Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Malé strany se spojily, do voleb jdou jako uskupení Společně za Plzeň

Snaha uspět v komunálních volbách v Plzni přinesla pozoruhodné spojování sil menších stran. Čtyři z nich v pondělí ohlásily vznik uskupení s názvem Společně za Plzeň. To spojuje Stranu zelených, Českou pirátskou stranu, Plzeňskou alianci a hnutí Změna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A33n57d98r96e70a 83N19o21v40á 8444201236555

Já když jdu o víkendu do středu města a vidím, jak to město je mrtvé, nežije - nikde nesedí lidé, ve veřejném prostoru se nic neděje, tak bych někomu dala ránu. Prý Evropské město kultury. Postavit divadlo za mld., to jo, ale přivést do toho města opravdu život, sounáležitost, to ne. Z toho by nic moc nekáplo.

+2/−2
18.6.2014 10:48

V60á34c69l35a85v 82V26i26l29e77t60a 8668642759253

Něco tak hloupého už jsem dlouho nečetl ani od politiků, a to je co říct. 

Akcí je tolik, že si s manželkou a synem musíme dost pracně vybrat a ještě nestíháme všechno. A to nás zdaleka ne všechny akce oslovují, protože zrovna nemusíme alternativní kulturu (různé permofmance atd.). 

Divadlo bylo, na rozdíl od pochybného depa MHD, naprosto klíčové. Máme ve městě jedinou divadelní budovu a Komorní už prostě bylo v dezolátním stavu. Můžeme se bavit o tom, jestli při lepší organizaci nemohlo stát o sto milionů míň, ale ne o tom, jestli se mělo stavět.

Stačí se podívat na internet, číst noviny nebo prohlížet plakáty. Přijít jen tak na náměstí a "Bavte mě" fakt nefunguje.

O vedení města si myslím dost nelichotivé věci, ale ten Váš slint je fakt hloupý.

0/0
18.6.2014 14:51

A27n54d42r76e81a 45N68o66v93á 8714431166895

vy jste asi nevytáhl paty z města, že? Podívejte se do jiných měst, jak "žijí". To, co se děje - tedy spíš neděje v Plzni, to je fakt ostuda. A novou, tak velkou scénu Plzeň opravdu nepotřebuje a jsem velmi zvědava, jak ji bude živit a jak se jim bude dařit obě divadla naplňovat.

0/0
18.6.2014 15:39

P11e64t52r 43H20r38a78b40á84k 6220267742180

Jste dost mimo. Od října do dubna je centrum a náěmstí zejména, opravdu mrtvé. Byl jste tam někdy? Nebýt té rychlokvašky jménem EHMK2015, tak to bude nejspíše během celého roku. Ted je to opravdu plné, ale to je právě taky mališko problém. Bud je víkend, kdy je 15 akcí, nebo je víkend, kdy není nic a to je špatné. Na jedné straně jdete proti vedení města a na druhé straně vlastně s ním sympatizujete. Odhadoval bych to na někoho podporující opozici...TOP09.;-)

0/0
18.6.2014 21:06

T56o14m79á47š 39S16v18o93b92o85d12a 5439403204908

Spojení "moderní" levice pro kavárenské intelektuály...děkuji nechci

+1/0
18.6.2014 9:05

V67á75c63l51a75v 35V24i64l34e27t56a 8368952839423

A to já zase chci!!!

0/0
18.6.2014 14:51

P41e25t11r 72H87a64l86í55k 3417372973959

Piraty bych mozna volil, ale ve spojeni s ekoterorem v zadnem pripade.

+1/0
18.6.2014 9:01

V18á77c50l10a78v 28V86i72l19e58t74a 8988812429493

A já bych volil ekoteroristy, protože to, jak se člověk chová k planetě, je hnus. A nemusíme se bavit zrovna o deštných pralesech, stačí se podívat, kolik je po městě odpadků, psích výkalů, černých skládek, poničených parků. Jak máme Americkou upravenou na pěší zónu, a jezdí po ní auta bez omezení....

Já zas nemusím piráty. Představa, že na internet si každý může dát co chce, protože máme svobodu, je opravdu hodně nebezpečná.

