Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Americká je šílenost, říká expert na cyklistiku, který projel Plzní

Národní cyklokoordinátor Jaroslav Martinek si minulý týden projel část Plzně na kole. Sice prý "dobil baterky", ale musel být pořád ve střehu. "V centru jsem se necítil na kole bezpečně. Sice jsem udělal něco pro zdraví, ale riskoval jsem, že mě někdo z kola sestřelí," říká Martinek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A15n58d79r41e49a 34N31o88v38á 8634781496755

Americká je šílenost pro všechny, a o to větší, když se v tom provozu motají poblouznění tvorové na kolech. Americká, Klatovská - střed Plzně na tohle prostě není přízpůsobenej.

+1/0
15.4.2014 20:19

M38i11c10h88a56l 27V17o80j96t62a 2437117966455

On by možná i byl střed města více vhodný pro cyklistiku, kdyby se podařilo nemít v centru tolik tranzitní dopravy.

Tranzit ale neomezíte zákazem, jak se v poslední době děje. (Dáme tam zákazovou značku, to je nejlevnější a nejjednodušší.)

Kdyby ale existovala nějaká alternativní trasa, která by nevedla přes centrum města...

Já vím, severní obchvat se už staví, ale řádově roky ještě nebude a co je nejvíc k naštvání, jednu dekádu se o něm jen kecalo.

A najednou, místo toho, aby se všechny zdroje napřely k dostavbě obchvatu, začíná se ti zase kecat o cyklostezkách.

V Bolevci, na Košutce, Lochotíně i Vinicích cyklostezky jsou. Moc hezky je město za "evropské" peníze udělalo. jedna čára na chodníku, občas piktogram bicyklu a tradááá, máme cyklostezku! Mám dojem, že se tu hledají problémy zástupné, místo řešení primárních příčin.

+1/0
16.4.2014 13:04

S78t49a20n65i14s80l51a25v 24J32a89n11d72e90r90a 9652533382

Všude nelze samostatný jízdní pruh pro cyklisty z technických důvodů, ale řešením by bylo zpřísnit tresty za "sestřelení" cyklisty anebo přejetí chodce. Hned by bylo na silnicích bezpečněji, jenže je tu jeden problém, máme plné kriminály. Ale co kdyby si chybějící kriminály postavili vězni sobě? To by bylo řešení.

0/0
15.4.2014 19:20

M96i25c29h33a66l 88V48o45j51t18a 2977767816785

Takže vaším záměrem je přenést odpovědnost za bezpečnost výhradně na jednu stranu, a to tu, která drží volant?

Tedy, místo toho, abyste nějakým způsobem dal najevo, že odpovědnost za osobní bezpečnost má nést každý účastník provozu, nezávisle na tom, co zrovna řídí, raději vytvoříte nějakou chráněnou skupinu?

Uvědomujete si, že i kdybych se rozkrájel, tak fyzikální zákony porušit nejdou?

A že když mi cyklista skočí pod kola, tak tunové auto, nebo čtvrttunovou motorku nezastavíte na fleku?

+1/0
15.4.2014 20:14

S33t33a53n58i23s68l82a71v 57J59a84n73d33e36r15a 9182153702

Nejčastější nehoda je boční střet s cyklistou nedodržením odstupu při předjíždění. Nedání přednosti je jiný případ, tady nutno vyšetřovat míru zavinění, ale při předjíždění je automobilista na vině vždycky.

0/0
15.4.2014 20:54

M56i68c48h63a29l 85V98o24j41t16a 2727167346235

Doložte prosím vaše tvrzení nějakými zdroji.

Já jsem v přehledech dopravních nehod nic takového nenašel.

0/0
16.4.2014 11:59
Foto

R93o84m67a41n 10S78o82r55n45a60s 9184395633

Expert na cyklistiku si postěžoval, že musí dávat pozor v provozu? Dávat pozor museli i astronauti na Měsíci, a to tam jezdili úplně sami... Šmarjájózef, to je ale trubka...;-D

+1/0
15.4.2014 11:06

M70i28r81o91s68l76a17v 38U75r63b14a94n 2939818834571

Na kole jezdím rád, ale centru se radši vyhýbám. Vzájemné chování chodců a řidičů k cyklistům není zrovna ideální a já se jim ani nedivím - když jdu po chodníku a mám každou chvíli uhýbat cyklistům, který pak bez jakýkoholiv pudu sebezáchovy vjedou bez rozhlídnutí na přechod pro chodce přímo před projíždějící auto, tak se spíš za svou zálibu stydím a uklidní mě až večerní projížďka v lukách:-)

+2/0
14.4.2014 19:45

K25a52r22e67l 97K22r85s23k30a 4138456559891

Nejradeji jezdim s kolem na Slovanech

0/0
14.4.2014 17:06

M65i17c83h35a89l 83V77o45j54t33a 2417537516855

"Když projížděl na kole Plzní, stále prý po očku sledoval, co se děje vpravo a vlevo."

