Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Manželé chtějí stavět garáž, místo toho už dvacet let válčí s úřady

Už přes dvacet let chtějí manželé Kašparovi stavět v Nebílovském Borku u Plzně garáž pro nákladní auto. Jejich plán se však zřejmě z více příčin postupně změnil v komplikovanou válku s úřady, kterou se už zabýval i soud nebo vedení Plzeňského kraje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T96o48m78á52š 60K20o87t57í28k 9616273913406

Co se týče umístění této stavby na cizím pozemku, v tomto případě jde o decimetry. Čili účast geodetů bude nutná. Nicméně katastrální mapa je zde digitální, takže geodet by to věděl během chvilky, jestli roh té garáže je už na sousední zahradě nebo ne (to je ten plot v pozadí obrázku). Čili to spíš vypadá, že stavitel nemá svědomí čisté.

+7/0
23.1.2014 13:40

V78á43c87l61a17v 28P52o16u19s72t36k21a 3510461842

No jistěže nemá. To je snad očividné a nemá smysl o tom vůbec diskutovat.

+7/0
23.1.2014 13:49

J94i61n24d24ř69i55c48h 39Š74k23o71p80e66k 4605731980135

narážet stavbu na dm k hranici pozemku je blbost. Pokud soused nebude s hranicí souhlasit po vyměření, potáhnou se soudy roky

+1/0
23.1.2014 18:25

M91a62r72t30i13n 72H35o27u20b29a 6863751529408

titulek clanku jasne naznacuje, ze urady nekoho sikanuji, obsaj clanku vsak napovida, ze kdosi chtel realizovat cernou stavbu

+21/0
23.1.2014 13:25
Foto

J19i72ř13í 61U65n46č13o31v84s39k13ý 8239482443469

Zažil jsem to taky s povolením na odstranění příčky v bytě činžáku, podotýkám není nosná, sousedka z druhého vchodu měla stížnosti, to co předváděl stavební úřad bylo nepochopitelné. Díky, že dnes to již je zrušeno úpravy v bytě již povolení nepodléhají.

0/0
24.1.2014 9:46

K85a54r45e73l 33K29o87š73ť63á91l 8887881950595

Typické projevy diagnózy paranoia kverulans. Celý svět může za jejich problémy, které oni dávno nejsou schopni racionálně řešit.

+7/0
23.1.2014 12:33

P35a61v63e31l 81H62o18l63e98k 1173612980

Jen víc takových stavebníků a stavební úřady budou zabalené a čekat se bude roky. Pošle mně (a jsem z oboru) je chyba jednoznačně na jejich straně. S tím přesahem stavby bude urcite problém jinak by ji dávno nechali zaměřit geodetem (to opravdu neinicuje st.úřad, proč by to měl platit daňový poplatník, povolení chtějí oni, tak musí konat). I kdyby stavěli na svém, tak urcite nedodrzeli min. odstupovou vzdálenost (3,5m) a pokud soused nesouhlasí, tak st.úřad nemůže stavbu povolit. Musí hájit oprávněně zájmy i sousedů.

+11/0
23.1.2014 12:26

P69a77v42e26l 89H33o89l80e33k 1743502110

Oprava: zavalené

0/0
23.1.2014 12:27

J29i20n30d97ř48i69c76h 57Š17k70o58p77e49k 4915651810385

stavební úřad může povolit stavbu i přes nesouhlas souseda. Prostě se s námitkou vypořádá (zamítne ji či ji zohlední) a rozhodne. Představa, že když budu mít 20 sousedů a jeden si postaví hlavu, tak si nikdy nic nepostavím je blbost

+1/0
23.1.2014 17:29

J31i55r38i 21K33n59o20t40e47k 2129648978249

Jedná se o dvě na sobě nezávislé věci. Tou první je stavba bez stavebního povolení. Pokud získám stavební povolení na nějaký typ stavby, nemohu na základě něj postavit něco jiného. Tady je chyba jednoznačně u "manželů", neboť si měli předem promyslet co chtějí stavět a na to si vyžádat stavební povolení, pokud změnili názor později, holt nezbývá než si to "vyběhat" znova. Další věcí je údajná stavba na cizím pozemku. Tady nechápu, proč se o tom stále spekuluje, to už mělo být dávno vyjasněno (osobně bych jako "stavitel", který má "máslo na hlavě" se stavebním povolením sám zajistil zaměření, samozřejmě vyjadnit to mohl i soused, případně úřady). Je ovšem možné, že vzhledem ke stavbě bez stavebního povolení - což samo o sobě stačí k zákazu stavby a rozhodnutí o odstranění) není otázka vyjasnění umístění stavby tak "žhavá".

