

Z problému je naprosto zřejmé, že dosavadní léčení nezabralo a jeho domácí léčení, neprospívá veřejnosti, ani jemu samotnému.

+8/0
19.9.2014 10:31

J76i27r98k58a 31K77o80c16h 7494414813265

"Lékař ale výpověď odmítl" ... pokud je to citace tiskové mluvcí, měla by paní změnit místo nebo si doplnit vzdělání. Pokud je to výplod novináře, měl by udělat totéž.

Výpověď se neodmítá. Výpověď dá jedna ze stran PP vztahu. Pokud druhá strana nesouhlasí, může se bránit, nicméně výpověď je dána a ukončuje PP, pokud následně soud nerozhodne, že byla neplatná

+18/0
19.9.2014 10:28

P80a36v28e61l 56N17o38v97á89k 7612199946979

No ja to pochopil tak, ze chteli vypoved dohodou a to lekar odmitl...

+1/0
19.9.2014 10:32

Z23d53e73n94ě79k 71J20o73n48á57š 9571749496400

Pozor na termín výpověď dohodou, tento termín právně neexistuje a pokud ji máte někde na dokumentu, je ukončení pracovního proměru neplatné. Musí tam být "Ukončení pracovního poměru dohodou". Pozor na to.

+8/0
19.9.2014 10:34

P67a47v58e32l 61N14o21v90á15k 7772699596819

ano na dokumentu mozna... ale kdyz se s nikym bavim, nikdo toto spojeni nepouziva.... rika se proste vypoved.... ach to slovickareni

0/0
19.9.2014 10:38

J52i21r19k25a 17K13o59c17h 7344164213695

stejne jako muzete dostat triapadesatku a jezdite podle vyhlasky ze ?

jenze tohle neni diskuse u piva ale clanek v "serioznich" novinach

+5/0
19.9.2014 10:39

M68i71c52h41a77l 69C85h17a75l70u60p41a 6388570909853

Od kdy je na idnes diskuze k jiným novinám?

0/0
19.9.2014 21:21

V31á47c94l35a29v 88P67o61u39s42t49k71a 3880331422

Jo, slovíčkaření. Ale výpověď a ukončení PP dohodou jsou dost rozdílné věci.

+5/0
19.9.2014 10:39

B40o46h62u91s42l68a59v 36K17r82á52l16í80k 2591760859596

Výpověď je výpověď a dohoda je dohoda, to jsou zcela různé věci. O "výpovědi dohodou" může mluvit jen naprostý negramot, který neví, co říká. Jedna ze stran může odmítnout návrh dohody. Odmítnout výpověď nelze.

0/0
19.9.2014 13:25

J21i73r84k85a 20K85o50c79h 7134894113455

no ... pravdepodobne melo jit o dohodu o ukonceni pracovniho pomeru, jenze to neni vypoved. to je dohoda. proto hovorim o doplneni vzdelani, aby pouzivali spravne terminy. nic jako "vypoved dohodou" neexistuje

+2/0
19.9.2014 10:34

P30e24t27r 51K37o29l93á74ř 2648587274711

Výpověď dohodou je oxymóron ...

0/0
19.9.2014 11:52

V21l87a51d75a 82S85i11m61o55n89i60k 3259483563305

Okud zaměstnanec ztratí dbornou či zdravotní způsobilost, dělat práci prostě a jednoduše nemůže. Talkže výpověď je zcela jasná. O čem je debata?

0/0
19.9.2014 11:27

J60i22r22k38a 77K57o90c86h 7684344633535

debata je o necem uplne jinem

+2/0
19.9.2014 11:30

T40o82m20á94š 61B56r22y74k32n43a73r 1965277883492

Autor článku nemá tak úplně pravdu. Dle vyhl.č.271/2012 může pacient s bipolární afektivní poruchou, pokud je v remisi a pokud to schválí jeho psychiatr, vykonávat povolání lékaře......a takhle je to se vším. Články na úrovni bulváru, podle kterých všichni všechno vědí nejlépe....Tím dotyčného nijak nehájím, jen chci říct, že realita bývá dosti často od novinových článků trochu odlišná....

