- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Možná kdyby v tom nadpise článku bylo, že se jízdní doba zkrátí na polovinu, tak by to některé lidi tolik neiritovalo, jako těch 9 minut. Pan Gandalovič by ušetřil spoustu mínusů a mohl by je pak investovat smysluplněji.
4 miliardy za 9 minut ..a to se vyplatí:D
Ano, z 20 minut na 11 minut. 45% úspora času. Pořád málo?
Pro myslitele:
1. Z Plzně do Rokycan autem se jede z části po dálnici a z části po čtyřpruhovém moderním přivaděči. Těch miliard to stálo mnohem víc a úspora proti staré silnici je menší, než těch 9 minut. Na železnici je tedy větší úspora času za méně peněz. Zrovna Plzeň - Rokycany je silná denní dojížďka a těch deset minut z centra do centra bude paráda. Proti busu i autu půlka času.
2. zkrácení trasy o 4,5 km znamená velkou úsporu za rekonstrukci, která značnou část novostavby pokryje. Do havarijního stavu staré trati by se musely stejně vrazit miliardy, komunistický mýtus o beúdržbové železnici už neplatí. Kvůli mezinárodním požadavkům na parametry pro nákladní koridory by se zvyšovala i únosnost všech staveb, kvůli blbým českým normám by se stavěly kilometry protihlukových stěn v Dýšiné, Chrástu, Bukovci... a rychlost v údolí Klabavy a Berounky by v podstatě zůstala okolo 100 km/h, časová úspora by byla tak půl minuty až minuta. Tady novostavba v kratší trase určitě ano!
3. Evropské peníze sice taky musel někdo vydělat, ale přece jen to míň bolí, když české firmy dostanou práci za evropské peníze. Lepší, než stavět za dotace golfová hřiště.
Není to zase tak drahé - jak už tu někdo psal - když čas vynásobíte počtem cestujících a připočtete další úspory s tím spojené, tak to není nijak drahé. Chce to ale se trochu zamyslet a počítat, a ne se jen chytat populiticky napsaných nadpisů.
Kdyby tohle raději vrazili do oprav silnic, po kterých jezdí téměř všichni, místo do železnic, po kterých zase nejezdí téměř nikdo.
Oprav silnic jsme si snad tento podzim užili až až ... nebo se vám zdá těch aktuálně rozkopaných dálnic a silnic I. třídy málo ???
---
Když už investice do silnic, tak určitě do novostaveb - v současné chvíli je u silnišních staveb strašlivě nízká rozestavěnost (= nestaví se skoro nic), což je vzhledem ke katastrofálnímu zpoždění výstavby české dálniční sítě (po cca 75 letech snažení je hotovo pouhých ca 60% z plánované dálniční sítě ...)
A za dalsi 4 miliardy zrychli o dalsich 9 minut? V tom pripade nechci vedet, na kolik by vysla rychlost srovnatelna s TGV
Pro to, aby dosáhla trať Praha-Plzeň parametrů VRT (tj. zde nejspíš systémová jízdní doba 30 minut), je nutný především tunel Praha-Beroun.
Jistě víte, jak to s ním dopadlo.
a vážně by za ty prachy nešlo někde trať narovnat a jezdit rychleji? 160 je pro české podmínky jako sen, ale v 21. století...
Za které prachy? Tenhle tunel + pár km navazujících tratí stojí 4mld. To je velmi dobrá cena a za to fakt mnoho jinde nepostavíte. Cena za novostavbu VRT se pohybuje mezi 0,3 - 0,9 mld Kč/km, podle členitosti terénu tj. množství estakád/tunelů.
A tunel jako takový je připraven na 200 km/h (jak máte napsáno i v tom článku). Zpomalování na 200 i méně je běžné i u vysokorychlostních vlaků Evropě. Například v tunelu pod kanalám La Manche jezdí vlaky Eurostar jen 160.
Takže trvdím pravý opak co vy. Tohle je jedna z prvních staveb u nás (ne-li jediná), která opravdu posouvá železnici do 21. století.
vlaky by tam měli zpomalit na 20 Km za hodinu, aby si to lidi za ty prachy vychutnali
Tak to budou nejdražší minuty naší historie
tak to bude stát jedna vteřina v každém směru cca 3,7 mega...to jde...:-D
Ovšem děleno počtem cestujících za životnost stavby, která je řádově desítky až stovky let (stačí se podívat, kdy se stavěly ty tunely, kterými se jezdí dodnes).
Taky je třeba počítat s tím, že počet cestujících silně vzroste. Tam, kde je vlak stejně rychlý nebo rychlejší než autobus, totiž zpravidla brzy vetšina autobusových linek zanikne pro nezájem (viz Praha-Ústí-Děčín, Praha-Pardubice).
Navíc nejde jen o čas, ale i o úsporu provozních nákladů. Tím, že trať zrychlíte i zkrátíte, ušetřite trakční energii i počet potřebných vlakových souprav pro přepravení stejného počtu lidí.