Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plzeňskou MHD jezdí stále méně lidí, trend trvá už přes dvacet let

Zájem lidí o cestování veřejnou dopravou v Plzni nepřestává klesat. Tento trend pokračuje už od roku 1989 a ukázalo se to i loni, kdy počet cestujících klesl o další tři procenta. Podle odborníků to má víc důvodů, jedním z nich je i to, že mnoho lidí se za cestování MHD stydí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A43l72e73x26a93n78d41r 53K41o95s98t19k40a 5879226959696

Povšimněte si následujícího: Snížení ceny předplatného zvýšilo počet pasažérů. A vysvětlete už to někdo našemu ministrovi financí, tomu totiž podobný mechanismus uniká.

+7/0
14.4.2013 7:25

V94l83a56d39i20m58í15r 22N66o61v67o75t23n46ý 1619900122440

Cenu městského jízdného neovlivňuje ministr financí!

0/−1
18.4.2013 7:48

M55a14r57e98k 43F38o59r60a60l 3134137207

Jóó,kdyby roční šalinkarta nestála 6 tyček a když dojedu na nádr nemůžu ani vystoupit,kolik se tam mačká lidí na zastávce,protože pár blbů z nějaké zelené organizace si nepřeje nové nádraží pár kiláků za štatlem,tak by možná víc lidí tou MHD jezdilo...

+2/−1
13.4.2013 22:17

J44i61ř15í 45K31o10d11a54j76e21k 4155500793

Je mnoho lidí, kteří dojíždějí z okolí plzně a logicky když už jedou, tak jedou až do centra, kde je ale poslední dobou čím dál tím větší problém zaparkovat. Kdyby vystavěli kamerovaný parkoviště na okraji Plzně a vychytali linky, myslim, že spousta těchto lidí by auta nechala na okraji. Tím by bylo méně aut v centru a více by se využívalo MHD. Může toto někdo přednést na těch místech, kde nad tím budou aspon uvažovat a diskutovat?

+3/−2
13.4.2013 22:06

P42e78t62r 38K60r53á15l 7826887788677

Zkuste o tom diskutovat se mnou, ale ne tady.

+1/0
16.4.2013 22:15

R19o43m33a52n 35P98o23l53á16č31e39k 1670746680685

Prvním problémem MHD jsou intervaly a přístup města k MHD. O víkendu se MHD časově prakticky nevyplatí a pokud se jede ve více lidech, tak už ani finačně.

V pracovní dny je to cca vyrovnané.

K ceně MHD. Cesta Vídně je zajímavá a možná by stálo za to ji zkusit. Auto má většina lidí doma, takže ty základní náklady jsou pořád (pojistky,servis, gumy), takže musíme porovnávat cenu PHM na osobu vs. lítačka.

+2/−1
13.4.2013 14:05

M50a84r61t63i22n 34S93k69á81l84a 8534777708348

Náklady jsou jednoznačně ve prospěch MHD, ale nejde jen o finance. Mně třeba na penězích tak nezáleží a radši jsem v autě v teple, klidu - a dokud nejsou v Plzni zácpy, tak nemám sebemenší potřebu využívat MHD a jezdím autem. Než abych třikrát přestupoval a cestou chytil kašel od spolucestujícího, tak si tam dojedu sám v pohodlí za poloviční čas.

+6/−1
13.4.2013 19:12

A44l11e10x38a62n19d32r 85K57o47s54t80k47a 5749216729386

Jste mi připoměl jednu situaci.. "ale odvezeš mě tam?" "jasně, ale tramvají bys tam byl rychleji!" "Radši budu v autě poslouchat ABBU, než v metru starou babu!" (Jen to málem skončilo havárkou, není dobré když se řidič chechtá a pustí volant.

+4/−1
14.4.2013 7:33

L77u75k96á40š 79M87á28c95h81a 4646655626288

Měli bychom se inspirovat jinde :). Centrum s minimálním počtem aut by bylo rozhodně příjemnější. Já MHD využívám i mám roční předplatné, nicméně v Plzni se dá všude dojít dobře pěšky, takže ve špičce se snažím nejezdit mhd vůbec.

+3/−3
13.4.2013 12:36

D90a97n 23J24a53n 9229170819276

Moje řeč, já si koupím lístek cca 3x měsíčně , zbytek pěšky.

Ale chodit pěšky je pro většinu na hranici sci-fi.

+2/−2
13.4.2013 12:39

J30a24k68u47b 86K52o49r95e26c 6934840541733

nejsem z Plzně ale z jinýho (o něco menšího) města, počítám ale že situace je všude obdobná a rozhodně si nemyslím, že by lidi nechodili pěškyR^

+2/0
14.4.2013 0:23

V89l51a37d61i45m44í75r 44N28o34v72o42t92n42ý 1739640572900

A to mám chodit pěšky třeba 9 km z Košutky na Univerzitu??

0/−1
18.4.2013 7:50

V58l68a39d88i53m89í83r 70N34o21v37o90t75n20ý 1899380612770

Nějaký argument či odpověď k tomu minusu by nebyly? No asi ne...