+14/−1
19.9.2014 10:09

M88a39r63e12k 13Š80e98b43e62s52t30a 2493241303107

no jo no, ale není lepší místo jednoho lékaře u kterého potřebujeme vyjádření psychiatra zaměstnávat nějakho který je normální......kdyby lékařů bylo málo tak nic neřeknu ale proč tenhle sedí na svém místě a jiný, schopný musí třeba ukízet nádobí, protože místo nedostal?

+1/0
19.9.2014 10:31

Z82d51e28n42ě70k 78J45o94n97á68š 9351809976270

Ukažte mi lékaře, který má atestace a uklízí nádobí, protože nedostal místo?

+8/0
19.9.2014 10:35

D47r24a21h88o17m11í56r 15B32o59k72r 2405486576518

Nicméně zásadním problémem je to, že při přijímacím jednání zatajil svoji chorobu. A proč jí zatajil? To je již jen moje spekulace, ale asi není moc mimo. Pravděpodobně věděl, že by mohl mít problém se získáním tzv. kvalifikovaného souhlasu s výkonem svého povolání nebo dokonce si myslel, že s touto diagnozou by nebyl přijat a už vůbec ne na pozici primáře. Takže z jeho strany podvodné jednání a rozhodně už by nikdy neměl pracovat ve funkci primáře i kdyby mu ten kvalifikovaný souhlas byl udělen. Pokud by ještě někdy v budoucnu měl pracovat jako lékař, tak jedině s dohledem.

+5/0
19.9.2014 10:36

T41o16m97á54š 32B59r32y77k83n27a69r 1535447643432

Já ho ale vůbec neobhajuju. Sám jako lékař si myslím, že jeho jednání je neomluvitelné. Vůbec neměl být primářem, maximálně řadovým lékařem. A ještě spíš měl zavčas "přesedlat" na nějaký teoretický obor a třeba vyučovat na lékařské fakultě...

+8/0
19.9.2014 10:43
Foto

L77u98c11i25e 24M37r18á60z16i28k52o77v28á 6684685391393

Dobrý den, přesně jak píšete. Ale, tuším, by měl mít od psychiatra potvrzení, že se jedná o dlouhodobou remisi. A navíc neznamená, že když tento lékař trpí bipolární poruchou, tak to jeho jednání má s tou poruchou něco společného...

Lidská psychika je celkem složitá...

0/0
19.9.2014 14:19

V86á52c65l61a36v 36F75r66ý25d45l 6362705472560

Chtěl bych kolegům diskutujícím připomenout, že někomu ublížit a zostudit ho bulvárními články je hrozně jednoduché. Ale kdo z Vás víte, kde je pravda, že se k tomu tak "kvalifikovaně" vyjadřujete? Znáte toho člověka a jeho údajnou diagnózu? Jste si jisti tím, co udělal a je pro Vás směrodatné, že to napsali v novinách? Jenom taková maličkost. Kdyby bylo vše, tak jak noviny píší, má ten člověk již dávno pronajatý kavalec v některé z našich věznic. O ukončení pracovního poměru ani nemluvím. Místo rozumného uvažování, popouštíte uzdu svojí nenávisti, chcete se přiživit na neštěstí, které Vás také může někdy potkat a otvíráte dveře davové psychóze.

+8/−2
19.9.2014 10:06

J22a49n 87J80a72r39o33s 1429237320558

Lepe bych to neumel napsat. Dekuji.

+1/0
19.9.2014 10:07

M91a35r78t81i13n 19Š25t86ě40p65á91n98e81k 3517723353571

Uz kdyz pracoval v Krci, tak na nej byl personal upozornovan a varovan pred nim. A to nemam z novin. Pokud ublizoval detem (i kdyz treba nechtene), mel by odejit a nelecit. A pokud pri prijimacim pohovoru zatajil svou nemoc, nemel by mit pravo tam zustat uz vubec. Kdyby to rekl, bud ho nevezmou nebo jen pod dohledem psychiatra. A nemuselo se stat to co se stalo.

