Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Americká je šílenost, říká expert na cyklistiku, který projel Plzní

Národní cyklokoordinátor Jaroslav Martinek si minulý týden projel část Plzně na kole. Sice prý "dobil baterky", ale musel být pořád ve střehu. "V centru jsem se necítil na kole bezpečně. Sice jsem udělal něco pro zdraví, ale riskoval jsem, že mě někdo z kola sestřelí," říká Martinek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A15n59d37r98e44a 48N50o30v62á 8344151486685

Americká je šílenost pro všechny, a o to větší, když se v tom provozu motají poblouznění tvorové na kolech. Americká, Klatovská - střed Plzně na tohle prostě není přízpůsobenej.

+1/0
15.4.2014 20:19

M44i69c57h83a56l 52V47o96j13t72a 2677907246945

On by možná i byl střed města více vhodný pro cyklistiku, kdyby se podařilo nemít v centru tolik tranzitní dopravy.

Tranzit ale neomezíte zákazem, jak se v poslední době děje. (Dáme tam zákazovou značku, to je nejlevnější a nejjednodušší.)

Kdyby ale existovala nějaká alternativní trasa, která by nevedla přes centrum města...

Já vím, severní obchvat se už staví, ale řádově roky ještě nebude a co je nejvíc k naštvání, jednu dekádu se o něm jen kecalo.

A najednou, místo toho, aby se všechny zdroje napřely k dostavbě obchvatu, začíná se ti zase kecat o cyklostezkách.

V Bolevci, na Košutce, Lochotíně i Vinicích cyklostezky jsou. Moc hezky je město za "evropské" peníze udělalo. jedna čára na chodníku, občas piktogram bicyklu a tradááá, máme cyklostezku! Mám dojem, že se tu hledají problémy zástupné, místo řešení primárních příčin.

+1/0
16.4.2014 13:04

S89t54a74n44i52s51l93a27v 36J53a88n24d96e17r12a 9862133282

Všude nelze samostatný jízdní pruh pro cyklisty z technických důvodů, ale řešením by bylo zpřísnit tresty za "sestřelení" cyklisty anebo přejetí chodce. Hned by bylo na silnicích bezpečněji, jenže je tu jeden problém, máme plné kriminály. Ale co kdyby si chybějící kriminály postavili vězni sobě? To by bylo řešení.

0/0
15.4.2014 19:20

M48i33c43h20a13l 83V95o61j12t85a 2697187296535

Takže vaším záměrem je přenést odpovědnost za bezpečnost výhradně na jednu stranu, a to tu, která drží volant?

Tedy, místo toho, abyste nějakým způsobem dal najevo, že odpovědnost za osobní bezpečnost má nést každý účastník provozu, nezávisle na tom, co zrovna řídí, raději vytvoříte nějakou chráněnou skupinu?

Uvědomujete si, že i kdybych se rozkrájel, tak fyzikální zákony porušit nejdou?

A že když mi cyklista skočí pod kola, tak tunové auto, nebo čtvrttunovou motorku nezastavíte na fleku?

+1/0
15.4.2014 20:14

S40t39a18n58i70s95l27a50v 52J31a39n67d38e50r89a 9112853642

Nejčastější nehoda je boční střet s cyklistou nedodržením odstupu při předjíždění. Nedání přednosti je jiný případ, tady nutno vyšetřovat míru zavinění, ale při předjíždění je automobilista na vině vždycky.

0/0
15.4.2014 20:54

M71i63c55h85a55l 44V70o59j56t88a 2907417666455

Doložte prosím vaše tvrzení nějakými zdroji.

Já jsem v přehledech dopravních nehod nic takového nenašel.

0/0
16.4.2014 11:59
Foto

R68o70m65a76n 92S37o41r32n42a97s 9804225793

Expert na cyklistiku si postěžoval, že musí dávat pozor v provozu? Dávat pozor museli i astronauti na Měsíci, a to tam jezdili úplně sami... Šmarjájózef, to je ale trubka...;-D

+1/0
15.4.2014 11:06

M46i65r96o53s82l73a87v 20U48r37b58a20n 2639938974661

Na kole jezdím rád, ale centru se radši vyhýbám. Vzájemné chování chodců a řidičů k cyklistům není zrovna ideální a já se jim ani nedivím - když jdu po chodníku a mám každou chvíli uhýbat cyklistům, který pak bez jakýkoholiv pudu sebezáchovy vjedou bez rozhlídnutí na přechod pro chodce přímo před projíždějící auto, tak se spíš za svou zálibu stydím a uklidní mě až večerní projížďka v lukách:-)

+2/0
14.4.2014 19:45

K83a23r17e57l 32K49r30s57k14a 4428636359141

Nejradeji jezdim s kolem na Slovanech

0/0
14.4.2014 17:06

M11i27c89h41a60l 98V13o72j22t92a 2297497316825

"Když projížděl na kole Plzní, stále prý po očku sledoval, co se děje vpravo a vlevo."

