Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič při předjíždění srazil cyklistu, mladý muž na místě zemřel

Život pětatřicetiletého cyklisty si vyžádala nehoda, která se stala v pondělí večer mezi Číčovem a obcí Vísky na Plzeňsku. Muže na kole srazil při předjíždění řidič Volkswagenu Tiguan. Tomu hrozí až šest let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V96l81a36d92i29m53í39r 74N59o96v53o49t96n19ý 1389790652440

Počasí této zimy způsobuje nebývalou koncentraci cyklistů na komunikacích - v obcích i mimo ně. Bohužel mnozí z nich zapomínají, že minimálně od 16 do 8 hodin nejsou vidět a jezdí do práce/z práce neosvětlení jako vprostřed léta.

+1/0
16.1.2014 7:40

L61u96d53ě82k 83N43ě64m45e54c 5335401982644

Já se do toho zkusím zapojit naposledy. Skoro všichni tady napsali normální logické argumenty. Cyklista měl být osvětlený (v zájmu zachování zdraví a života co nejvýrazněji), řidič by neměl předjíždět, pokud jasně nevidí, že má dostatečný rozhled v pruhu, ve kterém předjíždí. V tomto případě to odnesl neosvětlený cyklista (podle dostupných informací). Zkusme si jen tu situaci trochu transformovat do podoby, že místo cyklisty byl v tom místě na krajnici odstavený neosvětlený nepojízdný valník (příklad) bez jakéhokoli označení. Zůstaly by všechny argumenty shodné? Ano, valník by měl být alespoň vybaven odrazkami, aby byl vidět, pokud možno by za ním měl být výstražný trojúhelník nebo něco jiného obdobného, prostě nějakou zdálky za tmy viditelnou výstrahu. Dal by někdo ten trojúhelník i do protisměru? Já asi ne. Ten, kdo by předjížděl - říkal by taky, že tam nemá nic neosvětleného co dělat a že by to byla smůla toho, kdo ten valník odstavil?

0/0
15.1.2014 23:01

J89a87r68o44s65l53a65v 46L27e84b30e15d42a 3206839517110

Tyhle transformace na valníky a bodáky jsou k ničemu. I když překážku uvidím na pár desítek metrů a nestihnu zcela dobrzdit

1) narazím do neživé překážky, ale pravděpodobně se mi osobně vzhledem k již snížené rychlosti nic nestane - zničené plechy jsou moje smůla

2) narazím do živé překážky, mně se nic nestane, ale dotyčný má velkou šanci na vážné poškození zdraví nebo smrt

Toť zásadní rozdíl.

0/0
17.1.2014 13:26

M74a61r86t14i64n 72L50u60k37e12š 3616301871495

Opět diskuze plná Mirků Dušínů, kteří patrně nikdy neseděli za volantem. Řidič podle nich musí tohle, musí tamto, nesmí ono atd. Dušujete se, že se vám tohle nemůže stát, že jezdíte předpisově, přeně víte, jakou smí jet řidič rychlostí aby stihl zastavit před překážkou, že smí předjíždět jenom když ví, že "tam nic není", jak dokázal napsat jeden komik.

Z těchto Dušínů za volantem mám upřímný strach, většinou se poznají přizdisráčskou jízdou 45 km/h v obci, neustále sledujíc tachometr, jestli náhodou nepřekročili povolenou rychlost. V případě nenadálé události jsou pak tito řidiči zdrojem problémů a nehod, protože všechno svou řidičskou schopnost mají natrénovanou jen v rovině teorie.

Že sejme v noci neosvětlenýho cyklistu nebo chodce se může stát komukoliv, a planý rádoby bezpečný a odpovědný kecy na diskuzi na tom nic nezmění.

+4/0
15.1.2014 10:07

L86u89d61ě87k 95N41ě71m20e94c 5445391282864

Jsou lidi, který mají auto jako dopravní prostředek. Jsou lidi, který ho mají jako nástavec na přirození. Ti si pak musí dokazovat, že nejsou přizdisráči. :-P

0/−4
15.1.2014 10:30

L69i41b81a 67R13u57s49n67á67k 2570144615841

Ma pravdu, ze stat se to muze kazdemu. Jestli opravdu cyklista nesvitil, tim spis.

