Diskuze

VIDEO: Nejdelší český tunel bude na trati mezi Plzní a Rokycany. Snad za čtyři roky

Stavbu železničního koridoru mezi Prahou, Plzní a Chebem sice letos ohrozily škrty ve státním rozpočtu, nakonec se v ní ale pokračuje a pokračovat bude. Příští rok se má začít pracovat na úseku mezi Plzní a Rokycany. Vyprojektován je zde i nejdelší železniční tunel v Česku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VT

čirokéz

4. 10. 2010 18:22
Nejdelsi cesky tunel

Po precteni nadpisu clanku me napadlo, jestli to nebude taky nejvetsi cesky tunel. ;-D

0 0
možnosti
JD

tarten

4. 10. 2010 11:15
4 roky a 50 minut - kecal Bárta, nebo novinář?

"Ministr dopravy Vít Bárta v září v Plzni slíbil, že cesta vlakem z centra Prahy do Plzně bude za čtyři(!) roky trvat jen hodinu a čtvrt, tedy o 50 minut méně než dnes"

V odkazovaném článku z 24. září: "Do tří(!) let se lidé dostanou z centra Plzně do centra Prahy vlakem za 72 minut, Cesta se tak zkrátí zhruba o 50 minut," slíbil Bárta při své páteční návštěvě v Plzni.

;-D Tak si to ujasněte. A ještě pořád se někdo nenaučil počítat. 106-72=34, nebo 50? ;-D

0 0
možnosti
JD

tarten

4. 10. 2010 11:41
Re: 4 roky a 50 minut - kecal Bárta, nebo novinář?

Mimochodem, v "papírové" mutaci MF Dnes pro Plzeňsko se to už naučili počítat správně...

0 0
možnosti
MK

edafon

3. 10. 2010 15:25
Pendolino a CE?

Mám divný pocit, že tyhle soupravy na tehle úsek asi jen tak nepojedou. Pinďulín Bude jezdit leda do Ostravy a na směr Drážďany... A Elephanty - pokud si dobře vybavuju - nemají pro trakční systém uzpůsobení... to je zase ilustrace jako stehno...

0 0
možnosti
RJ

turista-

3. 10. 2010 17:44
Re: Pendolino a CE?

Není důvod proč by tu nemohl jezdit CityElefant. Stačí ho objednat dvousystémový (ostatně Vagonka Škoda už dodává 25 kV jednotky do Litvy).

Stejně tak Pendolino. O jeho nasazení na trase  Plzeň-Praha-Ostrava se uvažuje, jelikož dosažitelná jizdní doba 4 hodiny 15 minut je konkurenceshopná dost, aby si lidi připlatili.

0 0
možnosti
R

RIV01

2. 10. 2010 21:33
Jednou věcí je železniční infrastruktura

Aby více cestujících využívalo železnici, musel by se na koleje dostat  i někdo jiný než ČD. Nevím, zda-li  staré koženky budou to pravé ořechché co přitáhne cestující zpět do vlaků. U ČD nevidím žádnou relnou snahu o obnovu vozů pro dálkovou dopravu .... vyjma občasných médiálních výkřiků tytu koupíme 100 ojetých vozů od DB apod.

0 0
možnosti
RJ

turista-

2. 10. 2010 22:28
Re: Jednou věcí je železniční infrastruktura

Loni rekonstruovaly ČD 30 starých vozů 1. třídy a právě běží zakázka na cca 100 vozů druhé třídy (tzv. koženek).

A nových vozů je taky dost (samozřejmě, jezdí hlavně na mezinárodních EC spojích, protože tam podle dohod jezdit musí).

A když už jsme v diskuzi o Plzni - ve směru Praha-Plzeň každý čtvrtý vlak (5:04, 9:04, 13:04, 17:04) pak pokračuje do Německa - a tyto vlaky mají vozy na úrovni.

0 0
možnosti
PK

pitoma kavarna

2. 10. 2010 17:59
podporovat veřejnou dopravu

je dobrý směr. Lepší než nechat smrdět tisíce aut na Plzeň. Kdyby čas potřebný na cestu z Prahy do Plzně vlakem byl jen něco lehce přes hodinu, tak bych určitě volil vlak - vyjde to levněji než auto, můžete si číst, spát bo cokoliv.

0 0
možnosti
RV

Radegast V.

2. 10. 2010 17:06
Další zcela nesmyslná svatba.

Takže dnes se postaví za desítky miliard kč trať s max. rychlostí 140km/hod, aby se za 10let mohla začít stavět trať s max. rychlostí 300km/hod. Inu tunel, jen aby spřízněné firmy měly vyděláno. Další věc je ta, že pokud bude stát jízdenka hnusným starým vlakem o polovinu víc než luxusním busem nikdo tím stejně jezdit nebude. (Hlavně že po většinu dne ty vlaky jezdí prázdné.) O "kvalitě" hlavního nádraží "evropského města kultury" netřeba se snad ani rozepisovat.

0 0
možnosti
1

109e

2. 10. 2010 19:12
Re: Další zcela nesmyslná svatba.

ZTrať na 140km/ h bude pochopitelně fungovat vedle VTR, jak jr to v celé západní evropě. Vlaky jezdí obsazené a vozy budou vyměňovny. Krok správným směrem.

0 0
možnosti
JN

Já, Claudius

2. 10. 2010 14:57
Z Prahy do Plzně je 80 km.

Pojede se to hodinu a 20 minut, to je bratru šedesátka. Nevím jak vy, ale já bych do takové stavby neinvestoval.

0 0
možnosti

joscer

2. 10. 2010 15:10
Re: Z Prahy do Plzně je 80 km.

1. Plzeň hl.n - Praha hl.n. je celkem 114 kilometrů

2. Vlak něco ztratí než vyjede na volnou trať jak z Plžně tak než přijede na nádraží do Prahy a taky sem tam někde zastaví.

Tak a teď nám zkus tu průměrnou rychlost přepočítat se zahrnutím těchto podmínek.

0 0
možnosti
B

Banned_User

2. 10. 2010 14:41
Proč?

Proč zruší trat z Chrástu do Doubravky a nechají tu na Ejpovice? Lidi z Radnice a Chrástu budou dojíždět nejčastěji do Plzně a ne do Ejpovic. To nedává smysl jezdit takovou oklikou Rv

0 0
možnosti
D

DiskutujícíXY

2. 10. 2010 14:13
Nejdelší český tunel

nechal vybudovak náš současný prezident V. Klaus.

0 0
možnosti
LM

Lumo

2. 10. 2010 14:13
Tleskám

No jako obyvatel Plzně-Doubravky samozřejmě tleskám. Vlakem mezi hlavními nádražími Plzně a Prahy je to asi 1 hodina 45 minut, a proto se v podstatě časově vyplatí jezdit autobusem Student Agency, což je pohoda. Autobusy jezdí mezi plzeňským autobusovým nádražím v centru, se zastávkou v Doubravce, kde nastupuji, na Zličín.

Časově by to nový kus trati a tunely mohly opravdu změnit a přinejmenším přiblížit vlaky autobusům.

0 0
možnosti
JD

tarten

4. 10. 2010 11:31
Re: Tleskám

Většině lidí nevyplatí, jen těm co bydlí v západní části Prahy. Nezapomínejte na jízdu metrem ze Zličína.

0 0
možnosti