- Takže dělal to, co má dělat každý účastník provozu na pozemních komuikacích. Jestli panu koordinátorovi vadí, že se musí rozhlížet, tak ať neleze do provozu.

"Stačí šlapat dva tři čtyři kilometry na kole do práce, rozproudí to krev v těle."

- Až mi někdo doloží, že alespoň půlka plzeňanů to má do práce blíž, než 4 kilometry, tak začnu souhlasit s plány na 400 km cyklostezek.

+1/−1
14.4.2014 15:23
Foto

M15í48r70a 58K85l46a87s 9702577939516

Budete se divit, ale statisticky to má většina plzeňanů do práce, školy, na na nákup apod. kolem těch 4 km. Ty čtyři kilometry je ale spíše průměrná hodnota, jezdil jsem svého času do práce 7 km z Bolevce na Zátiší a i když ve větší části cesty se nedalo o pohodlných cyklostezkách příliš hovořit, bylo to rychlejší jak MHD a srovnatelné s autem (ve špičce).

+1/−1
14.4.2014 17:44

M82i95c44h48a49l 50V19o61j16t47a 2197687776135

Tohle vám bez nějakých podkladů prostě neuvěřím.

Drtivá většina lidí bydlí v králíkárnách za rondelem (Lochotín, Vinice, Bolevec, Košutka).

Za prací projede každé ráno mezi pátou a osmou ranní 20.000 aut pod rondelem a dalších 20.000 aut okolo Boleváku.

To máte jen skoro 4 km do centra města, nebo pod viadukty na Bílé Hoře.

Když pominu kanceláře a obchody v centru, tak pracovně nejhustší místa jsou v areálu škodovky a na Borských polích.

To je z centra králíkáren těch cca 7 km. Nějak jsem si nevšiml, že by se na mostech přes Mži hromadili pracující :-).

0/0
14.4.2014 22:01
Foto

M94í94r93a 71K29l86a18s 9112657259196

Jenže Plzeň zdaleka není jen králíkárna na Košutce a Borská pole.....

0/0
15.4.2014 7:30

M42i83c77h87a25l 39V69o94j89t77a 2127677336715

Plzeň je co do obyvatel v produktivním věku převážně za rondelem.

Ale máte zajímavou argumentaci. Předložím vám mé odůvodněné stanovisko, které se snažím podepřít ověřitelnými fakty a vaše reakce je prosté popření jednoho malého kousku a úplná ignorace ostatního.

Takhle nějak funguje AutoMat.

0/0
15.4.2014 11:56
Foto

M52í20r86a 24K45l95a78s 9922557909516

Koukám, že existuje nová negativní nálepka - příznivec AutoMatu :-) Vy těch faktů sám moc neuvádíte, jen co se vám hodí do krámu. Trvám na tom, co jsem napsal v předchozích příspěvcích a to, že většina Plzeňanů to má do práce, školy, na nákupy cca. kolem 4 km cesty. Někdo více, někdo méně.

+1/−1
15.4.2014 12:06

M93i98c38h16a43l 81V40o29j39t16a 2657417736905

Ta negativní nálepka vůbec není nová.

Já jsem uvedl ověřitelné počty vozidel, které proudí z králíkáren směrem do města, odhadl jsem vzdálenosti.

Jediným vaším protiargumentem bylo (ve shrnuté formě) "to není pravda".

A znovu opakuji: Pokud mi někdo předloží průzkum využitelnosti cyklostezek v plánovaném rozsahu 400 km, už ani nehlesnu.

Podle článku to ale vypadá, že největší problém je, že se národní cyklokoordinátor musel na Americké rozhlížet, protože byl v provozu s auty.