+1/0
15.1.2014 14:47

L17u23d76ě13k 78N55ě65m95e34c 5735691102874

O tom není sporu. Ale to je jediné, v čem s ním můžu souhlasit. Všechno ostatní je záležitost pozvedávání si pokleslého sebevědomí.

0/−3
15.1.2014 16:06

T16o71m55á74š 27B72r82a14b46e13c 2868436925716

Ty woe, z tohohle mám vždycky strašnej strach. Přes zimu do terénu moc nezdím, spíš jsem na silnici. Někdy mě řidiči aut vůbec neberou v potaz, předjíždějí mě, ač jede v protisměru jiné auto, kolikrát mě minou o pár čísel. Jako kdyby nemohl těch pár vteřin počkat a předjet mě, až když proti nikdo není :-/

+3/−1
14.1.2014 19:09

F83r86a11n82t47i21š91e61k 25M53i97t20a65š 6579866804349

Nejsem cyklista, jsem dlouholetý řidič. Cyklisty nemám rád, ale respektuji je a jak píšete, radši přibrzdím, mně to nic neudělá a aspoń je důvod si zanadávat a je nějaké vzrůšo. Nemyslím to zle. S cyklisty je třeba počítat, ale ruku na srdce, neosvětlenej v noci, je sebevražda.

+5/0
14.1.2014 19:31

T20o22m37á40š 76B84r62a21b10e74c 2508246505926

To samozřejmě. Ono je to o hubu, i když cyklista svítí jako vánoční stromeček. I tak je snadno v záplavě jiných světel přehlídnutelný. Jinak já měl na mysli jízdu za světla

+3/0
14.1.2014 20:21

M25i77c72h28a84l 41P21a54v55l89á95t 9153963864459

To se mi nestava. Jezdim osvetlen a zejmena pri kraji vozovky,.. Asi zazrak. :o)

0/0
17.1.2014 10:42

J48a72n 91F18i72a20l58a 7394607825229

Já jsem v Rumunsku v bezměsíčné noci potkal na silnici černého koně, stál napříč vozovky. Ubrzdil jsem, protože s neosvětlenými objekty se musí počítat!

+1/−2
14.1.2014 18:27

F59r67a95n27t75i83š51e35k 23M78i54t13a40š 6909386144249

Vaše rychlost byla?

0/0
14.1.2014 19:07

J49i93ř38í 22K70ü12h37r 2640916830896

Pravděpodobně předpisová ,ve smyslu, že stihl včas reagovat na překážku a zastavit. Nejel (asi) jako hodně řidičů co jezdí jako by maximální povolená rychlost byla rychlostí minimálně povolenou a pokud někdo jede pomaleji(třeba 75 km/h mimo obec) hned mají v lepším případě jen blbe kecy , v tom horším se začnou na vozidlo před sebou lepit či troubit /blikat, než se naskytne vhodná příležitost k předjetí, které se neobejde bez nějakého toho pohledu či gesta na předjižděného šoféra.

+1/−2
14.1.2014 19:59

F19r13a27n14t31i66š64e36k 12M30i76t26a60š 6939566534209

Černej kůň v bezměsíční noci, tedy tma jak v pr.., dosit světel, uzření překážky, reakční doba, brzdná dráha a stihl to. Vychází mi cca 20 - 30km/hod. Jet touto rychlostí v Rumunsku znamená přijít o vše co je na autě včetně pneumatik a to za jízdy během 15km.

+2/0
14.1.2014 20:06

J67i77ř68í 77K81ü45h67r 2580556570676

Takže tvrdíte, že pan Fiala lže?Chápu to správně?

0/−2
14.1.2014 20:26

V83í16t17e72k 66V47e13č55e24r27e10k 7208249213535

Ne, že jel 30 km/hod. To je v Rumunsku docela dost.

+2/0
14.1.2014 21:00

J29i92ř50í 28K54ü92h43r 2580816550256

Ale to by ho (teda pokud jel dále než 15km) v Rumunsku okradli a to včetně pneumatik. Teda pokud se dá věřit panu Mitašovi.

