- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Po precteni nadpisu clanku me napadlo, jestli to nebude taky nejvetsi cesky tunel.
"Ministr dopravy Vít Bárta v září v Plzni slíbil, že cesta vlakem z centra Prahy do Plzně bude za čtyři(!) roky trvat jen hodinu a čtvrt, tedy o 50 minut méně než dnes"
V odkazovaném článku z 24. září: "Do tří(!) let se lidé dostanou z centra Plzně do centra Prahy vlakem za 72 minut, Cesta se tak zkrátí zhruba o 50 minut," slíbil Bárta při své páteční návštěvě v Plzni.
Tak si to ujasněte. A ještě pořád se někdo nenaučil počítat. 106-72=34, nebo 50?
Mimochodem, v "papírové" mutaci MF Dnes pro Plzeňsko se to už naučili počítat správně...
Mám divný pocit, že tyhle soupravy na tehle úsek asi jen tak nepojedou. Pinďulín Bude jezdit leda do Ostravy a na směr Drážďany... A Elephanty - pokud si dobře vybavuju - nemají pro trakční systém uzpůsobení... to je zase ilustrace jako stehno...
Není důvod proč by tu nemohl jezdit CityElefant. Stačí ho objednat dvousystémový (ostatně Vagonka Škoda už dodává 25 kV jednotky do Litvy).
Stejně tak Pendolino. O jeho nasazení na trase Plzeň-Praha-Ostrava se uvažuje, jelikož dosažitelná jizdní doba 4 hodiny 15 minut je konkurenceshopná dost, aby si lidi připlatili.
Aby více cestujících využívalo železnici, musel by se na koleje dostat i někdo jiný než ČD. Nevím, zda-li staré koženky budou to pravé ořechché co přitáhne cestující zpět do vlaků. U ČD nevidím žádnou relnou snahu o obnovu vozů pro dálkovou dopravu .... vyjma občasných médiálních výkřiků tytu koupíme 100 ojetých vozů od DB apod.
Loni rekonstruovaly ČD 30 starých vozů 1. třídy a právě běží zakázka na cca 100 vozů druhé třídy (tzv. koženek).
A nových vozů je taky dost (samozřejmě, jezdí hlavně na mezinárodních EC spojích, protože tam podle dohod jezdit musí).
A když už jsme v diskuzi o Plzni - ve směru Praha-Plzeň každý čtvrtý vlak (5:04, 9:04, 13:04, 17:04) pak pokračuje do Německa - a tyto vlaky mají vozy na úrovni.
je dobrý směr. Lepší než nechat smrdět tisíce aut na Plzeň. Kdyby čas potřebný na cestu z Prahy do Plzně vlakem byl jen něco lehce přes hodinu, tak bych určitě volil vlak - vyjde to levněji než auto, můžete si číst, spát bo cokoliv.
Takže dnes se postaví za desítky miliard kč trať s max. rychlostí 140km/hod, aby se za 10let mohla začít stavět trať s max. rychlostí 300km/hod. Inu tunel, jen aby spřízněné firmy měly vyděláno. Další věc je ta, že pokud bude stát jízdenka hnusným starým vlakem o polovinu víc než luxusním busem nikdo tím stejně jezdit nebude. (Hlavně že po většinu dne ty vlaky jezdí prázdné.) O "kvalitě" hlavního nádraží "evropského města kultury" netřeba se snad ani rozepisovat.
ZTrať na 140km/ h bude pochopitelně fungovat vedle VTR, jak jr to v celé západní evropě. Vlaky jezdí obsazené a vozy budou vyměňovny. Krok správným směrem.
Pojede se to hodinu a 20 minut, to je bratru šedesátka. Nevím jak vy, ale já bych do takové stavby neinvestoval.
1. Plzeň hl.n - Praha hl.n. je celkem 114 kilometrů
2. Vlak něco ztratí než vyjede na volnou trať jak z Plžně tak než přijede na nádraží do Prahy a taky sem tam někde zastaví.
Tak a teď nám zkus tu průměrnou rychlost přepočítat se zahrnutím těchto podmínek.
Proč zruší trat z Chrástu do Doubravky a nechají tu na Ejpovice? Lidi z Radnice a Chrástu budou dojíždět nejčastěji do Plzně a ne do Ejpovic. To nedává smysl jezdit takovou oklikou
nechal vybudovak náš současný prezident V. Klaus.
No jako obyvatel Plzně-Doubravky samozřejmě tleskám. Vlakem mezi hlavními nádražími Plzně a Prahy je to asi 1 hodina 45 minut, a proto se v podstatě časově vyplatí jezdit autobusem Student Agency, což je pohoda. Autobusy jezdí mezi plzeňským autobusovým nádražím v centru, se zastávkou v Doubravce, kde nastupuji, na Zličín.
Časově by to nový kus trati a tunely mohly opravdu změnit a přinejmenším přiblížit vlaky autobusům.
Většině lidí nevyplatí, jen těm co bydlí v západní části Prahy. Nezapomínejte na jízdu metrem ze Zličína.