Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravní podnik v Plzni mění systém pokut, možná skončí i obchod s dluhy

Systém sankcí za jízdu načerno v plzeňské MHD se zásadně mění. Od ledna platí nové sazby pokut, které zvýhodňují hříšníky, když svůj prohřešek řeší a zaplatí brzy. Vedení dopravce také zvažuje, že převezme do své režie vymáhání pohledávek a vyřadí ze hry advokátní kanceláře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46e39t77r 91H84r30a65b54á54k 6420837482350

Naprostá blbost je, že ten, kdo si zakoupí legitku za 4 tisíce musí při jakémkoliv zapomenutí legitky zaplatit. Spousta lidí pospíchá, zapomíná a nakonec takto musí zacálovat ještě navíc k legitce. Já bych preferoval to, aby když se člověk dostaví např. do 3 pracovních dnů s legitkou na podniky, aby mu pokutu odpustili. To by bylo fér. Ten terst v podobě cesty na podniky by byl podle mého dostatečný. Připadá mi to fér v souvislosti s tím, že v MHD jezdí neustále stejní černí neplatiči, kteří nikdy pokuty nezaplatili, ale jezdí pořád. Takže defacto slušní lidé platí, neslušní nikoliv. V tomto ohledu se podniky chovají jako hyeny, které jdou zejména po slušných lidech. Popř. mě napadlo, že by mohl mít každý během roku 3 možnosti zapomenutí, pokud má legitku, bez pokuty a případné další zapomenutí zaplatit.

A dále bych prosadil, aby každý pasažér, který jezdí opakovaně umyslně načerno, nemá legitku nic, byl revizorem označen ideálně pěstí mezi oči. To jen, aby si to pamatoval a už do MHD nelezl.

+2/0
16.1.2014 12:32

L63u43d98ě18k 82N31ě64m65e80c 5305201742294

Když jsem jezdil na průkazku, stejně jsem ji nechával doma, abych ji neztratil. Jednou za čas jsem zašel na Dopravní podnik uhradit 40 káčé. Pamatuju doby, kdy majitel zapomenuté průkazky platil celou nekrácenou pokutu.

0/0
16.1.2014 14:36
Foto

M11í51r47a 97K93l53a39s 9492707589106

To co jste napsal sicevypadá na první pohled logicky, ale realita bude trochu jiná. Ve chvíli kdy „zapomenutí“průkazky na tramvaj bude zcela zadarmo, se jen navýší počet těch co budouzapomínat, protože je to pohodlné a nic to „nestojí“. Práci a starosti budoumít především jiní. Revizoři nebudou nic jiného dělat než vypisovat hlášenky,úřednice PMDP evidovat atd. A protože když je někdo lajdák většinou kroměprůkazky zapomene i občanku, což znamená, že si jej bude muset revizor nechatzjistit - ověřit totožnost policií. Lajdák zdrží revizora a policejní hlídku min. o čtvrt hodiny aještě se bude vztekat a hádat s revizorem, že na to nemá právo, že hozdržuje, nutí vystoupit z vozu kde nechtěl atd. atd. A nic by ho to nazákladě vašeho nápadu nakonec nestálo, na rozdíl od řidičáku není zapomenutí občankynijak postihováno. Pomineme ještě problém s těmi, kdo občanku podle zákonanemusí vlastnit, tj. s dětmi mladšími 15 let.

0/−1
16.1.2014 17:43

P30e94t91r 62H55r35a44b16á45k 6660877412290

A proto druhá varianta - 3x a dost, hm?

0/0
16.1.2014 18:35
Foto

M44í56r75a 11K80l57a56s 9802207109636

Já myslím, že současný systém je benevolentní už tak dost. 40 Kč je dnes směšná částka, jedna Plznička v hospodě. Tramvajenku mám již asi 25 let, jezdím prakticky denně, ale pokud si dobře vzpomínám kvůli zapomenuté průkazce jsem neplatil pokutu nikdy. Když to svedu nezapomínat já, nevidím důvod proč ostatní by to neměli umět taky. Nesvádějme stále řešení problémů kvůli vlastnímu lajdáctví na jiné....

0/−1
16.1.2014 18:43

T13o17m43á89š 94S95v19o92b83o98d86a 5879383124208

56 tisíc černých pasažérů za rok 2013??? tohle číslo těžko bude jen v Plzni, to musí být celé Česko...

0/−1
16.1.2014 10:32

L84u13d39ě62k 23N19ě27m63e46c 5765371682224

V průměru každej třetí Plzeňák byl jednou za rok chycenej, jak jede na černo. Navíc tam asi budou zahrnuti i ti, kteří sice měli průkazku, ale zapomněli ji doma. Vzhledem k tomu, že MHD používají i neplzeňáci, tak proč by to nemohlo sedět?

+1/0
16.1.2014 11:17
Foto

M11í28r20a 93K38l58a48s 9902547219486

No mě se to zdá taky hodně, protože je to v průměru 153 chycených pasažerů denně. A pokud je revizorů myslím že kolem 15 a mají nějakou pracovní dobu, dny volna atd., tak je to docela vysoká produktivita práce, zejména pokud uvážíte, že na ověření totožnosti spousty pasažerů si musí shánět policajty atd.

0/−1
16.1.2014 17:23

M56a94r57t30i57n 68V46o98ř69í12š71e77k 4807470493930

Úplně v pohodě. Prakticky kdykoli potkám revizora tak někoho vyhmátne...

+1/0
16.1.2014 18:36

V88e79r53o27n68i50k79a 81T79o75m92á10š52o71v63á 8401918899164

Tak tohle mě fakt potěšilo! Ještě to vymáhání lidsky vyřešit. R^

0/0
16.1.2014 8:21

L27i61b96u16š76e 40N37o97v20á 8397509394562

Tak soukromá společnost je levnější a proto z polických důvodů jako dobrý hospodář to budu dělat sám a dráž. To je logika socanů. A stejně, pokud půjde o vymáhání u soudu, návrhy na exekuce apod. to stejně budou muset zadat advokátům.

+1/0
16.1.2014 8:14

L87u64d59ě21k 10N92ě78m15e24c 5745491802744

Ono to, Libuško, možná bude trochu jinak. Možná ten začátek sedí, že teď to DP vychází levněji dát to soukromé společnosti.

0/0
16.1.2014 11:24

A46n55n97a 47P40r84o89c40h31á42z90k72o76v86á 9407520690522

ale prosím vás, jedná se o jednoduchou korespondenci - stačí jeden vzor, kam se doplní nacionále hříšníků, což by zvládl středoškolák, včetně podání k soudu -  a až u soudu pak je třeba právník

0/0
16.1.2014 13:00

V38í46t 46J21ů87z21a 8522406981208

Ano, jednoho právníka by si dopravní podnik zaměstnat mohl, to je účelný a přiměřený náklad.

0/0
16.1.2014 14:24

L10u13d85ě57k 34N12ě93m81e98c 5715971652484

... který by se samozřejmě měl promítnout do vymáhané částky, stejně jako všechny ostatní vícenáklady, zvýšené o určité procento.

0/0
16.1.2014 14:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.