+2/0
14.1.2014 21:06

V40í62t55e58k 30V25e58č91e69r64e26k 7308129433925

Dá, okradení minoritním etnikem tam hrozí samozřejmě, ale on možná myslel stav vozovek - prostě se vám auto rozvrzá a roztřepe tak, že vypadnou šroubky a vše se rozpadne.

+1/0
14.1.2014 21:20

J45i39ř97í 24K57ü74h37r 2630906740256

No samozřejmě ,že tam okradení hrozí ,kde by taky nehrozilo. Jde spíše o to, že dle pana Mitaše by musel jet max 30km/h (aby dokázal včas zastavit), ale to by ho zase okradli o vše. Takže se tyto dvě varianty (dle pana Mitaše) navzájem vylučují (při trase delší 15km) a já jsem z toho vydedukoval (a tak se ptám) ,jestli pan Mitaš tvrdí ,že je pan Fiala lhář.

0/0
14.1.2014 21:27

F96r74a21n67t75i53š26e17k 26M87i95t31a56š 6459936924189

Ano, tvrdím.;-D

0/0
15.1.2014 20:23

T20o35m57á20š 29B40r44a67b30e28c 2648496245656

Tak buď rád, že tam nestál Dracula :-P:-)

+1/0
14.1.2014 19:11

V80í46t61e49k 14V74e61č47e38r34e79k 7858579503455

Souhlasím s názorem, že i kdyby cyklista jel naprosto neosvětlený (což nevím, jestli bylo, nevím, jestli to v článku je), tak je to chyba toho řidiče, co předjíždí. Ten *musí vidět, že tam nic není* a nestačí *nevidět, že by tam něco bylo*. Musí mít jistotu, jinak předjíždět nesmí.

+5/−7
14.1.2014 16:52

J88a13r32o26s26l43a60v 40L56e75b55e56d27a 3606879457700

Což je prakticky neproveditelné... zejména v případě zde uváděném = chodec v černém hávu ležící ve mdlobách - u nás tedy spíš ožralej - na asfaltu.

+3/0
14.1.2014 16:55

V64í48t90e56k 94V96e65č68e38r33e77k 7178749393365

To je možné. A jestli je něco prakticky neproveditelné, tak to prakticky neprovádím. Dá se jet i bez předjíždění. Tak budu doma o 10 min později.

+3/−5
14.1.2014 21:01

M22i51c14h84a14l 19P66a89v35l89á43t 9873263394909

Da se i nejet. Proste nebudete doma.

Nektere prispevky svou absurditou alespon pobavi. Diky za ne!

0/0
17.1.2014 10:43

F82r88a42n33t90i59š84e76k 60M78i54t19a51š 6139336284159

Skvělej blábol, kolik máte najeto kilometrů v noci?

+7/−2
14.1.2014 17:17

L71u70d52ě18k 92N96ě19m79e30c 5595741262134

Taky jsem znal jednoho, kterej se pokoušel dělat blbce z druhých tím, že říkal, že je starší, že toho hodně viděl, že toho hodně uděla, že toho hodně najel... a tak dál. To, že někdo udělal něčeho hodně, ještě neznamená, že je v něčem machr. Když to zdůrazňuje, tak to většinou bývá naopak. Schválně se zkus zeptat nějakého autobusáka, který má opravdu hodně a bez průserů najeto, jak se věci mají, ty blábole.

