Cestování na Plzeňsku zlevní, síť integrované dopravy se rozšíří.

Cestování na Plzeňsku zlevní, síť integrované dopravy se rozšíří. | foto: Daniel Beran, MAFRA

Cestující na Plzeňsku čekají velké změny. Jízdné bude levnější

  • 17
Už od dubna začnou desetitisíce lidí z regionu cestovat do práce, do školy nebo k lékaři levněji. Rozšíří se totiž Integrovaná doprava Plzeňska, která se ze 44 obcí rozroste na území se 194 obcemi.

Velká dopravní revoluce odstartuje v neděli 1. dubna. Přibližně sto tisícům obyvatel obcí, které budou nově do systému Integrované dopravy Plzeňska (IDP) patřit, zlevní cestování. 

Například lidem ze Strašic na Rokycansku vyjde měsíční dojíždění do Plzně a zpět na 1 430 korun. Nyní za jednu cestu autobusem po trase dlouhé 33 kilometrů platí 45 korun. "Od dubna mohou se zaplaceným předplatným na Plzeňské kartě udělat neomezený počet jízd denně. I o víkendech a o svátcích," říká ředitelka Plzeňského organizátora veřejné dopravy Zdeňka Kmochová.

Podrobnosti o změnách v plzeňské dopravě najdete zde

Totéž platí i pro obyvatele Plas nebo Stodu, kteří od 1. dubna dají za měsíční předplatné do Plzně shodně 1 100 korun.

Za cestování do Plzně si od dubna naopak připlatí například lidé z Rokycan. Dosud je měsíční předplatné stálo 880 korun. Od příštího měsíce zaplatí o 220 korun navíc.

Podrobnosti najdete na internetu

Důvod? Teď je předplacený kupón pro vnitřní zónu (po Plzni) a vnější zónu stojí po 440 korunách. Od 1. dubna ale cestou do Plzně projedou přes dvě venkovní zóny číslo 042 a 041, kde v každé stojí měsíční předplatné 330 korun. Plus dalších 440 korun dají za kupón v zóně 001 (Plzeň-město), která nahradí dosavadní vnitřní zónu P.

"Když bych jezdila jen vlakem, tak mě vyjde levněji si pořídit In-kartu s 50 procentní slevou a na Plzeňskou kartu si nabít jen předplatné na tramvaj," uvažuje rokycanská účetní Jarmila Holíková.

Během chvíle ale spočítá, že i po změnách v IDP bude pro ni výhodnější dojíždět jen na Plzeňskou kartu - tedy zaplatit si obě venkovní zóny a 001. "Jednak s tím můžu i do autobusu, a pak mohu do Plzně a zpátky jet třeba pětkrát za den," dodává Holíková.