Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Depo se v noci mění v puzzle, aby se sem vešly desítky autobusů

  19:05aktualizováno  19:05
Obrovské puzzle sestavují každý večer dispečeři a řidiči v dosluhujícím depu plzeňských Dopravních podniků v Cukrovarské ulici. Po půlnoci, kdy se sem kromě nočních spojů vrátí všechny vozy, tady totiž téměř není k hnutí. Depo nacpané do posledního místečka si mohli v noci na úterý prohlédnout i novináři.

Vedoucí oddělení servisních služeb Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) Václav Přibek připouští, že kvůli požární bezpečnosti mají být mezi zaparkovanými autobusy metrové rozestupy. Jenže pak by se sem vozový park nevešel.

Zahrnuje totiž: 111 provozních autobusů, tři historické, jeden patřící autoškole, pak speciál pro vozíčkáře a dvanáct autobusů připravených k vyřazení.

Podobně našlapané jsou i dílny. Nejstarší z hal slouží jako vozovna už od roku 1899. Tehdy bývalou halu cukrovaru projektanti upravili na tramvajové depo, ve 30. letech minulého se přistavovaly další haly. Ale už po dalších 20 letech objekty nestačily a trolejbusy parkovaly dalších 40 let i v okolních ulicích, dokud z bývalého fotbalového hřiště u areálu nevzniklo parkoviště pro stovky trolejbusů.

"I to už je beznadějně zaplněné, protože kromě trolejbusů tu musíme odstavovat i autobusy," dodal Václav Přibek.

Fotogalerie

Od konce srpna budou dopraváci na tyhle problémy jen vzpomínat. "Autobusy i trolejbusy se přestěhují do nově vybudovaného depa v areálu plzeňské Škodovky. Namísto dosavadních 4,5 hektaru je nová vozovna trojnásobně velká. Poprvé budou všechny spoje vyjíždět z nové vozovny 1. září ráno," řekl generální ředitel PMDP Michal Kraus.

Autobusy už tam mají namalované stání našikmo na velkých parkovištích, pro všechny trolejbusy je připravené parkování uvnitř hal.

"Nové depo je postavené na větší počet vozidel, než v současné době máme. Vše je projektované s výhledem na dalších 50 až 70 let," upřesnil Kraus.

Výstavba nového depa stála 1,2 miliardy korun, město ale zaplatí desetkrát víc. V kontraktu na 29 let je zaplacena i kompletní údržba všech autobusů, trolejbusů a tramvají, se kterými plzeňští dopraváci vozí cestující. O novém depu čtěte zde.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Neobvyklý zásah policistů v civilu na řidiče z Karlovarska
GIBS hledá svědky plzeňského konfliktu řidiče s policisty v civilu

Generální inspekce bezpečnostních sborů hledá svědky zářijového konfliktu, při němž v Plzni dva policisté v civilu hrubě zakročili proti řidiči J. V. z...  celý článek

Anna Srbová  v kostele Panny Marie Růžencové v Plzni na Slovanech. (16. 10....
Snazší je sloužit, než pomoc přijímat, tvrdí žena vyznamenaná papežem

Anna Srbová pomáhala řadu let lidem v nouzi. Za práci v Diecézní charitě Plzeň získala Řád svatého Silvestra. Přestože je nyní kvůli zdravotnímu stavu odkázána...  celý článek

Do volební místnosti přijela také starostka Hošťky Hana Sojková (v popředí),...
Místo obrázků dali znak, přidali židle, a z verandy byla volební místnost

Netypickou volební místnost měla obec Žebráky na Tachovsku. Volilo se na verandě jednoho z rodinných domů. Stačilo, aby jeho majitelka udělala místo pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.