Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Špičácký tunel byl 131 let nejdelší v zemi, rekord se kraji brzy vrátí

Až bude v roce 2016 hotový železniční tunel pod vrchem Chlum u Kyšic, vrátí se po devíti letech do Plzeňského kraje český rekord - opět tu bude nejdelší tunel v zemi. Až do roku 2007 jím byl vlakový tunel pod šumavským Špičákem, pak ho ale trumfnul Březenský tunel u Chomutova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F26i94l52i75p 71B92.39.40. 1400167689968

Před 250 lety stavěli Špičáský tunel 3 roky. Dnes, s moderní technikou a o 11 metrů delší tunel, stavěli 5 let ;-D..

Respekt našim (ne tak úplně) předkům...

+2/−1
15.9.2013 14:23

F55r88a26n64t94i54š47e52k 29M23o91s53s 8852243789119

Na to jste přišel jak?

Začít razit se má příští rok a termín dokončení je září 2016.

0/−1
16.9.2013 13:44

F65i65l57i31p 61B61.67.27. 1200727179578

Přečetl jsem si článek a zjistil nejaké skutečnosti. Je to snad těžké? Přijde vám snad, že tunel pod Chlumem má být delší o 11 metrů? Píšu o Březenském tunelu (1758m, stavěno 2002-2006), který sebral našemu Špičáckému prvenství. Chce to trošku přemýšlet...

+1/0
16.9.2013 17:32

K54v78ě22t92o96s68l88a15v 50N51y40t15r25a 9626588718187

S tím Československem je to poněkud nadnesené, tehdy byl nejdelší Čremošniansky tunel (neoficiálně nazývaný též Harmanecký tunel s délkou 4600 m, až po rozdělení to platí.

Rv

+1/0
15.9.2013 13:15

V38á95c70l37a72v 82M19o53h17e38l37n78í53k 2561478980676

Pro pana autora... Když nejste schopen napsat, správný název tunelu u Března, stačí si na seznamu zadat: "Železniční tunel Březno"!;-O8-o a za tohle dostávají peníze... !! http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/nejdelsi-zeleznicni-tunel-brezno-v-provozu/

+1/0
15.9.2013 12:07

L40u35d25ě32k 64N79ě73m36e69c 5595501942714

Možná jsem pomalejší, o co jde?

0/0
15.9.2013 16:29

K89a52r39e30l 48H44u44s74á45k 7341149643691

Hezky v článku píšete Březenský tunel u Rakovníka, ale on je pár kilometrů od Chomutova, vzdušnou čarou asi 4 kilometry, za to do Rakovníka to je od tunelu vzdušnou čarou 40 kilometrů. To pak když je někdo slabší v zeměpise, tak podle Vašeho článku ten tunel v životě nenajde.

+1/0
15.9.2013 11:02

L88u45d58ě12k 51B72á74n88o46v36s17k37ý 2634694111

Prosím,něco bych v článku opravil.kde je Březenský tunel a kde Rakovník...Tunel je mnohem blíže Chomutovu. :-)

+2/0
15.9.2013 10:10

J77a32r87o46s63l64a97v 16Š40i18m22á72č63e42k 6354707559428

Možná měl autor na mysli tunely ražené, tedy stavěné tak, aby se do horniny udělala díra a zbytek okolo zůstal na místě. Proto mu asi Březno u Chomutova nepřišlo na mysl.

0/0
16.9.2013 14:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.