+3/0
23.1.2014 12:06

J36i60ř20í 61D11r71a42h19o25t38a 1400145909986

A přitom stačí tak málo - dát do správné kapsy správnou obálku.:-)

+1/−6
23.1.2014 11:47

F29r64a76n96t67i18š51e11k 28S22o88k94o60l 7205674111676

Taková je realita českého úřednictva.

+1/−3
23.1.2014 12:03

V21á58c91l44a96v 67P86o89u93s48t28k16a 3260961172

Možná vaše realita.

+2/0
23.1.2014 12:09

P42a59v89e74l 69H14o96l89e72k 1343412960

Pokud se brání soused, tak obálku přijme jen sebevrah.

+2/0
23.1.2014 12:28

K72a16r21e32l 51D23l70o28u54h98ý 2642325962885

A že se bránili sousedi v K.Varech, nic jim to nebylo platné. Soudružka na stavebním odboru požehnala stavbu ohyzdnosti ruského typu. A potom ještě podvedla město, koupila obecné pozemky a s miliony zisku prodala. A ejhle, nic se jí nestalo. Takže žádný sebevrah, pouze jen hamižnost rozhoduje. Tak je to tady, v té české gubernii zaužívané:-P:-P:-P

+3/0
23.1.2014 13:33

P17a72v68e32l 94H11o25l80e62k 1103292910

Mate pravdu, ale to je jiný příběh, tam nešlo o garáž. A taky nakonec skončit musela, to je právě ta sebevražda. To se ale dělá pro milióny a ne pro pár tisíc v obálce kvůli stavbe garáže.

+1/0
23.1.2014 15:43

J40a63r24o67s29l19a64v 70Č24e82r82n26ý 6768914559788

A přitom stačí tak málo - stavět to na co mám povolení a stavět to na tom místě, kam to povolení je.

+6/0
23.1.2014 16:45

J62o43s94e67f 77P79o95ž33i31v49i39l 8394816907530

Navíc, když jsem na to tak koukal, tak není úplně vhodný zabezpečit stavební jámu betonovejma pražcema SB8P:-).

+1/0
23.1.2014 11:43

L20u12k58á82š 16F14r85i78d54r66i36c74h 8347891517556

ať si pořídí stavební zákon (za 169,-kč) a v zákoně č.183/2006 sb.  § 134 (4) Kontrolní prohlídka stavby, rozhodnutí a opatření.Dočtou se, že stavební úřad nepochybil a nemuseli nic dávat k soudu a řešit to 20let.

+13/0
23.1.2014 11:37

J12i55n46d28ř29i14c61h 24Š59k66o89p46e79k 4795341870335

No jestli dostali povolení na jednu stavbu a ve finále začli stavět něco trochu jiného s tím, že se to dodatečně nějak vyřídí (tzv. česká cesta), dobře jim tak, že to neprošlo. Oni asi moc dobře věděli, proč nežádat o sklep rovnou

+21/0
23.1.2014 11:28

F39r71a24n28t19i48š73e75k 63S50o10k50o15l 7715424791926

To je teda moudrost. "Oni asi moc dobře věděli, proč nežádat o sklep rovnou"

Mne napadá kvanta důvodů. Například, ale to je zbytečné vyjmenovávat. Tak třeba abys pochopil a bylo to blbuvzdorné, byli chudí. troufali si jen na garáž, ale potom zbohatli  a chtěli mít pod garáží taky sklep. Tuto možnost považuji za nejpravděpodobnější.

0/−5
23.1.2014 11:46

V36á83c44l71a33v 15P50o43u32s49t23k49a 3980731422

A to jim dává právo stavět načerno na cizím pozemku?

+7/0
23.1.2014 11:58

F47r51a93n27t36i36š91e16k 71S51o64k63o60l 7725544941566

8-o

Soused se domnívá. Soused se obává. Znamená to, že se staví na jeho pozemku?

Podle Tebe asi ano8-o

0/−2
23.1.2014 12:02

V65á85c52l49a53v 60P15o66u73s83t86k98a 3590361642

Píšu vám to po třetí, ale nečekám že vám to dojde. Právní vztah k pozemku prokazuje stavebník, což tento zjevně neučinil.

+10/0
23.1.2014 12:07

P75a67v13e62l 76H25o52l66e44k 1773722300

Pane Sokole, když tomu nerozumite, tak to raději neřešte, nic ve zlém...

+2/0
23.1.2014 12:30

J68a50n 88C70h76o53b66o82t 5223318919937

No oni byli vyzváni, aby dokázali opak, což evidentně nedokázali...

Měli prostě přepracovat projekt, požádat o změnu nebo nové stavební povolení, ne začít stavět něco nepovoleného...

