Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plzeň škrtla tisíce podpisů žádajících referendum, smazali i hejtmanův

Plzeňští aktivisté, kteří chtějí prosadit referendum o stavbě obřího obchodního komplexu Corso Americká, stále nemají pro svůj plán dostatek podpisů obyvatel města. Dosud jim jich chybí přes dva tisíce. I proto, že magistrát do současné doby neuznal už skoro čtyři tisíce z nashromážděných podpisů. Neprošel dokonce ani podpis hejtmana Milana Chovance.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel88

Úřady pro občany???

Myslím, že úřady nejen v Plzni, hledají kličky v legislativě, aby prosadili zájmy své a politiků ne občanů měst a obcí. Je dobré, že se najde skupina lidí, kteří se snaží této zvůli postavit. I když to nevyjde a tito lidé budou pokračovat v činnosti starání se o vlastí věci, dojde možná na to, že se připojí víc lidí a za nevýhodné smlouvy pro občany a konaní ve stavebním řízením včetně referenda bude viník potrestán nebo aspoň a budou vyzdviženy jeho "schopnosti".

Držím vám, tedy nám pěsti...[>-]

0/0
27.8.2012 7:14

herbiraff

Re: Úřady pro občany???

Tak proč nezaložili novou stranu? Jsou to schopní a rozumní lidé (vyjma zeleného Marka). Právě taková strana by mohla nabořit zdejší ledy dvou majoritních stran. Bez politického vlivu se nic nedokáže.Já bych takovou stranu určitě volil.

0/0
27.8.2012 7:22

herbiraff

cože?

Dokáže mi někdo vysvětlit, jak je možné, že z 15 tisíc podpisů jsou 4 tisíce naplatné? To je cca 1/4. Z toho vychází jediné - že někdo vědomě celou akci poškozoval a zároven - organizační tým pracoval špatně. Jak nyní chtějí tomuhle zabránit? Je to trošku donquichotské. Nyní se honí několik lidí kvůli xxx podpisům, magistrát to bude zdržovat, referendum bude až po volbách, rázem bude slabá učast a vše bude k ničemu. Proč neměl organizační tým cca 30 tisíc podpisů už někdy v květnu? Proč se vše honí až na poslední chvíli? Celou dobu byli jako oslové na jednom místě, než aby obcházeli různé lokality po městě. Až dnes je napadlo jít před fotbalový stadion. To vážně je organizační tým tak naivní? Je mi líto pouze těch dobrovolníků, kteří to myslí dobře, a jejich snaha přijde vniveč.

0/0
27.8.2012 0:35

Mira_K

Re: cože?

Před stadiónem se podpisy sbíraly již několikrát, není to žádná novinka. A míst na sběr podpisů se také vystřídalo mnohem více.  Je nám líto, že jste se k tomu týmu dobrovolníků také nepřidal. Včas!! Precisních a znalých lidí  je vždy málo. Když jsme sháněli dobrovolníky na sběr (a to dost intenzivně), tak se před pár měsíci davy bohužel nehrnuly. Je alespoň fajn, že na poslední chvíli se zvedla vlna podpory dobrovolníků.

0/0
27.8.2012 1:15

herbiraff

Re: cože?

Takový boom měl být ale mnohem dříve, chápeme se? Já jsem tuhle akci nepodporoval kvůli podpoře "zelených" a kvůli Markovi. Právě Marek měl být z celé akce vyhozen, nebot mám zjištění, že spousta lidí do ignoruje právě kvůli němu. Osobně jsem měl spoust nápadů, ale nebudu podporovat někomu politickou kariéru. Každopadně je  prostě šíleně pozdě a město se ani nebude muset tolik snažit, aby to odsunulo až po volbách. Těch 14 tisíc podpisů mělo být do konce června a ne v létě v době dovolených honit podpisy. Úspěch nakonec bude, pokud vůbec refrendum bude. Bohužel se mi vše jeví tak, že jediným cílem je právě to referendum. To by však bylo velmi ubohé, nemyslíte?