0/0
16.4.2014 12:03

M17a49r73t87i34n 91V36o69k98o75u76n 9309851297289

Pro upresneni vetsina z tech 20 000 jsou dojizdejici z PS. Presto souhlasim, ze tech z plzenskych predmesti, co daj prednost pohodli auta pred mhd je stale moc...pak se divime, proc jsou v Plzni vycerpane povolene pocty prekroceni vyskytu PM10 castic v ovzdusi behem prvnich trech mesicu v roce...a pak se divime proc je Plzen na 1. miste ve vyskytu rakoviny v CR...

0/−1
15.4.2014 12:50

M40i49c38h85a46l 30V40o40j87t56a 2957707486935

Já jsem také jezdil celoročně na kole na Borská pole. A přibližně ze stejného místa.

A i když mi to časově vycházelo stejně, pořád jsem musel vyrazit dřív, abych stihnul ráno po příjezdu do práce sprchu.

+1/0
14.4.2014 22:03

T64o86m78á23š 33S37v56o15b14o30d97a 5249343984618

Cykloterorismus!

+2/−4
14.4.2014 14:27

T39o22m94a20s 10N97o66v36o54t37n69y 3761186848409

Další cyklopablb. Hlavní třídy nejsou pro cyklisty, ale pro auta a průjezd městem. A k větě "dostat auta z centra" už není vůbec co dodat. Lidé jaksi přišli na to, že to slavné kolo není prostě řešení co se týká dopravy, je to záležitost pár jednotlivců, kteří si mohou dovolit dojíždět do práce když to nemají daleko. Většina lidí tím autem nejede pro radost, ale prostě protože lepší alternativa neexistuje. Zajímavé je, že cyklonesmysly jako omezování aut, vytváření pruhů, průjezdy jednosměrek (což je jedna z největších prasáren) vymýšlí většinou jednotlivci a studentíci a ne lidi, co mají rodiny, chodí do skutečné práce (za to opravdu neziskovky a různé aktivistické projekty nepovažuju). Kolo je fajn věc na projetí někde v přírodě nebo krajem města, ale vynucovat si průjezd hlavními ulicemi může jen zelený bezmozek. Město má v první řadě vytvořit podmínky pro skutečně hromadnou dopravu, čili rychlá MHD za přijatelnou cenu, dále dostatek parkovacích míst pro řidiče (rezidenty i návštěvníky města / centra) a kapacitní komunikace. Pak pro mě za mě ať se řeší minority jako cyklouši.

+6/−2
14.4.2014 13:54
Foto

M37í31r87a 74K44l88a96s 9172627909716

Váš příspěvek je mnoha ohledech naprosto mimo skutečnost. V Plzni jsme dopravním  uvažováním zamrzli kdesi v sedmdesátých letech, kolikrát se blížíme spíše východu než západu. Např. ruská města jsou placatá, přesto tam cyklistu téměř nepotkáte v tom dopravním masakru. Proč, když je to placaté město? Rozdíl je patrně v hodnotách které vyznáváme. V Plzni je podíl cyklodopravy (nesměšujme to s rekreační cyklistikou, v té patříme mezi státy paradoxně velmi vyspělé) asi 2-3% na celkovém podílu cest do zaměstnání či škol. Jinde (např. Bern, Drážďany - města poměrně kopcovitá) se pohybuje tento podíl kolem 15-20%. Pak jsou města s dlouhou tradicí cyklodopravy (Kodaň - ano, poněkud placatější město, ale zase tam podstatně více prší....), kde je to až 35%, přesto jsou tato města hodnocena jako místo s velmi vysokou kvalitou bydlení a života. A paradoxně v Plzni máme na obyvatele více osobních aut (asi 450/1000 obyvatel) než např. v Berlíně (asi 320/1000). Takže buď jsou Plzeňáci bohatší než obyvatelé západních měst a nebo tu zjevně má vliv ještě něco jiného.

+2/−1
14.4.2014 15:02

M35a44r18t87i31n 94V41o78k58o43u11n 9599471957979

Spousta lidí by potřebovalo exkurzi do vyspělých měst a začít přemýšlet trochu jinak. Plzni je problem project na kole přes centrum, aniž bych musel vject na chodník či silnici. Půl roku jsem nyní dojížděl ve Švédsku do školy 7,5 km tam a 7,5km zpátky, za jakéhokoliv počasí. Stejně jako většina ostatních studentů, ostatních lidí do práce, rodiče rozvážejí děti v sedačkách na kole do školky. Samozřejmě cyklisté mají všude absolutní přednost a řidiči vás pustí i tam, kde nemusí...a oni se ti lidé dožívají v průměru 82 let, ejhle.