0/0
18.6.2014 14:54
Foto

V54o30j81t78ě21c19h 60V54o85p41a67ř31i36l 2804296316240

Pánové, jde o volby komunální. Témata jsou jiná, ale i lidé jsou (povětšinou) jiní. Je třeba si zjistit, co je to konkrétně za lidi a jaký mají program pro konkrétní město.

U Zelených vidím problém možná v postoji k automobilové dopravě (obecně, neznám situaci v Plzni). Jinak se jich na komunální úrovni příliš neobávám.

Reakce na internet a Piráty:

Jde především o boj proti cenzuře. Co se týče postihů třeba za nabádání k trestné činnosti, k rasové diskriminaci nebo zveřejňování d. p., tak s nimi Piráti problém nemají. Není tedy pravdou, že by si na internet mohl dávat každý, co chce.

0/0
18.6.2014 18:18

S77t39á16ň86a 83K27o77m18o18r21o33u82s50o12v90á 3545253417359

To místo má velikou smůlu - a my s ním. Začalo to už Stalinovou sochou, pak Dům hrůzy u Radbůzy, který odboráři za pár šlupek prodali místnímu vekslákovi, rozpadající se "zprivatizované" městské lázně - jak si v této situaci myslet, že někomu s rozhodovací pravomocí záleží na tom, jak bude Plzeň vypadatRv

+1/0
18.6.2014 8:48

J58i57ř85í 86S57o33c63h67o21r 1952602913881

Co jméno to perla a nějaký průšvih.

0/0
18.6.2014 8:05

P36e59t30r 51H36r62a70b13á13k 6700137962360

Iniciátorem protiakce Corso byl Marek, nikoliv Vaněk. To že se pak na to nalepilo xxx dalších lidí, to už je věc jiná. Každopadně je nutné vyházet ty, kteří tam dřepí 20 let a upřímně, moc toho dobrého neudělali. Takže všechny nové a malé strany volte a dejte Plzni novou šanci.

+2/0
17.6.2014 23:46

T70o44m38á75š 76M21r48á93z 4710650901526

Jen k tomu vyhazování viz. strana občané Lochotína to jsou kádři ODS a ČSSD, kteří dnes dřepí na UMO1...

+2/0
18.6.2014 7:17

P58e62t29r 58H66r21a57b29á43k 6560897802480

Zapomněl jsem dodat - dívejte se na kandidátky, nebot spousta frajerů (převlekokabátníků) založila nové strany a chtějí se tam vrátit jako ti absolutně čistí. Takže nové malé strany s lidmi, kteří tam prostě nebyli a mají dobrou vizi pro Plzeň.

Jinak díky za připomínku.

+3/0
18.6.2014 7:52

T28o61m70á31š 54M86r82á88z 4300610281396

Ba,ba nemám nic proti malým stranám, ale je třeba bohužel prostudovat dobře kandidátky.

+1/0
18.6.2014 8:30
Foto

P44e29t48r 52J93a63n93o39v98s76k98ý 1508540462588

Tito kluci muj hlas nedostanou, jeden zavaril mestu referendem ( schvalne jak dlouho bude lozisko prachu u Radbuzy) a druhy blokuje dopravu, asi jezdi jen na kole....;-(

+4/−3
17.6.2014 22:00

A54n77d91r24e54a 56N37o57v58á 8764711276775

zavařil městu referendem - svobodné rozhodování lidí považujete  za "zavaření si?" Inu, sláva demokracii.

+2/0
17.6.2014 22:04
Foto

P18e62t37r 11J10a28n32o91v18s75k48ý 1918940512488

Vy jste najiva, co na tom bylo svobodného? Tomu snad neverite, jste prave za co se nechala ukecat u stánku, ze vase deti si nebudou mit kde hrát? Ta hysterie co se kolem rozpoutala byla az smesna, kdyz nevite jake to melo pozadi , tak chapu, ze jste v pokuseni si myslet, ze je to dobre! Jenze presne tak to melo vypadat. Vsadte se, ze ta sahara tam bude i v roce 2020!