0/0
27.8.2012 7:19

Mira_K

Re: cože?

To je pořád kdyby.  Pan Marek je sice předseda místních Zelených, ale jako jejich představitel v souvislosti s nimi v kauze referenda nevystupoval (co a jak psaly noviny je druhá věc). Stejně jako můžete napadnout další členy petičního výboru, že mají spojitosti s jinými stranami (světě div se, i s pravicovými). Corso se prostě nelíbí více lidem a jen pan Marek a lidi kolem něj, byli jediní kdo se dokázali vůči projektu jasně vyhranit. Kdyby pořádal referendum o Corsu pan primátor Baxa, tak jej taky podpořím v úsilí o referendum. On to ale neudělal. Pan Marek možná některým lidem vadí. jiným by vadil Baxa, to si člověk ideálního lídra nikdy nevybere.

0/0
27.8.2012 7:48

herbiraff

Re: cože?

Bohužel neznáte podrobnosti, tudíž nemá smysl se o tom s Vámi bavit. Osobně jsem zúčastnil první rádoby akce loni na podzim a to tam tenkrát byli jen tři lidi. Chápu velmi dobře, že se nyní jedná o spíše populistickou akci, kdy se někteří - jak Vy píšete - politicky zainteresovaní, snaží zviditelnit. Co je vlastně priorita se dozvíme cca za 2 roky při volbách, předpokládam. Kdybych cítil zdravý boj pro dobrou věc a hlavně organizovaný, neměl bych problém se zúčastnit a hlavně to podpořit. Ale po zjištění některý faktů jsem z toho včas utekl. Samozřejmě má na to každý jiný názor a mně osobně mrzí, že ten velký humbuk, který se kolem toho rozjel bude mít nakonec vliv jen na změnu externí části OC. I to bude myslím úspěch. Zabránit stavbě jako takové se nepovede. V tomhle jsem realista.

0/0
27.8.2012 11:21

zlywlk

Re: cože?

Kecáte tu kraviny beze smyslu. Jde v první řadě o myšlenku, zda v centru bude ta hrůza stát nebo nebude. A nezlobte se na mne, ale fakt že kvůli tomu, že je v přípravném výboru někdo, kdo se vám nelíbí, radši dopustíte, aby se tady postavilo nepotřebné strašidlo, o vás dost vypovídá. Zkuste se nad tím zamyslet. Pokud tedy nejste placený hlas magistrátu a pánů politiků, najatý na pokus o ovlivnění veřejného mínění. PS:Pana Marka neznám, ale to, že nesouhlasím s tím, aby centrum města kazil obří a nepotřebný obchoďák, bych podepsal i Luciferovi. A možná, že i samotnému Leninovi;-D

0/0
28.8.2012 10:48

other_side

podmáznutá radnice

určitě nebude dělat obstrukce :)

0/0
26.8.2012 11:27

IvaKu

Dovlím si pochybovat,

že ten "hejtmanův podpis" byl skutečně hejtmanův. Stejně tak jako spousta dalších, které teď město vyškrtalo jako neplatné......aktivisty zkrátka tlačil čas, tak přece není problém podepsat své známé, spolužáky, příbuzné.

Osobně si myslím, že bude jedině dobře, než se lidem kolem pana Marka podaří nashromáždit další platné podpísy, bude mezitím vydáno úzmení rozhodnutí a stavební souhlas a začne se stavět.

0/0
26.8.2012 9:45

Mira_K

Re: Dovlím si pochybovat,

Podpis hejtmana je pravý, problém byl ovšem ten, že si "aktivista" neohlídal, aby mu tam pan hejtman také napsal správně zbytek potřebných údajů. Což byl bohužel častý problém u našich spoluobčanů, že si pojem trvalé bydliště často pletli s tím, kde bydlí což není to samé. Obvinit nás z podvádění při sběru je snadné, ale důkazy samozřejmě nemáte. Ostatně něco takového bychom si ani nemohli dovolit, protože jsme věděli, že tohle bude ostře sledováno.