+3/−3
14.1.2014 18:21

F42r27a32n97t78i56š67e42k 61M80i79t90a61š 6289646464359

Pokud bych měl počítat každých 100m s neosvětlenou překážkou, nedalo by se vůbec jezdit. Kdo z vás v noci předjíždí stylem : musím vidět neosvětlenou překážku? Ruku na srdce asi nikdo, 99% jede s tím, že naproti nejsou světla protijedoucího vozidla, tudíž naproti nic nejede a začne předjíždět.(1% v noci nepředjíždí vůbec) Neb většina předpokládá, že hlavní smysl světel je "být viděn" a překážka v noci musí být opatřena předepsaným osvětlením. Zvěř a pod. je vyšší moc. Pokud mi vy pane Blábole chcete namluvit, že to děláte jinak, tak jste zřejmě superman. Autobusák s X najetejma kilometrama určitě nejste a ptát se jich nemusím ;-D jezdí naprosto stejně jak jsem uvedl v předešlých větách. Mimochodem průměrný dosvit(aby se dla překážka rozpoznat) potkávacích světel je 60m, jedete li rychlostí 80km/hod a výše tak vzhledem k průměrným reakčním dobám jedete poslepu, ale jak jsem napsal pro vás to neplatí, vy jste superman.

+5/−1
14.1.2014 19:07

J93i28ř29í 20K62ü39h67r 2160866450186

Takže prostě počítáte s tím, že je jistá šance, že někoho při předjíždění (např chodce-neležícího) srazíte?

+1/−3
14.1.2014 20:29

F50r54a46n36t85i53š34e76k 59M71i19t88a72š 6269416784549

Ano, počítám a proto jakmile vjedu do druhého pruhu okamžitě rozsvěcím dálkové, ale ani to není jistota, že blba v černým nepřehlídnu. Ale jinak je to o ničem, každé předjíždění je specifické.

+3/0
15.1.2014 20:27

L43u93d64ě55k 95N91ě60m46e67c 5975551802234

Asi by bylo vhodný, kdyby si některý lidi nabouchali do hlavy předjíždění. Předjížděný by měl v noci svítit dálkovými světly, nikoli potkávacími, aby předjíždějícímu osvětlil cestu. Předjíždějící by měl jet s potkávacími světly. Ve chvíli, kdy jsou oba zhruba na stejné úrovni by měli oba přepnout. Tedy předjíždějící z potkávacích na dálková, předjížděný z dálkových na potkávací. Pokud někdo předjíždí jinak, tak se nemůže divit, že je mezi těmi, co předjíždějí poslepu. Ta dálková světla jsou samozřejmě v případě, že nic nejede proti, nebo je protijednoucí dostatečně vzdálen. V opačném případě předjíždí jen hazardér.

+2/0
14.1.2014 21:08

J56i33ř20í 40K55ü18h55r 2130406890186

Třeba předjížděný ztlumil dálkové právě kvůli tomu cyklistovi.

0/0
14.1.2014 21:12

L74u73d19ě62k 48N74ě76m68e73c 5215191932834

Ano, tak se to sice dalo vysvětlit, také mě to napadlo. Ovšem má to 2 háčky. Zaprvé pokud by o něm věděl, tak by předjíždějícímu znovu cestu prosvítil, aby na cestu viděl, případně by výrazně přibrzdil, aby předjíždějící stihnul manévr dokončit, zadruhé by zřejmě od nehody neujel protože by o ní věděl. Podle mého názoru jel předjížděný blbě na potkávací světla a předjíždějící neměl dostatečný rozhled. V tom případě si měl ale přepnout na dálkovky hned při zahájení předjíždějícího manévru.

+1/0
14.1.2014 21:25

J71i81ř56í 89K54ü71h95r 2100656290256

A nebo prostě jen předjížděný házel bobek na to ,co se děje za ním, on cyklistu bezpečně minul a ke srážce mohlo dojít až za ním, čehož si nemusel všimnout. (resp si srážky asi nevšiml ,to by zastavil, teda pokud by nespěchal či nechtěl potkat PČR)

0/0
14.1.2014 21:35

L10u42d69ě85k 51N70ě79m68e84c 5115161312254

No, spíš na to házeli bobek oba. A pak se divili (ano divil se asi jen předjíždějící). Já si nemůžu pomoct, ale opravdu mi to vychází na jednoznačnou vinu předjíždějícího. Cyklista měl smůlu i se svou (zřejmě) spoluvinou.

0/−1
14.1.2014 21:44

J91i71ř55í 88K60ü96h51r 2730766290846

S tím můžu jen souhlasit.

0/0
14.1.2014 21:48

M82a22r55t46i21n 73L17u41k14e32š 3216771941185

Souhlas, jsou to joudové - myslí to dobře, ale jsou úplně mimo.

