Mosty na Rokycanské třídě v Plzni půjdou k zemi. Jako první je na řadě ten ve...

Mosty na Rokycanské třídě v Plzni půjdou k zemi. Jako první je na řadě ten ve směru na Prahu. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Za dva týdny půjde k zemi první z mostů. Řidičům začnou komplikace

  • 0
Za dva týdny přijedou bagry k mostům na Rokycanské třídě u Divadla dětí Alfa v Plzni, aby přes středový pás trávy udělaly přejezdy pro auta. Nejpozději od začátku prázdnin bude na důležité dopravní tepně mezi centrem města a dálnicí D5 na Prahu provoz pro oba směry jen po jednom z mostů, druhý půjde k zemi.

Nejpozději osmého června, pokud nenastanou problémy s vyřizováním posledních dokumentů, stavbaři zúží levé jízdní pruhy ve směru na Prahu i do centra Plzně a u mostů přes řeku Úslavu se objeví těžká technika.

„Odstartuje takzvaná etapa nula. Těžká mechanizace začne budovat přejezdy přes zatravněný střední dělicí pás na obou stranách mostů,“ vysvětluje Štěpán Dvořák z firmy Colas CZ, který jako hlavní stavbyvedoucí bude mít na starosti zbourání obou těžce poškozených mostů a výstavbu nových.

Současně s budováním přejezdů budou stavaři snižovat nepoužívaný vnitřní chodník na mostě ve směru od Prahy, po kterém budou nově jezdit auta, natahovat tam budou troleje. „Vše by se mělo zvládnout asi za dva týdny. Do začátku prázdnin už by měla být doprava obousměrně převedena na jeden most, aby mohla začít demolice toho druhého,“ uvedl ředitel oblasti mostů Colas Cz Peter Bobáň.

Pro pěší zůstane na mostě zachovaný chodník a vedle něj budou dva jízdní pruhy pro cestu do centra a další dva pro směr k dálnici D5 na Prahu. Za mostem budou auta jedoucí směrem z Plzně zase přejíždět do svého pásu, křižovatku s Revoluční ulicí budou projíždět stejně jako dnes.

Na most se vejdou jen tři jízdní pruhy

Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic. „Když jsme dělali prohlídku stávajících mostů, zjistili jsme, že pilíře a částečně i opěry jsou ve velmi špatném stavu. Nezbývá nic jiného než oba mosty zdemolovat a postavit nové. Při tom se dají využít základové pásy, na kterých stojí současné poškozené pilíře. Částečně využijeme i některé současné opěry,“ vysvětlil regionální šéf Ředitelství silnic a dálnic v Plzni Zdeněk Kuťák.

Jako první padne k zemi most ve směru na Prahu, do listopadu letošního roku má místo něj stát nový. A současně s ním vyroste mezi mosty technologická lávka, na kterou bude přenesený plynovod a další sítě. V zimě už musí být nový most v provozu, celé období se pak bude jezdit jako nyní. V příštím roce čeká demolice a výstavba most ve směru do centra Plzně.

„Až na něj bude převedena veškerá doprava v obou směrech, vejdou se tam jen tři jízdní pruhy. Jeden povede do centra, dva směrem ven z Plzně. Ale i to by mělo dopravě stačit,“ soudí Zdeněk Kuťák. Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa připomněl, že příští rok v listopadu by doprava měla jezdit po obou nových mostech bez omezení.

Oproti původním propočtům projektantů budou nové mosty téměř o třetinu levnější. Projektanti spočítali cenu 89,8 milionu korun bez DPH, firma Colas CZ zvítězila s nabídkou 62,3 milionu korun bez DPH.

Colas je firma s francouzským kapitálem, která mimo jiné opravuje i známý Žďákovský most přes Vltavu. V loňském roce se součástí firmy staly bývalé Silnice Horšovský Týn z Domažlicka.