Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studenti sestrojili elektrochopper, motor mu burácí jen z reproduktoru

První chopper poháněný elektřinou sestrojili studenti a odborníci Západočeské univerzity v Plzni. Prototyp, který je světovým unikátem, dokáže jet rychlostí až 130 kilometrů v hodině a na jedno nabití zvládne až 150 kilometrů. Tvůrci jej představí na Dnech vědy a techniky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F64r65a39n37t18i13š44e14k 92B36a61r84t60o62š 5599271385635

Je to hezký stroj, jen trocha zakapotovat tu baterku

0/0
13.9.2013 20:06

F62r98a20n36t66i17š68e55k 60N59á84v70a32r34a 4695516241352

Chci tím jen říci, že když jedete svým výkonným autem po dálnici a máte plyn na podlaze, tak zcela jistě nejedete na maximální výkon.

Maximální výkon se používá pouze při rozjezdu na jedničku, kdy momentální spotřeba vyběhne přes 25l/100km

0/−2
13.9.2013 9:50

M91a21r53t42i22n 78N10o72v65o73t70n44ý 7623835840845

Maximální výkon spalovacího motoru je dosažen při určitých otáčkách a to nikoliv maximálních. Je tedy běžně dosažen při zařazení jakéhokoliv převodového stupně.

0/0
13.9.2013 10:20

M81a10r55t65i54n 13N69o11v43o87t52n43ý 9518905610351

Otacky nejsou to jedine, motor musi byt i patricne zatizen!

0/0
13.9.2013 12:37

M91a17r12t13i70n 50N55o77v24o87t17n94ý 7893865870495

Je samozřejmě třeba výkon odebrat. Prázdná kliková hřídel jaksi žádný výkon nepředá. Tady se spíš jedná o maximální možný výkon.

0/0
13.9.2013 14:22

H47a48n84u69š 23H79o36r66á50k 9711214446213

Ta posledni veta neplati, naprosta vetsina aut na nejvyssim/ych prevodovym stupni neni schopna dosahnout maximalniho vykonu motoru. Heslo do googlu je overdrive. Na petku je proste dulezita ekonomika jizdy, ne rychlost.

0/0
17.9.2013 20:45

F30r31a32n79t81i36š90e77k 81N78á39v14a19r75a 4875816931472

Když je u auta napsáno, že má výkon 100kW, tak to je maximální výkon, který auto vyvine zlomek vteřiny, při brutálním rozjezdu na jedničku v momentě přesně nejoptimálnějších otáček a v maximální zátěži.

+1/−1
13.9.2013 9:46

R97a65d54k11o 82S24ü86t17t46ö 8871328431835

Somarina. Tento vykon je odoberany pri zrychlovani na ktorykolvek stupen pri otackach maximalneho vykonu, napr. :

vykon motora 107 kW pri 6000 otackach, takze pri kazdej akceleracii s plynom na podlahe na kazdy rychlostny stupen motor pri 6000 otackach dava na klukovku tych 107 kW.

Prave na tej jednicke to moze byt diskutabilne, pretoze sa ten vykon nemusi dat preniest na cestu - kolesa zacnu preklzovat.

0/−1
13.9.2013 10:31

M15a16r13t52i95n 74N67o64v18o66t79n55ý 9708135900831

Ne nedava, motor dava pri 6000 otackach vykon presne podle jeho zateze! Tj pokud ma motor 107kW pri 6000 ot a ty pri tech otackach odebiras jen 40kW motor dava jen 40kW...

0/0
13.9.2013 12:39

J75a27k89u61b 88Š27a95f22a63n75d30a 7955677491831

Nesmysl. Pokud dáte plný plyn, při 6000 otáčkách dává motor plný výkon. Ten odebíraný výkon se jinak než plynem regulovat nedá. Neuvažuji prokluzující kola.

0/0
13.9.2013 16:56

J40a92n55a 94M29o14l69á84k39o96v72á 7397116466444

Zrejme mate u vas jine fyzikalni zakony. Jak muze motor dodat vykon, ktery neni odebrany?

0/0
19.9.2013 20:11

J13a68n 25N13e54u14m56a26n92n 6525265845555

Viděl jste někdy výsledek z grafu motorové brzdy? ;-)

0/0
13.9.2013 10:36

M82a20r91t43i22n 98V39a70n39ě19k 9454877552223

to určitě neviděl, ale má potřebu do všeho kafrat.

0/0
13.9.2013 10:46

R29o75b59e29r33t 82P62e39l85n91á97ř 3348791844

To je kravina. Pokud ma motor vykon 100kW, znamena to ze tento vykon je schopen dodavat trvale ovsem za urcitych podminek, to je dano charakteristikou konkretniho motoru.