+2/−2
14.4.2014 17:16
Foto

M60í33r84a 62K60l48a29s 9722927769366

Sice jsem aktivní uživatel cyklodopravy už asi 10 let, ale taková návštěva Kodaně za podzimního sychravého počasí člověku vyrazí dech. Na plzeňské poměry něco neuvěřitelného, něco co se musí vidět (a pak se vrátit o plzeňské reality kvákání politiků,  jak na kole nejde jezdit do práce, školy, na nákup s dětmi, v dešti, v zimě apod....8-o)

+1/0
14.4.2014 17:49

M59a63r72t41i14n 41V28o38k72o31u28n 9659151737459

Přesně tak, ale vidíte, že lidé jsou tu líní využívat i mhd, natož aby se nutili k pohybu navíc. Za to energii na to kritizovat ostatní mají dost ;-). A o negativních zkušenostech s ridiči (sám jsem také řidič, pro rejpaly) bych mohl napsat knihu...flusáním z okýnka při předjíždení počínaje sestřelením zezadu na přehledné rovince konče.

0/0
14.4.2014 18:02

M96i36c70h50a78l 45V38o72j31t10a 2407327156705

Zrovna to plivání okolo sebe bych být vámi nevytahoval. To je doména hlavně cyklistů.

A proti vašemu sestřelení kola na přehledné rovince dávám následující: skákání z chodníku na přechod pro chodce před rozjeté auto, jízda kdekoliv po dvou až čtyřech kolech vedle sebe a motání se na silnici, když souběžně vede cyklostezka.

Jste na tahu.

+1/0
15.4.2014 12:02

M25a21r94t45i76n 16V26o39k68o40u18n 9339761417679

Já se sem nepřišel dohadovat na úrovni školky a bohužel jsem Váš argument (sestřelení kontra přechod pro chodce) teď nepochopil. Blbci jsou mezi řidiči i cyklisty, rozdíl je pouze v tom, že při srážce to odnese vždy cyklista, ať je to chyba kohokoliv. Neměl byste se na svět dívat jen přes volant. ;-)

0/0
15.4.2014 20:03

M79i87c25h19a92l 75V65o16j84t80a 2287447676815

Za co vás bude váš partner v diskuzi považovat, když reakci zahájíte přirovnáním k dětské hádce?

Já jenom tvrdím, že cyklisté, ačkoliv patří do té nejzranitelnější skupiny účastníků provozu na pozemních komunikacích, jezdí alespoň občas jako kdyby seděli v tanku.

Je až s podivem, jak se tu oháníte ohleduplností k cyklistům a zároveň vidím každý den nějakého frajera, který si to z chodníku hupsne rovnou na nechráněný přechod pro chodce, autu přímo pod kola a ještě se rozčiluje, že na něj řidič zatroubí.

Možná se vám to bude zdát neuvěřitelné, ale až na vzácné výjimky nesedají lidé za volant s úmyslem někoho zabít.

0/0
15.4.2014 20:10

M41a87r15t66i59n 13V54o20k38o68u32n 9199661667399

"...vidím každý den nějakého frajera, který si to z chodníku hupsne rovnou na nechráněný přechod pro chodce" 

Protože s těmihle argumenty to dostává parametry dětské hádky. 

A já Vám můžu zase říkat, jak každý den vidim někoho jet nepřiměřeně rychle, každý den mi někdo nepustí na přechodu pro chodce (dnes psali v novinách, že podle výzkumu Olomoucké univerzity nedává přednost na přechodu 50% řidičů ;-D ), každý den vidím ve městě bouračku, protože někdo porušil předpisy....

Mně osobně vadí nulový respekt řidičů k cyklistům a zároveň by podle mě by měli všichni účastníci silničního provozu vlastnit nějakou o licenci potvrzující znalost dopravních předpisů. Přijde mi nesmyslné, že dodržovat je musí všichni, ale zkoušky skládají pouze řidiči motorových vozidel. 

A k Vaší poslední poznámce odpovědi nemám. Mám pocit, že se snažím být jako cyklista i řidič objektivní na obě strany.

0/0
15.4.2014 20:34

M42i55c68h95a15l 51V21o25j23t22a 2937587146195

Nevím, jak reagovat.

