- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Panebože, co se to stalo s řemeslem?
Kdysi dávno jsem začínal jako režisér ve Zpravodajském filmu Praha. Natáčeli jsme tak zvaný "filmový žurnál", ti starší ho v kinech pamatují.
Dostal jsem kameramana a pokyn šéfredaktora:
"Natoč celek jeřábu, detail jeřábníka v kabině. Jeho ruce, jak si hraje s pákami. Pak natoč most, který pokládají - na zemi, jak ho zvedají, šéfmontéra, jak se dorozumívá s jeřábníkem. Most ve vzduchu, most si sedá, most sedí, lidi tleskají. A jeď to do střižny sestříhat."
Učinil jsem a už jsem nikdy nepotřeboval rady. Bylo to prosté.
Tady jen zírám - kde je celek jeřábu? Kde je soustředěný jeřábník? Kde jsou přihlížející nadšení lidé? Asi stárnu - my neříkali, že to je "hustý!", my prostě pracovali tak, jak to divák v biografu potřeboval...
Každý normální člověk by byl rád, že se buduje, ale typický čecháček kritizuje