Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Plzně začala stavba tratě za čtyři miliardy. Vlaky zrychlí o devět minut

U Ejpovic nedaleko Plzně začala po několika odkladech stavba železničního koridoru Plzeň - Rokycany, která je součástí důležitého tranzitního koridoru z Prahy přes Plzeň a Cheb až do Německa. Jeho součástí bude nejdelší železniční tunel v Česku, který povede pod vrchem Chlum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R92a60d75k40o 84K38ř87i26v12á26n28e77k 7580413905270

Možná kdyby v tom nadpise článku bylo, že se jízdní doba zkrátí na polovinu, tak by to některé lidi tolik neiritovalo, jako těch 9 minut. Pan Gandalovič by ušetřil spoustu mínusů a mohl by je pak investovat smysluplněji.

+8/−1
15.11.2013 18:39
Foto

M97i16c28h10a80l 35G20a81n31d16a36l45o66v40i30č 7498599711150

4 miliardy za 9 minut ..a to se vyplatí:D

0/−8
15.11.2013 17:26

J53a64n 27Š73m54u19c93r 6341685305591

Ano, z 20 minut na 11 minut. 45% úspora času. Pořád málo?

+1/0
16.11.2013 9:10
Foto

M74i68c34h90a39l 62G94a82n47d85a34l39o72v54i17č 7488669401200

Tohle je zrovna příklad, kdy procenta fakt nejsou na místě. Ale především, vyhodit 4 mld. za úsporu času v době, kdy stát nemá peníze, je idiocie!

0/−3
16.11.2013 10:54

J74a22n 41Š67m46u18c13r 6801595795301

A kdy myslíte, že jich bude dost? Postavit se to musí teď a to do roku 2016, protože jinak přijde stát o evropské dotace a bude to dražší.

+1/0
16.11.2013 11:04

R59a51d57e40k 76J72a49n82a92t43a 9245296974602

Naopak, stavba, kde 70% platí EU má pro náš stát pozitivní efekt, i kdybychom stavěli věc jinak zcela zbytečnou (což navíc tato stavba rozhodně není). Těch 30% s totiž státu vrátí zpět na daních a na niždí nezaměsnanosti.

Kromě toho "stát nemá peníze" není důvod pro zastavení investic tohoto druhu. K šetření jsou daleko vhodnější místa /omezit rozkrádání, zlepšit výběr daní, omezit byrokracii/.

0/0
16.11.2013 13:05

R45a26d59k42o 43K43ř80i92v10á82n51e71k 7860733215190

Pro myslitele:

1. Z Plzně do Rokycan autem se jede z části po dálnici a z části po čtyřpruhovém moderním přivaděči. Těch miliard to stálo mnohem víc a úspora proti staré silnici je menší, než těch 9 minut. Na železnici je tedy větší úspora času za méně peněz. Zrovna Plzeň - Rokycany je silná denní dojížďka a těch deset minut z centra do centra bude paráda. Proti busu i autu půlka času.

2. zkrácení trasy o 4,5 km znamená velkou úsporu za rekonstrukci, která značnou část novostavby pokryje. Do havarijního stavu staré trati by se musely stejně vrazit miliardy, komunistický mýtus o beúdržbové železnici už neplatí. Kvůli mezinárodním požadavkům na parametry pro nákladní koridory by se zvyšovala i únosnost všech staveb, kvůli blbým českým normám by se stavěly kilometry protihlukových stěn v Dýšiné, Chrástu, Bukovci... a rychlost v údolí Klabavy a Berounky by v podstatě zůstala okolo 100 km/h, časová úspora by byla tak půl minuty až minuta. Tady novostavba v kratší trase určitě ano!

3. Evropské peníze sice taky musel někdo vydělat, ale přece jen to míň bolí, když české firmy dostanou práci za evropské peníze. Lepší, než stavět za dotace golfová hřiště.

+25/−1
15.11.2013 17:24

M13a53r35t17i19n 60Š89t88r60o73s 4339477410598

Není to zase tak drahé - jak už tu někdo psal - když čas vynásobíte počtem cestujících a připočtete další úspory s tím spojené, tak to není nijak drahé. Chce to ale se trochu zamyslet a počítat, a ne se jen chytat populiticky napsaných nadpisů.

+7/−1
15.11.2013 17:16

M39i95l80o35s13l73a32v 87M59l95a77d87y 1643821284672

Kdyby tohle raději vrazili do oprav silnic, po kterých jezdí téměř všichni, místo do železnic, po kterých zase nejezdí téměř nikdo.

+2/−20
15.11.2013 16:38

O69t95a 56B85a34r62t38o18s 7986707921

Oprav silnic jsme si snad tento podzim užili až až ... nebo se vám zdá těch aktuálně rozkopaných dálnic a silnic I. třídy málo ???

---

Když už investice do silnic, tak určitě do novostaveb - v současné chvíli je u silnišních staveb strašlivě nízká rozestavěnost (= nestaví se skoro nic), což je vzhledem ke katastrofálnímu zpoždění výstavby české dálniční sítě (po cca 75 letech snažení je hotovo pouhých ca 60% z plánované dálniční sítě ...)