0/0
15.1.2014 10:10

V83í72t14e86k 78V91e10č36e66r39e57k 7308319333465

Proč je to blábol? Najeto v noci moc ne, řádově tisíce km. Předjíždění v noci? Řádově jednotky - pokud si jistý nejsem, tak nepředjíždím. Prostě neriskuju.

Zajímavější by byla otázka kolik jsem měl zaviněných nehod. Nikdy žádnou.

+1/−1
14.1.2014 20:58

P43a41v87e86l 33Ř74a76p62e47k 7632616899385

Smutné poučení z této diskuze - většina řidičů v noci jezdí tak, že existenci neosvětlených překážek nebere v potaz. Prostě jedou do tmy a spoléhají, že tam nic nebude, když tam nic nebylo včera ani předevčírem. To je přímo šokující Rv

+4/−3
14.1.2014 16:06

T36o17m 18P97á50l11e81k 1151516479198

Pro pohyb na veřejných komunikacích existují nějaká pravidla. Sám občas jedu v noci na kole, ale svítím jako lampión, protože jako řidič vím, že vidět v noci tak malý objekt jako je neosvětlený cyklista nebo chodec na dálku prakticky nelze.  :-( Prostě každý svého štěstí/neštěstí strůjce.

Rozhodně když jako cyklista vidím auto co předjíždí, tak si dávám sakra bacha, abych byl co nejvíc u kraje - případně i na trávě.

To, že mě sejme auto nespravedlivě mi život nevrátí. Howk.

+2/0
14.1.2014 16:16

R89e37n62é 89Š32r98ů76t41e29k 8538805576448

To mám to auto tlačit, abych včas zaregistroval borce v černých bundách bez světel? Cyklistu i chodce v černém zaregistrujete max na 20m. Při rychlosti 90km/h (mimo obec) ujedu 25m/s a 1 sekunda je udávaná jako reakční doba mezi zaregistrováním překážky a šlápnutím na brzdový pedál. Auto pak nějakých dalších 70 metrů brzdí. V tu chvíli ale už dávno zvoníte na nebeskou bránu, ale to už vlastně zvoníte dřív než zašlápnu brzdový pedál. ;-D

+2/−1
14.1.2014 16:27

J24a56r53o31s81l75a60v 71L82e11b84e65d56a 3526789837230

Copavoto - ale co když tam místo borce bude bodec? ;-D

0/0
14.1.2014 16:35

R55e15n78é 97Š64r33ů96t44e43k 8928825136558

nejsme ve středověku ;-D

0/0
14.1.2014 16:39

P79a62v85e26l 74H49o20l31e50k 1613522430

Na tlumena světla nemůžete jet 90 a na dalkova by ten chodec mohl být vidět.

+2/−3
14.1.2014 17:33

F84r83a15n18t52i70š62e30k 88M57i60t98a80š 6629706284369

Dejte si někdy nějakou frekventovanou trasu v noci a zjistíte kolik se "dá" jet na potkávací světla. Ale věřte, že pokud pojedete méně než 80km/hod tak jste prakticky "překážka".;-D

+2/0
14.1.2014 19:27

J61i80ř18í 95K84ü19h25r 2460306370316

Jsou tu i tací, pro které budete překážka, i kdyby jste jel 150km/h.

+1/−2
14.1.2014 20:02

F69r22a30n93t91i55š79e35k 81M22i14t35a52š 6559426264919

Bezesporu, ovšem ubývají, smutné je, že sebou berou i ostatní.

0/0
14.1.2014 20:08

M67i88l23o68š 11B34é64m 6514379952633

Většina? Všichni! Už jste potkal někoho kdo by v noci jezdil mimo obec 40km/h, což jsem odhadl jako rychlost, kdy je schopen člověk spolehlivě reagovat na osvětleného účastníka provozu (nebo jiný neosvětlený objekt) a včas zastavit? Vítejte do reality!

+2/−1
14.1.2014 16:46

M55i83l48o39š 50B68é38m 6424769342273

* na neosvětleného

0/0
14.1.2014 16:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.