Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Plzni jezdí hybridbus na bateriový pohon, zatím jen na zkoušku

Nový hybridní autobus Škoda H12, který využívá kromě naftového motoru i bateriový pohon, vozí v těchto dnech cestující veřejné dopravy v Plzni. Dopravní podnik zatím vůz nekoupil, má ho na otestování ve zkušebním provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F72r29a90n10t93i48š74e32k 77M80o29s36s 8372653109619

by mě zajímalo, k čemu je dobrý autobus s dojezdem 10km ...

0/0
6.4.2013 13:20

V21l89a93d53i65m93í91r 46K31i56n54d82l 2323826879925

Není to elektrobus, ale hybrid. Ten dojezd je uveden jen pro případ čistě elektrického pohonu.

0/0
6.4.2013 15:07

M41a21r57e70k 37K22o55s13t60e20l39e60c10k27ý 6813966588

A čím ten klimatizovaný šetrný ekologický bezemisní bateriový hybridbus, který má výrazně nižší spotřebu než klasické autobusy, v zimě topí?

A kolik metrů ujede na baterie se zapnutou klimatizací?

0/0
6.4.2013 10:29

J14a63n 13K85o59m16á35r97e63k 5715918299493

dokud nebudou baterie menší a lehčí a nebudou se snáze nabíjet (hlavně rychleji), tak tudy cesta nepovede, troleje jsou efektivnější

0/0
6.4.2013 9:35

M55a96r41t43i94n 53J51i90r19o97u43s90e92k 7556635405458

Troleje jsou pořád efektivnější. Tohle je energetický nesmysl.

0/0
5.4.2013 13:42

S14t73e57p33a27n 28T83o16t81h 8158329715738

No investicne se blizi dost vysoko... Dieselgenerator je univerzalni. Trolejbus moc ne.

0/0
5.4.2013 15:28

J50a62n 82K20o63m41á29r66e31k 5375558679943

přesně

0/0
6.4.2013 9:35

P65e68t94r 66N59i70v66n27i66c28k71ý 3252384785577

Klasický mlžící článek. Argment, že ušetří naftu je pravdivý, ALE chtěl bych vidět, jestli je to NÁVRATNÉ. Tedy, jestli úsora nafty je větší než náklady na baterii, která omezenou životnost atřaba pro Toyotu Priou stojí cca 100 tisíc Kč a vydrží dva roky. A taky jak se vrátí prý dvojnásobná nákupní cena busu. Řekl bych, že NIKDY.

.

Ano, chápu, že výhoda bezemisního provozu v centru města je přínosná. Ale stačí, aby za busem jel smradlavý náklaďák a stejně  není co řešit.

0/−3
5.4.2013 12:59

R36o23b48e28r28t 44P56e79l17n81á91ř 3328211774

Nechapu co je na clanku mlziciho. Naopak z meho hlediska je velice konkretni. Mimochodem od doby kdy vznikla toyota prius se hodne zmenilo - napriklad parametry bateriji (zivotnost LiFe bateriji je dnes az petinasobna - misto 2000cyklu prezije bezproblemu 10000cyklu). Argument na konci Vaseho prispevku povazuji za nepovedeny vtip...

+3/0
5.4.2013 13:50
Foto

M81a45r12t65i31n 62P24a21v24l54í61č14e55k 7820441219941

Životnost baterií u Priusu dva roky? Kde jste to vyčetl? Pokud vím já, tak ještě první Priusy jezdí pořád na prvních sadách. Akumulátory v dnešní Priusech budou mít životnost ještě vyšší, přes 10 let. Navíc, jak jsem pochopil, tady nebudou baterky nijak velké, pokud mají mít dojezd max 10km.

 

Ale i mě by zajímalo, na jakou reálnou spotřebu se dostanou a jestli celkové náklady na 1.000.000 km včetně pořízení vozu se vyplatí oproti konvenčnímu smradlavému dieselbusu.

0/0
5.4.2013 16:41

J35a62n 71K40o17m88á36r48e59k 5185878869833

sice se ušetří nafta a púrovozen životní prostředí, ale tu elektřinu vyrábíme za cenu čmoudu, tak celkový efekt veškerý žádný

0/0
6.4.2013 9:36

S67t48e54p48a84n 82T68o59t16h 8258429245978

R^ doufejme, ze to bude v pohode. Dobrej napad.

0/0
5.4.2013 12:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.