- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jen bych doplnil mylný údaj autora článku..lokomotiv řady 475.1 je v ČR 5 kusů,nikoliv tři jak píše..Další je momentálně neprovozní stroj 475.1142 - majetek NTM umístěný v depozitáři v Chomutově a dále nekompletní stroj 475.194 v soukromém vlastnictví v Brně.Další dva stroje jsou na Slovensku - 475.196 a 475.1130.
Jinak k té opravě,dva miliony CZK nejsou v této době na opravu kotle této velikosti nijak přemrštěné.Jako tlakovou nádobu dozorovanou a zkoušenou dle přísných předpisů ho nemůže opravovat jentak nějaké zámečnictví..Použitý materiál určených vlastností a samotné např.svářecí práce jsou často velmi specifické o případné novovýrobě některých částí kotle nemluvě.Přesto věřím ,že se finance podaří časem sehnat.
Myslím,že její výrobce Škoda by mohl sponzorsky přispět.Přeci jen by to byla dobrá reklama a i ukázka toho jaké krásné stroje Škoda v době páry vyráběla
Vzdyt je tolik zbytecnych ciste kancelarskych firem, ktere generuji obrovske zisky z niceho... Jim by se melo sebrat na masinku.
2 miliony? To je docela drastická částka ne? Co jsem se setkal s rekonstrukcemi (pravda, ne lokomotivy) tak sice byly neskutečně nákladné, ale hlavně na čas. A ten nadšenci dávají zadarmo. Jinak, ano, je to šílená práce, sehnat plány, naohýbat plechy, trubky, vyřezat, svařit atd.. Mimochodem, když platí EU nesmyslné rozhledny na dně údolí, nešlo by nějak navléknout, aby zaplatilo toho? Vždyť je to doslova pojízdná historie. (a abychom to za pár desítek let nepotřebovali. Až bude ropa za 500 USD za barel, tak na tahání "couráků" ještě rádi vytáhnem z muzeí parní lokomotivy a nacpeme tendry dřevem.