0/0
26.8.2012 17:12

zlywlk

Re: Dovlím si pochybovat,

Sám hejtman reagoval, že to podepsal a podepíše to znova. Jen nechtěl uvádět údaje o svém bydlišti. Město chtělo vyškrtat, co nejvíce hlasů, takže se každá formální chybička zřejmě hodila...

0/0
28.8.2012 10:51

nickbezjmena

Proc neni Corso ve stylu zastavby naproti pres ulici?

Proc musi byt Corso dostupne autem? Je to jen kilacek od Rychtarky.Kousek od sameho centra, pro neline lidi pesky naprosto v poradku, pro lenochy by kazdych 10 minut pendloval autobus. To je skutecne takovy problem, aby mesto regulovalo dopravu?

To musi kazdy knedlikac jezdit autem az do kramu? Toto neni zapadni styl a znamka toho jak se mame dobre, ale vysledek naproste lenosti a arogantniho chovani k druhym.

+2/0
26.8.2012 8:39

Zeppelin.o

Je to soukromý pozemek

Což někteří vůbec nevědí. Ostatně to neví nikdo, z této diskuze. Je jen několik vyvolených, kteří přesně vědí, co se tu děje a co se dít bude. Plzeň, ani občané, nemají možnost s tím cokoliv udělat. Prostě se s tím smiřte.

0/0
26.8.2012 2:06

IvaKu

Re: Je to soukromý pozemek

Možná nevědí, možná ještě nepochopili, že když někdo investuje do takového pozemku, musí se mu investice mnohonásobně vrátit. A to park, po kterém často někteří volají, nezajistí.

+2/0
26.8.2012 9:53

Yesname

Re: Je to soukromý pozemek

Je to sporné. V každém případě se někde vydává povolení ke stavbě a tohle nevypadá, že by prošlo hladce za obálku.

0/0
26.8.2012 18:35

zlywlk

Re: Je to soukromý pozemek

Ale mají, v rámci stavebního řízení s tím mohou udělat docela dost. Třeba ten debilní a nenažraný plán úplně zbořit. S tím se zas smiřte vy.

0/0
28.8.2012 10:54

Marqui

Aquapark........

nevím, jaká je připravovaná podoba aquaparku (venkovní / uzavřený), ale pokud by to mělo být něco uzavřeného, nevidím důvod proč by se to nemohlo spojit s renovací lázní...... + parkoviště + dle nějakého plánu Corsa by na střeše mohly být vysazeny "stromy" (jako ČSOB Radlická), mezi nimi nějaká dráha např. na inline..... + komerční prostory, klidně galerie, nějaký ten společenský / koncertní sál,....... a pár obchodů by jistě nikomu taky neuškodilo (navíc kdyby tam bylo pár obchodů např. stále populárnějších typu farmářské trhy, atd.)....... kdyby se zboural i prior,...... prostoru je tam šíleně....!!!! 8-o

0/0
25.8.2012 21:31

FrantaM

Obchodní dům v centru

Mě by tam obchoďák nevadil, obchodní domy mají v centru být. Otázkou je

velikost, já bych raději obchodní dům jako vyšší budou o několika

patrech než rozlehlou placku jako Olympia. Na to je v centru škoda

místa. Vzhledem k dostupnosti MHD a přirozeným trasám lidí bude dopad na dopravu v místě minimální.

Ze zkušeností z jiných evropských měst říkám ANO obchodním domům v centru města.

0/0
25.8.2012 21:09

sudovec

Re: Obchodní dům v centru

Na levných pozemcích se staví jedině levné stavby - tedy "placky". A obchodních domů jse v centrech měst na můj vkus více než dost.

+1/0
25.8.2012 22:50

kvedlal

"Nemáme jak ověřit, zda tam nejsou chyby..."