- Takže dělal to, co má dělat každý účastník provozu na pozemních komuikacích. Jestli panu koordinátorovi vadí, že se musí rozhlížet, tak ať neleze do provozu.

"Stačí šlapat dva tři čtyři kilometry na kole do práce, rozproudí to krev v těle."

- Až mi někdo doloží, že alespoň půlka plzeňanů to má do práce blíž, než 4 kilometry, tak začnu souhlasit s plány na 400 km cyklostezek.

+1/−1
14.4.2014 15:23
Foto

M56í90r76a 94K83l87a73s 9612137929866

Budete se divit, ale statisticky to má většina plzeňanů do práce, školy, na na nákup apod. kolem těch 4 km. Ty čtyři kilometry je ale spíše průměrná hodnota, jezdil jsem svého času do práce 7 km z Bolevce na Zátiší a i když ve větší části cesty se nedalo o pohodlných cyklostezkách příliš hovořit, bylo to rychlejší jak MHD a srovnatelné s autem (ve špičce).

+1/−1
14.4.2014 17:44

M12i29c68h15a55l 56V14o92j30t73a 2487867206565

Tohle vám bez nějakých podkladů prostě neuvěřím.

Drtivá většina lidí bydlí v králíkárnách za rondelem (Lochotín, Vinice, Bolevec, Košutka).

Za prací projede každé ráno mezi pátou a osmou ranní 20.000 aut pod rondelem a dalších 20.000 aut okolo Boleváku.

To máte jen skoro 4 km do centra města, nebo pod viadukty na Bílé Hoře.

Když pominu kanceláře a obchody v centru, tak pracovně nejhustší místa jsou v areálu škodovky a na Borských polích.

To je z centra králíkáren těch cca 7 km. Nějak jsem si nevšiml, že by se na mostech přes Mži hromadili pracující :-).

0/0
14.4.2014 22:01
Foto

M92í72r46a 17K67l44a65s 9672447369736

Jenže Plzeň zdaleka není jen králíkárna na Košutce a Borská pole.....

0/0
15.4.2014 7:30

M21i67c59h15a76l 42V31o31j96t95a 2367427346645

Plzeň je co do obyvatel v produktivním věku převážně za rondelem.

Ale máte zajímavou argumentaci. Předložím vám mé odůvodněné stanovisko, které se snažím podepřít ověřitelnými fakty a vaše reakce je prosté popření jednoho malého kousku a úplná ignorace ostatního.

Takhle nějak funguje AutoMat.

0/0
15.4.2014 11:56
Foto

M36í97r93a 80K62l70a13s 9562957779276

Koukám, že existuje nová negativní nálepka - příznivec AutoMatu :-) Vy těch faktů sám moc neuvádíte, jen co se vám hodí do krámu. Trvám na tom, co jsem napsal v předchozích příspěvcích a to, že většina Plzeňanů to má do práce, školy, na nákupy cca. kolem 4 km cesty. Někdo více, někdo méně.

+1/−1
15.4.2014 12:06

M67i39c55h79a82l 67V62o10j69t28a 2827927356695

Ta negativní nálepka vůbec není nová.

Já jsem uvedl ověřitelné počty vozidel, které proudí z králíkáren směrem do města, odhadl jsem vzdálenosti.

Jediným vaším protiargumentem bylo (ve shrnuté formě) "to není pravda".

A znovu opakuji: Pokud mi někdo předloží průzkum využitelnosti cyklostezek v plánovaném rozsahu 400 km, už ani nehlesnu.

Podle článku to ale vypadá, že největší problém je, že se národní cyklokoordinátor musel na Americké rozhlížet, protože byl v provozu s auty.

