Diskuze

V Plzni jezdí hybridbus na bateriový pohon, zatím jen na zkoušku

Nový hybridní autobus Škoda H12, který využívá kromě naftového motoru i bateriový pohon, vozí v těchto dnech cestující veřejné dopravy v Plzni. Dopravní podnik zatím vůz nekoupil, má ho na otestování ve zkušebním provozu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

by mě zajímalo, k čemu je dobrý autobus s dojezdem 10km ...

0 0
možnosti

Není to elektrobus, ale hybrid. Ten dojezd je uveden jen pro případ čistě elektrického pohonu.

0 0
možnosti

A čím ten klimatizovaný šetrný ekologický bezemisní bateriový hybridbus, který má výrazně nižší spotřebu než klasické autobusy, v zimě topí?

A kolik metrů ujede na baterie se zapnutou klimatizací?

0 0
možnosti

dokud nebudou baterie menší a lehčí a nebudou se snáze nabíjet (hlavně rychleji), tak tudy cesta nepovede, troleje jsou efektivnější

0 0
možnosti

Troleje jsou pořád efektivnější. Tohle je energetický nesmysl.

0 0
možnosti

No investicne se blizi dost vysoko... Dieselgenerator je univerzalni. Trolejbus moc ne.

0 0
možnosti

Klasický mlžící článek. Argment, že ušetří naftu je pravdivý, ALE chtěl bych vidět, jestli je to NÁVRATNÉ. Tedy, jestli úsora nafty je větší než náklady na baterii, která omezenou životnost atřaba pro Toyotu Priou stojí cca 100 tisíc Kč a vydrží dva roky. A taky jak se vrátí prý dvojnásobná nákupní cena busu. Řekl bych, že NIKDY.

.

Ano, chápu, že výhoda bezemisního provozu v centru města je přínosná. Ale stačí, aby za busem jel smradlavý náklaďák a stejně  není co řešit.

0 3
možnosti

Nechapu co je na clanku mlziciho. Naopak z meho hlediska je velice konkretni. Mimochodem od doby kdy vznikla toyota prius se hodne zmenilo - napriklad parametry bateriji (zivotnost LiFe bateriji je dnes az petinasobna - misto 2000cyklu prezije bezproblemu 10000cyklu). Argument na konci Vaseho prispevku povazuji za nepovedeny vtip...

3 0
možnosti

R^ doufejme, ze to bude v pohode. Dobrej napad.

0 0
možnosti