Bavili jsme se o nedisciplinovanosti cyklistů v provozu a najednou jsou v tom namíchaní chodci a dopravní nehody aut ...

S tím, že by měli řidiči aut nulový respekt k cyklistům nesouhlasím, opakuji, že až na výjimky si člověk sedá za volant za jiným účelem, než že si chce smáznout nějakého cyklistu.

Navíc: respekt je něco, co si musíte zasloužit, to se nedá přikázat.

Vy asi mluvíte o toleranci, ale tu si někteří příslušníci jedné (nemotorové) stopy vynucují takovým způsobem, že zůstává rozum stát.

Skoro jako kdyby uvažovali: "Já jsem zranitelnej, koukejte si na mně dávat pozor!"

0/0
16.4.2014 12:50

P64e57t71r 57R56a36p52č12a65n 5265386221682

Souhlas! Tohle obdivuju a sám na sobě vím, že s psychikou to udělá hodně. Málokterý takový člověk, který má každodenní pohyb a relax je takový bručoun a nevyrovnaný jako typický vozíčkář, který všude jezdí autem :-)

+1/−1
15.4.2014 8:06

M59i55c86h82a18l 97V76o52j35t58a 2477617406295

Takže vy když uvidíte někoho v autě, tak rovnou vidíte, kam všude autem jel, že se málo pohyboval, a závěrem určíte i důvod jeho nevyrovnanosti?

Hezky. 8-o

0/0
16.4.2014 12:56

K72a91r54e64l 53F49a10i72t 1208603618202

Já bych cyklisty z města vykopal, akorát všude překáží a v provozu se motají jak krávy v Indii. A nejlepší jsou takový ty, co jezdí na kole ráno v půl šestý do práce. Popovina z nich není ani osvětlená, človšk je vidí na poslední chvíli a mnohdy když jede v protisměru auto s xenonama, vidím ho až když je vedle mě. Bez šance se vyhnout. Hlavně v ranních a odpoledních hodinách ject kolem škodovky...to je síla. Ty vypatlanci se tam snad za tou zdí množí.

+3/−4
14.4.2014 13:26

P39e85t39r 88R52a66p92č81a61n 5685366381852

Však oni třeba jednou všichni nasednou do aut a pojedou s tebou kolem škodovky. Pak budeš mít dost času na pochvaly ;-D

+1/0
14.4.2014 14:45

V59á37c66l39a98v 33K94a26š17p79a20r 1218608840

Doporučuji zajet někdy za hranice směrem na západ, možná vám potom dojde proč se tam cyklisti autům nemotaj. Mimochodem, stát 10 minut v ranní zácpě od rondelu k Sadům pětatřicátníků musí být opravdu lahůdka. Tam vždy názorně vidím, kam se Plzeň s dopravní konecepcí dostala.

0/0
15.4.2014 8:50

P71e68t85r 45R35a31p97č68a89n 5235456151802

Vždyť říkám, že v Plzni je víc vozíčkářů než sportovců. Tak ať se nenadřete ;-)

0/0
14.4.2014 13:06

B68ř57e67t14i65s26l78a93v 22Č43í43ž20e37k 8668933328161

kristovanoho, tak extrémističtí pumpičkáři už dorazili i do Plzně Rv:-(

+3/−2
14.4.2014 12:48

T29o77m90a80s 31N23o75v32o10t17n86y 3901476538939

Asi nějaká předsunutá cyklobrigáda Automatu, v Praze už toho naškodili dost, tak expandují, dotace jsou lákavé sousto.

+2/−2
14.4.2014 13:56

V92l51a36s67t49i75m53i93l 81T90e59n34c52e35r 4970640137450

JJ, přijedu do práce naprosto uspokojen, poté co jsem byl po ranní jízdě zpocen jak prase, tak mě naštěstí zachránil ranní slejvák.

+4/−1
14.4.2014 12:01

L82u92d66ě24k 98N47ě43m90e80c 5655191902124

Na co odstavné plochy a rovina?

+1/0
14.4.2014 11:50

T73o89m49a26s 84N40o36v82o40t74n82y 3191896718889

A tak o hodinu i víc déle v práci / na cestě než je nutné při použití mhd nebo auta

+1/−1
14.4.2014 13:57
Foto

M32í96r11a 52K83l55a63s 9592367789516

A jak to že já jezdím do práce (do kanceláře)  na kole i přes kopce a bez sprchového koutu? ;-D

Když se nechce, hledají se důvody proč to nejde...