Tak chyby, kvůli kterým přišli o podpisy se kontrolovat dají:

- psát čitelně = pomoci s vyplňováním, vlastnoruční stačí podpis

- vyplnit adresu = musí být Plzeň, když není Plzeň = škrtnu celou řádku

Jestli se někdo podepíše dvakrát zkontrolovat také jde, ale je to pracné. Na rozdíl od úředníků si aktivisté zřejmě nic nepřepisovali do počítače - jinak by na ty chyby museli přijít. S tím nepořádkem co v tom mají, moji důvěru nebudí. Rv

0/0
25.8.2012 18:29

swed

Re:

a jak můžou ověřit, že tam člověk napsal správné údaje? že je opravdu z Plzně např.?

0/0
25.8.2012 18:51

kvedlal

Re:

No to je nepřekonatelný problém!

Co třeba z občanky?

Když je to někdo ochotný podpořit, proč by nemohl ukázat občanku, kde je trvalý pobyt v městě piva? ;-D

+1/0
25.8.2012 19:38

Mira_K

Re:

Teoreticky to možné je, ale nechtěli jsme být jak lustrující policisté.  A rovněž byste byl možná sám překvapen, kolik lidí občanský průkaz  s sebou nenosí (není to obecně povinné).  Předpoklad, že se drtivá většina našich spoluobčanů umí podepsat a vypsat čitelně jméno, příjemná, ulici a číslo trvalého bydliště a datum narození, se tak ukázal bohužel jako lichý. Na druhou stranu, magistrátní úředníci také vyškrtali hodně podpisů, které podle nás jsou do čitelnosti a správnosti v pořádku.

0/0
26.8.2012 19:16

herbiraff

Re:

Dovolím si oponovat. 80 procent ldií občanku má - to jsou statistický udaje asi 3 roky staré. Jinak zjistit si ověření taky lze, pouze se to chce snažit. Výsledek vaší kvalitní práce se ostatně ukázal - 1/4 neplatných podpisů. To je dost velké číslo. Co taky někdy přiznat chybu? Na poslední chvíli honit něco, co už mělo být dávno vyřešené. Tak to vidím já.

0/0
27.8.2012 0:39

Mira_K

Re:

Je zajímavé, kolik odborníků na to, co se dělalo při sběru podpisů špatně, se najednou vyrojilo. Že dosud nebyly vidět....;-)

0/0
27.8.2012 1:16

herbiraff

Re:

Já to viděl celou dobu, ale nejsem organizační tým:). Několik rozumných lidí - snad minimálně jednoho by mohlo něco napadnout ne?:) Nebo byli všichni tak zaslepeni, že zapomněli na některé základní věci. Už jen kontrola toho, zda se někdo nepodepsal dvakrát by dost pomohla, popř. zda všichni udali adresu. Jak to muselo vypadat komicky, když na magistrátu zjistili takové triviální chyby. Možná magistrát  dělá maximum proto, aby to referendum  nebylo, ale co si taky trošku přiznat pravdu a ne jen křičet, jak je ti a ti se snaží vše manipulovat? Už ted začalo referendum. Lidé díky médiím vidí, jak to organizátoři zvládali a upříměn - myslíte, že tímto si získáte podporu občanů města?

0/0
27.8.2012 7:27

xxxxx.reg

Re:

Souhlasím,jen k bodu s adresou poznamenám,že spousta lidí na trvalý pobyt řekne Plzeň (páč tam trvale bydlí), ale nedocvakne jim,že oficiální trvalý pobyt mají v Horní-Dolní,protože tam odsud se před lety přestěhovali a dosud si to nezměnili. Mimochodem, magistrát si to kontroluje podle rodných čísel v registru a vše musí souhlasit (tedy: jméno,příjmení,rodné číslo,adresa trvalého pobytu + čitelnost celého zápisu a jednoznačnost zápisu). Stačí jediná nepřesnost v uvedených bodech a takový záznam je vyškrtnut. Takže pokud chci mít jistotu,tak to sbírání podpisů musí být provedeno pečlivě , s téměř vojenskou disciplínou a pedantností,což aktivistům jaksi chybí,páč oni jsou "nad věcí" a dokážou tak pokazit prakticky vše na co šáhnou.

