Diskuze

Odkládaná stavba železnice Rokycany - Plzeň za čtyři miliardy může začít

Po několika odkladech v srpnu začne největší stavba v Plzeňském kraji - čtrnáctikilometrový železniční koridor z Plzně do Rokycan za čtyři miliardy. Jeho součástí bude nejdelší železniční tunel v Česku, který povede pod vrchem Chlum. Vlaky by tu mohly začít jezdit v září 2016.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ano, modernizujme to jen na 160 km/h. Prostě šance napojení ČR na západní tratě, o rychlostech 200 nebo i 300 km/h v nedohlednu. Snad alespoň ten tunel bude natolik rozumně stavěný, že by tam stačilo jen vyměnit koleje a šlo by to.

0 0
možnosti

J87o32s62e25f 71T86r90ö93g66l

18. 7. 2013 20:25

Co byste taky chtěl, když autobus jede po (nové) dálnici prakticky nejkratší cestou, zatímco trať se modernizuje prakticky ve stávající stopě (výjimka je právě tento nový úsek trati a pak plánovaná nová trať z Prahy do Berouna, díky které se pak jízdní doba vlaku dostane na úroveň auta). Na komplet vysokorychlostní trať, která je železničním ekvivalentem dálnice, jen tak nedojde.

3 0
možnosti

Tak, že bychom konečně za cca 10 let jezdili vlakem z Prahy do Plzně za podobnou dobu, jak je tomu již několik let autobusem ;-D. Bravo!!

1 3
možnosti

je potřeba brát do úvahy, že bus (SA) končí na Zličíně a do centra je to kus cesty metrem. Vlak v tomhle bude mít výhodu a bude konkurenceschopný - už za ty 3 roky.

4 0
možnosti