Diskuze

VIDEO: Nejdelší český tunel bude na trati mezi Plzní a Rokycany. Snad za čtyři roky

Stavbu železničního koridoru mezi Prahou, Plzní a Chebem sice letos ohrozily škrty ve státním rozpočtu, nakonec se v ní ale pokračuje a pokračovat bude. Příští rok se má začít pracovat na úseku mezi Plzní a Rokycany. Vyprojektován je zde i nejdelší železniční tunel v Česku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VT

čirokéz

4. 10. 2010 18:22
Nejdelsi cesky tunel

Po precteni nadpisu clanku me napadlo, jestli to nebude taky nejvetsi cesky tunel. ;-D

0 0
možnosti
JD

tarten

4. 10. 2010 11:15
4 roky a 50 minut - kecal Bárta, nebo novinář?

"Ministr dopravy Vít Bárta v září v Plzni slíbil, že cesta vlakem z centra Prahy do Plzně bude za čtyři(!) roky trvat jen hodinu a čtvrt, tedy o 50 minut méně než dnes"

V odkazovaném článku z 24. září: "Do tří(!) let se lidé dostanou z centra Plzně do centra Prahy vlakem za 72 minut, Cesta se tak zkrátí zhruba o 50 minut," slíbil Bárta při své páteční návštěvě v Plzni.

;-D Tak si to ujasněte. A ještě pořád se někdo nenaučil počítat. 106-72=34, nebo 50? ;-D

0 0
možnosti
JD

tarten

4. 10. 2010 11:41
Re: 4 roky a 50 minut - kecal Bárta, nebo novinář?

Mimochodem, v "papírové" mutaci MF Dnes pro Plzeňsko se to už naučili počítat správně...

0 0
možnosti
MK

edafon

3. 10. 2010 15:25
Pendolino a CE?

Mám divný pocit, že tyhle soupravy na tehle úsek asi jen tak nepojedou. Pinďulín Bude jezdit leda do Ostravy a na směr Drážďany... A Elephanty - pokud si dobře vybavuju - nemají pro trakční systém uzpůsobení... to je zase ilustrace jako stehno...

0 0
možnosti
RJ

turista-

3. 10. 2010 17:44
Re: Pendolino a CE?

Není důvod proč by tu nemohl jezdit CityElefant. Stačí ho objednat dvousystémový (ostatně Vagonka Škoda už dodává 25 kV jednotky do Litvy).

Stejně tak Pendolino. O jeho nasazení na trase  Plzeň-Praha-Ostrava se uvažuje, jelikož dosažitelná jizdní doba 4 hodiny 15 minut je konkurenceshopná dost, aby si lidi připlatili.

0 0
možnosti
R

RIV01

2. 10. 2010 21:33
Jednou věcí je železniční infrastruktura

Aby více cestujících využívalo železnici, musel by se na koleje dostat  i někdo jiný než ČD. Nevím, zda-li  staré koženky budou to pravé ořechché co přitáhne cestující zpět do vlaků. U ČD nevidím žádnou relnou snahu o obnovu vozů pro dálkovou dopravu .... vyjma občasných médiálních výkřiků tytu koupíme 100 ojetých vozů od DB apod.

0 0
možnosti
RJ

turista-

2. 10. 2010 22:28
Re: Jednou věcí je železniční infrastruktura

Loni rekonstruovaly ČD 30 starých vozů 1. třídy a právě běží zakázka na cca 100 vozů druhé třídy (tzv. koženek).

A nových vozů je taky dost (samozřejmě, jezdí hlavně na mezinárodních EC spojích, protože tam podle dohod jezdit musí).

A když už jsme v diskuzi o Plzni - ve směru Praha-Plzeň každý čtvrtý vlak (5:04, 9:04, 13:04, 17:04) pak pokračuje do Německa - a tyto vlaky mají vozy na úrovni.

0 0
možnosti
PK

pitoma kavarna

2. 10. 2010 17:59
podporovat veřejnou dopravu

je dobrý směr. Lepší než nechat smrdět tisíce aut na Plzeň. Kdyby čas potřebný na cestu z Prahy do Plzně vlakem byl jen něco lehce přes hodinu, tak bych určitě volil vlak - vyjde to levněji než auto, můžete si číst, spát bo cokoliv.

0 0
možnosti
RV

Radegast V.

2. 10. 2010 17:06
Další zcela nesmyslná svatba.

Takže dnes se postaví za desítky miliard kč trať s max. rychlostí 140km/hod, aby se za 10let mohla začít stavět trať s max. rychlostí 300km/hod. Inu tunel, jen aby spřízněné firmy měly vyděláno. Další věc je ta, že pokud bude stát jízdenka hnusným starým vlakem o polovinu víc než luxusním busem nikdo tím stejně jezdit nebude. (Hlavně že po většinu dne ty vlaky jezdí prázdné.) O "kvalitě" hlavního nádraží "evropského města kultury" netřeba se snad ani rozepisovat.

