- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Časy se mění. Já mám také rád vláčky, ale železnice byla na vrcholu někdy před sto lety, kdy automobily byly pomalé a nedostupné.
Dneska je to jinak, doba se mění a je to tak v pořádku.
Dneska vlaky mají smysl je tam, kde je třeba přepravit hodně lidí - např. spojení mezi velkými městy a příměstská doprava pro pracující a studující. Tam je použití vlaku efektivní.
Ale provozovat lokální tratě, které využívá pár lidí deně nemá podle mě smysl. Na to je vlak zbytečně drahý luxus. Po zveřejnění čísel od ČD vyplynulo, že provoz na některých tratích stojí tolik, že by bylo výhodnější vozit cestující taxíkama.
Takže ano, jsem rpo omezování drahé vlakové dopravy tam, kde je to neefektivní. Vlak může být poměrně snadno nahrazen třeba menším autobusem a daňové poplatníky to bude stát mnohem méně. Já nechci ze svých daní platit jízdy vlakem pro pár lidí jenom proto, že tak jezdili vždycky.
Dlouhodobý trend ve vedení státu směřuje směrem k invididualnímu směřování jedince ve všech oblastech lidského bytí. Jen čirou náhodou z tohoto postupu bude opět těžit stát - např. při rušení vlaků bude zodpovědnost za dopravu přesunuta na jedince, který chtíc nechtíc bude muset vlastnit vlastní vůz, čímž zančnou měrou přispěje do státniho rozpočtu. Stejné postupy jsou i v jiných oblastech života. Inu, socialismus pro některé, nevyvolené většinové občany, spěje zdárně ke svému konci.
Kez by tomu tak bylo - obavam se ze trend je presne opacny.