+2/−2
15.11.2013 16:55

M22i10l83o13s84l21a73v 79M77l49a97d24y 1243401244882

Říkám, že by stačilo alepoň vrazit tyhle peníze do oprav stávající infrastrukutury a tím nemyslím jen dálnice, ale i 1. a 2. silniční třídy

+1/−5
15.11.2013 17:06

O52t87a 50B90a93r42t74o49s 7696187331

No, vždyť právě silnic I. třídy je tento podzim rozkopaných kvůli opravám zcela rekordní množství, že se po některých skoro nedá jezdit (např. I/38 na několika místech u Kolína - zdržení 40-60 minut žádná vzácnost ... ale i na desítkách jiných míst)

---

A stojí za tím především fakt, že ŘSD se nedaří proinvestovat prostředky původně určené na novou výstavbu (R1 stojí, D8 stojí, D3 stojí, R35 stojí, ... vše stojí kvůli neprojednatelnosti ÚR a SP, vlivem odporu tzv. "občanských iniciativ", nebo soudnímu napadání již projednaných staveb) a proto se všemi silami snaží prošustrovat tyto peníze alespoň za rekonstrukce ...

+1/0
15.11.2013 17:20

O59t68a 12B68a34r29t69o46s 7756847261

Kraviny, na to by nás užilo. Kdyby raději stavěli rovnou VRT.

---

Nebo kdyby raději dostavěli R1, D8, D3, nebo R35 - jenže to půjde asi ztěží, protože vlivem havlovské "občanské společnosti" jsme se dostali do stavu, že výstavba těchto životně důležitých cest je neprojednatelná, pro odpor tzv. "občanských iniciativ" ...

0/−8
15.11.2013 16:59

M98a48r65e67k 14H36r54u17b14y 6967822711448

A za dalsi 4 miliardy zrychli o dalsich 9 minut? V tom pripade nechci vedet, na kolik by vysla rychlost srovnatelna s TGV ;-)

0/0
15.11.2013 16:31

R75a34d31e32k 13J76a33n44a81t52a 9485596174122

Pro to, aby dosáhla trať Praha-Plzeň parametrů VRT (tj. zde nejspíš systémová jízdní doba 30 minut), je nutný především tunel Praha-Beroun.

Jistě víte, jak to s ním dopadlo.

+1/0
15.11.2013 16:39

R32a38d97k40o 75K32ř83i83v23á45n86e38k 7760663965720

Z Plzně do Rokycan to bude po nové trati 10 minut. Pokud by to pan Hrubý chtěl zkrátit o 9 minut, tak by asi 4 miliardy nestačily. Průměrná rychlost by musela být přes 1200 km/h.:-)

+7/0
15.11.2013 17:28

K56a34r47e79l 64J57a94n35í63k 9338452655904

a vážně by za ty prachy nešlo někde trať narovnat a jezdit rychleji? 160 je pro české podmínky jako sen, ale v 21. století...

0/0
15.11.2013 16:12

R45a43d39e15k 94J77a83n29a23t68a 9365576474562

Za které prachy? Tenhle tunel + pár km navazujících tratí stojí 4mld. To je velmi dobrá cena a za to fakt mnoho jinde nepostavíte. Cena za novostavbu VRT se pohybuje mezi 0,3 - 0,9 mld Kč/km, podle členitosti terénu tj. množství estakád/tunelů.

A tunel jako takový je připraven na 200 km/h (jak máte napsáno i v tom článku). Zpomalování na 200 i méně je běžné i u vysokorychlostních vlaků Evropě. Například v tunelu pod kanalám La Manche jezdí vlaky Eurostar jen 160.

Takže trvdím pravý opak co vy. Tohle je jedna z prvních staveb u nás (ne-li jediná), která opravdu posouvá železnici do 21. století.

+2/0
15.11.2013 16:34

K64a34r40e29l 97J96a12n86í90k 9648812485984

Nekritizuji to obecně, jen bych si přál vyšší rychlost.

0/0
15.11.2013 21:17

C92. 42J49. 4402889541779

vlaky by tam měli zpomalit na 20 Km za hodinu, aby si to lidi za ty prachy vychutnali:-)

+5/−1
15.11.2013 15:49

K28a66r12e18l 63D96l70o24u19h77ý 2812545342375

Tak to budou nejdražší minuty naší historie8-o8-o8-o8-oRvRvRvRv

+1/−6
15.11.2013 15:46

O95t37o 61V45o54d10i19č96k44a 7454727559478

tak to bude stát jedna vteřina v každém směru cca 3,7 mega...to jde...:-D

+3/−2
15.11.2013 15:44

R94a73d45e50k 69J55a39n92a66t63a 9255206304242

Ovšem děleno počtem cestujících za životnost stavby, která je řádově desítky až stovky let (stačí se podívat, kdy se stavěly ty tunely, kterými se jezdí dodnes).

Taky je třeba počítat s tím, že počet cestujících silně vzroste. Tam, kde je vlak stejně rychlý nebo rychlejší než autobus, totiž zpravidla brzy vetšina autobusových linek zanikne pro nezájem (viz Praha-Ústí-Děčín, Praha-Pardubice).

Navíc nejde jen o čas, ale i o úsporu provozních nákladů. Tím, že trať zrychlíte i zkrátíte, ušetřite trakční energii i počet potřebných vlakových souprav pro přepravení stejného počtu lidí.

+5/−1
15.11.2013 15:56

O56t62o 62V67o54d86i62č47k41a 7394427549188

jasně, nezbývá, než souhlasit, já to myslel spíš jako nadsázku na pousmání...:-)

+1/0
15.11.2013 16:48

M14a71r28t17i43n 27D56v11o68ř79á83k 9258904199

jděte k čertu!!!;-O;-O;-O;-O;-ORvRvRvRvRv

+1/−8
15.11.2013 15:25

P75e23t14r 81Ž91á42k 1638202805969

vy budete asi nějaký inteligent

+4/−1
15.11.2013 15:34

K41a25r14e50l 65N40a78s50t48o94u74p20i62l 3550401450981

Copak se ti nelibi? :)))

+1/−1
15.11.2013 15:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.