VIDEO: Depo se v noci mění v puzzle, aby se sem vešly desítky autobusů

  • 11
Obrovské puzzle sestavují každý večer dispečeři a řidiči v dosluhujícím depu plzeňských Dopravních podniků v Cukrovarské ulici. Po půlnoci, kdy se sem kromě nočních spojů vrátí všechny vozy, tady totiž téměř není k hnutí. Depo nacpané do posledního místečka si mohli v noci na úterý prohlédnout i novináři.

Vedoucí oddělení servisních služeb Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) Václav Přibek připouští, že kvůli požární bezpečnosti mají být mezi zaparkovanými autobusy metrové rozestupy. Jenže pak by se sem vozový park nevešel.

Zahrnuje totiž: 111 provozních autobusů, tři historické, jeden patřící autoškole, pak speciál pro vozíčkáře a dvanáct autobusů připravených k vyřazení.

Podobně našlapané jsou i dílny. Nejstarší z hal slouží jako vozovna už od roku 1899. Tehdy bývalou halu cukrovaru projektanti upravili na tramvajové depo, ve 30. letech minulého se přistavovaly další haly. Ale už po dalších 20 letech objekty nestačily a trolejbusy parkovaly dalších 40 let i v okolních ulicích, dokud z bývalého fotbalového hřiště u areálu nevzniklo parkoviště pro stovky trolejbusů.

"I to už je beznadějně zaplněné, protože kromě trolejbusů tu musíme odstavovat i autobusy," dodal Václav Přibek.

Od konce srpna budou dopraváci na tyhle problémy jen vzpomínat. "Autobusy i trolejbusy se přestěhují do nově vybudovaného depa v areálu plzeňské Škodovky. Namísto dosavadních 4,5 hektaru je nová vozovna trojnásobně velká. Poprvé budou všechny spoje vyjíždět z nové vozovny 1. září ráno," řekl generální ředitel PMDP Michal Kraus.

Autobusy už tam mají namalované stání našikmo na velkých parkovištích, pro všechny trolejbusy je připravené parkování uvnitř hal.

"Nové depo je postavené na větší počet vozidel, než v současné době máme. Vše je projektované s výhledem na dalších 50 až 70 let," upřesnil Kraus.

Výstavba nového depa stála 1,2 miliardy korun, město ale zaplatí desetkrát víc. V kontraktu na 29 let je zaplacena i kompletní údržba všech autobusů, trolejbusů a tramvají, se kterými plzeňští dopraváci vozí cestující. O novém depu čtěte zde.