+2/−1
14.4.2014 14:45

M88i33c57h93a87l 84V89o87j84t43a 2137187226335

Viděl bych několik možných důvodů:

- jste v práci sám v místnosti

- pracujete v JZD, nebo podobném, pachově výraznějším provozu

- nevadí vám, že smrdíte ostatním

Nehodící se škrtněte.

+2/−2
14.4.2014 15:28
Foto

M76í61r52a 28K83l15a18s 9742547679826

Vedle jak ta jedle...

0/0
14.4.2014 15:29

M63i66c17h56a20l 40V23o47j43t51a 2127357456855

Nejste líný napsat, že se mýlím, ale napsat, jak to tedy je, to už ne.

Zajímavé ...

+2/−1
14.4.2014 16:17
Foto

M96í28r12a 85K54l29a88s 9882287169926

V práci jsem s kolegy v kanceláři a dosud si nikdo nestěžoval, že bych extra zapáchal (na rozdíl od některých jiných, co se zpotí cestou od dveří auta do kanceláře). Je fakt, že je třeba se to trochu naučit. Velmi častou chybou je, že pokud se někdo zčista jasna rozhodně jezdit se svými 30 kg nadváhy na kole, začne dělat chyby. Špatně se obleče, jede kudlu tam kde nemá apod. Ve výsledku samozřejmě přijede do práce zchvácenej jak prase. Mě se to daří vyvarovat, takže se pak jen lehce převleču. A to převlékání bych možná mohl i vynechat v případě, že bohužel polovina cesty je buď rozkopaným oraništěm či nesmyslně do kopce a z kopce jen proto, že tu není stále dokončena páteř pohodlných cyklostezek. A o tom je ten článek.

+3/−1
14.4.2014 17:23

M21i41c51h73a42l 23V78o88j20t34a 2287817406745

Když odvádíte fyzickou práci, tak se svaly zahřívají. Když se svaly zahřívají, začne tělo chladit. Tělo se chladí pocením.

Souhlasím, že pokud máte najetou trasu, zpotíte se méně.

Ale bez pocení to prostě nejde. A pokud vám ano, tak bych vás podle mých zkušeností hodnotil jako výjimku.

Možná, že si nikdo u vás v práci nestěžoval. Ale také je možné, že jste si toho prostě nevšiml.

Ono je docela těžké říci kolegovi: "Smrdíš hochu.", ať už se to člověk snaží udělat sebecitlivěji. A naopak, člověk svůj vlastní pach necítí a proto bývá k náznakům kolegů trošku méně vnímavý.

+3/0
14.4.2014 22:08

R13o89m70a78n 81C74e36r16n41y 5853857160871

tahle diskuse se tu vede každý rok, při každém článku o ježdění do práce na kole - musím Vám gratulovat, zřejmě jste co se týká pocení vzácná výjimka, ale nepokoušejte se to prosím zobecnit - pro naprostou většinu lidí je pocení při fyzickém výkonu normální a nesouvisí to nijak s jejich fyzickou kondicí nebo způsobem jízdy - je to naopak důkaz správně fungující termoregulace těla

+2/0
15.4.2014 4:22

P10e47t93r 73R48a11p63č97a97n 5705736101372

Ano, je to pravda. Líní lidé se zpotí jen výšlapem pár schodů. Já to mám do práce 4,2km a ubezpečuju Vás, že neuroním kapku potu. Tak přemýšlím, kdo je tu líný :)

0/0
15.4.2014 7:44

M33i45c34h61a78l 46V70o21j50t39a 2287197456415

Vy jste robot, že se nepotíte?

+1/0
15.4.2014 11:58

P65e14t98r 65R86a36p34č77a50n 5255596791802

Ne, ale jestli Vás to zajímá, sportuju každý den (nepočítám každodenní dojíždění do práce kolo-koloběžka-chůze, to není sport) a jsem přesvědčen, že umím relaxovat. Tepovku mám nízko, takže tělo 4 km jízdy, chůze nebo běhu ještě nevnímá jako fyzickou zátěž. Jo, ale mám jedno postižení, jsem na veganské stravě, což s pocením také úzce souvisí ;-)

0/−1
15.4.2014 13:08







Najdete na iDNES.cz