"Most měl po povodni v roce 2002 sníženou nosnost, protože byla jeho část zcela zaplavena a tím se celá jeho konstrukce pohnula. Celková oprava byla nezbytná," uvedl starosta Stodu Jiří Vlk.
Na osmadvacet metrů dlouhý most na silnici druhé třídy číslo 230 ze Stříbra do Přeštic nastoupili stavbaři letos v srpnu.
Původní most před řeku Merklínku (vlevo) a nový po celkové rekonstrukci (vpravo)
Žulovou dlažbu nahradili asfaltem. Na mostě byl odbourán kompletní mostní svršek, nosná konstrukce a horní část opěr. Zmizel střední pilíř mostu a nová konstrukce je jednopolová.
"Most už byl v havarijním stavu. Technicky ani dopravně nevyhovoval, protože měl nízkou zatížitelnost. Zároveň bylo potřeba zvětšit průtočný profil pod mostem," vysvětlil ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje Stanislav Liška.
Kromě stodského se letos v Plzeňském kraji dočkaly rekonstrukce ještě další dva mosty ve Snopoušovech na jižním Plzeňsku za devět milionů korun a ve Vodokrtech za 13 milionů.