Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Část autobusového nádraží v Plzni se změní v záchytné parkoviště

  8:44aktualizováno  8:44
Vedení města Plzně se chystá k prvním krokům, které mají změnit dosavadní neutěšenou podobu náměstí Emila Škody a Centrálního autobusového nádraží.

Náměstí Emila Škody a Centrální autobusové nádraží v Plzni. | foto: Martin Polívka, MAFRA

Radní začali s přípravou projektu, podle kterého by mělo v prostoru vzniknout nové, takzvané odstavné parkoviště. Prostor dosud využívaný autobusy se má postupně zmenšovat i v souvislosti s plánem na budování nových dopravních uzlů.

A souběžně s tím, jak budou dopraváci vyklízet oblast mezi hlavní branou Škodovky a Skrvňanskou ulicí, se může místo po desítkách let začít rehabilitovat a získávat zpět normální městskou tvář.

Podle plánů magistrátu má nejprve vzniknout záchytné parkoviště v severní části odstavné plochy pro autobusy podél Kotkovy ulice vedle čerpací stanice.

„V letošním roce bude vybrán zhotovitel a počátkem roku 2017 by měla být zahájena stavba. Vznikne téměř 240 parkovacích stání, jež budou sloužit pro individuální automobilovou dopravu západně od Klatovské třídy. Aby město mohlo záchytné parkoviště zřídit, budou v roce 2017 tyto plochy, které mají nyní pronajaty ČSAD autobusy Plzeň pro odstavování autobusů, vyjmuty z nájemní smlouvy,“ vysvětlil Petr Náhlík z KDU-ČSL, náměstek primátora pro dopravu.

Projekt záchytného parkoviště souvisí se záměrem města Plzně rozšířit zónu placeného parkování do ulic na západ od Klatovské třídy.

Náměstek primátora Pavel Šindelář z ODS řekl, že projekt záchytného parkoviště souvisí se snahou radnice dát prostranství lepší podobu. Město už si nechalo před časem připravit architektonické studie, jak oblast zdevastovanou za minulého režimu zkultivovat.

„Existuje na to schválená územní studie, která dává předpoklady pro rozvoj území. Pokud by už dnes někdo přišel a měl zájem postavit budovu na parkovišti u první brány Škodovky, má příležitost. Jen bude muset parkoviště nahradit. To by nejspíš znamenalo vybudovat parkování pod zemí,“ sdělil Šindelář.

Centrální autobusové nádraží má podle plánu radnice postupně zmizet. „Aby se tam dostala městská zástavba s byty nebo administrativními budovami,“ sdělil Šindelář.

Centrální autobusové nádraží se má v podstatě „rozpustit“ do menších uzlů, kde bude dobrá možnost přestupu na městskou veřejnou dopravu. „V roce 2015 získalo město pravomocné stavební povolení na přestupní uzly Šumavská, Kaplířova, U Letiště a na odjezdovou část přestupního uzlu Slovany. Ve schváleném rozpočtu města pro rok 2016 jsou zastupitelstvem města vyhrazeny finance na prováděcí projekty těchto přestupních uzlů,“ uvedl dále Petr Náhlík.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Zloděj strhl seniorce řetízek. Pohotová žena ho ale chytila za batoh

Okrást osmaosmdesátiletou ženu chtěl dnes ráno muž v Plzni. Netušil ale, že se začne bránit a spolu s další kolemjdoucí ho zadrží až do příjezdu policejní...  celý článek

Návrh nového vzhledu bazénu na Slovanech.
Bazén na Slovanech čeká velká rekonstrukce, akvapark z něj zatím nebude

Na jaře příštího roku by se mělo začít s úpravou bazénu v Plzni na Slovanech. V první fázi se přesune kotelna a výměníková stanice. Během druhé etapy se...  celý článek

Projekt Paměť národa bude mít v Plzni svoji pobočku. V pondělí se k této...
Vzpomínky Západočechů na totalitní režimy budou součástí Paměti národa

Společnost Post Bellum, která v rámci projektu Paměť národa shromažďuje vzpomínky pamětníků z období totalit 20. století, otevře svoji pobočku v Plzni. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.