+2/0
23.1.2014 12:40

D89a87v60i62d 51G14e16s21c25h10v87a91n69d90t27n41e23r 9299183718794

No tak například, a neboj se, zbytečné to není.

0/0
23.1.2014 12:20

J40i46n25d83ř23i19c55h 92Š52k51o53p75e19k 4725881630885

nevěř tomu, spíše od začátku věděli, že povolení ke sklepu nedostanou.

navíc vykopat sklep pod existujícím objektem je trochu něco jiného než přistavět (z technologického hlediska,)

+1/0
23.1.2014 12:39

J24a39r71o60s14l67a62v 95Č11e85r35n34ý 6698924239298

To si děláš srandu? Zbohatli a tak si jen tak začnou stavět něco jinýho?? To je stejný, jako bych si udělal řidičák na najslabší motorku a pak bych nějak zbohatnul, tak bych si koupil ňákej supersport a jezdil na ten původní řidičák.

0/0
23.1.2014 16:49

J23o59s51e45f 78P38o93ž59i28v71i57l 8444266607280

OK, tak pro šťouraly ještě jednou. Rozhodnutí o umístění stavby a stavební povolení se vydává z několika důvodů:

1) aby si kdejakej ňouma, co o statice a konstrukcích neví ani zbla, nepostavil stavbu, která by ohrožovala jeho sousedy a lidi na ulici,

2) aby tou stavbou nějak nepoškodil životní prostředí - jak se nakládá s nebezpečným odpadem ze stavby se taky řeší v dokumentaci pro stavební povolení,

3) Aby bylo jasný, na čí pozemku se to vlastně staví a jestli to nezasahuje někomu jinýmu třeba na zahradu.

Odvolávat se v tomhle případě na soukromý vlastnictví a že do toho nikomu nic není je tedy zcela mimo mísu:-P.

+16/0
23.1.2014 11:15

F38r77a33n14t77i98š28e35k 77S62o86k21o33l 7295684811586

Podívej, nikdo se neodvolává na soukromé vlastnictví, které ovšem nesocialistický úředník má ctít.

Další body jsou plané chytráctví. Pravda ale všeobecně známá, takže zbytečné poučování.

V tom konkrétním případě se starosta ani nepokoušel argumentovat statickým ohrožením stavby nebo poškozováním životního prostředí, takže argument mimo.

Je tu nejasnost v umístění pozemku, ale taková nejasnost může trvat max tak dvě hodiny, než seženu pásmo na měření, katastrální mapu a než to orientačně proměřím. Pokud nejasnost dál přetrvá, tak můžeme dál řešit přivoláním geometra. V úvahu připadá, kdyby stavba byla těsně na hranici, ale to nebývá běžné. Rozumný člověk neriskuje, že bude muset se stavbou uhnout protože by stál na sousedově, nechává si nějaký ten centi nebo decimetr do rezervy. O tyto údaje třeba doplnit úvodní článek, než můžeme diskutovat dál.

Zatím možno diskutovat jen obecně o přetrvávajících socialistických manýrech českého úřednictva, které pro někoho překvapivě vůbec není na úřadech vzácné. Pokud vám to nevadí, jste buď nýmand nevlastnící žádnou nemovitost anebo příznivec socialistických pořádků.

0/−7
23.1.2014 11:42

V40á55c94l22a46v 27P20o84u44s21t42k42a 3200271792

;-D;-D Dobrý, chvilku jsem myslel že to myslíte vážně.

+6/0
23.1.2014 12:01

F50r66a96n55t46i87š45e30k 94S34o72k82o90l 7265694401586

Zavazíš tu.

0/−2
23.1.2014 12:05

V88á98c13l69a64v 15P90o60u22s29t42k87a 3850921672

To vám nezávidím.

+2/0
23.1.2014 12:18

D16a70v66i32d 22G45e69s94c35h10v87a73n43d29t67n74e80r 9839523218244

On ne, to ty a tvoje bláboli.

0/0
23.1.2014 12:19

J20o84s60e15f 94P33o68ž12i41v19i40l 8154486837550

1) Čekal jsem že se ozvete;-D.

2) Nikdy jsme se neviděli, tak nevím, proč mi tykáte;-).

3) Co se týká mého příspěvku, mělo to být logické vysvětlení, proč se to řeší přes stavební úřad. Důvodů může být daleko víc.

+1/0
23.1.2014 12:16

F13r17a45n53t38i18š43e64k 27S27o26k92o60l 7675174121506

Dokazování jestli to mají na svém pozemku, nebo to přesahuje na sousední pozemky, jak uvedla Helena Štvánovávůbec není složité. Řeší to zaměření geodetem. Jenže pro českého úředníka je patrně složité všechno.