+3/−4
17.6.2014 22:15

A62n30d76r18e37a 37N21o37v47á 8734811176715

Ať tam ta sahara je klidně i dýl. Tady přece nejde o to, jak se lid rozhodli, ale že se podařilo město dohnat k tomu, že muselo lidi nechat rozhodnout. A když si to lidé rozhodli, tak se halt budou kouka na saharu. Je to jenom dobře.

+6/−2
17.6.2014 22:21

P89e75t32r 46H25r31a46b48á97k 6490357232650

Tak zrovna tu "saharu" může podporovat jen hlupák a koukám, že se našli hned další tři. To orpavdu žádná krása neni, to co tam je ted.

+1/−2
17.6.2014 23:44

A46n11d52r31e58a 15N87o16v95á 8564941186505

bože, tady přece nejde o "saharu", tady jde o princip.

+1/0
18.6.2014 6:56

P79e51t10r 62H36r46a25b30á28k 6100267552790

Princip suché větvě bych to nazval. Tento stav měl dopadnotu tak, že kulturák neměl být zbourán a měl být zbourán až poté, co by bylo jasné, co tam bude stát. Ve výsledku to tedy byla poloviční práce a poloviční práce je práce víte na co. Tady se vše dělá principiálně a nakonec je to k ničemu.

+2/0
18.6.2014 7:55

A30n12d12r64e79a 50N93o71v89á 8194831266245

ale v tom s vámi souhlasím, jenže zachránit kulturák se nepodařilo (a že těch snah a protestů bylo dost) a to byl přesně ten stav, kam se investor chtěl dostat - vytvořit tu "saharu", na kterou se přeci nebude chtít nikdo koukat.

+1/0
18.6.2014 8:18

P75e28t64r 92H28r36a37b74á50k 6940487442230

V tomto ohledu pochybilo město, které dopustilo, že ačkoliv enbylo bourání povoleno, bourat se tam již začalo. Skloňovalo se zde pořád, že si s tím majitel může přeci dělat, co chce, ale vždyt on neměl jasně schválenou náhradu. Je fajn někde něco zbourat, ale následně by to mělo být něčím nahrazeno a k tomu se měl milý Amadeus pod velkou pokutou zavázat, nebot zde jde o centrum. Město však nečinilo, ač činit mohlo a nyní je z tohohle záležitost, kterou nikdo ve městě (zastupitelé) řešit nechtějí. Už ted se těší an volby, až utečou, nebot celá kauza děsně smrdí. Bohužel zde lze pouze děkovat našim předchůdcům, kteří dopustili, že se tento objekt, jako objekty jiné v této lokalitě, prodali pofiderním lidem, kteří to pak předali dál. Tito lidí dneska žijí v bavlnce a jen se tomu smějí. Moc bych chtěl, aby se sdělila jména těch, kteří se pod tohle podepsala. At to občané města ví, kdo je podepsán pod to, že máme na skoro nejhodnotnějším místě Plzně štěrkové pole. A jak zde bylo správně uvedeno, tohle zde pár let bude.

0/0
18.6.2014 9:35

A88n97d44r28e11a 36N75o78v84á 8844131406765

ale to je přesně ono - snad nevěříte v nějaké náhodné "pochybení" města. Tohle byl záměr - zbourat za každou cenu a pak nebude návratu. A ejhle - lidé řekli, tak takhle ne - i za cenu vzniku tohoto nevábného prostoru, který tam jisto jistě bude dlouho, protože se bude hrát o "cuknutí". A proto jsem tak ráda za to referendum i jeho výsledek, protože všem případným dalším "investorům" ukázalo, že i "sejření" lidem na hlavu má své meze. A drahým zastupitelům to pevně doufám občané spočítají ve volbách.

0/0
18.6.2014 10:40

O54t24t78o 88H41a25l46í21ř 9693957648346

S tím souhlasím.

0/0
18.6.2014 8:43

O80t89t27o 14H78a17l62í29ř 9653617958366

To není, ale to, co tam mělo vzniknout, nemělo smysl a znamenalo by to jen věčně zablokované centrum a nutné investice města do dopravní infrastruktury. Sahara je dočasný stav naděje, že tam časem vznikne něco smysluplnějšího.