0/0
16.4.2014 12:03

M67a71r53t87i34n 95V75o20k73o42u79n 9399691497549

Pro upresneni vetsina z tech 20 000 jsou dojizdejici z PS. Presto souhlasim, ze tech z plzenskych predmesti, co daj prednost pohodli auta pred mhd je stale moc...pak se divime, proc jsou v Plzni vycerpane povolene pocty prekroceni vyskytu PM10 castic v ovzdusi behem prvnich trech mesicu v roce...a pak se divime proc je Plzen na 1. miste ve vyskytu rakoviny v CR...

0/−1
15.4.2014 12:50

M20i49c63h13a19l 97V25o63j90t51a 2267527736705

Já jsem také jezdil celoročně na kole na Borská pole. A přibližně ze stejného místa.

A i když mi to časově vycházelo stejně, pořád jsem musel vyrazit dřív, abych stihnul ráno po příjezdu do práce sprchu.

+1/0
14.4.2014 22:03

T63o65m79á21š 87S37v11o44b84o52d89a 5919713624458

Cykloterorismus!

+2/−4
14.4.2014 14:27

T15o50m87a33s 40N29o72v71o52t70n65y 3581726388349

Další cyklopablb. Hlavní třídy nejsou pro cyklisty, ale pro auta a průjezd městem. A k větě "dostat auta z centra" už není vůbec co dodat. Lidé jaksi přišli na to, že to slavné kolo není prostě řešení co se týká dopravy, je to záležitost pár jednotlivců, kteří si mohou dovolit dojíždět do práce když to nemají daleko. Většina lidí tím autem nejede pro radost, ale prostě protože lepší alternativa neexistuje. Zajímavé je, že cyklonesmysly jako omezování aut, vytváření pruhů, průjezdy jednosměrek (což je jedna z největších prasáren) vymýšlí většinou jednotlivci a studentíci a ne lidi, co mají rodiny, chodí do skutečné práce (za to opravdu neziskovky a různé aktivistické projekty nepovažuju). Kolo je fajn věc na projetí někde v přírodě nebo krajem města, ale vynucovat si průjezd hlavními ulicemi může jen zelený bezmozek. Město má v první řadě vytvořit podmínky pro skutečně hromadnou dopravu, čili rychlá MHD za přijatelnou cenu, dále dostatek parkovacích míst pro řidiče (rezidenty i návštěvníky města / centra) a kapacitní komunikace. Pak pro mě za mě ať se řeší minority jako cyklouši.

+6/−2
14.4.2014 13:54
Foto

M42í53r59a 66K98l70a25s 9732887389666

Váš příspěvek je mnoha ohledech naprosto mimo skutečnost. V Plzni jsme dopravním  uvažováním zamrzli kdesi v sedmdesátých letech, kolikrát se blížíme spíše východu než západu. Např. ruská města jsou placatá, přesto tam cyklistu téměř nepotkáte v tom dopravním masakru. Proč, když je to placaté město? Rozdíl je patrně v hodnotách které vyznáváme. V Plzni je podíl cyklodopravy (nesměšujme to s rekreační cyklistikou, v té patříme mezi státy paradoxně velmi vyspělé) asi 2-3% na celkovém podílu cest do zaměstnání či škol. Jinde (např. Bern, Drážďany - města poměrně kopcovitá) se pohybuje tento podíl kolem 15-20%. Pak jsou města s dlouhou tradicí cyklodopravy (Kodaň - ano, poněkud placatější město, ale zase tam podstatně více prší....), kde je to až 35%, přesto jsou tato města hodnocena jako místo s velmi vysokou kvalitou bydlení a života. A paradoxně v Plzni máme na obyvatele více osobních aut (asi 450/1000 obyvatel) než např. v Berlíně (asi 320/1000). Takže buď jsou Plzeňáci bohatší než obyvatelé západních měst a nebo tu zjevně má vliv ještě něco jiného.

+2/−1
14.4.2014 15:02

M82a48r29t28i65n 18V32o90k38o16u21n 9129851477329

Spousta lidí by potřebovalo exkurzi do vyspělých měst a začít přemýšlet trochu jinak. Plzni je problem project na kole přes centrum, aniž bych musel vject na chodník či silnici. Půl roku jsem nyní dojížděl ve Švédsku do školy 7,5 km tam a 7,5km zpátky, za jakéhokoliv počasí. Stejně jako většina ostatních studentů, ostatních lidí do práce, rodiče rozvážejí děti v sedačkách na kole do školky. Samozřejmě cyklisté mají všude absolutní přednost a řidiči vás pustí i tam, kde nemusí...a oni se ti lidé dožívají v průměru 82 let, ejhle.

