Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči borské věznice tankovali do kanystrů, přijdou o část platu

Dva měsíce bude chodit menší výplata pěti řidičům z plzeňské věznice na Borech. Tento trest jim určil ředitel Petr Folk za to, že porušili předpisy při tankování benzinu a nafty do služebních aut. Podle zjištění MF DNES totiž někteří řidiči brali pohonné hmoty i do kanystrů, což je zakázáno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I33v30o 50R87o89t30t96e97n62b47e92r64g 3177328818578

Je to stále to samé :-/

Jsou stále zvyklí, že kdo nekrade, okrádá svou rodinu :-(

0/0
1.2.2014 13:58

J20i53ř81í 64S86v93o57b42o20d24n73í67k 5509422563356

Jako řidič s povolání mohu říci jedno.Šlo o malou domů.Teď když zaměstnavatel vidí,díky počítači ji kdy si pšouknu a každý litr,který natankuji,nejde o nic jiného než krádež.Kolik mi počítač ukáže,tolik mi to sežralo.A hlavu si s tím nelámu.Potom výmluvy až bude hůř jsou opravdu na houno.Prostě kradli.

+7/−1
1.2.2014 0:32

D82a72n60i84e32l 74U50r70b39á84n76e90k 6737898319958

Hm, tak to se přijďte podívat na moje služební auto. Počítač ukazuje, že jsem za směnu spotřeboval 130 litrů nafty, ale do nádrže se mi jí záhadně vejde 155 litrů. A nikomu nemůžeme vysvětlit, že to prostě ukazuje nesmysly. Pořád nás trénují, že krademe, ale nikoho to přitom ani nenapadne.

+3/0
1.2.2014 8:46

A13l47e78x96a35n56d45r 35K92o54s79t15k33a 5399216149456

Drobná potíž je v tom, že palubní počítač si ty údaje necucá z prstu, ale bere je z toho, kolik nafty nařídil vstříknout do válců. Takže pokud se to liší o víc než 10%, tak se patrně těch 10% jen tak spaluje, a zcela zbytečně. Viděl bych to na prohlídku auta.

0/0
2.2.2014 6:43

D38a34n59i30e71l 45U45r13b21á35n12e27k 6657678299928

To je jasný, že si je necucá z prstu. Počítač je totiž počítá, nemá žádné průtokoměry. Počítač má přednastavenou hodnotu vyjadřující množství nafty vstříknuté jedním vstřikovačem za stanovenou jednotku času. Podle toho, jak dlouho jsou otevřené vstřikovače, pak odpovídající hodnotu násobí počtem otáček klikového hřídele a takto získanou hodnotu pak převádí na spotřebu nafty na 100 km. V případě auta, se kterém jezdím já, se skutečnost a údaj počítače liší o 13%. Auto je nové, má teď najeto 40.000 km a chyba je stejná od začátku. Od té doby bylo samozřejmě už v servisu, a je to pořád stejné. No a stejné druhé vozidlo, které přišlo jen o 3 týdny dříve, má tu chybu, respektive rozdíl mezi skutečností a zobrazovanou hodnotou prakticky stejnou, liší se jim to stejně. Navíc kdyby to bylo, jak říkáte, že se ta nafta jen tak někde spaluje, tak by ji počítač přece musel započítat, protože projde do válců přes vstřikovače. To by ta nafta musela leda téci po zemi, třeba utíkat z potrubí nebo z nádrže. Ale nic takového jsme nezjistili. Prostě ten údaj je jen orientační, a to nám potvrdili i specialisté přímo od výrobce. Rozhodně to nelze brát jako přesnou a nezpochybnitelnou hodnotu. Vždyť klikový hřídel se otočí během jednoho kilometru přibližně 1200 krát, tak jak může být nějaká spočítaná hodnota přesná. Průtokoměry se nepoužívají už dávno, navíc by měřily blbosti, pokud by nebyl další průtokoměr nainstalován i na vratném potrubí a tyto hodnoty se neodečítaly. Náš zaměstnavatel nám nakonec podle nejnovějšího vývoje zkušebně zaplomboval nádrž a kabinu (abychom ji nemohli zvedat a kvůli pár litrům nafty asi nerozebírali půl auta) a tankovat si to bude sám prostřednictvím vedoucího pracovníka. No a tak snad konečně uvěří, že to měří s odchylkou a přestanou nás obviňovat, protože my doopravdy nemáme potřebu a ani čas nebo vhodný prostor k tomu, abychom pro pár litrů nafty prováděli sborku a rozborku poloviny auta.