0/0
13.9.2013 17:54

P87a98v78e35l 60M53i98k82u24l61a 6478663336447

Dobrá práce! Zainteresovaným studentům palec nahoru R^

0/0
13.9.2013 7:29
Foto

J72a96r85o92m19í25r 11V14e73g76r 2657650322980

Motocykl je vyveden zdařile a precizně a tvůrcům se vydařil.

Motocykl s podobným motorem-Lynch jsem ale postavil již před 16ti lety-viz www.elektromobil.wz.cz

Tento motocykl je poháněn pravděpodobně kopií-Agni 143 a uvedený výkon může dodávat pouze po dobu 5ti sec. Viděl jsem desítky vyletovaných rotorů z tohoto motoru. Ale zkušenosti je potřeba získat a jsou ve výši ceny zničeného materiálu.

Není to ale nic převratného, elektrických motocyklů jezdí spousta . Mají i zajímavější konstrukci, v létě jsem se povozil na Biiistě.

Přijeďte se podívat na některou naši akci , uvidíte více zajímavostí, třeba auta s dojezdem přes 500 km.

www.elektromobily-os.cz

+4/0
12.9.2013 23:37

D57a61n57i29e10l 15T89s53c31h46e19r29n60a75y 2755762149712

nic tam neni na tech strankach :(

0/0
8.11.2013 21:27

J45a94n 15V50e29l10i47z 3859757722970

Pěkný počin. Jen se mi nechce věřit, že by 16kW/200kg stačilo na 130km/h.

0/0
12.9.2013 20:12

J73a61r83o86s43l59a24v 14G84r19o14s43s67m17a41n71n 2721162804524

Nevim co tam je za elektromotr, zřejmě tedy ss motor- s klesajícíma otáčkama roste točivý moment. Takže vhodným zpřevodováním by to těch 130 asi udělat mohlo.

0/0
12.9.2013 20:38

H96a10n88u60š 60H63o61r55á16k 9101104666133

No, ja spis nerozumim tomu proc vubec prevod - elektromotorka je na nejakej peknej outruner jak delana. I kdyz - uz takhle na tom bylo prace asi vic nez dost, takze na vyvoj motoru uz asi nezbyla kapacita/cas/prachy.

0/0
12.9.2013 21:21

L77u57d48ě44k 66N75ě87m42e26c 5885671592854

Elektromotor je taky motor. Taky má svý optimální otáčky.

+1/0
12.9.2013 22:32

H11a16n60u92š 16H23o13r66á26k 9311634836973

Tak to samozrejme. Ovsem narozdil od spalovaku ma a) postatne sirsi rozsah otacek b) konstrukcne prizpusobitelnejsi. Takze vhodnou konstrukci to jde udelat tak, aby ten motor mel optimalni otacky rekneme v cestovni rychlosti daneho stroje.

0/0
17.9.2013 20:42

L81u98d60ě51k 38N12ě14m43e10c 5135621242334

Proboha, proč ne? V přepočtu má třeba starej Favorit 50kW a určitě váží víc, než 600 kilo.

0/0
12.9.2013 22:30

J70a23n 76V19e66l71i71z 3929137742540

Motorku a auto nelze srovnávat. Motorka má výrazně horší aerodynamiku než auto.

0/0
13.9.2013 9:22

L10u48d16ě59k 88N73ě90m31e23c 5125911892604

Fajn, taky jsem tam dal výraznou rezervu. Vážil zhruby tunu a jel 150. Nebo že byste tam dal nějaký jiný fyzikální veličiny, abyste mě přesvědčil, že ten výkon nemůže na tu rychlost stačit? Když vezmu, že motocykl má zhruba dvojnásobnou hodnotu Cx, tak to vychází téměř přesně.

0/0
13.9.2013 9:49

J27a37k25u31b 83Š95a72f60a89n52d98a 7785947121531

Proč ne? Mám skůtr, váží 150kg, motor má cca 11kW. Jede 115km/h. Jel by i víc ale už je to omezeno vysokými otáčkami. Navíc v těchto otáčkách už má motor menší výkon než oněch 11kW.

0/0
13.9.2013 17:02

J54a26r35o20s16l57a76v 83Z12a64h36r49a23d87n32í11č56e20k 7845280164541

Bohatě stačí 16 kW. Když mám v elektromobilu 16 kW ss motor a s bateriemi váží elektromobil přes tunu, tak těch 110 km/hod jedu i s tak těžkým autem a s ze slabým motorem (po rovince myšleno). Podle dokumentace dokáže můj elektromotor vyvinout po dobu jedné minuty cca 40 kW a 20 kW po dobu 10 minut, aniž by se mu něco stalo.

0/0
18.9.2013 0:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.