+2/−2
14.4.2014 17:16
Foto

M45í17r49a 44K65l44a84s 9212237649596

Sice jsem aktivní uživatel cyklodopravy už asi 10 let, ale taková návštěva Kodaně za podzimního sychravého počasí člověku vyrazí dech. Na plzeňské poměry něco neuvěřitelného, něco co se musí vidět (a pak se vrátit o plzeňské reality kvákání politiků,  jak na kole nejde jezdit do práce, školy, na nákup s dětmi, v dešti, v zimě apod....8-o)

+1/0
14.4.2014 17:49

M27a13r77t15i78n 71V58o51k90o15u88n 9149501477919

Přesně tak, ale vidíte, že lidé jsou tu líní využívat i mhd, natož aby se nutili k pohybu navíc. Za to energii na to kritizovat ostatní mají dost ;-). A o negativních zkušenostech s ridiči (sám jsem také řidič, pro rejpaly) bych mohl napsat knihu...flusáním z okýnka při předjíždení počínaje sestřelením zezadu na přehledné rovince konče.

0/0
14.4.2014 18:02

M64i15c43h14a47l 48V63o23j33t91a 2377807886315

Zrovna to plivání okolo sebe bych být vámi nevytahoval. To je doména hlavně cyklistů.

A proti vašemu sestřelení kola na přehledné rovince dávám následující: skákání z chodníku na přechod pro chodce před rozjeté auto, jízda kdekoliv po dvou až čtyřech kolech vedle sebe a motání se na silnici, když souběžně vede cyklostezka.

Jste na tahu.

+1/0
15.4.2014 12:02

M26a13r44t16i52n 52V72o72k34o37u15n 9339241887809

Já se sem nepřišel dohadovat na úrovni školky a bohužel jsem Váš argument (sestřelení kontra přechod pro chodce) teď nepochopil. Blbci jsou mezi řidiči i cyklisty, rozdíl je pouze v tom, že při srážce to odnese vždy cyklista, ať je to chyba kohokoliv. Neměl byste se na svět dívat jen přes volant. ;-)

0/0
15.4.2014 20:03

M53i11c59h40a24l 96V91o55j18t31a 2557797646245

Za co vás bude váš partner v diskuzi považovat, když reakci zahájíte přirovnáním k dětské hádce?

Já jenom tvrdím, že cyklisté, ačkoliv patří do té nejzranitelnější skupiny účastníků provozu na pozemních komunikacích, jezdí alespoň občas jako kdyby seděli v tanku.

Je až s podivem, jak se tu oháníte ohleduplností k cyklistům a zároveň vidím každý den nějakého frajera, který si to z chodníku hupsne rovnou na nechráněný přechod pro chodce, autu přímo pod kola a ještě se rozčiluje, že na něj řidič zatroubí.

Možná se vám to bude zdát neuvěřitelné, ale až na vzácné výjimky nesedají lidé za volant s úmyslem někoho zabít.

0/0
15.4.2014 20:10

M91a54r78t30i69n 12V82o71k10o16u40n 9499221427699

"...vidím každý den nějakého frajera, který si to z chodníku hupsne rovnou na nechráněný přechod pro chodce" 

Protože s těmihle argumenty to dostává parametry dětské hádky. 

A já Vám můžu zase říkat, jak každý den vidim někoho jet nepřiměřeně rychle, každý den mi někdo nepustí na přechodu pro chodce (dnes psali v novinách, že podle výzkumu Olomoucké univerzity nedává přednost na přechodu 50% řidičů ;-D ), každý den vidím ve městě bouračku, protože někdo porušil předpisy....

Mně osobně vadí nulový respekt řidičů k cyklistům a zároveň by podle mě by měli všichni účastníci silničního provozu vlastnit nějakou o licenci potvrzující znalost dopravních předpisů. Přijde mi nesmyslné, že dodržovat je musí všichni, ale zkoušky skládají pouze řidiči motorových vozidel. 

A k Vaší poslední poznámce odpovědi nemám. Mám pocit, že se snažím být jako cyklista i řidič objektivní na obě strany.

0/0
15.4.2014 20:34

M78i19c42h40a98l 44V21o83j78t38a 2907117166515

Nevím, jak reagovat.