0/0
25.8.2012 19:00

kvedlal

Re:

Souhlasím, že se najdou omezenci, kteří ani neví, kde mají hlášený pobyt. Jen mne překvapilo, že jich byly 4 000 z 15 000.

Včetně hejtmana :-)

0/0
25.8.2012 19:40

someone_else

Překvapení, co?

Trochu jako '89: bolševik se rozprsk do všech možnejch partají, aby si zajistil, že až to všechno jaksepatří domrví, lidi si ho rádi zvolí zpátky. Jinými slovy sabotáž. Nemýlím-li se, za sabotáž byl věšák jak za skopčáků, tak za rudochů. No tak se aspoň zbavili toho otravnýho trestu smrti a teď – když už jim nikdo nic nemůže – hyjé! Výborná škola: „Však my vám ještě ukážeme referendum!“

0/0
27.8.2012 11:43

petrfree

Aktivisté ???

Tak tady jako Plzrňák se musim pousmát! Je to par dnu, kdy me jedna"aktivistka" presvedcovala abych podepsal. Jeji znalost veci byla pochybná jak její celá existence. 1. Otazka byla, jestli mam deti a jestli jim to mohu udelat me dostala! Po dotazu, co jim jako udelám na me nahrnula denne omlete fraze, ze si nebudou mit kde hrat a ze tak bude moc aut. Tak sem se ji zeptal, jestli vi kde je nove odstavne parkoviste Rychtařka a kudy vede prujezd mestem a kde je pivovar a Hornbach. Rekla ze jo a ze prave proto ze tam bude jeste vic aut :))) no a ja ji rekl, ze zrovna tam bych tedy deti hrát nenechal! Ze jsou v plzni mnohem hezci mista. Druha vec nejak nepochopila, ze pozemek uz nekomu patri a mela pocit, ze referendem se vyvlastni, nebo co. Evidentne nikdy nedelala a nikdy nic nemela! Naposled jsem ji rekl, ze me se treba nelibi stavba divadla u Plazza a ze tam je taky doprava husta, vubec nevedela kde to je! Posledni vec kdyz jsem ji rekl, co by tam jako chtela, pry nejakou galerii.

+3/0
25.8.2012 17:56

petrfree

Re: Aktivisté ???

Tak jsm ji rekl, ze do galerie taky mohou jezdit lidi autem, tak koukala jak puk a radeji se vrhla na projizdejici matku s kocarkem, o ktere predpokladala, ze v ramci laktacniho rozpolozeni ji to podepise! Proste hnus natlakova akce, je to vydirani.!!!!!!

+3/0
25.8.2012 17:58

swed

Re: Aktivisté ???

taks to nepodepsal - to je toho. Pomáhá jim kdekdo a nemají čas. Jde jen o vypsání referenda - pak než nastane za několik měsíců si každý bude moci sám vyjasnit zda Corso nechce nebo naopak chce a to v referendu zaškrtne. Nevím proč by vám teď slečna měla vysvětlovat vše do detailů.

+2/0
25.8.2012 18:54

Marqui

Re: Aktivisté ???

Protože takhle tady funguje všechno, ty experte.....!!!! Máš to jako s volbama, každá strana řekne, co dělá druhá špatně, ale nikdo, jak by to udělali oni..... Rv Ona má vysvětlit, co podepisuješ, ideálně se třeba zeptat na názor proč to chceš / nechceš podepsat, atd.....

S tebou bych chtěl řešit smlouvy..... nemáš čas, podepíšeš a doma si to přečteš...... ;-D;-D;-D

+1/0
25.8.2012 21:26

vpro2

Re: Aktivisté ???

... nebo bys mohl mit take vlastni schopnost mysleni a pak nepotrebujes podrobne vysvetlovani daneho problemu ... experte ;-D

0/0
26.8.2012 10:58

someone_else

Blbost.