0/0
18.4.2013 20:28

J48i19ř93í 82M18r84á36z 6818944817399

pokud jsou dotace z 80%, to už může být mhd úplně zadarmo

+6/0
13.4.2013 10:17

M60a90r37t85i14n 40F63e88n28c27l 8269347539676

Tak to ani náhodou. To by se pak MHD stala druhým bytem pro bezdomovce. Stačí jet někdy linkami T1, T2 a T3, které jezdí zadarmo, jak to tam smrdí a jak je zničený interiér vozů...

+4/0
13.4.2013 10:47

J64o54l88a71n93a 92R83á48b90o56v72á 2631754725578

ono by stačilo, kdyby někdo vynucoval dodržování přepravních podmínek- cestující nesmí jakkoli obtěžovat ostatní...

+1/−1
13.4.2013 11:40

D59a92n 98J56a83n 9299790729126

Navrhujete aby řidič jezdil ozbrojen s výcvikem pro vykázání či případnou pacifikaci "nepřizpůsobivých" ?

Ono to tak jednoduché není ....

+1/−2
13.4.2013 12:38

A56l92e72x13a18n19d83r 64K14o20s24t90k52a 5439136359656

Stačí prohlášení: Dokud si támhleten pán nevystoupí, dál nejedeme!" A ostatní cestující ho rádi vyprovodí.

+4/−1
14.4.2013 7:35

M96a24r63t38i54n 47F64e41n44c96l 8459607519216

Anebo se pár cestujících přidá na stranu "támhletoho pána"...

+3/−1
14.4.2013 9:14

L71u80c85i62e 83V19o29d43i79č42k80o20v42á 8684326927947

No to se určitě nepřidá. Je to peklo jezdit v jednom voze se smradlavýma a špinavýma bezdomovcema. Nehledě na to,že každou chvíli čekám, jestli se nezvedne a tím krabicovým vínem mi neplácne přes hlavu. A o cestování s dětmi ani nemluvím....

+2/0
15.4.2013 13:50

M83a92r55t74i42n 18F69e22n95c36l 8529667979216

Předem bych litoval toho, kdo by to dělal. Myslím, že by chodil denně domů s novým monoklem, kopancem atp.

0/−1
13.4.2013 12:46

V82l28a57d39i81m33í98r 33N91o84v85o80t93n16ý 1619510802480

Oni stejně jezdí zadarmo už teď, v kterékoliv lince... ;-€

+1/0
18.4.2013 7:51

P88e31t13e52r 80H98u75s53z42á95r 5858967455255

dekuji ridicum, kteri zbytecne jezdi autotem, zacmudeji vzduch, delaji prach a hluk, dekuji za jejich lehostejnost a jejich egoizmus, dekuji ze muzem dychat jejich benzeny, oxidy dusiku a prach. Opravdu dekuji vsem bezohlednym uzivatelum aut.

+4/−11
13.4.2013 9:53

J32a12k98u86b 43M45a39r17k18v12a97r48t 9232893365302

rádo se stalo....... 8-o

+7/−3
13.4.2013 10:45
Foto

R33i73c33h10a84r98d 45P38o84l60á53š83e86k 9824103890859

jestli ono to taky nebude tím, že lidi přestali jezdit za prací do továren ve městě a pracují třeba tam kam MHD nejezdí.

+8/−1
13.4.2013 9:15

J98o47s58e75f 53D43r77á50s49a18l 2224255591

já to pozoruju u nás v práci....autem jezdí 80% zaměstnanců, i když MHD jezdí až k vrátnici

+3/0
13.4.2013 9:46
Foto

R75i11c30h42a20r86d 60P16o40l70á58š24e98k 9604443490319

to už je potom pohodlnost, já třeba dřív jezdil do zaměstnání kde jsen nasedl do služebního auta a dnes parkuju doma, takže pro mě MHD není a tak to má docela dost lidí

0/0
13.4.2013 10:01

P19a64v49e71l 68V56a57n79ě82č64e20k 4834353321441

Me to teda moc pohodlne nepripada. Proskakat autem rano ucpane mesto je zalezitost, pri ktere ridic ztrati akorat spoustu casu. Pokud by jel MHD, muze si aspon precist noviny.

+1/−1
13.4.2013 13:05

M18a51r50t66i33n 80F51e39n40c70l 8989857239366

Nejenom ráno, i odpoledne se úsek od Plazy k Masarykáči přes Sady 35 dá jet 15 - 20 minut.

+1/0
13.4.2013 16:31
Foto

R31i33c23h10a76r49d 65P66o78l91á45š19e58k 9844633260979

má to jednu chybu se štaflema, sbíječkou, kufrem plným vercajku to jaksi v MHD není to pravý

+2/0
13.4.2013 18:47

M87a30r91t89i28n 18F15e18n59c19l 8779367449466

Nejlepší je, že spousta lidí nadává, jak neustále nemá peníze, ale do auta sednou, ikdyž jedou koupit rohlíky vedle do sámošky...X

+2/−2
13.4.2013 11:07

P32e44t79r 15H25r54o26m55á40d97k97a 1929652125178

to my, chudí Pražáci, jezdíme převážně MHD!

+3/−3
13.4.2013 11:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.