A co se týká změny projektu, jmenovitě podsklepení garáže. Samozřejmě, rozumné využití stavby. Když už stavím garáž, je rozumné postavit pod garáží sklep. Stavba bude lépe využita.

Z celého článku vyplývá, že tady nejde o povolení změny stavby, tady jde o schválnosti úřednictva.

0/−19
23.1.2014 10:45

V56á29c95l85a15v 27P27o22u11s91t92k90a 3570681942

Nic takového z článku nevyplývá. Úředník nemá žádnou povinnost zadávat někomu zaměření geodetem, naopak je povinností stavebníka prokázat vlastnický vztah k pozemku, na kterém chce stavět.

+12/0
23.1.2014 10:46

J44a22n 70Š72k47r98a81b15á75n29e43k 7865770408182

Proč by to měl řešit úředník? Ti lidé začali stavět jinak a jinde jinde než měli je tedy logické aby oni prokázali že tím neomezují vlastnictví někoho jiného... Pokud nejsou schopni tohle zařídit mají smůlu..

+12/0
23.1.2014 10:47

P44e34t16r 89N57o28v87o68t96n89y 3289402379262

Tak si to tím geodetem měli nechat zaměřit.

+6/0
23.1.2014 10:51

F49r73a69n57t31i57š47e95k 43S63o51k73o24l 7295654711396

Nenapsal jsem, že zaměření pozemku by měl řešit úředník. Napsal jsem, že pro českého úředníka je patrně složité všechno. Jestli nechápete ten rozdíl, neumíte vnímat psaný text a to je pak těžká diskuze.

0/−7
23.1.2014 10:53

J48a81n 92Š56k68r83a66b20á75n55e53k 7725810288672

a teď to opravdu nechápu, pro úředníka to zas tak složité není: "stavíte jinde a jinak, tady pan Novák říká že nejspíš i na jeho pozemku, prokažte že to tak není (geodetickým zaměřením), pokud to neprokážete máte smůlu a začneme se bavit nikoli o dodatečném povolení (což je běžné) ale o odstranění černé stavby..."   Pokud by podle Vás neměl řešit zaměření úředník váš příspěvek skutečně nedává (pro mě) smysl..

+8/0
23.1.2014 10:59

V54á88c35l54a73v 39P56o81u69s48t89k52a 3480831142

Povinnost prokázat právní vztah k pozemku pod zamýšlenou stavbou má stavebník. Tento zjevně neprokázal nic.

+9/0
23.1.2014 11:11

F67r12a35n60t78i58š44e68k 80S89o12k47o54l 7125934321606

Obhajoba úředníků je postavena na slovech, soused se domnívá, soused má obavy a podobně. Takže houby, soused se domnívá anebo má obavy.

Domnívat se totiž mohu tak dvě hodiny, do té doby než si ten hranečník nepřeměřím. K orientačnímu přeměření nepotřebuji geometra. Zvládnu sám za pomocí měřícího pásma. Tak je běžné mezi sousedama.

Takže starosta měl říct, soused se domníval anebo soused měl obavy, ale domnívat se anebo mít obavy několik let, jak se toto řízení táhne vůbec není normální.

Tady je namístě opravdu ministerské přezkoumání úřednických postupů anebo Brusel.

Komunistické a soudružské manýry našeho úřednictva přetrvávají dodnes. V tom je problém.

0/−8
23.1.2014 11:31

V45á82c29l34a92v 20P96o10u90s10t32k17a 3770401282

Podívejte vy komunisto. když je prokázání vlastnictví pozemku tak jednoduché, proč to ti lidé neudělali už před dvaceti lety? A mimochodem, starosta stavbu nepovoluje.

+6/0
23.1.2014 12:05

F36r71a87n50t47i31š48e18k 20S30o54k64o70l 7905124791756

Prokázání vlastnictví je opravdu jednoduché. Složité je přimět české úřednictvo aby vlastnictví pozemku uznával, soudruhu.

Mimochodem, nejsem komunista.

0/−4
23.1.2014 12:08

V26á38c16l64a63v 79P73o90u38s60t87k58a 3210601122

To vidím soudru. Jste vážně legrační.

+3/0
23.1.2014 12:17

J58o82s21e82f 23P52o84ž39i95v73i19l 8144486557350

Čtěte pořádněRv:-P

0/0
23.1.2014 10:58

F18r88a30n56t90i49š33e63k 71S91o23k58o18l 7705604591976

?

0/0
23.1.2014 11:31

D68a51n15i87e79l28a 65U32r40b98a20n89o54v74á 2354450125516

jasně, máme stavební povolení, tak že klidně postavíme něco jiného někde jinde a je to v cajku.;-D

+7/0
23.1.2014 10:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.