Bavili jsme se o nedisciplinovanosti cyklistů v provozu a najednou jsou v tom namíchaní chodci a dopravní nehody aut ...

S tím, že by měli řidiči aut nulový respekt k cyklistům nesouhlasím, opakuji, že až na výjimky si člověk sedá za volant za jiným účelem, než že si chce smáznout nějakého cyklistu.

Navíc: respekt je něco, co si musíte zasloužit, to se nedá přikázat.

Vy asi mluvíte o toleranci, ale tu si někteří příslušníci jedné (nemotorové) stopy vynucují takovým způsobem, že zůstává rozum stát.

Skoro jako kdyby uvažovali: "Já jsem zranitelnej, koukejte si na mně dávat pozor!"

0/0
16.4.2014 12:50

P60e43t30r 27R91a69p23č23a77n 5445676211512

Souhlas! Tohle obdivuju a sám na sobě vím, že s psychikou to udělá hodně. Málokterý takový člověk, který má každodenní pohyb a relax je takový bručoun a nevyrovnaný jako typický vozíčkář, který všude jezdí autem :-)

+1/−1
15.4.2014 8:06

M28i87c40h18a65l 51V43o74j61t75a 2707327836915

Takže vy když uvidíte někoho v autě, tak rovnou vidíte, kam všude autem jel, že se málo pohyboval, a závěrem určíte i důvod jeho nevyrovnanosti?

Hezky. 8-o

0/0
16.4.2014 12:56

K20a67r46e89l 72F91a69i92t 1638793168902

Já bych cyklisty z města vykopal, akorát všude překáží a v provozu se motají jak krávy v Indii. A nejlepší jsou takový ty, co jezdí na kole ráno v půl šestý do práce. Popovina z nich není ani osvětlená, človšk je vidí na poslední chvíli a mnohdy když jede v protisměru auto s xenonama, vidím ho až když je vedle mě. Bez šance se vyhnout. Hlavně v ranních a odpoledních hodinách ject kolem škodovky...to je síla. Ty vypatlanci se tam snad za tou zdí množí.

+3/−4
14.4.2014 13:26

P25e76t19r 95R28a61p64č75a98n 5415606501592

Však oni třeba jednou všichni nasednou do aut a pojedou s tebou kolem škodovky. Pak budeš mít dost času na pochvaly ;-D

+1/0
14.4.2014 14:45

V92á49c10l26a67v 68K50a31š47p39a30r 1668758300

Doporučuji zajet někdy za hranice směrem na západ, možná vám potom dojde proč se tam cyklisti autům nemotaj. Mimochodem, stát 10 minut v ranní zácpě od rondelu k Sadům pětatřicátníků musí být opravdu lahůdka. Tam vždy názorně vidím, kam se Plzeň s dopravní konecepcí dostala.

0/0
15.4.2014 8:50

P30e77t35r 27R47a53p85č45a51n 5595836651732

Vždyť říkám, že v Plzni je víc vozíčkářů než sportovců. Tak ať se nenadřete ;-)

0/0
14.4.2014 13:06

B13ř31e37t43i68s14l38a32v 41Č75í52ž63e62k 8478323738541

kristovanoho, tak extrémističtí pumpičkáři už dorazili i do Plzně Rv:-(

+3/−2
14.4.2014 12:48

T71o65m96a93s 87N55o77v63o35t32n22y 3491636648749

Asi nějaká předsunutá cyklobrigáda Automatu, v Praze už toho naškodili dost, tak expandují, dotace jsou lákavé sousto.

+2/−2
14.4.2014 13:56

V18l83a83s56t43i17m91i33l 17T26e91n55c92e50r 4930890327960

JJ, přijedu do práce naprosto uspokojen, poté co jsem byl po ranní jízdě zpocen jak prase, tak mě naštěstí zachránil ranní slejvák.

+4/−1
14.4.2014 12:01

L28u85d38ě93k 18N15ě37m49e87c 5895501132984

Na co odstavné plochy a rovina?

+1/0
14.4.2014 11:50

T28o36m87a98s 87N39o48v88o96t37n57y 3151706808389

A tak o hodinu i víc déle v práci / na cestě než je nutné při použití mhd nebo auta

+1/−1
14.4.2014 13:57
Foto

M85í18r41a 81K28l59a40s 9662557319546

A jak to že já jezdím do práce (do kanceláře)  na kole i přes kopce a bez sprchového koutu? ;-D

Když se nechce, hledají se důvody proč to nejde...

