Diskuze

V Praze za 140 minut místo 53. Tabulím na dálnicích nelze zcela věřit

Proměnným tabulím nad dálnicemi, které stály miliardu korun, se někdy nedá úplně věřit. Přesvědčil se o tom řidič, který jel ze Sulkova u Plzně do Prahy po D5. Podle tabule měl být v cíli za 53 minut. Jenže cesta trvala přes dvě hodiny. Údaje na panelu totiž platí pouze v případě, že na dálnici není nehoda nebo uzavírka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martin Šubrt

2. 10. 2012 20:07
...

To je jednoduchý. Když někde uvedu, že řidič do cíle dojede za hodinu, tak tento údaj zjišťuju z auta, které na jeho místě bylo před hodinou a za hodinu dojelo do cíle měření. Tj. všechno, co se stane za tu hodinu mezi oběma auty, a co cestu může prodloužit na dvojnásobek, podchytit nelze. Tudíž takovéto dojezdové doby nemají valného smyslu, zvláště na delší vzdálenosti.

1 0
možnosti

kengura

2. 10. 2012 20:35
Re: ...

Máte pravdu, že takové dojezdové doby nemají valného smyslu, ale nesouhlasil bych s tím, že se nedá podchytit situace na dálnici. Národní centrum dopravních informací (NDIC) v Ostravě má na dálnicích kamery a další technické prostředky, má kontakt s policií, ŘSD a hasiči, takže by mělo být schopno podchytit i mimořádnosti v dopravě. Je-li na dálnici při nějaké hustotě provozu několik zúžení do jednoho pruhu, je naprosto nesmyslné uvádět dojezdový čas jako by se nic nedělo. A z hustoty provozu a situace na zúžení se doba dojezdu dá odhadnout přesněji než s chybou 164 %. Jen by se tím v NDIC musel někdo zabývat, což se neděje. Pan Zvára promine, ale systém JSDI, který pan Zvára dlouhá léta budoval, je ve stavu, kdy výstupní data jsou veskrze nepoužitelná a velcí šiřitelé dopravních informací pro veřejnost (dopravní hlášení v rádiích) raději používají prosté řidiče, kteří jim telefonují a dodávají více podstatných informací než státní organizace NDIC.

1 0
možnosti

bkv

3. 10. 2012 7:16
Re: ...

Ale pořád zachytíte situaci, která je na dálnici v tom okamžiku, kdy ceduli míjíte. To co se stane potom nemůžete nijak započítat. To by mohli včera nadávat řidiči, kteří si na ceduli u Rozvadova přečetli, že je dálnice na 99 km uzavřena a že budou sjíždět na sjezdu na 100 nebo 107 km (podle ucpanosti Nýřan) a než dojeli k nehodě podařilo se dálnici otevřít.

0 0
možnosti

CART09

3. 10. 2012 9:03
Re: ...

Od toho je ale těch kamer a spol. celý systém, aby takovéto situace ohlašoval. Jasně že si řidič těžko přečte zprávu o nehodě, která se stala až poté, co kolem cedule projel. Ale bavíme se tu i o uzavírkách, či jiných důvodech zpoždění, a nepřijde mi, že by mi v tomhle ohledu ty cedule kdy pomohly...

0 0
možnosti