Aleš Briscein jako Jeník a Ivana Veberová jako Mařenka v Prodané nevěstě.

Aleš Briscein jako Jeník a Ivana Veberová jako Mařenka v Prodané nevěstě. | foto: Pavel Křivánek, DJKT

Plzeňští divadelníci slaví historický úspěch. Získali tři ceny Thálie

  • 0
Prestižní Thálie, předávané v sobotu v pražském Národním divadle, vyzdvihly i plzeňské umělce. Herecká asociace ocenila sopranistku Ivanu Veberovou a sólistu baletu Richarda Ševčíka z Divadla J. K. Tyla. Uspěla také Blanka Josephová-Luňáková z Divadla Alfa.

Ivana Veberová dostala Thálii za roli Mařenky ve Smetanově opeře Prodaná nevěsta a Richard Ševčík za titulní roli v baletu Arama Chačaturjana Spartakus.

Blanka Josephová-Luňáková, loutkoherečka, autorka a režisérka, obdržela Cenu Thálie za celoživotní mistrovství v oboru loutkového divadla.

Pro plzeňskou operu je to historicky první Thálie. „Z Thálie mám samozřejmě obrovskou radost a je to velká motivace. Cítíte, že vaše práce má odezvu i v odborných kruzích. Uznání je v naší práci vždycky velkou podporou. Mařenku mám velice ráda a bude teď pro mě ještě milejší. Už teď vím, že to je a bude moje životní role. Mařenka byla první role, s níž jsem na jevišti začínala. Studovala jsem tehdy poslední ročník konzervatoře. A teď jsem za ni dostala Cenu Thálie,“ říká Ivana Veberová.

V Prodané nevěstě je jejím partnerem na jevišti jako Jeník tenorista Aleš Briscein, který se letos stal také držitelem Thálie. Získal ji za roli Jaroměra ve Fibichově opeře Pád Arkuna v pražském Národním divadle.

„Aleš byl můj první Jeník. Díky Prodané nevěstě jsem se s ním na jevišti čas od času potkávala a nyní i v této inscenaci. Těším se, že si co nejdříve poblahopřejeme,“ říká Veberová, kterou teď čeká role české kněžny Libuše ve stejnojmenné opeře Bedřicha Smetany.

Richard Ševčík už měl za dobu své kariéry k Ceně Thálie velmi blízko díky přímé nominaci na ni za roli Quasimoda v baletu Zvoník od Matky Boží (2010). Nyní cenu získal.

„Vůbec jsem to nečekal. Jsem moc rád, že mám Thálii právě za Spartaka. Je to role celkově velmi náročná. Po technické i výrazové stránce,“ říká Richard Ševčík, který při přebírání Thálie poděkoval mimo jiné i celému baletnímu souboru.