+1/0
18.6.2014 7:33

P71e17t57r 49H45r90a42b60á62k 6500817232950

A co milý pane tam vznikne? Nakonec tam ten obchodák bude.

0/0
18.6.2014 7:53

O60t62t32o 97H12a28l12í79ř 9923297458576

Jste jasnovidec? Pokud ho tam budou chtít stavět, bude čas na novou petici;-)

0/0
18.6.2014 8:42

P73e15t77r 50H21r21a91b27á51k 6270337672950

Obávám se, že postup bude takový, že město pozemky koupí a aby získalo peníze zpátky, tak na základě arch. soutěže (doufám), tam nakonec postaví obchodák. Ale pozor, obchodák třeba jinačí, obchodák, který kromě několik obchodů bude mít i jinou náplň. Já osobně jsem proti obchodáku nebyl, ale byl jsem proti stavbě jako takové, která byla upřímně děsná. Pokud by se zde postavilo něco, co by se do této lokality hodilo, tak obchodák klidně.  Americká je obchodní a turistická třída, která si něco takového zaslouží. Ale musí to nějak vypadat.

+1/0
18.6.2014 9:39
Foto

M74í78r62a 13K71l40a18s 9142177289536

Město sice může pozemek jako celek vykoupit (což ostatně běžně dělá), ale samo o sobě tam nic stavět nemusí. Spíše může regulačními podmínkami a územním plánem zavázat následující investory a majitele částí pozemků držet se určitých regulí (prostorových, výškových aj.), včetně uličního uspořádání či max. podílu obchodních ploch. Což byl právě u projektu Corsa jako obří monolitické obchodní stavby největší průšvih, na který od počátku odborníci poukazovali.

0/0
18.6.2014 9:46

P39e30t62r 42H92r56a77b86á22k 6910707842640

Tak to právě myslím - koupí pozemky a dál to bude pronajímat s pčíslušnými regulacemi.

0/0
18.6.2014 10:53
Foto

M20í50r39a 88K94l53a43s 9392647129366

Do pronájmu pozemku vám v takovém případě nikdo nepůjde. Město ten pozemek musí rozparcelovat podle nějakého územního plánu, v části vystavět komunikace a možná i nějaký ten pěší koridor od nádraží k muzeu a zbytek prodat investorům s příslušnými regulemi.

0/0
18.6.2014 11:37

A48n75d31r88e36a 53N65o86v34á 8204891586585

já jsem taky nebyla proti obchoďáku, i když bych raději v tom místě viděla odpočinkovou zónu se zelení a kulturním vyžitím, ale proti způsobu, jak se město chovalo.

0/0
18.6.2014 10:42

P34e94t48r 45H55r13a13b93á97k 6920307112290

Tak zeleň tam být může a taky doufám, že bude, ale k tomu by byl krásný bulvár - nikoliv heren a večerek.

+1/0
18.6.2014 10:54

A84n24d74r28e35a 93N54o80v56á 8974841486145

já jsem se docela těšila na tu Americkou, ale to, co zase vyrobili. ;-(

0/0
18.6.2014 10:55

A12n19d44r70e32a 64N78o24v91á 8474691646975

víte, co třeba nechápu. To, co "vyrobili" u Borské přehrady - Škodaland. Mně třeba vůbec rozum nebere, proč v té budově jako hrom není žádné kryté sportoviště.

0/0
18.6.2014 10:59

P95e67t92r 68H29r89a46b15á89k 6300657302120

To nejste jediná. Ale to je vizitka ÚMO3 a to dost špatná.

0/0
18.6.2014 14:48

O49t14t97o 55H19a76l13í12ř 9943307648886

Záleží na tom, jak to bude vypadat. Ale obecně jsem proti obchoďáku - je jich za prvé až dost a za druhé, nechci další obchoďák v centru. Rád bych, aby v centru zůstaly zachovány malé krámky. Tedy i jiné než vitnamské potraviny;-)Umím si představit víceúčelovou stavbu s pasážemi plnými obchodů - s tím bych problém neměl. Ale budu pozorně sledovat, co se na tom pozemku bude dít.