+5/0
19.9.2014 10:22

K97a91t81e88ř68i70n40a 37D39r86a95h10o16k54o38u42p15i44l10o95v84á 9226361212823

„Podle závěrů znaleckého posudku z oboru zdravotnictví ale nemohl lékař rozpoznávat škodlivost svého jednání i chování. Případ byl odložen, protože muž v době činu nebyl pro nepříčetnost trestně odpovědný."

To znamená, že to udělal, ale nebyl příčetný. Samozřejmě i tak je potřeba mu to prokázat. Ale proč by někdo chtěl, aby zůstal a dál ubližoval kojencům řezáním a bodáním po těle při "napichování kanyly"? Je hezké, že máte takovou starost, aby se mu nic nepřihodilo, ale na rodiny a děti, kterým ublížil evidentně kašlete. Přeci nezkazíme kariéru psychicky nemocnému člověku jenom proto, že ubližuje lidem. Jaké to hrozné předsudky? Napadlo vás, že se lidé "nepřiživují na neštěstí", ale naopak chtějí zabránit tomu, aby někdo mučil malé děti?

0/0
19.9.2014 11:01

P17e90t29r 50H16a39r98i14p74r43a31s50a66d 32H64a48j53i72č 8313280864337

No víte, měl jsem kamaráda se stejnou diagnózou. Chápu, že to není jednoduché rozhodnutí, kam se pak má zařadit, ale v manické fázi trpí člověk přehnaným seběvědomím a pocitem, že všichni kolem jsou pitomci. (Chápu, že v dnešní době je pro mnohé lidi taková osobnost ideálně vyprofilovaná do pozice namažera. :-)) Je pravdou, že ve velmi mírné formě mánie se může člověk projevovat jako velmi vtipný, zábavný a neúnavný společník. Dokonce se odvažuji tvrdit, že se to skoro nedá odlišit od zdravého a vtipného člověka. Bohužel v depresi pak většinou není schopný ani jednoduchých úkonů. Nejhorší na nemoci je, že není schopen ani v jedné fázi, pokud je dostatečně hluboká,  soucitu a pozitivní empatie. Takový člověk se většinou soustřeďuje na sebe a okolí vnímá spíše negativně. Často vyžaduje okamžité splnění všech svých přání a může být velmi agresívní a nevypočitatelný. Intelekt není trvale zasažený a dostatečně inteligentní lidé dokáží být neuvěřitelně vynalézaví v tom, jak škodit. Sami přitom takové jednání považují naopak za přiměřenou obranu proti nepřátelskému prostředí plném nic nechápajících hlupáků.

Rozhodnutí o tom, jestli je lékař H. způsobilý může učinit jenom psychiatr. Problém je v tom, že pan doktor H. neoznámil, že má bipolární poruchu a ani zřejmě nedocházel na pravidelnou kontrolu, což už samo o sobe je indikací, že nemá zpětnou vazbu (sebereflexi) a sociálně nemoc nezvládá. Nevím jak se léčil/neléčil, ale jeho výkony svědčí spíše o té druhé možnosti. Přitom samotná léčba je dosti náročná a vyžaduje aktivní spolupráci pacienta. V tomto případě to bude muset být kombinace medikace s pravidelnou psychoterapií. Povolání lékaře je velmi náročné i pro psychicky zcela zdravého člověka.

+2/0
19.9.2014 11:06

J21a62n 65S76v16o72b38o72d85a 6644704152611

Tak to je logika jako prase. Bipolární poruchu má, podle vyhlášky s ní pracovat nesmí, ale odejít nehodlá. Tak jak to asi dopadne.

+2/−1
19.9.2014 10:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.