0 0
možnosti
1

109e

2. 10. 2010 19:12
Re: Další zcela nesmyslná svatba.

ZTrať na 140km/ h bude pochopitelně fungovat vedle VTR, jak jr to v celé západní evropě. Vlaky jezdí obsazené a vozy budou vyměňovny. Krok správným směrem.

0 0
možnosti
JN

Já, Claudius

2. 10. 2010 14:57
Z Prahy do Plzně je 80 km.

Pojede se to hodinu a 20 minut, to je bratru šedesátka. Nevím jak vy, ale já bych do takové stavby neinvestoval.

0 0
možnosti

joscer

2. 10. 2010 15:10
Re: Z Prahy do Plzně je 80 km.

1. Plzeň hl.n - Praha hl.n. je celkem 114 kilometrů

2. Vlak něco ztratí než vyjede na volnou trať jak z Plžně tak než přijede na nádraží do Prahy a taky sem tam někde zastaví.

Tak a teď nám zkus tu průměrnou rychlost přepočítat se zahrnutím těchto podmínek.

0 0
možnosti
B

Banned_User

2. 10. 2010 14:41
Proč?

Proč zruší trat z Chrástu do Doubravky a nechají tu na Ejpovice? Lidi z Radnice a Chrástu budou dojíždět nejčastěji do Plzně a ne do Ejpovic. To nedává smysl jezdit takovou oklikou Rv

0 0
možnosti
D

DiskutujícíXY

2. 10. 2010 14:13
Nejdelší český tunel

nechal vybudovak náš současný prezident V. Klaus.

0 0
možnosti
LM

Lumo

2. 10. 2010 14:13
Tleskám

No jako obyvatel Plzně-Doubravky samozřejmě tleskám. Vlakem mezi hlavními nádražími Plzně a Prahy je to asi 1 hodina 45 minut, a proto se v podstatě časově vyplatí jezdit autobusem Student Agency, což je pohoda. Autobusy jezdí mezi plzeňským autobusovým nádražím v centru, se zastávkou v Doubravce, kde nastupuji, na Zličín.

Časově by to nový kus trati a tunely mohly opravdu změnit a přinejmenším přiblížit vlaky autobusům.

0 0
možnosti
JD

tarten

4. 10. 2010 11:31
Re: Tleskám

Většině lidí nevyplatí, jen těm co bydlí v západní části Prahy. Nezapomínejte na jízdu metrem ze Zličína.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V 92 letech zemřela Anna Váchalová, jako dítěti jí matka uřízla obě ruce

26. března 2024  17:21

I přes hendikep, kdy jí matka ještě jako malé holčičce uřízla obě ruce v zápěstí, se Anna Váchalová...

Tři učitelky ze školky na Plzeňsku okusily HHC. Po práci skončily v nemocnici

23. března 2024  11:50

Policisté se od pátečního večera zabývají intoxikací tří učitelek mateřské školy v Holýšově na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sedm let za mřížemi, navrhuje žalobce Berbrovi. Vyšší trest pro Rogoze?

26. března 2024  11:53,  aktualizováno  12:25

Státní zástupce Jan Scholle navrhuje pro Romana Berbra, hlavního obžalovaného v kauze údajné...

Na přechodu v Plzni srazil autobus staršího muže, ten na místě zemřel

25. března 2024  8:42

Tragická nehoda se stala v pondělí ráno na Karlovarské třídě poblíž zastávky U Družby v Plzni....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Odborníci z plzeňské univerzity vyrobili past na obávanou sršeň asijskou

28. března 2024

Západočeská univerzita v Plzni (ZČU) společně s partnery vyrobila první testovací sérii pastí pro...

Na zámku Kozel opět přistáli draci. Výroba jednoho trvá 40 dní

29. března 2024  9:20

V jízdárně zámku Kozel se zabydlely figuríny draků. V pátek tam začíná výstava výtvarníka Aleše...

Odborníci z plzeňské univerzity vyrobili past na obávanou sršeň asijskou

28. března 2024

Západočeská univerzita v Plzni (ZČU) společně s partnery vyrobila první testovací sérii pastí pro...

Plzeň chce postavit rampu pro vozíčkáře a seniory do vod Kamenného rybníka

28. března 2024  8:58

Rampu pro snazší vstup do vody se chystá zřídit Správa veřejného statku Plzně na břehu Kamenného...

PlaneStation musí opustit letiště Líně, potvrdil soud. Firma se chce bránit

27. března 2024  11:46,  aktualizováno  12:58

Odvolací soud ve středu projednal spor armády a společnosti PlaneStation kvůli pronájmu letiště v...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!