0/0
18.6.2014 12:18

S57t73á90ň43a 12K54o48m42o34r57o81u88s41o67v27á 3965963217879

Souhlasím. Je pravda, že celý prostor vypadá příšerně, nejen zmiňovaná Sahara, ale je to o naději.

0/0
18.6.2014 8:30

O78t50t29o 25H74a26l46í38ř 9913617958106

Vysvětlete nám to pozadí - nebo se jen schováváte za prázdné fráze bez obsahu?

0/0
18.6.2014 7:31
Foto

P47e37t78r 71J25a54n70o87v75s26k86ý 1778900312188

Trošku bych tu demokracii prirovnal k herbalife , ona kdyz se 100x opakuje lež začne to byt pravda, presne vas potrebovali k tomu, aby to dopadlo jak dopadlo, ted se vyplati tucne odstupne, kdyz to lidi chteli, co my ted muzeme delat , zejo :) tohle je politika a ne naivni rozhodovani v oblacich....

+1/−2
17.6.2014 22:18
Foto

M23í50r59a 15K14l83a41s 9852487379586

Můžete nám tedy zde jasně napsat, jaké to tedy podle vás mělo pozadí? Aby jsme věděli, čemu jsme naletěli....

+1/0
17.6.2014 22:27
Foto

P26e27t65r 26J55a80n37o57v44s61k61ý 1958110522358

No neprijde vam divne, ze zastupitelstvo pred volbami otocilo? Ze spolecnost, co chtela stavet vlastne stavet nechtela ? Slysel jsem na ulicich lzi "aktivistu" ve stancich, co slibovali matkám s dětmi, ze tam bude park. Je to cele divadlo, aby mesto muselo zaplatit tučnou cástku za odstupné! Proc aktivisté neprotestovali pred 4 lety ? Nechalo se to dojit do stavu, kdy to bude dost drahé a mesto má alibi, lidé si to preci práli, jenze lide nehlasovali se vsemi informacemi, proč otázka neznela "zastavime stavbu, ale pocitejte s tim, ze kazdy zaplatite x peněz" to by bylo fér, takto se jen hlasovalo emočně, kde se kričelo A a nerikalo b ! Plno lidi bylo kampani pomateno, nebo snad veríte tomu, ze kazdý kdo hlasoval ano znal vsechna rizika? Referendum vypadá dobre, ale rozhoduji neodbornici a nikdo za to nenese odpovednost! Máme zastupitelskou demokracii a timto se presne ukázalo, jak je to škodlivé, jen se bojim, ze by se hlasovalo o rozpočtu, armádě a nebo o Temelínu! Rozhodnuti srdcem nejsou vubec praktické, uvidíte sami, kolik ješte tahle slavná díra bude stát. Jestli mate pocit vitezstvi, tak vam to preji, ale zkuste se zamyslet nad tim, jestli by nebylo lepsi postavit školu a nebo silnici a ne predrazenou diru v zemi!

+2/0
17.6.2014 23:53

A32n22d61r62e51a 34N52o17v32á 8864421566905

možná byste si měl zjistit, kdo a kdy protestoval, možná, kdybyste se o celou věc zajímal déle a více, tak byste zjistil, že to právě Vy nemáte dostatek informací. To o co se "město" (rozumějme konkrétní zájmová skupina) pokusilo, bylo vydírání - tzn. dohnat to do stavu, kdy jakýkoliv krok zpět bude drahý a vznikne ona "sahara". Možná, kdybyste viděl, jak v Horníčkovo divadle nařezává majitel trubky a nechává tam týden "chcát" vodu, tak byste se možná taky rozhodl, že vydírání nemáte rád.