+2/−1
14.4.2014 14:45

M89i48c38h79a52l 44V27o75j88t55a 2737237156895

Viděl bych několik možných důvodů:

- jste v práci sám v místnosti

- pracujete v JZD, nebo podobném, pachově výraznějším provozu

- nevadí vám, že smrdíte ostatním

Nehodící se škrtněte.

+2/−2
14.4.2014 15:28
Foto

M44í67r79a 95K41l66a59s 9102657689586

Vedle jak ta jedle...

0/0
14.4.2014 15:29

M13i41c70h26a10l 76V57o42j41t17a 2937987586975

Nejste líný napsat, že se mýlím, ale napsat, jak to tedy je, to už ne.

Zajímavé ...

+2/−1
14.4.2014 16:17
Foto

M76í61r35a 62K62l96a61s 9662677229686

V práci jsem s kolegy v kanceláři a dosud si nikdo nestěžoval, že bych extra zapáchal (na rozdíl od některých jiných, co se zpotí cestou od dveří auta do kanceláře). Je fakt, že je třeba se to trochu naučit. Velmi častou chybou je, že pokud se někdo zčista jasna rozhodně jezdit se svými 30 kg nadváhy na kole, začne dělat chyby. Špatně se obleče, jede kudlu tam kde nemá apod. Ve výsledku samozřejmě přijede do práce zchvácenej jak prase. Mě se to daří vyvarovat, takže se pak jen lehce převleču. A to převlékání bych možná mohl i vynechat v případě, že bohužel polovina cesty je buď rozkopaným oraništěm či nesmyslně do kopce a z kopce jen proto, že tu není stále dokončena páteř pohodlných cyklostezek. A o tom je ten článek.

+3/−1
14.4.2014 17:23

M94i97c75h35a23l 32V87o38j24t83a 2847237436275

Když odvádíte fyzickou práci, tak se svaly zahřívají. Když se svaly zahřívají, začne tělo chladit. Tělo se chladí pocením.

Souhlasím, že pokud máte najetou trasu, zpotíte se méně.

Ale bez pocení to prostě nejde. A pokud vám ano, tak bych vás podle mých zkušeností hodnotil jako výjimku.

Možná, že si nikdo u vás v práci nestěžoval. Ale také je možné, že jste si toho prostě nevšiml.

Ono je docela těžké říci kolegovi: "Smrdíš hochu.", ať už se to člověk snaží udělat sebecitlivěji. A naopak, člověk svůj vlastní pach necítí a proto bývá k náznakům kolegů trošku méně vnímavý.

+3/0
14.4.2014 22:08

R38o73m46a57n 57C13e60r84n95y 5813677810471

tahle diskuse se tu vede každý rok, při každém článku o ježdění do práce na kole - musím Vám gratulovat, zřejmě jste co se týká pocení vzácná výjimka, ale nepokoušejte se to prosím zobecnit - pro naprostou většinu lidí je pocení při fyzickém výkonu normální a nesouvisí to nijak s jejich fyzickou kondicí nebo způsobem jízdy - je to naopak důkaz správně fungující termoregulace těla

+2/0
15.4.2014 4:22

P39e15t95r 15R78a13p58č87a18n 5615436641812

Ano, je to pravda. Líní lidé se zpotí jen výšlapem pár schodů. Já to mám do práce 4,2km a ubezpečuju Vás, že neuroním kapku potu. Tak přemýšlím, kdo je tu líný :)

0/0
15.4.2014 7:44

M79i75c69h69a62l 77V50o49j28t78a 2337927316645

Vy jste robot, že se nepotíte?

+1/0
15.4.2014 11:58

P20e91t47r 89R38a40p64č16a89n 5835786871172

Ne, ale jestli Vás to zajímá, sportuju každý den (nepočítám každodenní dojíždění do práce kolo-koloběžka-chůze, to není sport) a jsem přesvědčen, že umím relaxovat. Tepovku mám nízko, takže tělo 4 km jízdy, chůze nebo běhu ještě nevnímá jako fyzickou zátěž. Jo, ale mám jedno postižení, jsem na veganské stravě, což s pocením také úzce souvisí ;-)

0/−1
15.4.2014 13:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.