Toho, jak by to dělal on (resp. jak to bude dělat, pokud ho zvolíš), má plnou hubu kdekdo. Ale po volbách…? Musí to bejt krásnej pocit, s pocitem zodpovědnosti za vlastní budoucnost rozkopat držku vlastnímu poslanci.

0/0
27.8.2012 11:48

Zoolander85

Re: Aktivisté ???

není to vydírání, jen nepřipravený agitátor. To je vždy problém :-)))

0/0
26.8.2012 8:47

Mira_K

Re: Aktivisté ???

Do galerie budou lidé jezdit autem také, ovšem ne v takovém množství jako do připravovaného OC Corso. O to jde. Mimochodem, nepodepisujete jestli jste pro či proti Corsu, ale podporu možnosti, abyste se k tomu právě mohl vyjádřit. A na rozmyšlenou budete mít několik týdnů.

0/0
26.8.2012 19:24

xxxxx.reg

Jak to dopadne

Myslím,že je jasné jak to dopadne: 1) seženou patřičný počet podpisů a bude referendum a lidi v něm odmítnou Corso - výsledek? několik let budou právní tahanice a v centru Plzně budou ruiny a zbytky po Kulturáku. 2) neseženou dost podpisů,referendum nebude a Corso se postaví. 3) referendum nebude a investor nedokáže v rozumné době dát do kupy dost peněz a Corso nepostaví - výsledek ? ruiny Kulturáku v centru Plzně. Osobně se přikláním k variantě 3,protože aktivisti jsou odjakživa diletanti,co si nedokážou pohlídat ani tak jednoduchou věc jako je sběr podpisů a investor v dnešní době ty prachy nesežene.

+1/0
25.8.2012 17:47

theorange

Informace o referendu

Informace o kampani k najdete na http://referendum.plzenane.cz/ nebo www.facebook.com/referendumplzen.

0/0
25.8.2012 17:07

Metzgermeister

Mě Corso nevadí ...

... lepší než to co tam doposud stálo - bude to něco jako v Praze Palladium ... samozřejmě ideální volbou by byl nějakej park s amfíkem kde by se mohly konat různý fesťáky a kulturní akce , ale toho se asi nikdy nedočkáme ...

+4/0
25.8.2012 15:38

sudovec

Re: Mě Corso nevadí ...

No vidíš, a mně třeba zase Corso opravdu vadí. A proto je dobré to referendum, ať se ukáže komu vadí a komu ne.

+2/0
25.8.2012 16:19

kvedlal

Re: Mě Corso nevadí ...

Mě vadí kašny. Také uděláš referendum?

0/0
25.8.2012 18:31

swed

Re: Mě Corso nevadí ...

sežeň si podpisy a udělej ho. co ti brání?

+1/0
25.8.2012 18:55

kvedlal

Re: Mě Corso nevadí ...

Můj línej zadek. :-)

Spokojen? :-P

0/0
25.8.2012 19:36

sudovec

Re: Mě Corso nevadí ...

Máš línej zadek? Tak si nestěžuj na ty, kteří ho nemají.

0/0
25.8.2012 22:47

Linde CZ

Re: Mě Corso nevadí ...

Me by vadilo, kdyby je nekdo chtel odstranit. Tak jeste ze to ten tvuj zadek resi :-)

0/0
25.8.2012 19:51

sudovec

Re: Mě Corso nevadí ...

Když ti vadí, udělej si referendum sám. Když najdeš dost lidí s podobným názorem, vyjde ti to.

0/0
25.8.2012 22:48

zlywlk

Re: Mě Corso nevadí ...

Tak založ přípravný výbor a začni sbírat podpisy. Proti těm ohavným kašnám ti podpis přidám i já:-)

0/0
28.8.2012 11:00

aquilah

Re: Mě Corso nevadí ...

Mně se kašny líbí, ale zamýšlené Corso ne. Tak doufám, že referendum bude, abych se mohla připojit.

0/0
29.8.2012 12:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.