0/0
18.6.2014 7:02
Foto

M25í15r51a 40K43l66a38s 9532327589706

Pane Janovský, mícháte jablka, hrušky a vyrábíte meruňkový kompot. Doporučuji si dohledat na netu jakým způsobem se od počátku část laické a odborné veřejnosti stavbě Corsa bránila. Po letech se jako jediná účinná páka ukázalo veřejné referendum. Zastupitelská demokracie je samozřejmě základ, nicméně ve výjimečných případech je možné použít i jiné způsoby přímé demokracie, ostatně žádná politická strana v Plzni v komunálních volbách před 4 lety téma Corsa ani neměla. Znění otázky do referenda musí mít nějakou rámcovou podobu - podle dikce zákona, kolik občan zaplatí za "znehodnocený" projekt neví dodnes ani Pán Bůh (zatím není důvod platit odstupného ani korunu...), proto to nemohlo být ani součástí referenda. Ostatně před referendem byla tato otázka omýlána velmi intenzivně, kdo chtěl - věděl. Aktivisté žádný park místo Corsa neslibovali, to jste opět špatně pochopil. Ostatně, pokud se půjdete podívat do Měšťanské besedy, je tam zrovna výstava architektonických návrhů ze soutěže, jak by se mohlo dané území zastavět. Na jednom návrhu se podíleli i někteří předkladatelé referenda a žádný rozsáhlý park tam není. Na místě Corsa žádná díra defakto není, na to co koukáme je totiž úroveň původného terénu před stavbou domu kultury, na náspu je paradoxně vedena Americká třída. Atd. atd. P.S: Vy považujete zastupitele města Plzně za univerzální odbornky? Já tuto představu ztratil už dávno...

+1/0
18.6.2014 7:02

T16o50m42á86š 56M61r53á57z 4620780601296

Já bych přál Všem, ktěří tak kopou za aktivisty i aktivistům, aby zažili to co zažil můj klient. Byl to zpracovatel ekologických dopadů výstavby Corsa. Rok a půl ho aktivisté typu Marka apod., tahali po ministerstvu, hrozilo mu odebrání licence a kulatého razítka, zničení živnosti. Dnes deprese a trvalá léčba... Tak že i tak vypadá práce na OC Corso od mírumilovných bojovníku za demokratické primcipy a čistotu města.

0/0
18.6.2014 7:26

O33t84t85o 33H73a19l42í38ř 9223347458416

Oni ho vodili po ministerstvu? Dělasl jen svou živnost způsobem, jakým se rozhodl ji dělat. Pokud to dělal v souladu se zákony a dobrými mravy, tak mu nic nehrozilo. Pokud ne, jeho riziko.

0/0
18.6.2014 7:38

T39o19m31á62š 44M23r81á10z 4620900561116

Baví mě Vaše slovíčkaření, on tam byl i osobní nátlak, aby tu EIA změnil a vyhrožováním. Ano, dělal naštěstí to potvrdily všechny instituce zainteresované v řešení problému. Já Vám jen přeji, aby jste v takové situaci nebyl. Já jen poukazuji na jednání aktivisty/ů. Referendum respektuji mám opačný názor než vetšina, ale pokud se ukáže správnost tohoto kroku jsem připraven se této aktivitě omluvit, pokud se stane opak čekám to i z druhé strany. Pro příklad, pokud ta díra/nedíra bude Plzeň stát 200mil až 1miliardu čekám vystoupení pana Marka a omluvu za zmařené peníze. Pěkný den.

0/0
18.6.2014 8:28

O59t70t42o 84H92a22l63í85ř 9283547578426

Tlaků jsem už zažil spoustu a zejména ze strany velkých investorů, kteří si obvykle záhadně zajistí "přízeň místních politiků. A taky jsem zažil, že tvůrci podobných písemností jako je EIA je píšou zásadně ve prospěch investora bez ohledu na to, co v nich je pravda. Vysvětlete mi, proč by ta díra měla stát údajnou miliardu? Investor jednal za účelem dosažení zisku na své vlastní podnikatelské riziko. Aktivisté jen využili všech zákonných možností, jak stavbě zabránit - neudělali nic nezákonného. jediné, k čemu je možné mít výhrady, je jednání představitelů města a zastupitelů. Ale to není vina aktivistů, kteří vám tak leží v žaludku tím strašným zločinem, že vyjádřili svůj názor.

0/0
18.6.2014 8:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.