0/0
4.2.2014 18:43

K76a64r13e62l 59D10v36o36ř35á91k 2774942442464

Takže řidiči sprostě kradli a proto jim bude jen snížen plat? Všude by je na hodinu vyhodili.

+11/−2
1.2.2014 0:01

L98i72b72o55r 44H65o70s74a40k 3115432924246

Krast se nema...

0/0
31.1.2014 21:40

J30a42r18o36m85í59r 22K55u74b18i50s 1858388972337

Máte svatou pravdu,ale krade se čím dál více a ještě chtějí přidat prašule.

+1/0
31.1.2014 22:05

J94o79n67á50š 68N73o35v39á54k 3208339635317

z článku vyplívá, že nekradli - kde jsi tu informaci zase vzal?

+2/0
31.1.2014 23:03

L12i33b12o29r 66H84o15s92a27k 3645902454326

V clanku pisou ze si vymysleli vymluvu na kterou jim skoci snad jen uplny zoufalec. Ano, teoreticky je mozne ze navzdory zakazu lili benzin do kanystru - coz se dela pri rozkradackach ve statnim, protoze chteli optimalizovat zamestnavateli spotrebu. Ale prakticky je to proste blbost.

.

http://tahaky.lam.cz/cj2.html

+2/−2
31.1.2014 23:32

D90a34n64i31e68l 15U67r47b79á60n42e92k 6337508939138

Není. Například v jedné autobusové firmě, dost velké, jsou platy navázány na normy spotřeby. A ty normy jsou takové, že v zimě se do nich prakticky nelze vejít. Takže dost řidičů si v létě šetří naftu, ale jen proto, aby ji tam v zimě mohli lít zpátky. A tady jaksi chybí subjektivní stránka, takže to není krádež.

+2/0
1.2.2014 8:42

J63i25r62i 94O89s53v50a16l31d 2285524916397

Vidim ze v tom umis chodit. Nemel bys krast.

0/0
1.2.2014 13:02

J76a24n 76L14i46b81i11c74h 9322508275953

To je jak za starého režimu, kdy se kradlo taky tímto způsobem.

+1/0
31.1.2014 21:21

J83a31r71o68m36í42r 44K20u88b62i49s 1378508412477

Jak tankovat když máš zamrzlé víčko od nádrže.

0/0
31.1.2014 22:08

L83u58b98o50š 61M74a17r12e46k 1652875866671

Nechápu, jakou mohou mít další důvěru zaměstnavatele.

To je zase ten náš bordel!!

Měli být okamžitě propuštěni.8-o

+3/−1
31.1.2014 20:29

J92a38r40o74m45í97r 15K31u77b46i93s 1858178802497

Po skončení trestu jim přidejte za mimořádnou péči o svěřené prostředky-Kč.

+1/0
31.1.2014 20:21

S23t74a49n63i14s44l26a25v 33R10o64s31e76c28k35ý 9135489541769

A ono nedostali výpověď pro hrubé porušení pracovní kázně? Státní sektor má holt své , a to všechno živíme ze svých daní,,,,,,,

+7/−4
31.1.2014 19:48

K27r60i32s73t91ý51n36a 26Š15e21n14k63o54v93á 5665870702257

Nechtěl byste ty chlapy rovnou raději nechat popravit? :-/

+1/−4
31.1.2014 20:06

J33i82ř32í 75N22o17v73o79t76n38y 2128521433559

Zde evidentně nešlo o krádež PHM pro vlastní potřebu. Porušení nějakého interního předpisu není tak závažné aby z toho byla výpověď.

+4/0
31.1.2014 20:27

M41a40r63c88e90l 10H56a22v77l28í21č14e28k 8463203364191

evidentně?? proč nemohli tankovat a mít větší spotřebu při horším počasí?

takhle to spíš lili do vlastních...

+3/0
31.1.2014 21:01

J39o64n86á24š 70N53o50v47á25k 3108219735967

kde jsi to vyčetl? že si to lili do vlastních?

+1/0
31.1.2014 23:06

L23i62b76o58r 31H23o39s77a96k 3705672214156

Evidentne slo o kradez pro neci potrebu.

+3/−1
31.1.2014 21:41

D14a64n17i87e37l 69U49r29b71á86n56e40k 6697858229508

Pro vás je to všechno evidentní, pane Hosáku, ale myslíte, že když je inspekce sledovala "několik měsíců", tak by asi odhalila, pokud by si to brali domů? GIBS je hodnocena právě podle toho, kolik příslušníků bezpečnostních sborů dokáže odstíhat, takže věřte, že se snažili.

+1/0
1.2.2014 9:03

P74e10t45r 47S79y14k58o36r69a 6241957950406

Podle sebe soudím tebe.

+2/0
1.2.2014 10:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.