Ředitel společnosti Čistá Plzeň Tomáš Ženatý. (31. srpna 2015)

Ředitel společnosti Čistá Plzeň Tomáš Ženatý. (31. srpna 2015) | foto: Martin Polívka, MAFRA

Čistá Plzeň má problémy s rozběhem, primátor se omlouvá za potíže

  • 12
Stovky připomínek a stížností na nedostatky nového systému svozu komunálního odpadu denně řeší zaměstnanci městské společnosti Čistá Plzeň. Zástupci společnosti přiznávají, že v důsledku vytváření databází klientů a plánování nových tras svozu se leckde odvoz komunálního odpadu zpozdil.

Na některých místech se objevily problémy s nahromaděným separovaným odpadem u barevných kontejnerů. Kvůli mnoha podnětům od lidí byla také často obsazená bezplatná informační linka.

Čistá Plzeň má svoz na starost od 1. září.

Situací kolem přechodu na nový systém svozu komunálního odpadu v režii města se zabývali radní Plzně i starostové městských obvodů. „Ne zcela dobře fungovala databáze, tak se stávalo, že někde odpady nebyly odvezeny včas,“ řekl ve čtvrtek primátor Martin Zrzavecký. Ten zároveň uvedl, že se obyvatelům města za potíže omlouvá.

Tvrdil, že potíže spojené s přechodem na nový systém se objevily po celém území města. Primátor vysvětlil, že komplikace jsou zčásti důsledkem toho, že město nemůže kvůli ochraně osobních údajů společnosti Čistá Plzeň poskytnout svou kompletní databázi vlastníků nemovitostí, kteří se do nového systému zaregistrovali.

Zástupci Čisté Plzně tak musejí svozové plány tvořit i na základě údajů od několika soukromých firem, které se o odvoz staraly do konce srpna.

Starosta městského obvodu Plzeň-Slovany Lumír Aschenbrenner potvrdil, že i na jeho úřad se někteří lidé s připomínkami obraceli. „Taky k nám přišly nějaké stížnosti, i když jich nebylo nijak velké množství. Lidé upozorňovali, že někde svozová auta nepřijela, kdy měla. Ale myslím, že celkově přechod na nový systém není nijak strašný a určitě se situace bude zlepšovat,“ konstatoval Aschenbrenner.

Podobně mluvila starostka Plzně-Lhoty Zdeňka Hončarová. „Někteří lidé se ozvali, že jim popelnice vyvezena nebyla. V pátek jsme místní obyvatele informovali, že jsou nějaké problémy a požádali je, aby byli trpěliví. Zřejmě nemohlo být všechno perfektní od začátku. Ten nový systém si prostě musí sednout,“ sdělila starostka.

Ředitel Čisté Plzně Tomáš Ženatý uvedl, že v prvních dnech po rozjezdu nového systému na informační linku volalo denně kolem tisícovky lidí. „Nebyly to jen stížnosti, ale také různé dotazy. Nicméně kvůli takovému množství hovorů se někteří na linku občas dovolat nemohli,“ prohlásil Ženatý.

Ředitel tvrdí, že problémy spojené se vznikem nové databáze by měly do konce září skončit. „Specifická záležitost je hromadění separovaného odpadu. Jsem přesvědčen, že kapacita a počet nádob byl značně poddimenzovaný,“ sdělil Ženatý.

Ten ujišťuje, že zaměstnanci jeho společnosti při rozjezdu nového systému dělají, co mohou. „Jejich nasazení je maximální, ti lidé tomu věnují všechno a pracují i o víkendech,“ konstatoval Ženatý.